De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waardeloze match vanuit Nederlands perspectief maar we winnen. Ik vond jullie beter vandaag.

Hoe lang was het geleden dat jullie niet meer hadden gescoord in een match?
 
Iedereen kan een duel verliezen van Vandijk natuurlijk.

Maar het lijkt me toch meer aangewezen daar een iets sluwere, meer ervaren verdediger te zetten.

Nu helaas, iedereen zit dan te kakken op DeBast, ideaal voor Martinez want dat is minder kritiek op hem en zijn "tacktiek"
Er wordt niet gekakt op Debast, er wordt gekakt op Martinez omdat hij Debast in de basis dropt. Daar is hij gewoon nog lang niet klaar voor, da's zijn fout niet, die hoort gewoon nog minstens een jaar bij de beloften.


Het is vooral dat kakken op "inzet" dat je hier en elders vaak ziet wanneer de Rode Duivels weer eens verliezen dat een cadeau is voor Martinez. De inzet zat, toch de eerste helft, wel snor. Maar dit is gewoon het logische gevolg van de tactische keuzes van Martinez en zijn selectiekeuze:
  • Met Batshuayi ben je niets, die kan afwerken maar that's it. Weegt niet genoeg op een defensie, is niet genoeg in het spel betrokken. Goed voor als je een match totaal aan het domineren bent, maar de goal wil maar niet vallen. Tegen betere landen gewoon altijd op de bank laten. Zou uiteraard niet spelen moest Lukaku fit zijn, maar dan nog. Je hebt met CDK een jong talent, die misschien geen zuivere spits is, maar qua profiel er wel voor kan zorgen dat je andere spelers ook makkelijker tot scoren kunnen komen.
  • Ik snap het sentiment dat je Hazard alle kansen wil geven om zijn topvorm terug te vinden, want in die vorm maakt deze ploeg wél gewoon nog altijd kans op prijzen. Alleen ... die gok kon je in juni nog maken, maar het is duidelijk dat hij ook dit seizoen bij Madrid niet genoeg gaat spelen om die vorm nog te halen. Dan moet je nu gewoon je mindere goden, die wél in vorm zijn, inpassen in je team.
  • Voldoende al geschreven over Debast, tart gewoon alle logica om zo'n prille speler in je defensie te droppen wanneer je verschillende spelers hebt die beter en meer ervaren zijn.
  • Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat Witsel compleet versleten is zoals sommigen hier beweren, hij lost wel nog altijd veel op met zijn positiespel, maar die wissel van Onana op minuut 75 is Martinez ten voeten uit. Breng daar Tielemans voor Witsel, en laat Onana wat dieper zakken naar de 6. Dan test je tenminste echt iets nieuws uit, en ik ben er vrij zeker van dat je dan zowel een defensief stabieler als een offensief sterker middenveld hebt.
  • En dan heb je gewoon in het algemeen die rottige 3-4-3 waar hij aan blijft vasthouden, en die gewoon geen steek meer houdt met deze selectie.

Als ik deze match zie, nog eens een poging wagen om Martinez te helpen. Ik zal het zelfs nog eens in zijn 3-4-3 doen: Courtois - Vertonghen, Theate, Alderweireld - Castagne, De Bruyne, Onana, Meunier - Trossard, Lukaku, De Ketelaere.

Maar met die opstelling, en de opstelling die vandaag op het blad stond, zie je dat die 3-4-3 gewoon niet meer pakt. Je offert ofwel stabiliteit op het middenveld op, en/of decimeer je je aanval (of verdediging, afhankelijk van wie je op de wb zet).

Met een 4-mans verdediging kom je op Courtois - Castagne, Vertonghen, Alderweireld, Meunier - Onana, De Bruyne, X (Tielemans, Vanaken, Lavia, Dendoncker afhankelijk van vorm en tegenstander) - Trossard, Lukaku, De Ketelaere.
 
Laatst bewerkt:
smijt die Martinez nu eens gewoon buiten want dat is nu al jaren en jaren dat de nationale ploeg niet wordt samengesteld op basis van sportieve waarde en effectief kunnen voetballen maar gewoon ha ge zijt speler van anderlecht dus welkom in de nationale ploeg, ge zijt totaal waardeloos qua voetballen maar dat is niet van tel want ge zijt speler van anderlecht en dat is genoeg
 
Dan moet Faes dringend eens zeggen tegen Martinez dat het ook een Neerpede boy is.


Ik heb zelf enkel de 2de helft gezien en daar heb ik Vertongen en Alderweireld evenveel of meer zien weggespeeld/weggelopen worden dan Debast. Die natuurlijk wel weer in de picture komt omdat Debruyne hem afblokt bij de goal van Van Dijk.

En waarom nog steeds die 3-4-3? 😭
 
Waardeloze match vanuit Nederlands perspectief maar we winnen. Ik vond jullie beter vandaag.

Hoe lang was het geleden dat jullie niet meer hadden gescoord in een match?

Voor het eerst in 50 wedstrijden ofzoiets dacht ik gehoord te hebben?
Nu ja, veel scheelde het ook niet vandaag...

Ik blijf vooral verdedigend problemen zien die we vroeger echt niet hadden.
En als we achter komen, gaan de kopjes hangen, gaat Martinez gek doen, en is het dus volledig chaos waardoor we veel kansen weg geven. Als we op deze manier eens tegen een echt goeie aanvalslinie spelen, gaan we sterretjes zien.
 
Voor het eerst in 50 wedstrijden ofzoiets dacht ik gehoord te hebben?
Nu ja, veel scheelde het ook niet vandaag...

Ik blijf vooral verdedigend problemen zien die we vroeger echt niet hadden.
En als we achter komen, gaan de kopjes hangen, gaat Martinez gek doen, en is het dus volledig chaos waardoor we veel kansen weg geven. Als we op deze manier eens tegen een echt goeie aanvalslinie spelen, gaan we sterretjes zien.
Verdedigend weinig weggegeven tot Onana eruit ging en Tielemans erop kwam. Doe daar nog eens Carrasco bij op de wingbackpositie en dan heb je drie trage centrale verdedigers die aan hun lot worden overgelaten.
 
Just Faes of Theate hadden da Duel ni verloren jezus
welk duel ???; debast stond uiteindelijk geeneens in zijn buurt, hij deed helemaal niks als er gewoon staan op kijken

bij de goal eerder tegen wales heeft hij ook niks gedaan en was het net hetzelfe

wat is dat voor een centrale verdediger, stelt niks voor betreffende koppen, compleet waardeloos
 
Wat maakt dat uit als de tegenstander nog groter, breder en sterker is.

Ook waanzin dat ze Onana er uit halen voor Tielemans. Nu moet De Bruyne nog vaker gaten dichtlopen en/of halve rechtsback spelen. 😂
nee, wat maakt het ûberhaupt fysiek uit als ge zoals debast er alleen maar staat op te kijken en gewoon niks doet, idem bij de tegengoal tegen wales, een minimuminspanning doen in die fases is toch echt niet teveel gevraagd, of gewoon al maar iets meer doen dan enkel staan kijken, het is precies letterlijk een standbeeld alleen dat beweegt nog meer dan debast
 
welk duel ???; debast stond uiteindelijk geeneens in zijn buurt, hij deed helemaal niks als er gewoon staan op kijken

bij de goal eerder tegen wales heeft hij ook niks gedaan en was het net hetzelfe

wat is dat voor een centrale verdediger, stelt niks voor betreffende koppen, compleet waardeloos
Heb je die fase gezien? Van Dijk loop in en Debast loopt ernaast waarna Debruyne (die in zone staat) Debast afblokt waarna Van Dijk kan inkoppen. Wat moet Debast doen? Debruyne in de grond rammen?
 
Heb je die fase gezien? Van Dijk loop in en Debast loopt ernaast waarna Debruyne (die in zone staat) Debast afblokt waarna Van Dijk kan inkoppen. Wat moet Debast doen? Debruyne in de grond rammen?
België heeft nu op enkele dagen tijd 2 matchen gespeeld en dit in beide gevallen tegen 2 ploegen die er een ganse match echt niks voor of aan gedaan hebben en dit bij keuze (terzijde België zelf ook niet) & toch krijgt België in beide matchen een goal tegen alleen maar omdat debast 2 keer serieus de fout in gaat en gewoon zelfs helemaal niks doet; doe dan ten minste nog alsof ge iets doet maar zelfs dat kan er nog niet aan af en nog teveel

als dat de manier is van verdedigen, mogen ze hem van mij nu al gewoon compleet afserveren, liever iemand die iets probeert dan er gewoon maar staat op te kijken elke keer
 
België heeft nu op enkele dagen tijd 2 matchen gespeeld en dit in beide gevallen tegen 2 ploegen die er een ganse match echt niks voor of aan gedaan hebben en dit bij keuze (terzijde België zelf ook niet) & toch krijgt België in beide matchen een goal tegen alleen maar omdat debast 2 keer serieus de fout in gaat en gewoon zelfs helemaal niks doet; doe dan ten minste nog alsof ge iets doet maar zelfs dat kan er nog niet aan af en nog teveel

als dat de manier is van verdedigen, mogen ze hem van mij nu al gewoon compleet afserveren, liever iemand die iets probeert dan er gewoon maar staat op te kijken elke keer
Dat is onfair, debast positioneert zich en sprong naar de bal maar ging eronderdoor en de bal ging door naar van dijk die inkopte.

Kan voorvallen, moet beter in de toekomst. Maar die jongen is nog maar 18... logisch dat die foutjes maakt tov een geslepen kopper...
 
Volgens Martinez heeft Debast een goede match gespeeld en duidelijk stappen gezet sinds de match tegen Wales. Oh fuck off Neerpede lover. Dit is té belachelijk gewoon.

Zo frustrerend hoe 2 incompetente coaches een gouden generatie naar de zak hebben gedaan.
 
smijt die Martinez nu eens gewoon buiten want dat is nu al jaren en jaren dat de nationale ploeg niet wordt samengesteld op basis van sportieve waarde en effectief kunnen voetballen maar gewoon ha ge zijt speler van anderlecht dus welkom in de nationale ploeg, ge zijt totaal waardeloos qua voetballen maar dat is niet van tel want ge zijt speler van anderlecht en dat is genoeg
Die Martinez ook, met zijn duivels complot om Anderlecht weer naar de top te krijgen!
 
welk duel ???; debast stond uiteindelijk geeneens in zijn buurt, hij deed helemaal niks als er gewoon staan op kijken

bij de goal eerder tegen wales heeft hij ook niks gedaan en was het net hetzelfe

wat is dat voor een centrale verdediger, stelt niks voor betreffende koppen, compleet waardeloos
Is dit een trollaccount ?
 
Volgens Martinez heeft Debast een goede match gespeeld en duidelijk stappen gezet sinds de match tegen Wales. Oh fuck off Neerpede lover. Dit is té belachelijk gewoon.

Zo frustrerend hoe 2 incompetente coaches een gouden generatie naar de zak hebben gedaan.
Debast is gewoon nog gene goeie kopper ( heeft hij zelf toegegeven in een interview dat dit nog een werkpunt is) maar met de voeten ist gewoon nen hele goeie .
Jan of Toby hadden gewoon Vandijk moeten nemen bij corners .
Vind ik gewoon en fout van de trainer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan