De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard, maar daarom hoeft er toch geen vergezocht complot te zijn? Die Calimero houding is nergens voor nodig. Van Gaal krijgt precies hetzelfde over zich heen met Ajax spelers.

Ah je doelt op het Anderlecht-gedeelte. Dat sloeg nergens op nee. De ploeg wordt gewoon een pak minder dus dan is het logisch dat er steeds meer spelers uit de Belgische competitie geselecteerd worden. Vaak is dat overigens niet echt een goed teken voor de kwaliteit van je selectie. (Vind dat we in Oranje ook teveel Eredivisiespelers hebben rondlopen)

Ben toch wel benieuwd wat jullie nog kunnen op het WK. Het is nu echt wel Courtois en de Kev + de rest. Hazard is echt een schim van wat hij was.

Het is simpel : het is stilaan over met onze Nationale trots. De tijd van afglijden op de Ranking is aangebroken. Binnen een 3 tal jaar staan we terug rond plaats 30 a 40 volgens mij. Het volgende WK wordt een treurnis. En na dat WK zie ik een Courtois en de Bruyne het voor bekeken houden.

Ah je doelt op het Anderlecht-gedeelte. Dat sloeg nergens op nee. De ploeg wordt gewoon een pak minder dus dan is het logisch dat er steeds meer spelers uit de Belgische competitie geselecteerd worden. Vaak is dat overigens niet echt een goed teken voor de kwaliteit van je selectie. (Vind dat we in Oranje ook teveel Eredivisiespelers hebben rondlopen)

Ben toch wel benieuwd wat jullie nog kunnen op het WK. Het is nu echt wel Courtois en de Kev + de rest. Hazard is echt een schim van wat hij was.
We gaan zonder verwachtingen naar het WK. Groepsfase moeten we wel doorgeraken, maar daarna komt mogelijks een zware tegenstander en gaat het waarschijnlijk klaar zijn vrees ik.

Het is simpel : het is stilaan over met onze Nationale trots. De tijd van afglijden op de Ranking is aangebroken. Binnen een 3 tal jaar staan we terug rond plaats 30 a 40 volgens mij.
Zo extreem zie ik ons niet zakken de eerste jaren eerlijk gezegd. Het gaat zeker minder worden, maar er is nog talent genoeg om niet meer die jaren na 2002 te hoeven beleven.

Neemt er iemand die zijn persco's nog serieus? Hij zou nog zeggen dat nen zak stront naar rozengeur ruikt als het maar in zijn kraam past en laat zien dat zijn keuze de goede was. Feit dat hij zelf nog eens TD is en ook niks zelfkritiek heeft, stoort mij nog het meeste van allemaal..

Het is simpel : het is stilaan over met onze Nationale trots. De tijd van afglijden op de Ranking is aangebroken. Binnen een 3 tal jaar staan we terug rond plaats 30 a 40 volgens mij. Het volgende WK wordt een treurnis. En na dat WK zie ik een Courtois en de Bruyne het voor bekeken houden.
Dan moeten we de komende jaren letterlijk élke match verliezen. Gaat echt niet gebeuren.

Als Courtois, De Bruyne en Lukaku na dit WK zouden stoppen, zitten we natuurlijk in de vieze papieren. Maar die kunnen alle drie nog tot WK 2026 mee, en als er een nieuwe trainer wordt aangesteld na Qatar zie ik niet in waarom die hun internationale carrière al zouden stopzetten.

En we hebben nog altijd voldoende talent lopen om vrij comfortabel in de top 20 mee te draaien, imo.

Dan moeten we de komende jaren letterlijk élke match verliezen. Gaat echt niet gebeuren.

Als Courtois, De Bruyne en Lukaku na dit WK zouden stoppen, zitten we natuurlijk in de vieze papieren. Maar die kunnen alle drie nog tot WK 2026 mee, en als er een nieuwe trainer wordt aangesteld na Qatar zie ik niet in waarom die hun internationale carrière al zouden stopzetten.

En we hebben nog altijd voldoende talent lopen om vrij comfortabel in de top 20 mee te draaien, imo.
Maar zelfs onder Martinez gaan die niet stoppen.

waarom zou De Bruyne zelfs ineens stoppen in december? die kerel zit toch net op het hoogtepunt van zijn carriere? die heeft nog wel honger hoor, EK zit er zeker nog in, volgend WK zal ook nog wel haalbaar zijn (dan is hij nog altijd 2 jaar jonger als Ronaldo nu bvb)

Lukaku ook nog niet in de buurt van voetbalpensioen, en een keeper gaat altijd langer mee. zeker als er geen opvolging is.

Ik zal nog nooit met zo weinig enthousiasme naar een WK uitgekeken hebben. Enerzijds het tijdstip en het feit dat het Qatar is maar ook zeker en vast dat Martinez nog steeds de coach is van deze 2 generaties RD. Met Courtois en KDB en een lukaku in vorm hebben we absolute wereldtop op hun positie. Met een deftig systeem gemaakt op de spelers die we hebben moet daar toch veel meer uit te halen zijn. Eden = over and out. Laat daar aub altijd Trossard starten en laat hem hoger spelen zodat die niet aan de middenlijn moet vertrekken met de bal.

Saelemaekers had toch ook zeker kansen moeten krijgen?

Dat hij het probeert met Debast zou logisch zijn bij een coach die de jeugd kansen geeft. Maar Martinez is net diegene die altijd terug grijpt naar de oude garde. Mocht hij die filosofie die hij hanteert voor Debast eerder toegepast hebben hadden we al veel meer jongere beloftevolle spelers zien spelen bij de RD. Dat hij uberhaupt Mertens liet spelen tegen Wales is krankzinnig.

Het zou me inderdaad ook dan verbazen. Vanuit de spelersgroep klinkt er ook nog altijd niets van kritiek richting Martinez, dat was het laatste jaar onder Wilmots wel anders.
Daarom inderdaad. Ik denk dat de spelers er nog wel anders naar kijken dan ons supporters. En zonder Martinez op te willen hemelen, maar het is echt nog geen Wilmots. Ik denk dat die wel vrij veel tijd besteed aan het tactische en dat soort zaken. Wat dan niet automatisch wilt zeggen dat hij de juiste beslissingen neemt, dat terzijde.

De Bruyne is 35 in 2026, sommige spelers gaan wel wat langer mee tegenwoordig maar op je 35ste is het beste er meestal toch echt wel vanaf. Ook Lukaku zie ik het op 34-jarige leeftijd niet geweldig meer doen. Is natuurlijk bijzonder log, dat is vaak geen handige fysiek op latere leeftijd.

Ik zie echt geen De Bruyne doorgaan tot 2026 bij de Rode Duivels, net als Lukaku.

Bij Oranje stopten Van Persie en Robben ook al vrij rap na het WK 2014, speelden hun laatste interland toen ze 32 of 33 waren. Ook constant gedoe met blessures natuurlijk. Maar Lukaku zie ik het zeker niet redden tot 2026 nee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan