De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pep Guardiola bevestigt de dag voor de clash dat Kevin De Bruyne niet in actie zal komen. "Hij had op Anfield al wat last. Daarom heb ik met de Belgische nationale ploeg gesproken en zijn we eruit gekomen dat het beter is dat hij even een rustperiode inlast, met de bedoeling hem weer topfit te hebben voor de laatste periode van het seizoen. Ik wil België dan ook bedanken."
De voorkeursbehandeling van KDB die tegen Newcastle wel zou spelen.

De vraag is of hij effectief de groep boven het individu stelt, of zijn eigen ego boven dat van zijn spelers stelt.
Er zjjn anders ook genoeg berichten gekomen dat de spelers niet blij zijn met de fratsen van Courtois. Niet alleen de jonkies maar ook Vertongen bijvoorbeeld. Dus nee.

Uiteindelijk heeft Tedesco ons door de kwalificaties geloodst.
De moeilijkste match, uit op Oostenrijk, heeft hij een gedurfde tactische ingreep gedaan die goed uitpakte, namelijk bracht hij Keita en Vermeeren om terug baas te worden op het middenveld.

Als hij effectief zou prutsen op het EK, dan kan je hem daar op afrekenen.
Zoals andere zeggen, is de premature contractverlenging zuivere incompetentie van de bond. Niets van lessen geleerd.

Denkte gij nu echt dat ne Lukakue nen DeBruyne dat zouden pikken ?
Ze hebben de incompetentie van Martinez ook gepikt.
Er zjjn anders ook genoeg berichten gekomen dat de spelers niet blij zijn met de fratsen van Courtois. Niet alleen de jonkies maar ook Vertongen bijvoorbeeld. Dus nee.
Die waren allemaal blissfully unaware tot Tedesco een persconferentie organiseerde. En je kan daar ook over denken wat je wil, maar had Tedesco Courtois gewoon naar huis laten gaan zonder er een ding van te maken dan was er bij de spelersgroep geen vuiltje aan de lucht.

alsof Vertonghen en co een persconferentie nodig hebben om te weten wat er speelt tussen 2 mensen waarmee ze een kleedkamer delen?

alsof Vertonghen en co een persconferentie nodig hebben om te weten wat er speelt tussen 2 mensen waarmee ze een kleedkamer delen?
Courtois heeft precies 0,0 schuld in dit alles. Ik kan me toch niet van indruk ontdoen dat clubkleuren hierin meespelen.

Uiteindelijk heeft Tedesco ons door de kwalificaties geloodst.
De moeilijkste match, uit op Oostenrijk, heeft hij een gedurfde tactische ingreep gedaan die goed uitpakte, namelijk bracht hij Keita en Vermeeren om terug baas te worden op het middenveld.

Als hij effectief zou prutsen op het EK, dan kan je hem daar op afrekenen.
Zoals andere zeggen, is de premature contractverlenging zuivere incompetentie van de bond. Niets van lessen geleerd.
Met deze spelers, voor een tornooi waar bij wijze van spreken enkel de Andorra's van deze wereld niet in kunnen geraken, zo'n geweldige prestatie is dat nu ook niet hé kom :biglaugh:

Ze hebben de incompetentie van Martinez ook gepikt.

Die waren allemaal blissfully unaware tot Tedesco een persconferentie organiseerde. En je kan daar ook over denken wat je wil, maar had Tedesco Courtois gewoon naar huis laten gaan zonder er een ding van te maken dan was er bij de spelersgroep geen vuiltje aan de lucht.
Yep en wat is hij incompetent met Portugal ....
Moest Courtois boos zijn omdat hij niet mag spelen , gepest word in de kleedkamer , zen vrouw hem heeft bedrogen , allemaal ok , maar om een bandje rond je arm een volledig team in de steek te laten voor een groot tornooi vind ik ronduit het kinderachtigst argument ever .
BTw een keeper als Kapitein vind ik zowizo achterlijk

Vertonghen en co gaven zelf aan dat ze er niets van wisten en even verbaasd waren als de rest van ons.
Courtois heeft precies 0,0 schuld in dit alles. Ik kan me toch niet van indruk ontdoen dat clubkleuren hierin meespelen.
Amai, zo'n post had ik van jou niet verwacht eerlijk gezegd. Er is hier letterlijk niemand die beweert dat Courtois geen schuld treft. De enige kleuren die hier spelen zijn zwart, geel, rood. Ik heb er géén zin in om weer een toernooi en lichting verprutst te zien door een incompetente coach.

Jij geeft Tedesco het voordeel van de twijfel, en dat is je goed recht. Ik vind het bizar om je eieren in de mand leggen van een coach die nog quasi niets bewezen heeft, en al zeker niet met België, en je schouders op te halen wanneer die in twee linies je (met straatlengte) beste spelers schoffeert en slachtoffert. Waarbij nog allemaal moet blijken of het voor de groep of voor zijn eigen ego was.

Amai, zo'n post had ik van jou niet verwacht eerlijk gezegd. Er is hier letterlijk niemand die beweert dat Courtois geen schuld treft. De enige kleuren die hier spelen zijn zwart, geel, rood. Ik heb er géén zin in om weer een toernooi en lichting verprutst te zien door een incompetente coach.

Jij geeft Tedesco het voordeel van de twijfel, en dat is je goed recht. Ik vind het bizar om je eieren in de mand leggen van een coach die nog quasi niets bewezen heeft, en al zeker niet met België, en je schouders op te halen wanneer die in twee linies je (met straatlengte) beste spelers schoffeert en slachtoffert. Waarbij nog allemaal moet blijken of het voor de groep of voor zijn eigen ego was.
Kom kom Sir.Killalot, nu ook niet zo'n aanstoot nemen aan mijn post he. Het is duidelijk dat de meerderheid van het "Courtois-kamp" mensen zijn met een voorkeur voor Genk of Real, dat mag toch gezegd worden? Ik vind als zelfs Vertonghen zijn reactie blijkbaar de schuld is van Tedesco, je niet helemaal meer objectief ernaar kijkt eerlijk gezegd.

Ik geef Tedesco niet per se het voordeel van de twijfel. Ik wil hem namelijk beoordelen na een volledige campagne. Ik ben gewoon realistisch dat wij (en een hele hoop andere landen) geen topcoach kunnen betalen of kunnen overtuigen om België te trainen. Dat is nu eenmaal de realiteit van nationale ploegen. Uiteraard heb je uitzonderingen zoals Italië of Spanje, die zelf goede coaches hebben rondlopen die dat graag willen doen. Die hebben we momenteel niet of nauwelijks in België (tenzij gij mij hier een naam kunt geven?). Bosz was de andere kandidaat en voldoet ook niet aan uw eisen qua palmares. En ik zie ook bepaalde dingen, zoals Faes die altijd speelt, die me niet aanstaan, maar elke coach zie ik wel dingen doen waar ik me vragen bij stel. Alleen ben ik een liefhebber en geen kenner met kennis op dat niveau. Daarnaast heb je niet per se een topcoach nodig om te kunnen presteren op zo'n tornooi. Zie bijvoorbeeld Griekenland en Nederland (met van Marwijk).

Het enige wat ik vaststel is dat Courtois zich enorm kinderachtig opstelt door op X zo te reageren nu en net na het gebeuren. Nog maar te zwijgen over zijn zus op zijn bruiloft met die band om. En los van dat hoop ik nog altijd dat hij terugkomt, door zijn kwaliteiten, maar het is gewoon een gigantische kwal en dat is hij altijd al geweest. Over de kwestie zelf zal de waarheid in het midden liggen, maar de vraag is wel wie bereid is water bij de wijn te doen. Mijn gevoel zegt dat de bond in ieder geval meer moeite doet dan hijzelf. Zoals naar Madrid vliegen en een bericht om een goed herstel te wensen. Uit zijn kamp zie ik alleen maar dwaze berichten op X en verwijten richting de coach omdat hij niet als een prinsesje wordt behandeld.

Nu al een contractverlenging vind ik überdwaas, want dat kan wel de angel van het 'moeten' uit Tedesco (en de groep halen). Maar aan de andere kant kan het ook voor rust zorgen en minder wacko tactische ingrepen die op niets slaan om zijn vel te redden.

Daarnaast vind ik de tactische kritiek op Tedesco onterecht. Hij moest tijdens zijn campagne een quasi volledige generatieswitch doorvoeren en is daarin imo geslaagd. Ik had twee jaar geleden niet gedacht dat we een kans zouden maken om Europees kampioen te worden en nu heb ik dat wel. Uiteraard als outsider, maar ik heb deze campagne al heerlijke wedstrijden gezien met verrassende lichtpunten (Onana, Mangala die de laatste matchen echt sterk was, Theate, Trossard, Bakayoko, Lukebakio,...) die me een soort alles-of-niets-gevoel geven. En dat vind ik wel spannend en leuk, in tegenstelling onder Bobby waarbij geen halve finale halen op voorhand al gefaald was. En onder Bobby, met al die wereldsterren, stond onze verdediging ook nooit als een huis. Nu zie ik een aanval met veel meer dynamische looplijnen en een soort elektriciteit die in de ploeg zit. Er zit tenminste al een plan achter en er wordt niet geteerd op klasseflitsen en 1 systeem zoals bij Bobby.

Kom kom Sir.Killalot, nu ook niet zo'n aanstoot nemen aan mijn post he. Het is duidelijk dat de meerderheid van het "Courtois-kamp" mensen zijn met een voorkeur voor Genk of Real, dat mag toch gezegd worden? Ik vind als zelfs Vertonghen zijn reactie blijkbaar de schuld is van Tedesco, je niet helemaal meer objectief ernaar kijkt eerlijk gezegd.
Maak dan geen shitpost hé. Ik heb helemaal niets met Genk of Real, en heb hier nergens Courtois verschoond.

En Vertonghen zijn reactie is helemaal normaal, maar als Tedesco Courtois gewoon naar huis had laten gaan zonder daar een groot ding van te maken, dan had Vertonghen en de rest van de groep er ook geen probleem van gemaakt. Dat is geen rocket science hé. Je kan van oordeel zijn dat Tedesco gelijk had om Courtois dat verlof niet te gunnen, en dat hij gelijk had om Courtois zijn drama om die kapiteinsband niet te tolereren. Maar door het op deze manier af te handelen, heeft hij wel alle bruggen opgeblazen, en er voor gezorgd dat Courtois onmogelijk geworden is in de groep. Voor de persconferentie had Tedesco nog alle mogelijkheden om naar een verzoening te werken, want toen was er nog geen (onoverkomelijk) probleem tussen Courtois en de rest van de spelers. De stelling dat Courtois zich onmogelijk gemaakt heeft tegenover de groep, daar is Courtois uiteraard ook verantwoordelijk voor, maar opnieuw: handel dat als trainer op een normale manier af en heel dat argument dat Courtois niet meer kan samenwerken met de groep vervalt. Want het zou gewoon niet gebeurd zijn.

Maak dan geen shitpost hé. Ik heb helemaal niets met Genk of Real, en heb hier nergens Courtois verschoond.

En Vertonghen zijn reactie is helemaal normaal, maar als Tedesco Courtois gewoon naar huis had laten gaan zonder daar een groot ding van te maken, dan had Vertonghen en de rest van de groep er ook geen probleem van gemaakt. Dat is geen rocket science hé. Je kan van oordeel zijn dat Tedesco gelijk had om Courtois dat verlof niet te gunnen, en dat hij gelijk had om Courtois zijn drama om die kapiteinsband niet te tolereren. Maar door het op deze manier af te handelen, heeft hij wel alle bruggen opgeblazen, en er voor gezorgd dat Courtois onmogelijk geworden is in de groep. Voor de persconferentie had Tedesco nog alle mogelijkheden om naar een verzoening te werken, want toen was er nog geen (onoverkomelijk) probleem tussen Courtois en de rest van de spelers. De stelling dat Courtois zich onmogelijk gemaakt heeft tegenover de groep, daar is Courtois uiteraard ook verantwoordelijk voor, maar opnieuw: handel dat als trainer op een normale manier af en heel dat argument dat Courtois niet meer kan samenwerken met de groep vervalt. Want het zou gewoon niet gebeurd zijn
De opmerking over de spelers van Leicester is sowieso niet goed gevallen, dus imo is Courtois echt wel de hoofdoorzaak hoe de groep naar dingen kijkt. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat hij heel goed in de groep ligt, maar eerder getolereerd wordt door zijn kwaliteiten. Daarmee bedoel ik niet dat ze een hekel aan hem hebben, maar zeker ook niet de persoon is die het met iedereen goed kan vinden.

Toch eventjes mezelf quoten van een tijd geleden hierover:

Dit wordt vaak gezegd, maar is dat wel zo? Welk bewijs hebben we daarover gezien of gelezen?

Vertonghen die als kapitein wellicht iets moest zeggen, maar er niet bij was en Courtois niet gehoord had. En dus enkel maar kon herhalen wat hij van Tedesco heeft gehoord.

De rest heeft/had vermoedelijk spreekverbod hierover, net zoals Courtois blijkbaar had.

De enige speler met wie Courtois blijkbaar wel heeft overlegd was Lukaku en die heeft dan ook volgens Courtois correct gereageerd.

Het is dus niet omdat niemand openlijk Courtois steunt of Tedesco aanpakt dat ze daarom allemaal in "kamp Tedesco" zouden zitten. Ik vermoed dat de meesten gewoon het liefste dit snel zien overwaaien.

Bwa, Meunier zat/zit niet eens meer bij de Rode Duivels dus dat is allemaal hearsay. Net zoals Vertonghen, Castagne en Carrasco die zelfs duidelijk aangaven dat ze de uitleg enkel van Tedesco gekregen hadden maar voor de rest niks wisten. Als Courtois aanvoelt wat hij nu heeft beschreven en Tedesco doet alsof hij niet weet hoe het komt (ik stelde me meteen vragen bij die gespeelde verontwaardiging in dat eerste interview over de zaak, alsof hij echt niet wist wat het probleem was) dan is het natuurlijk niet moeilijk dat hij een gekleurd verhaal in zijn voordeel vertelt aan de rest van de groep.

Alderweireld daarentegen heeft heel sereen en neutraal gereageerd en Lukaku, de enige die blijkbaar de echte toedracht kende, heeft alles zoals het hoort intern gehouden.

Allesbehalve overtuigend voor mij dat "quasi elke Rode Duivel" in het kamp Tedesco zou zitten dus, integendeel.

Dus zeggen dat quasi iedereen in "kamp Tedesco" zou zitten is zever. Enerzijds omdat gewoon quasi niemand dat openlijk heeft gezegd, anderzijds omdat ze quasi allemaal van niks wisten tot Tedesco er zijn eigen uitleg en interpretatie over heeft gegeven.

Allé kom zeg, dit is ook zever hé. Ikzelf heb alvast echt niks met Genk of Madrid.

Ik vind net het tegenovergestelde, dat er velen hier automatisch tegen Courtois zijn, gewoon omdat ze het een dikke eikel vinden. Getuige de vaak heel erg denigrerende posts en omschrijvingen over hem en zijn vrouw.

Ik vind net het tegenovergestelde, dat er velen hier automatisch tegen Courtois zijn, gewoon omdat ze het een dikke eikel vinden. Getuige de vaak heel erg denigrerende posts en omschrijvingen over hem en zijn vrouw.
Ik bedoel zeker niet iedereen, maar een groot deel toch wel he.

Tgoh, ik vind Courtois een uberkwal, maar probeer toch objectief te zijn. Daarom dat ik ook aangeef dat ik hem graag terug zie komen. En het is ook niet abnormaal dat clubkleuren meespelen he, dat is menselijk. Ik vind gewoon niet dat alles gepikt moet worden, omdat hij toevallig goed kan keepen. Ikzelf doe ook al een toegeving, omdat hij zo goed is, om hem terug te laten komen, want moest hij het niveau van een Sels hebben bijvoorbeeld, mocht hij ver weg blijven na zo'n show. Maar ergens mag er wel een grens getrokken worden en die bepaalt de coach nu eenmaal. Net zoals Martinez dat deed met Radja.

Qua clubkleuren: Quasi elke Genkie (moi inclus) vinden Courtois een eikel. Zijn vertrek bij ons was ook shady. Dus daar gaat het echt niet aan liggen. Ook op het Genk-forum is er exact dezelfde discussie, hoor. Dit is ECHT geen kwestie van clubkleuren.

Je kan van oordeel zijn dat Tedesco gelijk had om Courtois dat verlof niet te gunnen, en dat hij gelijk had om Courtois zijn drama om die kapiteinsband niet te tolereren. Maar door het op deze manier af te handelen, heeft hij wel alle bruggen opgeblazen, en er voor gezorgd dat Courtois onmogelijk geworden is in de groep. Voor de persconferentie had Tedesco nog alle mogelijkheden om naar een verzoening te werken, want toen was er nog geen (onoverkomelijk) probleem tussen Courtois en de rest van de spelers. De stelling dat Courtois zich onmogelijk gemaakt heeft tegenover de groep, daar is Courtois uiteraard ook verantwoordelijk voor, maar opnieuw: handel dat als trainer op een normale manier af en heel dat argument dat Courtois niet meer kan samenwerken met de groep vervalt. Want het zou gewoon niet gebeurd zijn.
Op een bepaald moment stopt het wel wat je moet slikken van één speler hè

Zijn persconferentie al vergeten? Het vertrek ging niet enkel over de kapiteinsband, om dan 20 minuten te zagen over die kapiteinsband. (En dat de uitleg van de coach hem niet aanstond)

Welk toegestaan verlof? Hij is gewoon niet komen opdagen hè.
Niet omdat hij geen kapitein mocht zijn, maar omdat hij geen kapitein mocht zijn in de match van zijn keuze.

Het is gewoon een groot klein kind en daarmee is de kous af.

Die 90 minuten op het veld kan je dat als ploeggenoot/collega waarschijnlijk wel plaatsen, opperste concentratie en focus. Maar die dagen en weken errond zou ik het toch zeer moeilijk hebben als die erbij liep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan