De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik zie niet in waarom Witsel in zo'n interview zou gaan liegen over de reden. Het zal niet de eerste keer zijn dat een bondscoach een of andere drogreden geeft aan een speler om hem niet te selecteren. Tedesco geeft achteraf aan dat het gesprek goed verlopen is, ja dat kan zeker, maar het is ook pas achteraf dat Witsel doorheeft dat die uitleg eigenlijk nergens op slaat aangezien er nog andere speler geselecteerd waren die amper gespeeld hebben.
Ik zeg niet dat hij liegt, maar Witsel kan het toch ander interpreteren dan bedoeld? Er kunnen toch 2 kanten aan een verhaal zijn? Allè, die zijn er praktisch altijd.

Ik vind het spijtig dat Castro-Montes niet opgeroepen is. Speelt dan normaal wel aanvallender in een 3-5-2 maar deed het vandaag ook gewoon goed in een 3-mans verdediging. Dus als pure rechtsachter spelen moet hij ook kunnen, zeker in zijn huidige vorm. Toch ook meer een verdediger dan Deman op links.

Je zit op de rechtsachter natuurlijk ook nog met Castagne en Meunier, maar qua fitheid en standvastigheid zijn dat ook geen zekerheden.

Desnoods neem je als 8 verdedigers (indien iedereen topfit): Castro-Montes, Meunier, Debast, Witsel, Vertonghen, Theate, Castagne, De Winter/Deman mee. Faes heeft me nog niet kunnen overtuigen, integendeel.

Ik zal de rest van de veldspelers voor deze zomer ook al even meegeven:
CM: Mangala, Onana, Tielemans, De Bruyne, De Ketelaere
Flank: Doku, Trossard, Carrasco, Bakayoko, Lukebakio
Spits: Lukaku, Openda

Er mist wel 1 breker ten nadele van 1 flankspeler.

Ik zeg niet dat hij liegt, maar Witsel kan het toch ander interpreteren dan bedoeld? Er kunnen toch 2 kanten aan een verhaal zijn? Allè, die zijn er praktisch altijd.
Hoe kan je zoiets anders interpreteren dan bedoeld vraag ik mij af?

Ik heb trouwens net dat interview van Tedesco ivm Courtois kwestie bekeken en ik vind de manier hoe hij communiceert nogal awkward. Niet zo zeer de inhoud, maar vooral de manier hoe hij het overbrengt. Lijkt me nu wel een taal-issue te zijn.

De suggestie van Joos om centraal met Debast en Vertonghen te starten vind ik absoluut niet verkeerd. Of je speelt met drie achterin, namelijk Theate, Debast en Vertonghen waarbij de laatste centrale man / libero is.
Als ie met drie achterin begint te spelen, dan is het helemaal schandalig dat ie Witsel niet oproept / probeert op te roepen.
Ik vind het vooral erg dat een buitenlandse bondscoach doe nog geen vod bewezen heeft en waarbij ik grote twijfels heb dat hij ook maar iets gaat neerzetten bij de Duivels er voor gezorgd heeft dat we de beste keeper ter wereld, de beste Belgische keeper ooit en mss wel één van de beste keepers ter wereld ooit nooit meer gaan zien bij de nationale ploeg. En maar verongelijkt doen en zichzelf uit de wind zetten met die "ik heb alles geprobeerd".
Courtois is een ongelofelijke kleuter, maar ik geef je hier ook gelijk in.

Bondscoach met nul adelbrieven die er in geslaagd is om op twee linies, doel en verdediging, de beste speler die we hebben te schofferen en buiten te werken. En dat krijgt dan weer een contractverlenging nog voor er aan het toernooi begonnen wordt. Dan mogen er straks toch echt wel resultaten volgen. Anders heb je straks het tweede weggegooide toernooi op een rij dankzij een slechte coach, en ben je intussen ook je beste spelers en je groep kwijt.

Bitter weinig vertrouwen op dit moment.

Als ie met drie achterin begint te spelen, dan is het helemaal schandalig dat ie Witsel niet oproept / probeert op te roepen.

Courtois is een ongelofelijke kleuter, maar ik geef je hier ook gelijk in.

Bondscoach met nul adelbrieven die er in geslaagd is om op twee linies, doel en verdediging, de beste speler die we hebben te schofferen en buiten te werken. En dat krijgt dan weer een contractverlenging nog voor er aan het toernooi begonnen wordt. Dan mogen er straks toch echt wel resultaten volgen. Anders heb je straks het tweede weggegooide toernooi op een rij dankzij een slechte coach, en ben je intussen ook je beste spelers en je groep kwijt.

Bitter weinig vertrouwen op dit moment.
Ik volg je deels, maar dat ie een contractverlenging krijgt, is pure incompetentie van de bond.
Plus, het feit dat Witsel en vooral Courtois nu reageren zoals een wesp gestoken, doet mij vermoeden dat die al jaren aan een stuk een voorkeursbehandeling krijgen, met fluwelen handschoenen en dat het een etterbuil was, gedoemd om ooit open te borsten. Dan heb ik liever dat dit nu in de kwalificaties gebeurd dan midden op een tornooi als je 's anderendaags voor de knikkers in de knock-out moet gaan spelen.

Ik volg je deels, maar dat ie een contractverlenging krijgt, is pure incompetentie van de bond.
Plus, het feit dat Witsel en vooral Courtois nu reageren zoals een wesp gestoken, doet mij vermoeden dat die al jaren aan een stuk een voorkeursbehandeling krijgen, met fluwelen handschoenen en dat het een etterbuil was, gedoemd om ooit open te borsten. Dan heb ik liever dat dit nu in de kwalificaties gebeurd dan midden op een tornooi als je 's anderendaags voor de knikkers in de knock-out moet gaan spelen.
Uiteraard hebben de topspelers een voorkeursbehandeling. En uiteraard zijn het ego's en vaak zelfs kleuters. Maar ook Mbappé, Ronaldo, Messi, Salah, Neymar, Haaland,... krijgen bij hun land een voorkeursbehandeling. Of KDB, het feit dat hij nu niet "moet" meedoen is daar het mooiste bewijs van. Het is gewoon een feit dat Courtois en KDB de absolute (wereld)vedetten van de ploeg zijn en die moet je (anders) weten aan te pakken. En net daar is het fout gelopen bij Courtois, dat heeft hij zelf duidelijk aangegeven.

Sjans dat we eerst nog mogen opwarmen tegen Slovakije en Roemenie , hopelijk er niet meteen uit tegen het eerste topland. Courtois is wel de beste doelman dat we ooit gehad hebben, dat is gewoon zuur om hem er niet bij te hebben, welk karakter die vedetten ook hebben. Een topcoach moet ook wel met de vedetten omkunnen.En liefst wel ene met meer dan 1 taktiek. Of zou De Bruyne een rol spelen in de Courtois-gate?

Sjans dat we eerst nog mogen opwarmen tegen Slovakije en Roemenie , hopelijk er niet meteen uit tegen het eerste topland. Courtois is wel de beste doelman dat we ooit gehad hebben, dat is gewoon zuur om hem er niet bij te hebben, welk karakter die vedetten ook hebben. Een topcoach moet ook wel met de vedetten omkunnen.En liefst wel ene met meer dan 1 taktiek. Of zou De Bruyne een rol spelen in de Courtois-gate?
Denk dat vooral Courtois zelf een rol speelt.

Uiteraard hebben de topspelers een voorkeursbehandeling. En uiteraard zijn het ego's en vaak zelfs kleuters. Maar ook Mbappé, Ronaldo, Messi, Salah, Neymar, Haaland,... krijgen bij hun land een voorkeursbehandeling. Of KDB, het feit dat hij nu niet "moet" meedoen is daar het mooiste bewijs van. Het is gewoon een feit dat Courtois en KDB de absolute (wereld)vedetten van de ploeg zijn en die moet je (anders) weten aan te pakken. En net daar is het fout gelopen bij Courtois, dat heeft hij zelf duidelijk aangegeven.
Geeft voor mij aan hoe belachelijk het hedendaagse voetbal is geworden. Zolang ge goed genoeg zijt, mag je vanalles permitteren. Compleet belachelijk. Ik hoop Courtois nog steeds te zien terugkeren voor de duidelijkheid, maar dat zal van hemzelf en de groep afhangen.

Edit: al denk ik dat het bij een Van Gaal, Pep of Klöpp ook niet waar is om een voorkeursbehandeling te krijgen.

Laatst bewerkt:
Geeft voor mij aan hoe belachelijk het hedendaagse voetbal is geworden. Zolang ge goed genoeg zijt, mag je vanalles permitteren. Compleet belachelijk. Ik hoop Courtois nog steeds te zien terugkeren voor de duidelijkheid, maar dat zal van hemzelf en de groep afhangen.

Denk dat zoiets toch van alle tijden is hoor. Als je vroeger pakweg Maradona (amper) zag opwarmen voor een wedstrijd, zoiets pikten ze ook alleen maar van dergelijke spelers.

Edit: al denk ik dat het bij een Van Gaal, Pep of Klöpp ook niet waar is om een voorkeursbehandeling te krijgen.

Denk je dat echt?

Pas op, Van Gaal kan ik nog in meegaan, maar ik denk dat die gewoon intelligent genoeg is om op een andere manier zijn vedetten te paaien en tevreden te houden zonder dat het echt opvalt. Of kijk naar Pep, zoals hij na die wissel vorig weekend met KDB op de bank ging gaan overleggen en discussiëren, dat doet hij echt niet met iedereen dus dat alleen al is een andere (voorkeurs)behandeling voor KDB. KDB wou zijn (tactische) zeg daar kwijt, doe je dat niet met hem heb je wellicht een nukkige speler, geraakt de relatie mss verzuurd en presteert hij niet meer top zoals het hoort.

Het is gewoon peoplemanagement, en daar zijn net coaches als Van Gaal, Klöpp of Pep de beste in. En ik heb op dat gebied bij Tedesco echt geen goed gevoel, ik vertrouw die zijn gespeelde verontwaardiging tijdens interviews niet.

Denk dat zoiets toch van alle tijden is hoor. Als je vroeger pakweg Maradona (amper) zag opwarmen voor een wedstrijd, zoiets pikten ze ook alleen maar van dergelijke spelers.

Denk je dat echt?

Pas op, Van Gaal kan ik nog in meegaan, maar ik denk dat die gewoon intelligent genoeg is om op een andere manier zijn vedetten te paaien en tevreden te houden zonder dat het echt opvalt. Of kijk naar Pep, zoals hij na die wissel vorig weekend met KDB op de bank ging gaan overleggen en discussiëren, dat doet hij echt niet met iedereen dus dat alleen al is een andere (voorkeurs)behandeling voor KDB. KDB wou zijn (tactische) zeg daar kwijt, doe je dat niet met hem heb je wellicht een nukkige speler, geraakt de relatie mss verzuurd en presteert hij niet meer top zoals het hoort.

Het is gewoon peoplemanagement, en daar zijn net coaches als Van Gaal, Klöpp of Pep de beste in. En ik heb op dat gebied bij Tedesco echt geen goed gevoel, ik vertrouw die zijn gespeelde verontwaardiging tijdens interviews niet.
Ik vind dat nu geen voorbeeld van een voorkeursbehandeling. Een voorkeursbehandeling is voor mij dingen mogen die andere niet mogen. Een woordje uitleg, na een wissel, is voor mij absoluut geen voorbeeld van voorkeursbehandeling. Ik ben ook niet overtuigd of Pep niet hetzelfde zou doen met Grealish bijvoorbeeld, moest die hetzelfde karakter hebben zoals de KDB.

Los van het feit dat die goede Peoplemanagers ook al zijn gebotst op andere karakters (zie Pep en Zlatan bijvoorbeeld).

Over Courtois zijn reactie kan je zeggen wat je wil, maar dat toont voor mij toch duidelijk aan dat daar (veel) meer speelt dan we tot nu toe weten. Alleen al daarom vind ik het apart dat de bond Tedesco zijn contract nu al verlengd tot na het WK.

Over Courtois zijn reactie kan je zeggen wat je wil, maar dat toont voor mij toch duidelijk aan dat daar (veel) meer speelt dan we tot nu toe weten. Alleen al daarom vind ik het apart dat de bond Tedesco zijn contract nu al verlengd tot na het WK.
Ik denk dat de bond wel op de hoogte is wat er allemaal gebeurd is. Maar eens dat ze te vroeg verlengen, door een situatie die ze zelf gecreëerd hebben door een contract te geven tot na een tornooi.

Van mij mag courtois blijven waar hij zit, tis een arrogante kwal geworden.
Hij is zeker 1 van de beste keepers ter wereld maar ooit stopt het. Met casteels hebben we ook een goede doelman en in nood mignolet.
De groep was er ook niet over te praten toen die plots vertrok.

Allemaal goed en wel dat een absolute vedette wat een voorkeursbehandeling krijgt. Dat zal in de groep ook nog wel aanvaard worden maar ergens moet er wel een lijn getrokken worden. Dus op dat vlak ben ik toch ook een pak meer teleurgesteld in het gedrag van Courtois dan in dat van Tedesco.

Wat niet wegneemt dat deze bondscoach een nog grotere miscast lijkt te zijn dan Bobby. Beiden stellen ze mij teleur op tactisch vlak maar Martinez had tenminste nog de people skills om de hele groep tevreden te houden en de management skills om het orgaan voetbalbond wat te professionaliseren. Allez ik wil hier nu geen lans breken voor Bobby, ik ben blij dat hij weg is, maar deze lijkt me op quasi geen enkel vlak een verbetering.

Het feit dat de bond dan niet leert uit hun fouten en hem nog het WK cadeau doet, voor er een bal gerold is op het EK, zegt ook meteen genoeg.

Ik vind het ook wel jammer dat ze niet voor Bosz zijn gegaan. Niet dat interland voetbal helemaal te vergelijken is met clubvoetbal, maar als je ziet wat hij bij PSV neerzet. Ook staat hij bekend voor aanvallend voetbal, al is het soms wat naïef.

Die mag toch eens stoppen met het klein kind uittehangen ze
Wereldkeeper bij een van de grootste clubs, 31 jaar
Komop zeg
Nee, die Tedesco kent er helemaal niets aan. Ge hebt nu eenmaal vedetten en die hebben een speciale behandeling nodig. Dat is bij ieder land zo. Tedesco heeft de people skills van een deurklink.

Zal Tedesco "er alles aan gedaan hebben"? Hoogstwaarschijnlijk niet (moet ook niet) maar jebus zeg, weer als een ongevergelijkte kleuter gaan reageren op social media.

Reageer er gewoon niet meer op en doe verder met je leven.

En Tedesco had best gewoon gezegd de deur is dicht na wat er gebeurd is.

Voor de media is het uiteraard weer smullen geblazen.

Ik vind het vooral erg dat een buitenlandse bondscoach die nog geen vod bewezen heeft en waarbij ik grote twijfels heb dat hij ook maar iets gaat neerzetten bij de Duivels er voor gezorgd heeft dat we de beste keeper ter wereld, de beste Belgische keeper ooit en mss wel één van de beste keepers ter wereld ooit nooit meer gaan zien bij de nationale ploeg. En maar verongelijkt doen en zichzelf uit de wind zetten met die "ik heb alles geprobeerd".

Dit.
Met de info die ik heb, ben ik geen fan van de mens Courtois. Dat was ik in zijn Genk tijd al niet en dat is niet veranderd. Maar de besten ter wereld zijn nu eenmaal dikwijls "speciaal mannen" die dan ook dikwijls inderdaad bevoorrecht behandeld worden. Messi, Mbappé, Ronaldo, ... Mensen die u in de crunch times resultaten kunnen halen. Niet veel keepers zouden die bal van Neymar uit de winkelhaak gehaald hebben, bvb. En ja, we willen allemaal een wereld waarin voetballers zich niet als klein kinderen gedragen, maar de realiteit is dat het niet zo is. Een goede trainer leert daarmee werken, maar Tedesco is een ramp.
Een De Bruyne zou niet op exact dezelfde manier reageren. Lukaku evenmin. Maar wees er maar zeker van dat wanneer die zich onheus behandeld voelen, het kot te klein is en IE DE REEN dat zal weten.

Van mij mag courtois blijven waar hij zit, tis een arrogante kwal geworden.
Hij is zeker 1 van de beste keepers ter wereld maar ooit stopt het. Met casteels hebben we ook een goede doelman en in nood mignolet.
De groep was er ook niet over te praten toen die plots vertrok.

Casteels is heel goed, maar komt niet in de buurt van Courtois.
En Mignolet? Daar lach je nu toch zelf mee mag ik hopen?

Kijk, ik hoop er niet op. Want ondanks mijn onvrede blijf ik een Belg die supportert voor zijn nationale ploeg. Maar ge zou bijna hopen dat we het EK verkloten door onze keeper, zodat mensen eens inzien wat een verschil een WERELDkeeper maakt tov een heel goede keeper. Bijna, zeg ik. Want ja... Tis en blijft mijn nationale ploeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan