De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
Het WK was een fiasco voor de Rode Duivels. Martinez nam ontslag, wie zal hem opvolgen? Zijn er ook spelers van de Gouden Generatie die hun laatste match voor de Rode Duivels gespeeld hebben? En welk jong talent kan in hun voetsporen treden?
 
Ik kan geen naam normen wie ik als coach wil zien, maar hoop vooral iemand die vanaf 0 kan beginnen. Dus niet één of andere werkrelatie heeft of heeft gehad met de spelers.

In dat geval kijk wel uit naar de komende interlands. Er staat weer wat talent klaar om deze generatie op te volgen. Denk aan Doku, Lavia, Onana. En hopelijk trekken sommige spelers de juiste conclusie en houden ze het voor bekeken. Dan denk ik aan Mertens, E. Hazard, Witsel, Vertonghen.

Eerst zal er wel een TD worden aangesteld. Geen idee wie te verwachten, misschien Preud'homme? Hopelijk krijgen we daar snel nieuws over.
 
Ja, dat is al de eerste vraag, wie gaat de nieuw TD worden...

Als Preud'homme nog eens komt, dan zal het wel voor T1 zijn, niet? Geen idee of die daar nog zin voor gaat hebben, maar als hij grote interesse heeft, dan ik acht ik de kans wel groot dat hij het zal worden.

Ik weet nu ook niet wat de procedure is? Zullen ze zelf ook bij een aantal trainers gaan polsen? Of werkt het louter met kandidatuur stellen?

Hein beweerde in Villa Sporza nog dat hij altijd zijn contract uitdoet, dus die zal het al niet worden hé :p

Van Gaal, dat gaat niet matchen, vrees ik? Maar die had 6 jaar geleden zijn kandidatuur toch ook gesteld, niet? Ik denk dat die alleen nog gaat komen als ze het hem expliciet zullen vragen, denk ik.


Ik heb zelf geen naam in gedachten. Maar ergens hoop ik misschien toch ook op een trainer die nog geen banden/verleden heeft met bepaalde spelers. Dus zeker ook al geen Kompany bv.
 
Ja, dat is al de eerste vraag, wie gaat de nieuw TD worden...

Als Preud'homme nog eens komt, dan zal het wel voor T1 zijn, niet? Geen idee of die daar nog zin voor gaat hebben, maar als hij grote interesse heeft, dan ik acht ik de kans wel groot dat hij het zal worden.

Ik weet nu ook niet wat de procedure is? Zullen ze zelf ook bij een aantal trainers gaan polsen? Of werkt het louter met kandidatuur stellen?

Hein beweerde in Villa Sporza nog dat hij altijd zijn contract uitdoet, dus die zal het al niet worden hé :p

Van Gaal, dat gaat niet matchen, vrees ik? Maar die had 6 jaar geleden zijn kandidatuur toch ook gesteld, niet? Ik denk dat die alleen nog gaat komen als ze het hem expliciet zullen vragen, denk ik.


Ik heb zelf geen naam in gedachten. Maar ergens hoop ik misschien toch ook op een trainer die nog geen banden/verleden heeft met bepaalde spelers. Dus zeker ook al geen Kompany bv.
Ik denk dat Preud'homme een grote kanshebber is indien hij wilt. Het zal allemaal ook wat afhangen wie TD wordt. Waar ik Preud'homme ook wel zie terecht komen. Preud'homme als TD en Van Gaal als T1 lijkt me geen goede match in ieder geval. Veel te sterke karakters alletwee. Van Gaal was in '16 kandidaat, maar moest een presentatie geven waardoor hij terecht niet meer wou.

Ik denk dat de bond zelf wel wat namen heeft, maar de zaakwaarnemers van clubloze coaches zullen ook gretig hun cliënt aanbieden bij de bond.
 
Als je iemand zoekt die geen enkele band heeft met een speler en toch het klappen van de zweep kent, dan kan je al eens nadenken over Tom Saintfiet?
Frank Raes oppert om Jacky Matthijsen als bondscoach ad interim te maken, maar dat heeft geen enkele zin. Frankie Vercauteren heeft zo ook eens overgenomen van Vandereycken en Frankie heeft in de buik van het stadion zijn ontslag aangeboden.
 
Ja, dat is al de eerste vraag, wie gaat de nieuw TD worden...

Als Preud'homme nog eens komt, dan zal het wel voor T1 zijn, niet? Geen idee of die daar nog zin voor gaat hebben, maar als hij grote interesse heeft, dan ik acht ik de kans wel groot dat hij het zal worden.

Ik weet nu ook niet wat de procedure is? Zullen ze zelf ook bij een aantal trainers gaan polsen? Of werkt het louter met kandidatuur stellen?

Hein beweerde in Villa Sporza nog dat hij altijd zijn contract uitdoet, dus die zal het al niet worden hé :p

Van Gaal, dat gaat niet matchen, vrees ik? Maar die had 6 jaar geleden zijn kandidatuur toch ook gesteld, niet? Ik denk dat die alleen nog gaat komen als ze het hem expliciet zullen vragen, denk ik.


Ik heb zelf geen naam in gedachten. Maar ergens hoop ik misschien toch ook op een trainer die nog geen banden/verleden heeft met bepaalde spelers. Dus zeker ook al geen Kompany bv.
Daarom dat Hein in onderling overleg zijn contract heeft stop gezet bij Gent om naar Anderlecht te kunnen trekken enkele weken later ;-)
 
Bwah, een fiasco. Ik denk dat iedereen die RD's volgt dit wel al zag aankomen...
Ook in 2018, toen ze echt op hun top waren qua individueel talent (toen waren Fellaini, Kompany, Vermaelen en Dembélé er nog bij), was het teamspel ook zeer matig. De gewonnen matchen tegen Portugal en Brazilië waren dankzij individuele flitsen, niet dankzij de outstanding synergie.

De "gouden generatie" zijn altijd al het perfecte voorbeeld geweest van dat je met op quasi alle plaatsen absolute toppers, nog altijd geen topploeg hebt. Kijk naar PSG, die hebben vrijwel alle beste spelers ter wereld in hun ploeg (Mbappé, Neymar en Messi vooraan), toch hebben die nog niet heel veel potten kunnen breken. Aan wat lag dat? Aan Martinez, aan de spelers (te veel ego's?)? Wie weet.
Een bondscoach die minder "good game" smooth boy is, is wellicht een meerwaarde, dus het werd tijd dat Martinez stopte.
 
Als je iemand zoekt die geen enkele band heeft met een speler en toch het klappen van de zweep kent, dan kan je al eens nadenken over Tom Saintfiet?
Ook al aan gedacht maar wil die dat zelf wel?
Dat lijkt me gewoon een te grote avonturier en die doet ook het compleet tegenovergesteld van wat hij hier gaat moeten doen... In Gambia laat hij vooral jongens boven zichzelf uitstijgen etc. Bij ons gaat hij met wat meer ego's en echte talenten moeten werken.

Soit, in zijn plek zou ik nu persoonlijk ook wel liever in Serukunda zitten dan in Tubeke :)
 
Als je iemand zoekt die geen enkele band heeft met een speler en toch het klappen van de zweep kent, dan kan je al eens nadenken over Tom Saintfiet?

Al een paar keer in podcasts gehoord, en echt geen fan van die man. Heel conservatieve kijk op het voetbal, komt over als een betweter, en zo een typische ouwbollige coach gemaakt voor kleine ploegjes die blij zijn met een 0-0. En neen, dat gaan we met het aanstormende talent echt niet snel meer worden.

Ik hoop vooral dat we geen bondscoach krijgen die de laatste plekjes in de kern gaat geven aan bv een Desolleil die eens een “zot” seizoen speelt, ipv een jong talent er al bij te nemen met het oog op de toekomst.
 
Al een paar keer in podcasts gehoord, en echt geen fan van die man. Heel conservatieve kijk op het voetbal, komt over als een betweter, en zo een typische ouwbollige coach gemaakt voor kleine ploegjes die blij zijn met een 0-0. En neen, dat gaan we met het aanstormende talent echt niet snel meer worden.

Ik hoop vooral dat we geen bondscoach krijgen die de laatste plekjes in de kern gaat geven aan bv een Desolleil die eens een “zot” seizoen speelt, ipv een jong talent er al bij te nemen met het oog op de toekomst.
Bij Interlandvoetbal mag er gerust ook wel naar de vorm van de dag gekeken worden imo.
 
Maar er moet toch wel een zeker basiskwaliteit aanwezig zijn. Je mag nog zo in vorm zijn als wilt maar als je gewoon te zwak bent voor het interlandvoetbal zoals een Vanzeir vorig jaar dan moet je voor mij echt niet in de selectie zitten.
Uiteraard. Je gaat geen Lukaku, KDB of Courtois wisselen voor een duidelijk slechtere speler in vorm. Maar een speler zoals Openda bijvoorbeeld mag je gerust wel vervangen door een Vanzeir, die in vorm zou zijn bijvoorbeeld.
 
Uiteraard. Je gaat geen Lukaku, KDB of Courtois wisselen voor een duidelijk slechtere speler in vorm. Maar een speler zoals Openda bijvoorbeeld mag je gerust wel vervangen door een Vanzeir, die in vorm zou zijn bijvoorbeeld.

Ok, maar neem je ook een Depoitre mee ipv een Openda mocht die aan een topseizoen bezig zijn, en Openda gewoon ok bezig is?

Gaat wss weinig spelen of een meerwaarde betekenen, maar heeft vooral weinig meerwaarde op langere termijn om bij je groep te nemen.
 
Ok, maar neem je ook een Depoitre mee ipv een Openda mocht die aan een topseizoen bezig zijn, en Openda gewoon ok bezig is?
Goed punt. Zal een beetje afhangen hoe goed Depoitre zijn vorm is en hoe slecht Openda. Als het verschil klein is, kun je zeker naar de leeftijd kijken. Maar interlands zijn vooral wedstrijden op dat ene moment. Het heeft weinig zin om iemand mee te nemen die over 2 jaar misschien goed genoeg is. Laat ze dan rijpen bij de u21. Uiteraard kan dit wel voor posities die dun gezaaid zijn.
 
Feit, discussieren over het meenemen van mindere spelers die in vorm zijn, is een beetje nutteloos als er niet geweten is in welk systeem er gespeeld zal worden. Je hoeft Vanzeir niet mee te nemen als vervanger voor Lukaku. Een soort speler als Depoitre kan dan weer wel. Maar goed, dan moet zo iemand echt in vorm zijn en 20+ doelpunten op een seizoen maken.
 
Ik snap de scepsis over Saintfiet en ik heb ook mijn twijfels. Het was de eerste naam die in mij op kwam als Belg, geen connectie met huidige spelers en heeft ervaring als bondscoach.

Als Depoitre in de vorm van zijn leven is en er net 20 heeft inliggen, dan neem ik die mee. Zo dicht mogelijk bij de goal van de tegenstander bedienen en hij werkt af. Beetje zoals Fullkrug, bal in de Carré krijgen en naar de goal vlammen. Geen tierlantijntjes.
 
Terug
Bovenaan