S.O.S. Red Eden Hazard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gavin

Well-known member
Het is inmiddels bijna vijf jaar geleden dat het in de voortreffelijke thread "S.O.S. Red Kevin De Bruyne" nog bon ton was om Hazard als een betere en meer invloedrijke speler te beschouwen, zowel in het algemeen als bij de Rode Duivels. Het fanboyisme ging zelfs zo ver dat een paar members hem als diepe spits wilden proberen, trots het gebrek aan eindproduct en spelinzicht voor die positie. Geen nood, als vergevingsgezinde Christen verleen ik met graagte absolutie voor deze opvattingen, niet in het minst gezien de tijdgeest van 2016. In 2021 is zo een opvolgthread overbodig omdat het onderhand voor iedereen, zowel algemeen genomen als bij de Rode Duivels, duidelijk is wat de machtsverhoudingen zijn en alle onreine opvattingen de wereld uit zijn ... en toch, de nationale ploeg heeft hem nodig als we op het EK toch nog iets willen behalen met de 'gouden generatie', dus bij deze een Red Eden Hazard thread in de plaats.

ehmbjcf.png


Even terug naar het WK van 2018, waar Hazard echt wel sterk en ongebruikelijk gefocust was. De stap naar Madrid was de grote droom, zogezegd, want hij had nog gemasturbeerd op Zidane die net in Hazards puberteit bij Madrid speelde. Het was het ideale podium/tijdstip want Cristiano vertrok en van Hazard werd verwacht het ook eens bij een grote club waar te maken. Ondanks zijn prestaties bij zowel Chelsea als België rond die periode ging na veel vijven en zessen die transfer toch niet door, iets met een contract voor vijf jaar dat Hazard drie jaar eerder bewust getekend had of zoiets. Dat was echter niet zo erg, grote held Zidane had toch net onverwachts de Madrileense plaat gepoetst maar keerde fortuinlijk genoeg nog voor de zomer van 2019 terug, net voor Hazard zijn uiteindelijke komst. Perfect, spannend! Joos lichtte in mei 2019 al een tipje van de sluier op in Extra Time, namelijk dat hij had vernomen dat het bij Hazard niet enkel om heimwee naar Zidane als centerfold in Hazards apenjaren ging, maar ook om Zidane zijn methodes als coach: niet te hard trainen, geen straffen of druk na verlies, alles gezapig a l'aise. Muziek in de oren van zo'n dilettant. Gezien zijn prestaties voorafgaand aan die opmerking werd dat nog met een schimplach onthaald zoals vaak Joos zijn deel is, totdat Hazard een paar maanden later met een afdakje bij Madrid verscheen. Zou het dan toch? Zeker.
Wat blessures, nul rendement, een bijtijdse coronabesmetting en de onthulling van Football Leaks dat hij eigenlijk €160 miljoen kostte later, wordt er ondanks alle positieve PR in de Belgische pers vooral negatief over hem gepraat in Madrid. In HLN heet dat nog altijd "tegenslag", bij de bondsdokter eufemistisch "blessures door stress", en bij mij "een luie speler die de druk van een topclub niet aankan na een hele carrière te hebben gespeeld als underdog". Maar na anderhalf seizoen giechelen met zijn degraderend gestuntel en ronduit dwaze comments telkens hem iets gevraagd werd, is het dus wel weer tijd dat het begint te draaien voor het EK als we voorbij de kwartfinales willen. Thorgan blijft een mindere versie van de grote broer, Carrasco en Mertens kunt ge geen volledige matchen gebruiken, en onze mindere goden genre Doku trappen nog geen deuk in een pakje Franse boter in de Ligue 1 Über Eats. Straks moeten we, en geen denken aan vergiffenis in dat geval, Jordan Lukaku op die flank laten galopperen.

Wat ik eigenlijk wou zeggen nu De Bruyne op de keper beschouwd de onbetwiste hoeksteen van het Belgische voetbal is: Vergeet Madrid gewoon (even), zoals ook zij u buiten de transfersom ook al even vergeten zijn. Kom terug wat ravotten bij het kleine België, een team op uw maat waar de verantwoordelijkheid bij De Bruyne ligt, Lukaku voor pispaal fungeert en de keeper gewoon hetzelfde is. Zelfs de coach trekt een beetje op Zidane, zij het dat onze toch iets van tactisch bijsturen kent. Wij geloven wel nog in u!
 
Ik volg geen voetbal, het kan me weinig bommen, maar dit is een prachtig stukje proza waar ik om half 5 s nachts toch een paar keer mee moet lachen. Die foto ziet er een uit als ee' photoshop met een Italiaanse loodgieter. Te veel hamburgers na de matchen gegeten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan