De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand die meedoet aan BK Middelkerke cyclo?
Parcours stond nog niet online, maar zal wel goed vlak zijn zeker?
 
Vorig weekend de lak op m'n kader beschadigd door er een sticker op geplakt te hebben met soort "roadbook". Toen ik die er terug wou aftrekken is er precies lak van m'n kader mee afgekomen 😭

Foto

Hoe zouden jullie dat proberen op te lossen? Ik dacht in eerste instantie gewoon ergens soort bike decals te kopen dat ik er kan over kleven want dit is wel mottig. Toevallig suggesties voor sites met schone stickers? Opnieuw laten lakken ga ik wellicht niet doen wegens iets te duur naar m'n goesting.
 
Vorig weekend de lak op m'n kader beschadigd door er een sticker op geplakt te hebben met soort "roadbook". Toen ik die er terug wou aftrekken is er precies lak van m'n kader mee afgekomen 😭

Foto

Hoe zouden jullie dat proberen op te lossen? Ik dacht in eerste instantie gewoon ergens soort bike decals te kopen dat ik er kan over kleven want dit is wel mottig. Toevallig suggesties voor sites met schone stickers? Opnieuw laten lakken ga ik wellicht niet doen wegens iets te duur naar m'n goesting.
Ok, note to self, niks op mijn kader plakken :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vorig weekend de lak op m'n kader beschadigd door er een sticker op geplakt te hebben met soort "roadbook". Toen ik die er terug wou aftrekken is er precies lak van m'n kader mee afgekomen 😭

Foto

Hoe zouden jullie dat proberen op te lossen? Ik dacht in eerste instantie gewoon ergens soort bike decals te kopen dat ik er kan over kleven want dit is wel mottig. Toevallig suggesties voor sites met schone stickers? Opnieuw laten lakken ga ik wellicht niet doen wegens iets te duur naar m'n goesting.
Is dat niet gewoon restant lijm? Eens goed kuisen dan zou ik zeggen
 
Nope, ik dacht dat eerst ook tbh. Had al liggen schrobben. Maar ge kunt die randjes gewoon verder afkrabben, het is echt soort beschermfolie dat er precies mee is afgekomen.
 
Die dingen zijn toch gemaakt om makkelijk te lossen? Ik heb daar in het verleden nogal "naamstickers" op gekleefd en nooit probleem mee gehad iig.
 
Iemand ervaring met shockwave therapie?

Aan mijn rechterknie beschadiging van een pees vlak boven de knie. En mogelijks wat slijtage van kraakbeen ( afwachten van MRI ). Arts sprak over shockwave en kine. 🤮
Uhu, mijne kiné heeft vrij recent nog shockwave gebruikt voor behandeling van rugklachten. Hij was begonnen met dry needling maar blijkbaar verdraag ik dat niet goed in mijn rug en heeft het weinig resultaat, in mijn benen werkt dry needling wel goed.
Shockwave gaf voor mijn rug wel redelijk goed resultaat, helemaal goed is het niet maar dat kan moeilijk met de schade die er is.

Hoe onaangenaam zo'n shockwave behandeling is zal ook wel afhangen van wie het uitvoert denk ik. Ik begrijp persoonlijk wel niet goed hoe mensen zo'n zware hekel kunnen hebben aan de kiné. Ligt dat dan aan het feit dat ze niet aan u lijf moeten zitten? Want in de andere gevallen lijkt mij dat eerder kwestie van een slechte kiné :unsure: Moest ik kunnen, ik zou alle weken gaan alleszins.

Naar 't schijnt is dat zo 2020, even een fiets halen :p
2020... februari 2020 misschien ja :unsure:
 
Uhu, mijne kiné heeft vrij recent nog shockwave gebruikt voor behandeling van rugklachten. Hij was begonnen met dry needling maar blijkbaar verdraag ik dat niet goed in mijn rug en heeft het weinig resultaat, in mijn benen werkt dry needling wel goed.
Shockwave gaf voor mijn rug wel redelijk goed resultaat, helemaal goed is het niet maar dat kan moeilijk met de schade die er is.

Hoe onaangenaam zo'n shockwave behandeling is zal ook wel afhangen van wie het uitvoert denk ik. Ik begrijp persoonlijk wel niet goed hoe mensen zo'n zware hekel kunnen hebben aan de kiné. Ligt dat dan aan het feit dat ze niet aan u lijf moeten zitten? Want in de andere gevallen lijkt mij dat eerder kwestie van een slechte kiné :unsure: Moest ik kunnen, ik zou alle weken gaan alleszins.


2020... februari 2020 misschien ja :unsure:
Ik vond mijn dry needling sessie niet bepaald aangenaam alleszinds. Voor de rest wat op de spieren werken met de handen elke week kan ik mee leven.
 
Ik vond mijn dry needling sessie niet bepaald aangenaam alleszinds. Voor de rest wat op de spieren werken met de handen elke week kan ik mee leven.
Maar in mijn (boven)benen heeft het wel al wonderen gedaan.

Een aantal jaar geleden heeft alles eens zo vast gezeten dat ik bijna niet meer kon gaan, ik ging wat inwandelen ter voorbereiding van een reis naar de bergen... :unsure: Ik zie mij 's nachts nog op de rand van mijn bed zitten denkend "En nu? ik moet naar de WC en ik geraak niet recht...". Toen ik dan aan die kiné vertelde dat ik 10 dagen nadien in de bergen ging wandelen lachte die mij vierkant in mijn gezicht uit van "uhu, da geloofde toch zelf niet?". 2 keer dry needling en probleem was volledig weg. Zeer onaangenaam op het moment zelf maar wel efficient.

Voor mijn rug is het wel 90% manuele behandeling (en beperkt shockwave) omdat hij weet dat ik daar al die 'specialekes' eigenlijk niet zo goed verdraag.
 
gemiste kans op alltricks... de ParkTool PCS 10.3 stond daar gisteren aan €189...zowat de beste bikestand die je als niet-shop kan kopen.​
En ik al jaren klodden met zo'n kutspel van Xtreme (Rose).​
kga ze eens mailen of ze een uitzondering willen maken​
dikke 2 weken later een reactie:

Ipv de €220 die ze nu vragen (€239 op de meeste webshops) krijg ik hem effectief aan de kortingsprijs van €189.
Leuke customer service. Als er nog iemand interesse heeft, de discount code is misschien meermaals bruikbaar

208189860ed73df852556.16351703.jpg
 
Natuurlijk is er meestal ook een reden om te gaan dry needlen of te shockwaven, daar moet je aan werken.
Als je de oorzaak niet aanpakt en gewoon gaat tot er weer met een naald of stroom moet gewerkt worden dan komt het niet goed :p

Kine is een half uurtje manueel en intensief opwarmen met redcord en dan een routine van een uurtje tot 1,5u aan oefeningen. Waar altijd core bij zit. Uw core is vaak de grote boosdoener bij alles, zwakke core en heel uw lichaam ziet daar van af. Zeker bij het fietsen is uw core super belangrijk!
geëindigd in een tijd van 4u19min
Jappe Tooten was voor u dedju!!

Knappe prestatie uiteraard! Is echt wel een zeer goeie GF heb ik mij laten vertellen.
 
dikke 2 weken later een reactie:

Ipv de €220 die ze nu vragen (€239 op de meeste webshops) krijg ik hem effectief aan de kortingsprijs van €189.
Leuke customer service. Als er nog iemand interesse heeft, de discount code is misschien meermaals bruikbaar

208189860ed73df852556.16351703.jpg
Moest ik al niet veel te veel andere kosten hebben, ik zou in de verleiding komen..
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Natuurlijk is er meestal ook een reden om te gaan dry needlen of te shockwaven, daar moet je aan werken.
Als je de oorzaak niet aanpakt en gewoon gaat tot er weer met een naald of stroom moet gewerkt worden dan komt het niet goed :p

Kine is een half uurtje manueel en intensief opwarmen met redcord en dan een routine van een uurtje tot 1,5u aan oefeningen. Waar altijd core bij zit. Uw core is vaak de grote boosdoener bij alles, zwakke core en heel uw lichaam ziet daar van af. Zeker bij het fietsen is uw core super belangrijk!

Jappe Tooten was voor u dedju!!

Knappe prestatie uiteraard! Is echt wel een zeer goeie GF heb ik mij laten vertellen.
Jappe Tooten kan GVD hard rijden :biglaugh:
 
mijn lokale winkel de opdracht gegeven een Supersix EVO 105 voor mij op te sporen. Met wat pech duurt het lang, maar het is niet dringend. En dat frame heeft iets dat mij echt aanspreekt (ik vlecht volgend jaar wel een setje goede wielen ;) )
Welke kleur heb je gekozen?
Hebben ze een richtdatum gegeven? Toen ik ging horen was cannondale op zijn minst 1.5 jaar wachten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan