De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Alles bij elkaar genomen vind ik het toch geen onlogische keuze.

Kwartfinale was toch wel het minimum om te behalen met deze selectie, dus op dat vlak heeft die an sich niet gefaald. Alleen was die winst tegen Senegal met meer geluk dan kunde, want anders ga je er gewoon pardoes uit en heb je toch gewoon gefaald. Sommige keuzes tegen Spanje waren toch ook redelijk questionable, zowel de basisopstelling als de wissels.

Op zich te begrijpen, maar Garcia heeft toch een goed rapport.
Je hoort op verschillende plaatsen dat Garcia zijn lot al bezegeld was voor het WK of minstens na Egypte. Dan speel je het als bond oneerlijk ten aanzien van Garcia. De pers gaat er duchtig in mee en dan is men verrast dat de relatie van Garcia met pers en bond niet zo goed meer was.

Ik hoop voor Rudi dat hij een mooi project vindt.

Hein zou ook niet werken denk ik. Hoewel ik Hein vooral veel blabla en weinig dada vind, zie ik hem al op zijn typische arrogante en lerarenhouding al communiceren met jongens die op de absolute top voetballen. Gaat hilarisch worden.

Ik snap niet op basis van wat Garcia precies een goed rapport zou moeten hebben? Omdat we de kwartfinale bereikt hebben? Dat was op voorhand altijd het minimum, gezien het verwachtte parcours. Het is dat we serieus pech hadden dat we Senegal troffen in de 8ste finales dat dat parcours plots veel moeilijker werd, en daar struikelden we dankzij de rukopstelling van Garcia bijna over. En is het eerder ondanks zijn wissels en meer dankzij de wissels van Senegal dat we die match nog doen kantelen.

Hij heeft dit WK enkel tegen N-Z en de VS, de makkelijkste ploegen, met de juiste startopstelling en tactiek begonnen. De match tegen Spanje is moeilijker te beoordelen wegens de blessures van Tielemans en Onana, maar deed daar ook niet de juiste wissels. En had hij een slimmere, meer logische selectie mee, dan was je ook niet zo zwaar gejost met die blessures op het middenveld. Het is en blijft absurd dat we een geblesseerde Debast meenamen, terwijl je al andere 4 CV's meehad + 2 DM's die daar ook kunnen spelen. We hebben op geen enkel moment met een 5-mansverdediging gespeeld, dus waarom neem je dan 5 (+2) spelers mee voor de CV? Er zat ook helemaal geen systeem of logica in zijn opstellingen. Meermaals De Cuyper er afgehaald op het moment dat je moet scoren, spelers die goed spelen de volgende match(en) weer links laten liggen (Moreira, Lukebakio), Pardo niet gebruikt terwijl je verschillende matchen had waar je zijn kwaliteiten echt kon gebruiken, Trossard niet goed gebruikt, ...

Startopstellingen en tactieken meestal niet in orde, domme selectie, bizarre wissels. Voor mij logisch om hem niet te verlengen. Louter omwille van de behaalde kwartfinale hem verlengen, da's de reden waarom we te lang met Martinez opgescheept zaten. Enige probleem is dat onze bond de afgelopen jaren ook met Wilmots en Tedesco is afgekomen, 'trainers' die naam niet waardig.

Landen als Nederland, Brazilië en Duitsland haalden alvast de kwartfinale niet, dus er zo maar van uit gaan dat het een evidentie is dat we de kwartfinale halen, vind ik toch ook serieus bij de haren getrokken. Zeker omdat we met Senegal veruit de beste nummer 3 hebben geloot, vind ik de kwartfinale halen toch beter dan het “minimale”. Als je daar dan bij rekent dat we het de wereldkampioen toch knap lastig hebben gemaakt, vind ik toch dat we deze prestatie niet mogen minimaliseren.

Los daarvan vind ik ook niet dat we aan Garcia moeten vasthouden, zeker als je hoort dat het intern serieus rommelt. Maar ik heb weinig vertrouwen in de nieuwe aanwerving, ik ben benieuwd maar van van Bommel word ik ook niet meteen wild enthousiast.

Hein zou ook niet werken denk ik. Hoewel ik Hein vooral veel blabla en weinig dada vind, zie ik hem al op zijn typische arrogante en lerarenhouding al communiceren met jongens die op de absolute top voetballen. Gaat hilarisch worden.

't Is dat Scaloni zo'n wereldtopper was ofzo?

Hier wordt toch nogal denigrerend gedaan over Belgische trainertjes en gedaan alsof die Belgen in het buitenland allemaal onder Guardiola of Klopp spelen...

Wij hebben trouwens maar 1 speler meer die aan de absolute top voetbalt, en die staat op het punt ermee te kappen (bij de RD).

Terug
Bovenaan