De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als M

Dat is natuurlijk ook heel kort door de bocht. WK's worden gewoon enkel gewonnen door grote landen. Je hebt 100 jaar geleden eens per ongeluk Uruguay gehad toen elk land een maand op een boot moest varen om tot op het WK te raken, maar voor de rest zijn de winnaars Frankrijk, Engeland, Brazilië, Argentinië, Duitsland, Italië en Spanje. Die landen hebben massa's toptrainers en topclubs en topspelers en daar kiest men dus gewoon een van de zovelen.

Als je gaat kijken naar grootse prestaties van kleine landen (we gaan een succes toch niet reduceren tot enkel maar wereldkampioen worden?) wordt het verhaal al heel wat genuanceerder. Denk maar aan de prestaties van bv. Guus Hiddink bij Zuid-Korea, Ernst Happel die Oranje in '78 naar de finale bracht, België dat met een Spanjaard 3de werd (dat een povere prestatie noemen trouwens ook behoorlijk van de pot gerukt), Scolari bij Portugal in 2006,... of op EK-niveau bijvoorbeeld een Otto Rehhagel die Griekenland naar de titel bracht.

Het gaat om de kwaliteit op zich en het feit is nu eenmaal zo dat als je Belgisch zoekt, je gaat belanden bij mensen wiens grootste niveau dat ze als coach bereikt hebben Twente, Al-Shabab, een stunt in de CL of meedraaien met de 4de in Frankrijk is. Tot nu toe. Ik hoop dat dat in de toekomst gaat verbeteren. Ik ben ervan overtuigd dat de mate van professionalisme, wedstrijdaanpak, taktische inzichten en trainingsmethodes in bv. La Liga, Italië, Duitsland en zeker de Premier League van een ander niveau is dan dat we hier gewoon zijn, gemiddeld gezien. Dat betekent uiteraard niet dat elke trainer van daar hier een succes zou zijn of elke trainer van hier niet iets zou kunnen neerzetten met België. Maar een basisverschil is er wel denk ik.

En dan heb je ook nog de veranderingen in de tijd. Nieuwe versus oudere inzichten. Ik hoor het De Boeck onlangs nog zeggen in een podcast, "al dat gezever van data". Mja.
Ter correctie: Happel heeft bij Oranje in 1978 werkelijk niets gedaan. Daar zijn hele boeken over geschreven. Zijn Nederlandse assistent-trainer Jan Zwartkruis deed toen al het werk. Happel heeft dat hele toernooi 3 zinnen uitgesproken ofzo.

Dus niet zo'n goed voorbeeld. En een Scolari bij Portugal is natuurlijk een Braziliaan die dezelfde taal spreekt.

Behalve de 26 geselecteerden en de vier spelers die standby moesten blijven (Denayer, Heynen, Saelemaekers, Lukebakio) zaten nog in de voorselectie:

Doelmannen: Matz Sels (Straatsburg), Thomas Kaminski (Blackburn)

Verdedigers: Koni De Winter (Empoli), Maxime De Cuyper (Westerlo), Siebe Van der Heyden (Union), Sebastiaan Bornauw (Wolfsburg), Dedryck Boyata (Club Brugge), Hannes Delcroix (Anderlecht), Brandon Mechele (Club Brugge)

Middenvelders: Alessio Castro-Montes (AA Gent), Aster Vranckx (AC Milan), Romeo Lavia (Southampton), Orel Mangala (Nottingham Forest), Dennis Praet (Leicester), Nacer Chadli (Westerlo), Thomas Foket (Reims), Albert Sambi Lokonga (Arsenal)

Aanvallers: Christian Benteke (DC United), Divock Origi (AC Milan), Julien Duranville (Anderlecht), Francis Amuzu (Anderlecht), Dante Vanzeir (Union), Yari Verschaeren (Anderlecht), Adnan Januzaj (Sevilla)
De volledige lijst van de voorselectie (54 spelers) is nu 'plots' 'uitgelekt' volgens Het Nieuwsblad.

Awel na de Mid Mid Mondial van gisteren... bondscoach George Leekens en assistent Verbauwhede ... ik ben voor!

Uiteindelijk is Louis ook al aan zijn 3e termijn bezig bij Oranje

Ik kan veel ontkennen :)

De topperiode van deze generatie was er volgens mij ongeveer tussen 2015 en 2019. Daarvoor was dat een piepjong elftal. Op het WK in 2014 bij de jongste generaties. Lukaku, De Bruyne en anderen waren toen nog lang niet wat ze enkele jaren later waren. We rekenden toen na 2 matchen op Origi die een paar matchen gespeeld had in Frankrijk. Mirallas was nog een basisspeler. Etcetera.

In 2019 was het vet dan kwalitatief weer van de soep imo. Kompany, Dembele en Fellaini haakten af, Defour ook al. Vermaelen trok naar Japan. En het niveau van Hazard nam een duik waardoor onze ploeg erg veel wapens kwijt waren.

Tornooien waar er in die tijd dus eventueel 'geoogst' (vreselijk woord want een landentitel komt niet op bestelling, we waren heus niet het enige land met een goeie kern, en al zeker niet het land met de beste ruime kern) kon worden waren 2016, 2018 en tussendoor nog de 2 Nation's League-edities (maar daar had niemand zin in dus, vinden we dat nu ineens belangrijk?). Dat eerste tornooi mag je dan al op conto van de zeer beperkte en op en top Belgische Willy steken.
In 2018 kan je de trainer toch allemaal niet veel verwijten. Pover noem ik die periode onder Martinez dus zeker niet. Het laatste 1,5 jaar wel ja. Zelfs het EK vond ik zeker geen ramp gezien de fitheid van Hazard & KDB op het moment van de waarheid. België is zonder die 2 (KDB met barst in zijn voet) gewoon een subtopland en dan kan je wel degelijk verliezen van een goed Italië of Portugal of Denemarken.

En die Nation's League-edities: de eerste heb je 1 draak van een match waardoor we een kans op een prijsje missen. Dat was zonde ja. Ook een België zonder Lukaku en KDB helaas. De 2de botsten we opnieuw op een sterker Frankrijk die ons de 2de helft helemaal wegspelen.
Dus dit WK zou er niet kunnen "geoogst" worden volgens jou?

Pas op, ik ben akkoord hé, niet met deze kern. Ik had het gewoon verwacht dat we in de groepsronde naar huis gingen vliegen. Maar dat is dan ook 100% op het conto van Martinez die de verkeerde spelers heeft opgeroepen en basisplaatsen heeft gegeven. Met een andere kern en basisploeg, met de jonge opkomende talenten die kansen én vertrouwen hadden gekregen na het EK én met de juiste spelers in vorm, zouden de verwachtingen veel hoger zijn geweest, en terecht.

Het Ek 2020 heb je nog wel gelijk in, ik heb toen zelf aangegeven dat door de omstandigheden we eigenlijk in dat tornooi niet meer mochten verwachten (Hazard geblesseerd, KDB geblesseerd vlak voor het tornooi, Castagne die uitviel na een half uur, Witsel die zijn eerste wedstrijd op niveau in 5 maanden speelde op dat EK,...). Daar hebben we veel pech gehad en lagen we niet eens onder tegen Italië.

Maar toch, het is gewoon te weinig op 10 jaar tijd, maar de ontgoocheling van dit laatste tornooi en de totaal rampzalige verkeerde keuzes van Martinez wegen voor mij in die balans wel heel zwaar door.

Pas op, ik ben akkoord hé, niet met deze kern. Ik had het gewoon verwacht dat we in de groepsronde naar huis gingen vliegen. Maar dat is dan ook 100% op het conto van Martinez die de verkeerde spelers heeft opgeroepen en basisplaatsen heeft gegeven. Met een andere kern en basisploeg, met de jonge opkomende talenten die kansen én vertrouwen hadden gekregen na het EK én met de juiste spelers in vorm, zouden de verwachtingen veel hoger zijn geweest, en terecht.

100%? Ook wel een heel simplistische analyse van dit wk.

Wie ging ons dan zoveel beter laten spelen?

Zonder Lukaku was deze groep overleven sowieso verre van een zekerheid. Hazard speelt niet meer, Doku sukkelt van blessure in blessure. De Ketelaere die zijn draai voorlopig niet vindt in Milaan.

Alsof we zoveel beter waren geweest als we Saelemaekers en Trossard meer hadden laten spelen na het ek. Ja, dat was logisch geweest, maar dat ging ons toch nooit een contenter maken dit wk. Zeker niet zonder een fitte Lukaku.

Ja, de wissels tegen Marokko waren op zijn minst bizar. En tegen Kroatië kwam Doku te laat. Maar op zich zijn dat details in het grotere plaatje. Deze ploeg ging maximum voor een achtste finale. En een betere trainer ging toch echt wonderen moeten verrichten om verder te willen raken. Neen, Martinez deed het niet goed dit wk, maar er liep wel wat meer mis dan enkel de trainer lijkt mij.

Toch echt veel mensen die de rode duivels toch blijven overschatten tov de landen die echt meedoen voor de titel. Zoals gezegd, enkel in 2018 hadden we een kern om ver te geraken, en dat hebben we gewoon gedaan. En daar kunnen we enkel trots op zijn. Ja, we hadden het spel kunnen winnen, en we hadden er net zo goed uit kunnen liggen tegen Japan …

Op de voorbije EK's hadden we terecht meer mogen verwachten.
Daar hebben we vooral iets laten liggen met deze groep.

2x een kwartfinale is gewoon te weinig.

Naast de trainers (daar is al meer dan genoeg over gezegd), hangt het vaak ook van details af natuurlijk.

Als het EK niet in 2021, maar nog in 2020 was gespeeld, dan hadden we er véél beter voorgestaan. Daar ben ik van overtuigd.

In 2016 kan je natuurlijk veel zeggen over de keuzes en de tactiek, maar je mist daar wel én Kompany én Vermaelen én Vertonghen. En dan ook nog een goede Lombaerts (wél de schuld van de staf natuurlijk). Als je daarover beschikt in de kwartfinale, dan verlies je die nooit hoor (ondanks Wilmots)

100%? Ook wel een heel simplistische analyse van dit wk.

Wie ging ons dan zoveel beter laten spelen?

Zonder Lukaku was deze groep overleven sowieso verre van een zekerheid. Hazard speelt niet meer, Doku sukkelt van blessure in blessure. De Ketelaere die zijn draai voorlopig niet vindt in Milaan.

Alsof we zoveel beter waren geweest als we Saelemaekers en Trossard meer hadden laten spelen na het ek. Ja, dat was logisch geweest, maar dat ging ons toch nooit een contenter maken dit wk. Zeker niet zonder een fitte Lukaku.

Ja, de wissels tegen Marokko waren op zijn minst bizar. En tegen Kroatië kwam Doku te laat. Maar op zich zijn dat details in het grotere plaatje. Deze ploeg ging maximum voor een achtste finale. En een betere trainer ging toch echt wonderen moeten verrichten om verder te willen raken. Neen, Martinez deed het niet goed dit wk, maar er liep wel wat meer mis dan enkel de trainer lijkt mij.

Toch echt veel mensen die de rode duivels toch blijven overschatten tov de landen die echt meedoen voor de titel. Zoals gezegd, enkel in 2018 hadden we een kern om ver te geraken, en dat hebben we gewoon gedaan. En daar kunnen we enkel trots op zijn. Ja, we hadden het spel kunnen winnen, en we hadden er net zo goed uit kunnen liggen tegen Japan …
Allé komaan zeg, Martinez heeft echt gewoon geweigerd om door te selecteren na het EK. Zelfs op dat EK liet hij spelers als Chadli en Mertens nog meedoen, spelers die hij toen eigenlijk al niet mee moest nemen. En dan heeft hij diezelfde Mertens nu gewoon opnieuw gebruikt en zelfs een basisplaats gegeven in een alles of niets wedstrijd tegen Kroatië, waardoor we gewoon quasi een helft verloren hebben. En de mea culpa door Mertens aan de rust te vervangen was daarin ook wel duidelijk.

Maar ik maak een simplistische analyse van het WK, maar uw falen komt eigenlijk neer op "we hadden Lukaku niet"? Dat is nog simplistischer toch dan het aan een bondscoach wijten die keer op keer de verkeerde keuzes maakt en de verkeerde spelers opstelt.

Deze ploeg kon idd niet ver geraken op deze manier, dat klopt. Maar met de juiste spelers en de juiste rol voor elke speler zou dat wel gelukt zijn. Of ga je echt beweren dat een 8ste finale zoals in de jaren 90 en 00 het hoogst haalbare is met het spelersmateriaal dat wij hebben?

Als je niet inziet dat je die oude garde al lang had moeten vervangen en de jeugd vertrouwen en kansen had moeten geven. Als je niet inziet dat een speler die nauwelijks speelt, niet meer vooruit geraakt en gezapig in de Madrileense zon wilt zitten best geen kapitein of draaischijf van jouw ploeg moet zijn. Als je niet inziet dat een speler als Batshuayi voor geen meter het genie van de beste middenvelder ter wereld begrijpt en die de spits in jouw ploeg onmogelijk deftig kan vinden en bedienen, nochtans het sterkste punt van die beste middenvelder ter wereld. Als je niet inziet dat die middenvelder veel meer moet betrokken worden in de opbouw van achteruit ipv dat te laten doen door jouw veel te trage oude verdedigende middenvelder. Als je niet inziet dat je een speler die momenteel bij de beste aanvallende middenvelders in de PL hoort best meer kansen geeft dan enkel de laatste 10minuten. Als je niet inziet dat jouw systeem met wingbacks voor geen meter werkt omdat je er de juiste spelers niet voor hebt. En zo kan ik nog een paar alsen boven halen.... dan ben je gewoon dik gefaald en ligt deze uitschakeling inderdaad voor 100% aan de coach.

Het WK 2018 was mooi en iets om trots op te zijn. Het EK 2020 was vooral veel pech. Dit WK was een dikke catastrofe te wijten aan de bondscoach. Niet meer niet minder.

Maar ik maak een simplistische analyse van het WK, maar uw falen komt eigenlijk neer op "we hadden Lukaku niet"? Dat is nog simplistischer toch dan het aan een bondscoach wijten die keer op keer de verkeerde keuzes maakt en de verkeerde spelers opstelt.

Het WK 2018 was mooi en iets om trots op te zijn. Het EK 2020 was vooral veel pech. Dit WK was een dikke catastrofe te wijten aan de bondscoach. Niet meer niet minder.

Ik zeg niet dat het allemaal door de afwezigheid van Lukaku was. Ik geef u gewoon al 1 reden waarom u 100% op weinig slaat. Ja, Martinez had moeten gaan na het ek. Maar hem als enige reden gaan opgeven waarom we de 8ste finale nie haalden klopt gewoon niet. En ontkennen dat de afwezigheid van een fitte Lukaku (of een andere topspits) geen factor zou zijn heel bizar.

Ik wist niet dat Shanghai in de woestijn ligt 🤔
Covid enal :unsure:

Maar ik ben eigenlijk wel serieus. Die heeft zowel bij Brugge als Antwerp toch bewezen dat ie er wat van kent.
En voor iedereen die dan over propere handen begint: Bart Verhaeghe zit nu zelfs in de groep die moet gaan zoeken naar een nieuwe bondscoach. Je weet wel, diezelfde Verhaeghe die z'n straf heeft afgekocht.

Ik zeg niet dat het allemaal door de afwezigheid van Lukaku was. Ik geef u gewoon al 1 reden waarom u 100% op weinig slaat. Ja, Martinez had moeten gaan na het ek. Maar hem als enige reden gaan opgeven waarom we de 8ste finale nie haalden klopt gewoon niet. En ontkennen dat de afwezigheid van een fitte Lukaku (of een andere topspits) geen factor zou zijn heel bizar.
Ik zeg niet dat we Lukaku niet gemist hebben. Je zag meteen toen hij inkwam dat KDB wél die splijtende pass durfde te geven, blindelings, omdat hij weet dat Lukaku daar gaat staan en wat die doet en verwacht.

Martinez had gewoon anders moeten spelen met de wetenschap dat we Lukaku niet hadden.

En dat hij heeft dan geprobeerd tegen Kroatië met Mertens in de spits. Jammer genoeg was dat ook gewoon de verkeerde keuze.

Het zat gewoon op zoveel vlakken fout, zeker in die eerste 2 wedstrijden. En ja, voor mij is dat 100% op Martinez zijn conto te schrijven.

Aangezien we een 3de plaats op een WK eigenlijk niet echt oogsten lijken te vinden, nee.

De kern van 2022 was altijd minder dan die van 2018. Faes, Bornauw, Theate en andere Mecheles zijn minder dan Kompany, Vermaelen, peak-Vertonghen en Alderweireld en zullen nooit op het niveau van die eerste 2 komen, of je onderschat die een beetje.
De Eden Hazard van 2018 is er niet meer en die was pakken beter dan de Leandro Trossard van nu.
De Lukaku van 2018 was topfit. Die van 2022 totaal niet. Batshuayi of andere Openda's komen niet in de buurt. Ze komen zelfs niet meer in de buurt van de Batshuayi of Benteke van 2018.
Onana is een leuk talent maar nog lang niet op het niveau van de Fellaini van 2018. Tielemans is blijven hangen op waar ie toen al zat. De Meunier van 2018 is beter dan de Meunier van nu en ook Castagne overtuigt amper. Ik zie ook geen progressie in het niveau van Thorgan, Carrasco of Dendoncker of zo.

Je mag mij nog wat figuren opnoemen. Trésor? Heynen? Die gingen het doen ja, in een kwartfinale tegen Brazilië.

Allez kom. Het allerhoogste dit WK haalbaar zou een kwartfinale geweest zijn met de huidige kern, eender welke kern die je ervan maakt met wat op dit moment in België beschikbaar is. Theorie he. Een bal kan altijd per ongeluk binnenwaaien. Zoals we Kroatië hadden gewipt moest die carambole op Lukaku er een kwartier voor het einde per ongeluk binnenvallen. Maar dit België is nog hoogstens net top-10 als het een goeie dag heeft. En da's op zich al knap maar dan moet je je verwachtingen er ook op instellen.
Eruit gaan in de groepsfase is natuurlijk gefaald, zoals ik al aanhaalde (het laatste 1,5 jaar was het niet meer goed, ook in de NL).

Ik zeg niet dat we Lukaku niet gemist hebben. Je zag meteen toen hij inkwam dat KDB wél die splijtende pass durfde te geven, blindelings, omdat hij weet dat Lukaku daar gaat staan en wat die doet en verwacht.

Martinez had gewoon anders moeten spelen met de wetenschap dat we Lukaku niet hadden.

En dat hij heeft dan geprobeerd tegen Kroatië met Mertens in de spits. Jammer genoeg was dat ook gewoon de verkeerde keuze.

Het zat gewoon op zoveel vlakken fout, zeker in die eerste 2 wedstrijden. En ja, voor mij is dat 100% op Martinez zijn conto te schrijven.
Mja niemand ontkent dat het WK heel slecht was he.

Naast de trainers (daar is al meer dan genoeg over gezegd), hangt het vaak ook van details af natuurlijk.

Als het EK niet in 2021, maar nog in 2020 was gespeeld, dan hadden we er véél beter voorgestaan. Daar ben ik van overtuigd.

In 2016 kan je natuurlijk veel zeggen over de keuzes en de tactiek, maar je mist daar wel én Kompany én Vermaelen én Vertonghen. En dan ook nog een goede Lombaerts (wél de schuld van de staf natuurlijk). Als je daarover beschikt in de kwartfinale, dan verlies je die nooit hoor (ondanks Wilmots)
Of Vermaelen die op het EK 2016 tegen Ierland geel pakt voor het onnodig wegtrappen van de bal waardoor hij nadien geschorst is.
Of die rare corrupte ref van onze eerste match dit WK tegen Canada die in 2018 tegen Panama een onterechte gele kaart geeft aan Meunier.
Of Onana die er veel te wild invliegt dit WK waardoor hij al snel een schorsing oploopt tegen Kroatië.

Achteraf kosten dat soort onnozeliteiten ons telkens een belangrijke speler in een cruciale match. En voor een land met een beperkte kern als wij, was dat dodelijk.

Mijn god. Wilmots en zijn boner voor die kut Ciman. Afschuwelijk. Gelijk Martinez die kansen heeft geblokkeerd om Boyata op zijn 29 meer te laten zijn dan een gemiddelde kloteverdediger.

Wat een weelde hadden wij toen in de verdediging. Spijtig dat ze bijna allemaal van glas waren. Vermaelen was zo vreselijk goed, Lombaerts ook héél erg sterk ondanks de knieën van een oud lijk te hebben, Kompany ook van de ene blessure naar de andere. En dan ons huidige centrale duo er nog bij. Doodzonde dat we nooit een LB van hetzelfde niveau hadden.

Aangezien we een 3de plaats op een WK eigenlijk niet echt oogsten lijken te vinden, nee.

De kern van 2022 was altijd minder dan die van 2018. Faes, Bornauw, Theate en andere Mecheles zijn minder dan Kompany, Vermaelen, peak-Vertonghen en Alderweireld en zullen nooit op het niveau van die eerste 2 komen, of je onderschat die een beetje.
De Eden Hazard van 2018 is er niet meer en die was pakken beter dan de Leandro Trossard van nu.
De Lukaku van 2018 was topfit. Die van 2022 totaal niet. Batshuayi of andere Openda's komen niet in de buurt. Ze komen zelfs niet meer in de buurt van de Batshuayi of Benteke van 2018.
Onana is een leuk talent maar nog lang niet op het niveau van de Fellaini van 2018. Tielemans is blijven hangen op waar ie toen al zat. De Meunier van 2018 is beter dan de Meunier van nu en ook Castagne overtuigt amper. Ik zie ook geen progressie in het niveau van Thorgan, Carrasco of Dendoncker of zo.

Je mag mij nog wat figuren opnoemen. Trésor? Heynen? Die gingen het doen ja, in een kwartfinale tegen Brazilië.

Allez kom. Het allerhoogste dit WK haalbaar zou een kwartfinale geweest zijn met de huidige kern, eender welke kern die je ervan maakt met wat op dit moment in België beschikbaar is. Theorie he. Een bal kan altijd per ongeluk binnenwaaien. Zoals we Kroatië hadden gewipt moest die carambole op Lukaku er een kwartier voor het einde per ongeluk binnenvallen. Maar dit België is nog hoogstens net top-10 als het een goeie dag heeft. En da's op zich al knap maar dan moet je je verwachtingen er ook op instellen.
Eruit gaan in de groepsfase is natuurlijk gefaald, zoals ik al aanhaalde (het laatste 1,5 jaar was het niet meer goed, ook in de NL).
Is onze kern nu dan zoveel slechter dan Rusland, Kroatië of Zweden in 2018? Dan Kroatië, Nederland of Marokko nu? Dan Nederland in 2014? Dan Denemarken in 2021? Dan Wales in 2016? Onzin toch. Allemaal ploegen die geen betere kern hebben of hadden maar wel tot kwart- of halve finale op grote tornooien zijn geraakt. Nu zeggen dat wij met deze kern niet verder kunnen geraken dan kwart- of achtste finale is echt van de pot gerukt imo.

Zijn die jonge jongens nu beter dan enkele spelers die ze moeten vervangen op hun prime? Nee, nu mss nog niet. Maar ze hadden op zijn minst al de kans moeten gekregen hebben het te bewijzen en zo mss wel naar dat niveau toe te kunnen groeien (overigens zijn Kompany en Vermaelen wel degelijk absolute top geweest, maar Vertongen en Alderweireld zeker niet).

Ja, in 2018 hadden we een kern om wereldkampioen te worden. Maar ook nu hebben we nog meer dan genoeg kwaliteit om ver te geraken én zelfs als outsider te gelden.

Mja niemand ontkent dat het WK heel slecht was he.

Maar er wordt hier wel gezegd dat we niet meer mochten verwachten en het dus niet meteen aan de coach lag.

Mijn god. Wilmots en zijn boner voor die kut Ciman. Afschuwelijk. Gelijk Martinez die kansen heeft geblokkeerd om Boyata op zijn 29 meer te laten zijn dan een gemiddelde kloteverdediger.

Wat een weelde hadden wij toen in de verdediging. Spijtig dat ze bijna allemaal van glas waren. Vermaelen was zo vreselijk goed, Lombaerts ook héél erg sterk ondanks de knieën van een oud lijk te hebben, Kompany ook van de ene blessure naar de andere. En dan ons huidige centrale duo er nog bij. Doodzonde dat we nooit een LB van hetzelfde niveau hadden.
Ach kom, een achterlijn

J. Lukaku - Denayer - Boyata - Ciman

Dat hadden wel allemaal willen zien :love:

Is onze kern nu dan zoveel slechter dan Rusland, Kroatië of Zweden in 2018? Dan Kroatië, Nederland of Marokko nu? Dan Nederland in 2014? Dan Denemarken in 2021? Dan Wales in 2016? Onzin toch. Allemaal ploegen die geen betere kern hebben of hadden maar wel tot kwart- of halve finale op grote tornooien zijn geraakt. Nu zeggen dat wij met deze kern niet verder kunnen geraken dan kwart- of achtste finale is echt van de pot gerukt imo.

Je kan de rollen ook omdraaien hé. Genoeg ploegen met een hele goeie kern die ook zover niet geraken

Nu Duitsland en Spanje bijvoorbeeld. Dat is voetbal... Je hebt altijd verrassingen (under-perfomers en overachievers)

Ik denk trouwens dat de meesten hier een kwartfinale best nog haalbaar vonden met deze kern. Maar meer ook niet. De stap naar een halve finale is groot.

Hoeveel van de landen die je opnoemt (Kroatië, Nederland, Marokko), zullen straks in de halve finale zitten? Persoonlijk gok ik 0...

De kern is zwakker geworden, niet iedereen was topfit. Dat in combinatie met een coach die geen oplossingen meer vond.

Laatst bewerkt:
Ja, in 2018 hadden we een kern om wereldkampioen te worden. Maar ook nu hebben we nog meer dan genoeg kwaliteit om ver te geraken én zelfs als outsider te gelden.

Maar er wordt hier wel gezegd dat we niet meer mochten verwachten en het dus niet meteen aan de coach lag.

Het is niet omdat we geen kwart of halve finale mochten verwachten, dat de coach niet 1 van de factoren kan zijn hé.

Jij komt hier beweren dat het 100% aan de coach mag, dus enkel en alleen aan Martinez. Wat nergens op slaat gezien er heel veel factoren dit zwakke wk kunnen verklaren. Zoals velen hier neerschreven.

Geen idee hoe je ons in godsnaam als outsider kan beschouwen, met enkel KDB en Courtois wordt je niet opeens outsider hé. Kwartfinale had mss gelukt met wat geluk ik de loting ja.

Zijn die jonge jongens nu beter dan enkele spelers die ze moeten vervangen op hun prime? Nee, nu mss nog niet. Maar ze hadden op zijn minst al de kans moeten gekregen hebben het te bewijzen en zo mss wel naar dat niveau toe te kunnen groeien (overigens zijn Kompany en Vermaelen wel degelijk absolute top geweest, maar Vertongen en Alderweireld zeker niet).

Je moet de ploeg van nu met de tegenstand van nu vergelijken. Niet de ploeg van nu met pakweg Nederland in 2014. Het resultaat van het tornooi is altijd een combinatie van kwaliteit en een beetje geluk hier en daar. Geluk met de loting, geluk met beslissingen van een ref, geluk met de vorm van de dag of blessures, etc.
Als wij nu Brazilië tegenkomen met de huidige kern in de kwartfinale en er dan uitgaan, dan is dat iets waar je je moet bij neerleggen. Zijn wij dus minder dan Nederland in 2014? Misschien niet. Maar op dit moment zie ik bij landen als Spanje, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Portugal, ArgentinIë en ik vrees stilaan ook Engeland meer kwaliteit dan bij ons. Land zoals Kroatië, Nederland of Denemarken zijn gelijkwaardig op papier. Kan je winnen? Ja. Heb je gefaald als je dat niet doet? Niet per se.

Wie zegt dat? Ik zeg dat onze plaats ergens rond 10 zou moeten liggen en dat betekent een 8ste à kwartfinale, afhankelijk van loting en vorm van de dag. Minder is gefaald.
Dus we hebben gefaald. Dit WK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan