Batshuayi gaat dat na een paar trainingen ook niet wetenAllé kom, "iedereen gaan afbellen", hoeveel spelers zijn er denk je die nog in aanmerking komen voor de Rode Duivels die hun pensioen hebben aangekondigd? Ik tel er momenteel eigenlijk 2, Alderweireld en Witsel en eventueel nog Mignolet omdat Courtois er niet bij gaat zijn.
Zoveel werk is dat dus niet. Dus als je gewoon de beste spelers wil oproepen dan pols je die, simpel. Witsel is gewoon op dit moment de beste Belgische CV in gans Europa. Je kan die dus zonder twijfel gebruiken.
Dat Tedesco dat niet doet is omdat hij het dus niet nodig acht, je wegsteken achter dat pensioen is zever. Als hij nu zou zeggen "ik heb hem gebeld en wil hem erbij maar hij wilt niet", dan houdt het uiteraard op.
Mij lijken people skills als bondscoach net één van de belangrijkste eigenschappen. Je moet op een telkens korte periode een groep (wereld)vedetten op eenzelfde lijn krijgen én tijdens tornooien die groep scherp houden en brandjes, die er altijd wel ontstaan, blussen.
Ja, we weten wat hij kan. Maar bij City traint hij elke dag met zijn ganse team, denk je niet dat het belangrijk is om met de RD's toch ergens automatismen te hebben? Die ga je niet krijgen door plots na meer dan een jaar afwezigheid 2 oefenmatchkes te spelen vlak voor het EK. Wanneer KDB bv met Batshuayi voor zich moet spelen, die snapt nog half niet de genialiteit van KDB en waar die moet lopen zoals Lukaku dat wel weet. Ik vermoed dat het met pakweg Openda niet anders zal zijn.
Nee, KDB is uiteraard een absolute topper, maar hij kan het ook niet alleen en heeft een ploeg rond zich nodig die gewoon is om met hem te spelen.
.We verschillen van mening dan over spelers op pensioen, dat is prima. Bewijst alleen maar dat er niet 1 juiste manier is.