De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop net dat we Europees Kampioen worden dankzij enkele superreddingen van onze doelman die het tornooi van zijn leven speelt :unsure:
Ik zou het toch ook super vinden mochten we kunnen zeggen de doelman deed het goed en we zijn niet gesjareld door hem.
Al is mijn grootste hoop dat de kleutertuin gesloten wordt (zowel spelers, entourage, staff, pers,...)

Waarom verlengt de bond eigenlijk altijd het contract van de bondscoach vlák voor de start van een groot tornooi? Iedere keer doen ze dat. En hoe vaak heeft dat al positieve resultaten opgeleverd?

Anyway, ik blijf van het gedacht dat het grootste deel van de spelersgroep Courtois niet meer wil terugzien. Dan is de keuze om hem zonder pardon thuis te laten rap gemaakt natuurlijk. Ik ben in ieder geval tevreden dat ik tijdens het EK niet op zijn schijnheilig bakkes ga moeten kijken. Hoe je de boel zo kan verzieken omdat je zodanig vol bent van jezelf, triestig. De kans dat België niet heel erg ver geraakt op het EK, is sowieso vrij groot. We hebben niet meer de ploeg van 6 jaar geleden. Dat weet Courtois ook, en je weet nu al dat die eikel klaarstaat om Tedesco af te schieten op het moment dat we uitgeschakeld worden.

Dit.
Met de info die ik heb, ben ik geen fan van de mens Courtois. Dat was ik in zijn Genk tijd al niet en dat is niet veranderd. Maar de besten ter wereld zijn nu eenmaal dikwijls "speciaal mannen" die dan ook dikwijls inderdaad bevoorrecht behandeld worden. Messi, Mbappé, Ronaldo, ... Mensen die u in de crunch times resultaten kunnen halen. Niet veel keepers zouden die bal van Neymar uit de winkelhaak gehaald hebben, bvb. En ja, we willen allemaal een wereld waarin voetballers zich niet als klein kinderen gedragen, maar de realiteit is dat het niet zo is. Een goede trainer leert daarmee werken, maar Tedesco is een ramp.
Een De Bruyne zou niet op exact dezelfde manier reageren. Lukaku evenmin. Maar wees er maar zeker van dat wanneer die zich onheus behandeld voelen, het kot te klein is en IE DE REEN dat zal weten.

Casteels is heel goed, maar komt niet in de buurt van Courtois.
En Mignolet? Daar lach je nu toch zelf mee mag ik hopen?

Kijk, ik hoop er niet op. Want ondanks mijn onvrede blijf ik een Belg die supportert voor zijn nationale ploeg. Maar ge zou bijna hopen dat we het EK verkloten door onze keeper, zodat mensen eens inzien wat een verschil een WERELDkeeper maakt tov een heel goede keeper. Bijna, zeg ik. Want ja... Tis en blijft mijn nationale ploeg.
Niemand minimaliseert de kwaliteiten van Courtois he. Maar we mogen toch gerust stellen dat het veel slechter kan dan een Casteels achter de hand?

Ik begrijp trouwens niet waarom je zou hopen dat Courtois gelijk zou krijgen door een blamage van Casteels. Ook al ben je geen fan van Tedesco, hoop je toch gewoon dat hij gelijk gaat krijgen en we een prijs pakken? Ik vind Wilmots nog altijd het ergste wat ik als trainer gezien heb bij de nationale ploeg (recent gezien), maar had graag in 2016 mijn fout toegegeven met een EK op zak.

Nu gaat Tedesco, voor de mensen die aan hem twijfelen of zelfs al afschrijven, sowieso het niet goed doen he. Tenzij hij een enorme stunt uithaalt door de finale ofzo te halen.

Ik ben een voorstander van de beslissing van Tedesco.

Ook al is Courtois een klassebak, er mag en moet naar de groep toch wel een bepaalde consideratie zijn. Als dat dan ook wil zeggen dat we zonder Courtois, De Bruyne, Lukaku spelen dan is dat maar zo.

Het team komt voorop. Als we echter klassebakken hebben die het team kunnen versterken dan zijn ze welkom. Het moment dat het niets anders is dan neuten op elkaar, dan bedank ik ervoor en heb ik die klassebakken liever niet.
Ook al verliezen we hierdoor een EK.

Ik hoop net dat we Europees Kampioen worden dankzij enkele superreddingen van onze doelman die het tornooi van zijn leven speelt :unsure:

Uiteraard zou ik daar niet rouwig om zijn. Ik zeg ook "BIJNA" in mijn betoog en zeg daarna duidelijk dat ik uiteindelijk gewoon hoop dat dat niet zo is. Zoals ik al zei: het is en blijft mijn nationale ploeg. Maar ik vind het verbazend hoeveel mensen de echte verhoudingen qua kwaliteit tussen onze verschillende keepers niet inzien. En uiteraard is Casteels een zeer goede keeper. Het steekt me niet voor niets dat die gast liever twee jaar in de Duitse 3de klasse ging keepen dan bij ons te blijven na het vertrek van Courtois. Het zou vermoedelijk tot op dit moment de beste keeper zijn geweest die we gehad hadden na Courtois (tot Penders er komt ;) ), maar Courtois is hors-categorie. Ik ga al heel blij zijn als ik in mijn levenstijd (ondertussen zowat half 40) nog eens een zo goede keeper bij de RD zie, laat staan bij Genk.

Ik snap ook de mensen die praten over "het team komt voorop". Maar maak je geen illusies, ook "het team" weet welke elementen hen prijzen kunnen bezorgen en ook "het team" zal daardoor dingen van bepaalde wereldtoppers vlugger door de vinger zien. Want ook nu blijft het op wat losse opmerkingen na toch wel best stil vanuit de spelersgroep en ook de voorgaande jaren was dit zo. Net of die niet soms denken "Kevin, doe eens ff normaal" of "Romelu, zaag eens niet zo". Er zijn natuurlijk grenzen, maar die zijn heel wat explicieter en dan komt ge in Lamkel Zé territory. Dus "het team voorop" zetten is tot bepaalde veel verdere grenzen als nu overschreden zijn ook kijken naar welk team u de beste resultaten kan halen.

En laten we eerlijk zijn: "Dan verlies ik liever het EK". Er zal vermoedelijk een enkeling dat oprecht menen, dus ik noem niemand een leugenaar. Maar tenzij iemand supporters zit te beledigen in elk interview, met medespelers op de vuist gaat en na elke match spelers met naam en toenaam onderuit haalt, gaat de overgrote meerderheid nog altijd kiezen voor "Een EK winnen met Courtois" ipv "Een EK niet winnen zonder Courtois".

Persoonlijk denk ik dat de Rode Duivels meer profijt zullen halen uit een goeie groepsgeest dan uit de aanwezigheid van Courtois. Is dat ten slotte niet wat ons de das heeft omgedaan op het vorige WK? Dat interview uit december heeft mij eigenlijk wel overtuigd dat we beter af zijn zonder hem.

Persoonlijk denk ik dat de Rode Duivels meer profijt zullen halen uit een goeie groepsgeest dan uit de aanwezigheid van Courtois. Is dat ten slotte niet wat ons de das heeft omgedaan op het vorige WK? Dat interview uit december heeft mij eigenlijk wel overtuigd dat we beter af zijn zonder hem.

Ik denk niet (understatement van 2024 in mijn geval) dat ons vorig WK fout gegaan is owv Courtois, hoor. Foute keuzes qua tactiek en opstelling, een gebrek aan goede verdedigers en een spits die pas half fit in de laatste match kon meedoen daarentegen...

Vorig WK is toch zuiver op de conto van Martinez?
Een verzuipend middenveld voor een verdediging waarvan je op voorhand wist dat dit je zwakke schakel was. En dat in combinatie met vooraan hetzelfde systeem te spelen als met Lukaku terwijl zijn vervangers een compleet ander type spits waren.
Courtois had nog 3 absolute wereldmatchen mogen keepen, we hadden nog niet doorgeweest hoor.

Wat niet wegneemt dat eens je daar in afzondering zit je best een goeie groepsgeest kweekt, met alle neuzen in dezelfde richting en zo weinig mogelijk conflicten. En de kans dat dit lukt zonder Courtois is volgens mij ook wel een pak groter dan met.

Een verzuipend middenveld voor een verdediging waarvan je op voorhand wist dat dit je zwakke schakel was. En dat in combinatie met vooraan hetzelfde systeem te spelen als met Lukaku terwijl zijn vervangers een compleet ander type spits waren.
Courtois had nog 3 absolute wereldmatchen mogen keepen, we hadden nog niet doorgeweest hoor.

Wat niet wegneemt dat eens je daar in afzondering zit je best een goeie groepsgeest kweekt, met alle neuzen in dezelfde richting en zo weinig mogelijk conflicten. En de kans dat dit lukt zonder Courtois is volgens mij ook wel een pak groter dan met.
Ook correct, maar als Courtois kan zaniken over een aanvoedersband, dan kan je als 'dragende speler' toch ook met Bobby het gesprek aangaan voor het tornooi. We spelen een desastreuse oefenmatch (tegen Egypte?) vlak voor het tornooi. Als Courtois 'ne grote' is dan, sta je dan toch op omdat je wéét dat met zo'n tacktiek en belabberd spel de Canadezen, Marokkanen én zeker Kroaten uw broek af doen op het WK?

Ik vind trouwens dat Tedesco wel weinig krediet krijgt hier. Beker gewonnen met Leipzig, vice-kampioen met Schalke. Oké, Bobby had ook op miraculeuze wijze de FA Cup gewonnen, maar toch. Tijdens de eerste matchen heeft Tedesco direct dingen geprobeerd, zoals een platte 4-4-2, met wisselend succes, maar hij vervangt wel een halve generatie. Bobby heeft vijf jaar en langer met dezelfde jongens geploeterd, met telkens dezelfde 3-4-3. Vergeet niet dat de eerste match van Bobby thuis tegen Spanje 0-2 met de billen bloot was.

vorig WK voelde voor mij (achteraf) als bewust gesaboteerd door Martinez, ja.
ook al was Marokko sterk op dat WK, met onze ploeg in die poule kon het bijna niet dat je niet door ging.

Nee, die Tedesco kent er helemaal niets aan. Ge hebt nu eenmaal vedetten en die hebben een speciale behandeling nodig. Dat is bij ieder land zo. Tedesco heeft de people skills van een deurklink.
Dit toont voor mij dat Tedesco net wel de people skills heeft en de ballen om een vedette met het verstand van een kind van 5 thuis te laten. Het stelt namelijk de grote groep boven het individu.

Probleem van Courtois: there is no I in team...

Dit toont voor mij dat Tedesco net wel de people skills heeft en de ballen om een vedette met het verstand van een kind van 5 thuis te laten. Het stelt namelijk de grote groep boven het individu.

But there is I in winning.

Nee, die Tedesco kent er helemaal niets aan. Ge hebt nu eenmaal vedetten en die hebben een speciale behandeling nodig. Dat is bij ieder land zo. Tedesco heeft de people skills van een deurklink.
Yep en Courtois heeft het verstand van een deurklink maar ze kunnen niet samen door 1 deur ...

De vraag is of hij effectief de groep boven het individu stelt, of zijn eigen ego boven dat van zijn spelers stelt.

De vraag is of hij effectief de groep boven het individu stelt, of zijn eigen ego boven dat van zijn spelers stelt.
Op basis van wat gaan we daarvan uit, Courtois en Witsel? Omdat die 2 zich niet geapprecieerd voelen? Sorry maar Witsel had iedereen hier al een tournooi eerder weggewenst bij de rode duivels en die stoten wat Courtois uitgehaald heeft heeft vooral hijzelf het grootste aandeel in. Nu ook weer met zo'n kleutertweet.

En dat Witsel nu op een andere positie wel goed blijkt te presteren is leuk voor hem maar ik zou die daarvoor nu toch ook niet speciaal gaan terughalen.

Los daarvan heeft Tedesco mij zeker ook nog niet overtuigd maar in deze twee gevallen ben ik toch eerder met hem eens dan oneens. Een bondscoach die liegt hebben we met Martinez trouwens jaren gehad, toen was het geen probleem voor de 2 heren schijnbaar.

Op basis van wat gaan we daarvan uit, Courtois en Witsel? Omdat die 2 zich niet geapprecieerd voelen? Sorry maar Witsel had iedereen hier al een tournooi eerder weggewenst bij de rode duivels en die stoten wat Courtois uitgehaald heeft heeft vooral hijzelf het grootste aandeel in. Nu ook weer met zo'n kleutertweet.

En dat Witsel nu op een andere positie wel goed blijkt te presteren is leuk voor hem maar ik zou die daarvoor nu toch ook niet speciaal gaan terughalen.

Los daarvan heeft Tedesco mij zeker ook nog niet overtuigd maar in deze twee gevallen ben ik toch eerder met hem eens dan oneens. Een bondscoach die liegt hebben we met Martinez trouwens jaren gehad, toen was het geen probleem voor de 2 heren schijnbaar.
Groot gelijk dat Courtois ook zelf verantwoordelijk is voor zijn gedrag. Ik denk dat het duidelijk is voor iedereen dat hij in essentie een kwal is.

Maar toevallig is hij ook wel een octopus in doel en misschien een van de allerbeste keepers ooit. En aangezien ook Tedesco maar geen defensief stabiele ploeg op het veld kan zetten is het wel handig dat je een puntenpakken vanachter hebt staan.

Komt dan nog eens bij dat spelers en ego's managen waarschijnlijk de tweede belangrijkste taak van een manager is. En Tedesco is er nu in geslaagd om binnen enkele maanden een van zijn sterren openlijk voor de bus te gooien door privégesprekken eenzijdig te lekken, arbitrair spelers weigeren mee te nemen ten voordele van anderen en dat alles terwijl hij geen enkele keer tactisch kon overtuigen.

Ik vind het voorlopig een vod.

Je trok een kneus aan zonder ervaring op het hoogste niveau om de laatste efforts van onze absolute toppers nog even te verkwanselen. Hij overtuigt niet en zorgt voor rel, dus verleng je zijn contract maar gelijk.

Die bond van ons zal het nooit leren. Bizar. Die bobo's zijn de grootste schuldigen voor de verspilling van onze gouden generatie.

Groot gelijk dat Courtois ook zelf verantwoordelijk is voor zijn gedrag. Ik denk dat het duidelijk is voor iedereen dat hij in essentie een kwal is.

Maar toevallig is hij ook wel een octopus in doel en misschien een van de allerbeste keepers ooit. En aangezien ook Tedesco maar geen defensief stabiele ploeg op het veld kan zetten is het wel handig dat je een puntenpakken vanachter hebt staan.

Komt dan nog eens bij dat spelers en ego's managen waarschijnlijk de tweede belangrijkste taak van een manager is. En Tedesco is er nu in geslaagd om binnen enkele maanden een van zijn sterren openlijk voor de bus te gooien door privégesprekken eenzijdig te lekken, arbitrair spelers weigeren mee te nemen ten voordele van anderen en dat alles terwijl hij geen enkele keer tactisch kon overtuigen.

Ik vind het voorlopig een vod.

Je trok een kneus aan zonder ervaring op het hoogste niveau om de laatste efforts van onze absolute toppers nog even te verkwanselen. Hij overtuigt niet en zorgt voor rel, dus verleng je zijn contract maar gelijk.

Die bond van ons zal het nooit leren. Bizar. Die bobo's zijn de grootste schuldigen voor de verspilling van onze gouden generatie.
Leipzig, Schalke en Spartak zijn nochtans het hoogste niveau. En waarom kon hij tactisch niet ene keer overtuigen? Heeft het de hele campagne zonder KDB moeten doen in een kwalificaties (met Zweden en Oostenrijk), die toch al iets moeilijker zijn dan wat we de andere jaren gewend zijn en verloor niet ene keer. Laat ook zien tactisch flexibel te zijn door systemen uit te proberen. Dat niet alles even geslaagd is, akkoord, maar daarom probeer je het.

Ik ben zeker nog niet overtuigd of Tedesco de juiste man is en dat contract moeten ze anders aanpakken, maar hier wordt wel serieus overdreven met typische (negatieve) supporterspraat en onrealistische verwachtingen. Daarnaast vraag ik me ook af hoe wij, als gewone liefhebbers zonder ervaring op het hoogste niveau, wel kennis hebben van tactiek om dat even te gaan beoordelen vanuit onze zetel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan