De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Tedesco lijkt het dan wel gezien te hebben dat hij die zo moet brengen. Dat spreekt dan toch ook wel voor Tedesco (ook omdat hij die effectief zo brengt), ik weet niet of onze vorige bondscoach dat zou gedaan hebben. Ik vraag mij af als je Bats zou thuislaten welke aanvaller we nog zouden kunnen oproepen die zeer compatibel zou kunnen zijn met hem.

Ik ben niet zeker of trossard dat kan. En ik ben nu ook niet direct zeker of een Tielemans die taak zou kunnen vervullen. Zoals bij zijn vorige match, zoals hij het meldde, hij de instructie had gekregen om in de geburen te blijven van Lukaku en dat eigenlijk toch wel redelijk goed leek te verlopen (ook al was dat niet echt in de functie van tweede spits). Allez ik heb Tielemans niet echt zeer veel betere matchen bij de rode Duivels zien spelen in de laatste jaren.
Lukaku is altijd eerste spits, daarnaast heb je nog Openda, CDK en Trossard. Lukebakio kan daar ook uit de voeten. Wil je met twee spitsen spelen, dan zet je Openda of Trossard naast Lukaku. Kan Lukaku niet spelen, dan zet je CDK op zijn plek naast Openda of Trossard. Batshuayi kan je ook naast Lukaku zetten, is allicht de beste afwerker van iedereen ... maar al de andere opties dragen ook nog op andere manieren bij aan het spel. Batshuayi heeft eigenlijk zieke stats bij Fener dit seizoen (21 goals in 1400 minuten), maar zit dus de helft van de tijd aan de bank gekluisterd. Da's omdat je weet dat als hij niet scoort, je met hem met een man minder op het veld staat. Ik roep dan eigenlijk nog liever Mertens op, die speelt nog altijd quasi elke minuut en die heeft nog nut buiten zijn torinstinct.

Tielemans heeft bij Aston Villa inderdaad ook een paar matchen in de spits naast Watkins gespeeld, maar dat lijkt me voor de Duivels toch echt wel plan D ofzo. Laat die maar als back-up voor KDB (of naast KDB als je speelt zoals City in een 3-4-2-1 / 4-1-4-1).
 
Oud nieuws denk ik, maar ik lees net dat Svilar de oproep van de Servische bondscoach heeft afgewezen voorbije interlandperiode ?

Dus hij wilt misschien alsnog voor België uitkomen?
 
Oud nieuws denk ik, maar ik lees net dat Svilar de oproep van de Servische bondscoach heeft afgewezen voorbije interlandperiode ?

Dus hij wilt misschien alsnog voor België uitkomen?
Gaat niet meer omdat hij al eens van België naar Servië geswitcht is.
 
Gaat niet meer omdat hij al eens van België naar Servië geswitcht is.
Dacht ik inderdaad ook

Maar waarom zou hij dan weigeren?
Hij heeft nog altijd geen officiële wedstrijd gespeeld voor Servië. Is er nog een achterpoortje dat wij niet kennen..
 
Dacht ik inderdaad ook

Maar waarom zou hij dan weigeren?
Hij heeft nog altijd geen officiële wedstrijd gespeeld voor Servië. Is er nog een achterpoortje dat wij niet kennen..
Ik dacht dat je na x aantal jaar niet uit te komen voor een nationale ploeg toch weer mocht veranderen. Neem nu eens dat dit 3 jaar is of zo, dan gaat het tussen Svilar en Vandevoordt voor de nummer 1. (tenzij ik nog ergens andere talenten vergeet).
 
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat er in Genk (where else?) weer eentje zit aan te komen. Zou ook de reden zijn dat die andere naar Leuven mocht vertrekken.
 
Ik dacht dat je na x aantal jaar niet uit te komen voor een nationale ploeg toch weer mocht veranderen. Neem nu eens dat dit 3 jaar is of zo, dan gaat het tussen Svilar en Vandevoordt voor de nummer 1. (tenzij ik nog ergens andere talenten vergeet).
Senne Lammens.
 
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat er in Genk (where else?) weer eentje zit aan te komen. Zou ook de reden zijn dat die andere naar Leuven mocht vertrekken.
Mike Penders inderdaad. Een heel indrukwekkende verschijning. Heeft het ook heel goed in 1B gedaan. Die zal wellicht ook volgend jaar tweede keeper worden achter Van Crombrugge.
 
Mike Penders inderdaad. Een heel indrukwekkende verschijning. Heeft het ook heel goed in 1B gedaan. Die zal wellicht ook volgend jaar tweede keeper worden achter Van Crombrugge.
Genk zijnde moet je toch hoger mikken dan Hendrik VC als eerste doelman?
 
Genk zijnde moet je toch hoger mikken dan Hendrik VC als eerste doelman?
Waarom? Een uitstekende doelman is dat. Goede reflexen, voetbalt goed mee en heeft leidinggevende kwaliteiten. De paar wedstrijden die hij speelde bij ons presteerde hij ook gewoon prima. Hele goede doelman en op die manier kan Penders zich rustig ontwikkelen.
 
Kvind Van Crombrugge ook gewoon een goede keeper. Die gaat er ook maar een jaar instaan, vermoed ik. Pender is immers echt niet normaal goed. Die gaat geen twee/drie jaar tweede keeper zijn, denk ik.
 
Mike Penders inderdaad. Een heel indrukwekkende verschijning. Heeft het ook heel goed in 1B gedaan. Die zal wellicht ook volgend jaar tweede keeper worden achter Van Crombrugge.
Klopt, hebben we serieus tegen gezweet het voorbije seizoen, 1A-waardig.
 
Zet toch gewoon meteen Penders onder de lat? Als die zo goed is? Waarom HVC laten spartelen met een toptalent in zijn nek? Dat loopt niet goed af. Minstens moet je hem in 1A laten spelen ergens anders.
 
Zet toch gewoon meteen Penders onder de lat? Als die zo goed is? Waarom HVC laten spartelen met een toptalent in zijn nek? Dat loopt niet goed af. Minstens moet je hem in 1A laten spelen ergens anders.

Ze hebben hun les geleerd na Vandevoordt. Die keepte ook alles kapot bij de jeugdploegen waar die speelde, maar werd te vroeg gebracht. Coucke was overigens ook in die tijd. Dit wordt over het algemeen onder de Genk supporters als een zeer goede keuze van Genk zelf bekeken. Die zit voorlopig nog een seizoen goed in 1B.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Er zijn sowieso toch maar relatief weinig (goeie) keepers die er op die jonge leeftijd echt al staan? (Courtois niet meegerekend) Of beeld ik mij dat in?
Lijkt me ook ergens logisch, want is een positie waar je heel veel vertrouwen en ervaring moet opdoen om het vertrouwen (in jezelf) te behouden, anders dan een veldspeler denk ik waarbij je relatief eenvoudig op in en uit de ploeg kan gaan.
 
Terug
Bovenaan