De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allé kom, "iedereen gaan afbellen", hoeveel spelers zijn er denk je die nog in aanmerking komen voor de Rode Duivels die hun pensioen hebben aangekondigd? Ik tel er momenteel eigenlijk 2, Alderweireld en Witsel en eventueel nog Mignolet omdat Courtois er niet bij gaat zijn.

Zoveel werk is dat dus niet. Dus als je gewoon de beste spelers wil oproepen dan pols je die, simpel. Witsel is gewoon op dit moment de beste Belgische CV in gans Europa. Je kan die dus zonder twijfel gebruiken.

Dat Tedesco dat niet doet is omdat hij het dus niet nodig acht, je wegsteken achter dat pensioen is zever. Als hij nu zou zeggen "ik heb hem gebeld en wil hem erbij maar hij wilt niet", dan houdt het uiteraard op.

Mij lijken people skills als bondscoach net één van de belangrijkste eigenschappen. Je moet op een telkens korte periode een groep (wereld)vedetten op eenzelfde lijn krijgen én tijdens tornooien die groep scherp houden en brandjes, die er altijd wel ontstaan, blussen.

Ja, we weten wat hij kan. Maar bij City traint hij elke dag met zijn ganse team, denk je niet dat het belangrijk is om met de RD's toch ergens automatismen te hebben? Die ga je niet krijgen door plots na meer dan een jaar afwezigheid 2 oefenmatchkes te spelen vlak voor het EK. Wanneer KDB bv met Batshuayi voor zich moet spelen, die snapt nog half niet de genialiteit van KDB en waar die moet lopen zoals Lukaku dat wel weet. Ik vermoed dat het met pakweg Openda niet anders zal zijn.

Nee, KDB is uiteraard een absolute topper, maar hij kan het ook niet alleen en heeft een ploeg rond zich nodig die gewoon is om met hem te spelen.
Batshuayi gaat dat na een paar trainingen ook niet weten :unsure: .

We verschillen van mening dan over spelers op pensioen, dat is prima. Bewijst alleen maar dat er niet 1 juiste manier is.

Totaal niet mee eens.

Het is aan de bondscoach om spelers op te roepen.

Dat geldt zowel voor jonge spelers als voor oudere spelers. Het is toch echt niet aan de speler zelf om in de pers te roepen dat ze willen opgeroepen worden? Stel u voor dat elke speler dat begint te doen, jong of oud.

Bij oudere spelers kan dat dan zijn dat hij eerst moet polsen of die terug wil komen.

Het is aan de bondscoach om de beste spelers op te roepen en als Witsel gewoon onze beste CV van dit moment is (ik hoop dat degenen die hier bij de vorige discussie drogredenen zochten - te traag, te oud, geen ervaring in een 4 mansdefensie, niet zijn natuurlijke positie...- hem gisteren hebben bezig gezien op het hoogste voetbalniveau?) dan is het aan hem om hem al dan niet te selecteren en te overtuigen.

Dat Tedesco dat zelfs niet probeert ligt dus 100% aan hem en zijn selectiebeleid.

Ik heb eerlijk gezegd hoe langer hoe minder vertrouwen in Tedesco en vooral zijn eerlijkheid en inschatting van spelers. Bij Courtois deed hij ook al zo verwonderd alsof hij niet wist waarom Courtois kwaad was en vertrokken is, nu geeft Witsel zelf aan dat tijdens een telefoongesprek van 2 minuten zijn gevoel niet goed zat, Tedesco noemt het "een goed en positief gesprek". Nee, ik vertrouw die vent zijn people skills niet, lijkt me heel moeilijk met een groep toppers om te kunnen.

Nu ook KDB niet opgeroepen, dat is gewoon toegeven aan Man City. Hij heeft zondag nog gespeeld, wedden dat hij ook de volgende wedstrijd tegen Newcastle gaat spelen?
Oh maar Witsel was idd zeer goed als middelste CV bij de 3 vanachter. Blijft het feit dat zoiets compleet anders is en dat hij geen zo goed als geen ervaring heeft met 4 vanachter. Daar verandert niets aan dat hij gisteren gewoon heel goed was

Batshuayi gaat dat na een paar trainingen ook niet weten :unsure: .

We verschillen van mening dan over spelers op pensioen, dat is prima. Bewijst alleen maar dat er niet 1 juiste manier is.

Die is idd mss een slecht voorbeeld, want die gaat dat idd ook na 1000 trainingen nog niet weten. :tongue:

Oh maar Witsel was idd zeer goed als middelste CV bij de 3 vanachter. Blijft het feit dat zoiets compleet anders is en dat hij geen zo goed als geen ervaring heeft met 4 vanachter. Daar verandert niets aan dat hij gisteren gewoon heel goed was

Vorige keer hebben we dat toch al opgezocht, dat hij wel degelijk, zowel bij Atletico als bij Dortmund, meerdere keren met 4 achteraan heeft gespeeld?

Maar dan nog, als je ziet hoe Witsel zich telkens snel heeft aangepast aan een nieuwe rol op het veld, je kan imo alleen meer concluderen dat hij enorm polyvalent en slim is én heel snel een positie onder de knie heeft. Hij is gestart als CAM in bijna een valse 9 of nr 10 rol, is dan een 8 geworden, dan een 6 en nu een CV. Dan ga je ook wel snel aangepast zijn aan een rol als CV in een 4 ipv 5 mansdefensie me dunkt.

Die is idd mss een slecht voorbeeld, want die gaat dat idd ook na 1000 trainingen nog niet weten. :tongue:

Vorige keer hebben we dat toch al opgezocht, dat hij wel degelijk, zowel bij Atletico als bij Dortmund, meerdere keren met 4 achteraan heeft gespeeld?

Maar dan nog, als je ziet hoe Witsel zich telkens snel heeft aangepast aan een nieuwe rol op het veld, je kan imo alleen meer concluderen dat hij enorm polyvalent en slim is én heel snel een positie onder de knie heeft. Hij is gestart als CAM in bijna een valse 9 of nr 10 rol, is dan een 8 geworden, dan een 6 en nu een CV. Dan ga je ook wel snel aangepast zijn aan een rol als CV in een 4 ipv 5 mansdefensie me dunkt.
Zoals ik toen al gezegd heb, gaat het over 5 (give or take) matchen maw zo goed als geen ervaring. Maar deze discussie hebben we al gehad. En het kan zijn dat Witsel dat goed kan maar dat weten we dus niet. Net zoals we het niet weten bij de RD omdat hij zelf zijn afscheid heeft aangekondigd in mei vorig jaar.

Dat is toch allemaal maar giswerk? We weten helemaal niet wat in dat gesprek is gezegd? We weten ook niet of Tedesco redelijk was en Witsel zich misschien wat aanstelt? Ook niet in hoeverre Witsel openstaat/stond voor een terugkeer. Er wordt nu emotioneel op gereageerd met Tedesco als grote boeman, maar wij als supporters, weten toch echt niks van die gesprekken, hoe ze gevoerd zijn en wat de inhoud was. En ik zeg absoluut niet dat Tedesco geen fouten heeft gemaakt. Ik zeg alleen dat we als supporters conclusies trekken zonder te weten wat er speelt. Gewoon omdat we Witsel blijkbaar als reddende engel zien van de defensie. Wat ook weer ironisch is, aangezien hij eerst het probleem was.
Witsel was een probleem op het middenveld, er is niets ironisch aan het feit dat we in hem de reddende engel van de defensie zien nadat hij zich ontpopt heeft tot vaste waarde in de defensie van Atletico en simpelweg met straatlengte op dit moment de beste verdediger van ons land is.

En ik vind dat je als bondscoach wel wat meer mag doen dan een telefoontje van twee minuten. En dat zelfs wanneer een speler op een bepaald moment in zijn carrière zegt dat ie als international stopt, is het uw verdomde taak als bondscoach om de lijnen open te houden. Opnieuw, je denkt toch niet dat de Argentijnen bij een Messi niet aan zijn mauw zijn blijven trekken telkens hij aankondigde te stoppen? Ander statuut, zeker. Maar in geval van Witsel heb je een speler die een tweede adem gevonden heeft op een nieuwe positie, en daarbij dus veruit beter is dan al uw andere alternatieven op die positie. Als je dan als bondscoach zegt "neen, daar praat ik zelfs niet meer mee of over want hij heeft gezegd dat hij stopt", dan doe je je job niet.

En zijn interview doet vermoeden dat hij niet meer wilt, dus kunnen we de discussie erover stoppen.
Ik lees daar tussen de lijnen door dat als Tedesco zich excuseert en hem oproept, hij er wel degelijk nog zin in heeft. Zolang hij onze beste verdediger is, blijft gemengde signalen versturen en de alternatieven geen resultaten neerzetten, gaat de discussie niet stoppen hoor.

Zoals ik toen al gezegd heb, gaat het over 5 (give or take) matchen maw zo goed als geen ervaring. Maar deze discussie hebben we al gehad.
Ja, maar dat argument is nog altijd even hol als de vorige keer we deze discussie hebben, gezien Tedesco blijft verschillende spelers van een veel lager niveau dan Witsel uitspelen op posities waar ze bij hun club niet spelen. En als Tedesco echt wou experimenteren met Witsel als CV in een 4-mans verdediging, dan ben ik er zeker van dat Witsel ja zegt. Maar we weten het niet, want Tedesco praat er niet meer mee.

Je kan een hele boek schrijven waarom Tedesco nog niet goed genoeg is om KVK te coachen, laat staan de RD.

Nuja is niet dat de RD ook nog maar iets van kans maken dus zoveel boeien zal het niet. Maar ik verwacht weer een teleurstellend toernooi.

Witsel was een probleem op het middenveld, er is niets ironisch aan het feit dat we in hem de reddende engel van de defensie zien nadat hij zich ontpopt heeft tot vaste waarde in de defensie van Atletico en simpelweg met straatlengte op dit moment de beste verdediger van ons land is.
Uiteraard is het ironisch. Het is echt van het ene uiterste (schreeuwen dat hij ver van de RD moet blijven) naar schreeuwen dat hij de onmisbare schakel is. Weliswaar op een andere positie, maar het zijn wel 2 uitersten.

En ik vind dat je als bondscoach wel wat meer mag doen dan een telefoontje van twee minuten. En dat zelfs wanneer een speler op een bepaald moment in zijn carrière zegt dat ie als international stopt, is het uw verdomde taak als bondscoach om de lijnen open te houden. Opnieuw, je denkt toch niet dat de Argentijnen bij een Messi niet aan zijn mauw zijn blijven trekken telkens hij aankondigde te stoppen? Ander statuut, zeker. Maar in geval van Witsel heb je een speler die een tweede adem gevonden heeft op een nieuwe positie, en daarbij dus veruit beter is dan al uw andere alternatieven op die positie. Als je dan als bondscoach zegt "neen, daar praat ik zelfs niet meer mee of over want hij heeft gezegd dat hij stopt", dan doe je je job niet.

Ik lees daar tussen de lijnen door dat als Tedesco zich excuseert en hem oproept, hij er wel degelijk nog zin in heeft. Zolang hij onze beste verdediger is, blijft gemengde signalen versturen en de alternatieven geen resultaten neerzetten, gaat de discussie niet stoppen hoor.
Opnieuw giswerk. We weten alleen half half wat Witsel beweert over die 2 minuten bellen. We weten gewoon niet hoe dat is verlopen, wat er gezegd is en waardoor het maar 2 minuten heeft geduurd, als het zelfs al maar 2 minuten heeft geduurd.

En Tedesco doet zijn job wel, je bent gewoon niet eens met zijn aanpak en dat mag. Ik vind dat Witsel de eerste stap moet zetten en dat moet absoluut niet in de pers. Gewoon zeggen dat hij weer beschikbaar is bij de juiste mensen.

Dat de alternatieven geen resultaat geven, akkoord, maar dat is omdat Faes daar blijft staan. Benieuwd wat een De Winter kan doen en ook Debast mag wat meer kansen krijgen. Dus dat vind ik eerder een probleem (dat Faes daar blijft staan). Dan kunnen we ook kijken of Witsel broodnodig is voor dat ene tornooi of dat we toch stilletjes aan naar de toekomst mogen kijken.

Of ge kunt als speler gewoon uw klep houden als ze u een keertje niet uitnodigen om dan volgende keer (allè voor een groot toernooi, nie voor wat veredelde oefenmatchkes in (Oost-)Europa) weer te zeggen dat ge toch wilt meedoen

Als Tedesco hem belt (of dat nu 10 minuten of 3u of boeit mij niet) heeft hij echt wel meer dan genoeg tijd om het 1. Even te laten bezinken. 2. Na te denken erover. 3. Met uw entourage te praten. 4. De pers samen te roepen en 5. Een persconferentie te geven

Wilt ge de deur laten open staan, gewoon zeggen "ik ben ontgoocheld, maar ik blijf beschikbaar"

De suggestie van Joos om centraal met Debast en Vertonghen te starten vind ik absoluut niet verkeerd. Of je speelt met drie achterin, namelijk Theate, Debast en Vertonghen waarbij de laatste centrale man / libero is.

Die mag toch eens stoppen met het klein kind uittehangen ze
Wereldkeeper bij een van de grootste clubs, 31 jaar
Komop zeg
Ik vind het vooral erg dat een buitenlandse bondscoach die nog geen vod bewezen heeft en waarbij ik grote twijfels heb dat hij ook maar iets gaat neerzetten bij de Duivels er voor gezorgd heeft dat we de beste keeper ter wereld, de beste Belgische keeper ooit en mss wel één van de beste keepers ter wereld ooit nooit meer gaan zien bij de nationale ploeg. En maar verongelijkt doen en zichzelf uit de wind zetten met die "ik heb alles geprobeerd".

Laatst bewerkt:

Die mag toch eens stoppen met het klein kind uittehangen ze
Wereldkeeper bij een van de grootste clubs, 31 jaar
Komop zeg
Echt wat een kleuter.

Uiteraard is het ironisch. Het is echt van het ene uiterste (schreeuwen dat hij ver van de RD moet blijven) naar schreeuwen dat hij de onmisbare schakel is. Weliswaar op een andere positie, maar het zijn wel 2 uitersten.

Opnieuw giswerk. We weten alleen half half wat Witsel beweert over die 2 minuten bellen. We weten gewoon niet hoe dat is verlopen, wat er gezegd is en waardoor het maar 2 minuten heeft geduurd, als het zelfs al maar 2 minuten heeft geduurd.

En Tedesco doet zijn job wel, je bent gewoon niet eens met zijn aanpak en dat mag. Ik vind dat Witsel de eerste stap moet zetten en dat moet absoluut niet in de pers. Gewoon zeggen dat hij weer beschikbaar is bij de juiste mensen.

Dat de alternatieven geen resultaat geven, akkoord, maar dat is omdat Faes daar blijft staan. Benieuwd wat een De Winter kan doen en ook Debast mag wat meer kansen krijgen. Dus dat vind ik eerder een probleem (dat Faes daar blijft staan). Dan kunnen we ook kijken of Witsel broodnodig is voor dat ene tornooi of dat we toch stilletjes aan naar de toekomst mogen kijken.
Maar ik zie niet in waarom Witsel in zo'n interview zou gaan liegen over de reden. Het zal niet de eerste keer zijn dat een bondscoach een of andere drogreden geeft aan een speler om hem niet te selecteren. Tedesco geeft achteraf aan dat het gesprek goed verlopen is, ja dat kan zeker, maar het is ook pas achteraf dat Witsel doorheeft dat die uitleg eigenlijk nergens op slaat aangezien er nog andere speler geselecteerd waren die amper gespeeld hebben.

Ik vind het vooral erg dat een buitenlandse bondscoach doe nog geen vod bewezen heeft en waarbij ik grote twijfels heb dat hij ook maar iets gaat neerzetten bij de Duivels er voor gezorgd heeft dat we de beste keeper ter wereld, de beste Belgische keeper ooit en mss wel één van de beste keepers ter wereld ooit nooit meer gaan zien bij de nationale ploeg. En maar verongelijkt doen en zichzelf uit de wind zetten met die "ik heb alles geprobeerd".
Hij had het anders kunnen aanpakken maar au fond heeft Tedesco gelijk: het individu staat niet boven de groep.

Ik vind het vooral erg dat een buitenlandse bondscoach doe nog geen vod bewezen heeft en waarbij ik grote twijfels heb dat hij ook maar iets gaat neerzetten bij de Duivels er voor gezorgd heeft dat we de beste keeper ter wereld, de beste Belgische keeper ooit en mss wel één van de beste keepers ter wereld ooit nooit meer gaan zien bij de nationale ploeg. En maar verongelijkt doen en zichzelf uit de wind zetten met die "ik heb alles geprobeerd".
Ik geef je gelijk als je zegt , de beste keeper ooit uit Belgie , maar die we ooit gaan zien daar volg ik je niet omdat we niet in de toekomst kunnen kijken ;)
Vergeet niet dat je aantal weken (als we ni vroeg worden uitgeschakeld) met meerdere persoonlijkheden zitten in een groot tornooi en dat de sfeer top moet zijn , als je daar iemand hebt rondlopen die kwaad is omdat hij een wedstrijd de kapiteinsband niet mag dragen , tja ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan