De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Laat je niet gek maken. Een goed afgestelde Sram rijdt super. Er zijn vele die Sram boven di2 kiezen.

Ik zeg dit niet enkel uit ervaring maar ook omdat ik een Sram onderweg heb. 🤫
 
blijkbaar zijn SRAM voorderailleurs een pain in the ass. .....
Ik ken classified, maar ik rij op mn beide fietsen met SRAM AXS en ik weet van geen voorderailleur probleem. 1 op de 150000 keer gaat da es fout, ma da was bij mn Shimano ook zo vroeger... Precies of je geen filmpje kan vinden van een shimano ketting die eraf loopt :scream:


Waarom ik AXS koos:
- Grote range met 10T, 48-35 voor training is echt zalig (voor wedstrijden ga ik nu naar 52-36)
- Derailleurs afstellen is er een tool voor dus is echt simpel
- Geen kabels naar derailleurs, dus je hebt enkel je remkabels op je fiets
- Achter derailleur kan je gemakkelijk afhalen om te kuisen
- Looks
 
Laatst bewerkt:
Allez. Episode zoveel..
Zoon zijn fiets is net gebracht door zijn moeder (en haar vriend)
Onderweg de Garmin van zijn fiets gevlogen…
Verstand ver weg lijkt me.
Gevolg: scherm kapot en bescherming weg.

Zou garmin dit nog herstellen?
 
Nog niet naar de fietsenwinkel kunnen gaan vandaag maar ik merk een klikkend geluid bij mijn linkerpedaal/crank.
Als ik de "pinch bolts" losser zet (wat ze op de foto hieronder aan het vastdraaien zijn), vermindert het geluid maar ik weet niet of dat zo veilig is 😂

Waar kan dat klikkende geluid vandaan komen?
 
Ik ken classified, maar ik rij op mn beide fietsen met SRAM AXS en ik weet van geen voorderailleur probleem.

Zolang hij goed afgesteld staat is er ook geen probleem.
Het is enkel dat de marge tussen goed en slecht afgesteld niet zo ruim is. Of dat is toch wat mensen met sram rijden of er veel mee werken er toch van zeggen.

Die geen kabels naar de derailleurs is een non-issue lijkt me. Dat is bij Di2 een flinterdun kabeltje dat je gewoon easy kan losmaken als je net zoals uw derailleur er zou willen afhalen.

Als ik zou moeten kiezen tussen red of dura-ace zou ik ook twijfelen eerlijk gezegd. Want red ziet er wel slick uit.
 
Tot je bij Red je chainrings moet vervangen… en dat je dan merkt dat dat niet gaat omdat alles 1 blok is (1 cluster van 2 chainrings en de powermeter, dus je moet alles tegelijk vervangen).
 
Laatst bewerkt:
Tot je bij Red je chainrings moet vervangen… en dat je dan merkt dat dat niet gaat omdat alles 1 blok is (1 cluster van 2 chainrings en de powermeter, dus je moet alles tegelijk vervangen).
Picture1.png
 
Tot je bij Red je chainrings moet vervangen… en dat je dan merkt dat dat niet gaat omdat alles 1 blok is (1 cluster van 2 chainrings en de powermeter, dus je moet alles tegelijk vervangen).

Bij mn TT heb ik gekozen voor nen quarq zero powermeter met 110BCD dus kan dan wel chainrings apart vervangen. Is wel wat zoeken want niet alle merken hebben dat. Verslijten doen die dingen niet zo snel, maar als je tot de conclusie komt dat je toch andere verhouding van tanden wil is het echt wel dikke bummer :p
 
Misschien wat laat maar aangezien ik met hemelvaart 4 dagen op pad was met de 1000km voor kom op tegen kanker (@StruikGewas aangename kennismaking trouwens) post ik nu nog maar mijn ervaringen met de Gran fondo Schleck.

Het was mijn 2de deelname aan de GF schleck, de eerste keer was in september 21 (uitgestelde editie wegens corona) en dan de editie nu eind mei. Eind april nog een covid besmetting gehad dus ik ging er zonder verwachtingen naartoe.

Op vrijdagavond al naar mondorf-les-bains gereden en daar in de auto overnacht. S'morgens er op tijd uit voor een frisse start vanuit het centrum.
Starten doe je vanuit de startboxen op leeftijdscategorie en dus start ik in de eerste startbox. Wel redelijk achteraan maar in september was het vrij gesloten gebleven tot km 40 ongeveer dus maakte ik me niet teveel zorgen. Deze editie stonden er echter veel U23 en EliteZ/C aan de start en was het van in het begin volop koers. Dit zorgde voor de nodige nervositeit wat dan weer resulteerde in enkele valpartijen.
Na 10 km lag het deelnemersveld al volledig uit mekaar en moest ik ook al een groepje zoeken.
Vrij snel kunnen aansluiten bij het eerste peloton van de 2de startbox en daar wel mij kunnen blijven handhaven tot halfweg.
Op de vlakke stukken kon ik goed meedraaien en reden we vlot tempo maar op de hellingen moest ik meestal voor eigen tempo kiezen. Die intensievere inspanningen lukten me nog niet echt. Gelukkig kwam ik meestal nog tussen de mensen boven en viel ik nooit echt alleen.
Uiteindelijk nog met een grote groep naar de finish en geëindigd in een tijd van 4u19min wat wel een serieuze verbetering is tegenover mijn tijd in september (parcours was toen wel wat anders).
Zeker een "wedstrijd" om ook eens aan deel te nemen. Goed georganiseerd, mooi parcours, niet overdreven duur,...
 
Iemand ervaring met shockwave therapie?

Aan mijn rechterknie beschadiging van een pees vlak boven de knie. En mogelijks wat slijtage van kraakbeen ( afwachten van MRI ). Arts sprak over shockwave en kine. 🤮
 
Nog niet naar de fietsenwinkel kunnen gaan vandaag maar ik merk een klikkend geluid bij mijn linkerpedaal/crank.
Als ik de "pinch bolts" losser zet (wat ze op de foto hieronder aan het vastdraaien zijn), vermindert het geluid maar ik weet niet of dat zo veilig is 😂

Waar kan dat klikkende geluid vandaan komen?
Er had nog niemand op gereageerd:

- Nieuwe bottombracket bestellen (kost 12-15 euro ofzo?)
- Alles eruit
- Draad kuisen + invetten, crankbuis bij uiteinden volledig kuisen en invetten
- Aandraaien op spanning met de plastieken spanbolt
- Vijzen aan linker crank arm vastzetten op juiste NM
 
Terug
Bovenaan