De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Covid enal :unsure:

Maar ik ben eigenlijk wel serieus. Die heeft zowel bij Brugge als Antwerp toch bewezen dat ie er wat van kent.
En voor iedereen die dan over propere handen begint: Bart Verhaeghe zit nu zelfs in de groep die moet gaan zoeken naar een nieuwe bondscoach. Je weet wel, diezelfde Verhaeghe die z'n straf heeft afgekocht.

Ik heb er ook al aan gedacht. Kan een ploeg heel mooi laten spelen maar dat duurt meestal wel wat wedstrijden en ik weet niet of je die tijd hebt bij een nationale ploeg. Hij brengt offensief voetbal waarbij het doel in de eerste plaats is van goals te maken en dan pas te denken aan verdedigen en dat is misschien niet slecht voor de rode duivels waar het talent meer vooraan dan achteraan loopt.

Mijn god. Wilmots en zijn boner voor die kut Ciman. Afschuwelijk. Gelijk Martinez die kansen heeft geblokkeerd om Boyata op zijn 29 meer te laten zijn dan een gemiddelde kloteverdediger.

Wat een weelde hadden wij toen in de verdediging. Spijtig dat ze bijna allemaal van glas waren. Vermaelen was zo vreselijk goed, Lombaerts ook héél erg sterk ondanks de knieën van een oud lijk te hebben, Kompany ook van de ene blessure naar de andere. En dan ons huidige centrale duo er nog bij. Doodzonde dat we nooit een LB van hetzelfde niveau hadden.
Los van dat Lombaerts thuis laten de grootste fout van Wilmots '16 was, was misschien de tweede grootste, ironisch genoeg, om niet voor Ciman te kiezen tegen Wales :unsure:

1000 X yes. Van kindsbeen af was ik fan van Nilis en nog steeds. Wat een speler en mooie mens die met demonen heeft gevochten. Doet nu zijn best als hoofdtrainer in 2de amateur.

Is daar ondertussen blijkbaar alweer mee gestopt. Gaat weer jeugdtrainer zijn bij Genk. Naar eigen zeggen omdat hoofdtrainer zijn niets voor hem is.

Het is niet omdat we geen kwart of halve finale mochten verwachten, dat de coach niet 1 van de factoren kan zijn hé.

Jij komt hier beweren dat het 100% aan de coach mag, dus enkel en alleen aan Martinez. Wat nergens op slaat gezien er heel veel factoren dit zwakke wk kunnen verklaren. Zoals velen hier neerschreven.

Geen idee hoe je ons in godsnaam als outsider kan beschouwen, met enkel KDB en Courtois wordt je niet opeens outsider hé. Kwartfinale had mss gelukt met wat geluk ik de loting ja.

Je moet de ploeg van nu met de tegenstand van nu vergelijken. Niet de ploeg van nu met pakweg Nederland in 2014. Het resultaat van het tornooi is altijd een combinatie van kwaliteit en een beetje geluk hier en daar. Geluk met de loting, geluk met beslissingen van een ref, geluk met de vorm van de dag of blessures, etc.
Als wij nu Brazilië tegenkomen met de huidige kern in de kwartfinale en er dan uitgaan, dan is dat iets waar je je moet bij neerleggen. Zijn wij dus minder dan Nederland in 2014? Misschien niet. Maar op dit moment zie ik bij landen als Spanje, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Portugal, ArgentinIë en ik vrees stilaan ook Engeland meer kwaliteit dan bij ons. Land zoals Kroatië, Nederland of Denemarken zijn gelijkwaardig op papier. Kan je winnen? Ja. Heb je gefaald als je dat niet doet? Niet per se.

Wie zegt dat? Ik zeg dat onze plaats ergens rond 10 zou moeten liggen en dat betekent een 8ste à kwartfinale, afhankelijk van loting en vorm van de dag. Minder is gefaald.
Dus we hebben gefaald. Dit WK.

Ik vind dat jullie echt onze ploeg, maar dan de ploeg die had moeten spelen, zwaar onderschatten. Zijn we zo goed als in 2018? Neen. Maar op dat niveau zitten maar weinig ploegen. We waren toen gewoon bij de beste ploegen ter wereld en geen outsider maar één van de favorieten. Nu zijn dat imo Brazilië, Frankrijk en Engeland.

Maar het kan wel zomaar gebeuren dat een ploeg als Kroatië, ook geen elftal met enkel maar wereldtoppers, in de finale staat. Idem voor een ploeg als Nederland, ik zeg niet dat het ze gaat lukken en het zou een stunt zijn, maar het kan wel gewoon gebeuren.

Dat wij dan maar moeten tevreden zijn met maximaal kwartfinale, met onze spelers en kwaliteiten, dat is gewoon onzin. We hebben nog steeds enkele wereldtoppers en een pak spelers die het mooie weer (beginnen te) maken bij (sub)topclubs uit de grote competities. Of spelers die daar net komen kijken en gewoon heel veel potentieel hebben.

Jullie doen net of we hier opnieuw met een generatie à la Sven Vermant, Jacky Peeters, Nico Van Kerckhoven of andere Bart Gooren zitten zeg. En zelfs daarmee haalden we de 8ste finale van een WK en waren we niet veel minder daarin de de latere wereldkampioen Brazilië.

Een beetje meer ambitie mag wel hoor jongens.

Is daar ondertussen blijkbaar alweer mee gestopt. Gaat weer jeugdtrainer zijn bij Genk. Naar eigen zeggen omdat hoofdtrainer zijn niets voor hem is.
Blijkbaar gisteren zelf opgestapt. Het verbaasde me in de eerste plaats dat hij hoofdcoach werd omdat hij in MIDMID gezegd dat het hoofdtrainerschap niets voor hem is, mede omdat hij vond dat hij tactisch wat te kort schoot en veel liever werkte met (jong) talent op het veld.
Genk kan u er nu enkel van profiteren.

Een beetje meer ambitie mag wel hoor jongens.
Oh maar, je start elke wedstrijd met de ambitie om te winnen. Na een nederlaag zit je in zak en as. Niet zoals die Peeters-generatie lagen te lachen en dansen na de nederlaag tegen Brazilie. Die generatie was trouwens al blij op een tornooi te zijn.

Maar als dat gebruikt wordt in een vlaag van een totaal onrealistisch verwachtingspatroon om nadien te roepen dat speler x of y het zoveel beter zou gedaan hebben en trainer of spelers af te branden, dan vind ik dat behoorlijke bullshit allemaal.

Zonder Lukaku was deze groep overleven sowieso verre van een zekerheid.
Dat lag toch meer aan de coach dan aan Lukaku zelf zeker?
Ik ga die jongen niet onderschatten, of al de rest vooraan overschatten, maar het grote gemis van Lukaku is niet het feit dat hij er niet bij was he. Het grote gemis van Lukaku was dat we een beunhaas van een trainer hadden die niet inzag dat hetzelfde systeem spelen met een totààl ander type spits complete waanzin is.

Ik weet ook wel dat met Romelu in topvorm, en erbij vanaf de eerste match, we waarschijnlijk gewoon 9/9 pakken maar ik vind nu wel dat je deze kern wat oneer aandoet door te stellen dat het overleven van de groepsfase moeilijk is omdat je topspits geblesseerd is. We zijn Noorwegen niet he, we hebben echt wel een ploeg die sterk genoeg moet zijn om deze groep compleet te domineren...

Maar ja, als je keeper quasi de enige is die op zijn meest sterke positie wordt gebruikt dan is het allemaal een pak moeilijker natuurlijk.

Feit. En het is nu ook niet dat Lukaku plots out was, een paar dagen voor het WK ofzo. Al van begin/half september is die niet meer fit. Dan moet je als coach toch eens beginnen nadenken imo.

Dat lag toch meer aan de coach dan aan Lukaku zelf zeker?
Ik ga die jongen niet onderschatten, of al de rest vooraan overschatten, maar het grote gemis van Lukaku is niet het feit dat hij er niet bij was he. Het grote gemis van Lukaku was dat we een beunhaas van een trainer hadden die niet inzag dat hetzelfde systeem spelen met een totààl ander type spits complete waanzin is.

Ik weet ook wel dat met Romelu in topvorm, en erbij vanaf de eerste match, we waarschijnlijk gewoon 9/9 pakken maar ik vind nu wel dat je deze kern wat oneer aandoet door te stellen dat het overleven van de groepsfase moeilijk is omdat je topspits geblesseerd is. We zijn Noorwegen niet he, we hebben echt wel een ploeg die sterk genoeg moet zijn om deze groep compleet te domineren...

Maar ja, als je keeper quasi de enige is die op zijn meest sterke positie wordt gebruikt dan is het allemaal een pak moeilijker natuurlijk.
Nagel.kop.helemaal erop.

Oh maar, je start elke wedstrijd met de ambitie om te winnen. Na een nederlaag zit je in zak en as. Niet zoals die Peeters-generatie lagen te lachen en dansen na de nederlaag tegen Brazilie. Die generatie was trouwens al blij op een tornooi te zijn.

Maar als dat gebruikt wordt in een vlaag van een totaal onrealistisch verwachtingspatroon om nadien te roepen dat speler x of y het zoveel beter zou gedaan hebben en trainer of spelers af te branden, dan vind ik dat behoorlijke bullshit allemaal.
Ik heb geen enkele speler afgebrand hoor. Ik ga er echt wel vanuit dat elke speler op zo een wk zijn stinkende best doet.

Reden te meer dat dit complete falen voor 100% aan de coach lag. Ik begrijp echt niet dat die ook maar enigszins uit de wind wordt gezet.

Ik snap echt niet waarom er steeds maar weer wordt gedaan alsof onze ploeg kansloos is, wanneer gelijkwaardige ploegen als Kroatië en Portugal al jaren tonen dat je met dit soort kernen wel degelijk resultaten kan halen.

Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet waarom er steeds maar weer wordt gedaan alsof onze ploeg kansloos is, wanneer gelijkwaardige ploegen als Kroatië en Portugal al jaren tonen dat je met dit soort kernen wel degelijk resultaten kan halen.

Goh ja, ik geef je geen ongelijk hé, maar nu doe je alsof Kroatië en Portugal constant presteren.

Kroatië doet het nu opnieuw goed, maar op het EK 2016 en 2020 lagen ze er in de 2e ronde al uit. Ook geen noemenswaardige prestaties in de Nations League (niet zo belangrijk natuurlijk).

Kroatië is dit WK aan het overachieven, laten we eerlijk zijn. Het scheelde niet veel of we hadden ze notabene zelf uitgeschakeld.

Belgen waren dit WK kansloos voor de titel ja. Net zoals Kroatië ook kansloos was voor dit toernooi (ze werden echt niet bij de kanshebbers gerekend).

In dat opzicht ben je natuurlijk nooit écht kansloos. De RD hebben in 86 ook er meer uitgehaald, dan vooraf gedacht. Maar dan moet je ook de nodige dosis geluk hebben.

Portugal heeft natuurlijk wél prijzen gepakt, en daar draait het idd om.

Goh ja, ik geef je geen ongelijk hé, maar nu doe je alsof Kroatië en Portugal constant presteren.

Kroatië doet het nu opnieuw goed, maar op het EK 2016 en 2020 lagen ze er in de 2e ronde al uit. Ook geen noemenswaardige prestaties in de Nations League (niet zo belangrijk natuurlijk).

Kroatië is dit WK aan het overachieven, laten we eerlijk zijn. Het scheelde niet veel of we hadden ze notabene zelf uitgeschakeld.

Belgen waren dit WK kansloos voor de titel ja. Net zoals Kroatië ook kansloos was voor dit toernooi (ze werden echt niet bij de kanshebbers gerekend).

In dat opzicht ben je natuurlijk nooit écht kansloos. De RD hebben in 86 ook er meer uitgehaald, dan vooraf gedacht. Maar dan moet je ook de nodige dosis geluk hebben.

Portugal heeft natuurlijk wél prijzen gepakt, en daar draait het idd om.
Maar grotere landen dan ons liggen er soms ook gewoon in de groepsronde al uit. Of kwalificeren zich niet eens. Het is niet omdat je een klein land bent, of maar een paar wereldtoppers in de rangen hebt, dat je kansloos bent. Verschillende ploegen de afgelopen jaren hebben al bewezen dat dat gewoon niet klopt. Portugal heeft het met een mindere ploeg dan onze gouden generatie geschopt tot Europees kampioen en tot winnaar van de Nations League. Winnen ze morgen, staan ze straks ook weer in de halve finale van het WK. Italië is twee jaar geleden Europees kampioen geworden, met individueel nog veel minder toppers. Europees heeft Kroatië niet veel getoond, maar vorig WK finalist en dit WK spelen ze ook weer halve finale.

De afgelopen 20 jaar zijn de Europees kampioenen: Italië, Portugal, Spanje, Spanje, Griekenland. Van de 5 winnaars zitten er daar 3 bij met ploegen die niet beter waren dan wat wij over 2 jaar in principe op de mat kunnen brengen. Op de WK's is het wat anders, wat winnaars betreft, maar kijk ook hier naar de afgelopen dertig jaar wie de nr's 2 en 3 waren. Dat zijn landen als Zweden, Kroatië, Turkije, Nederland en België. Enkel in 2006 werd het hele podium bevolkt door "grote" ploegen/landen. Ook dit WK gaat er weer minstens één kleine ploeg op het podium staan. Of zeg eigenlijk al maar 2 ploegen, want Argentinië is misschien wel een groot voetballand, maar qua kern loopt daar ook maar één echte wereldtopper rond.

Met De Bruyne, Courtois en Lukaku heb je over 2 jaar - mits gespaard van blessures - nog altijd drie wereldtoppers op het veld. En met genoeg subtoppers om absoluut nog kans te maken op prijzen. De kans is - uiteraard - kleiner dan met de spelers die we hadden 4 jaar geleden. Maar opnieuw, de geschiedenis leert ons dat het onzin is om te concluderen dat we nu kansloos zijn. Vorm, tactiek, motivatie en uiteraard geluk zijn nu eenmaal heel bepalend in voetbal. Anders hadden PSG en City al lang de CL gewonnen, had Club Brugge nooit twee keer kunnen winnen van Atletico, en hadden bovengenoemde landen nooit prijzen of ereplaatsen kunnen halen op toernooien. Dan hadden de Brazilianen, Spanjaarden en Duitsers dit WK niet weeral moeten afdruipen.

Laatst bewerkt:
Reden te meer dat dit complete falen voor 100% aan de coach lag. Ik begrijp echt niet dat die ook maar enigszins uit de wind wordt gezet.

En ik begrijp niet dat jij die onnozele 100% maar blijft poneren. Jij snapt dat dit betekent dat dan volgens jouw, de blessure van Lukaku 0% invloed had, 1 van u 3 wereldtoppers. De leeftijd en aftakeling van Vertonghen, Alderweireld, Meunier, Mertens, 0% invloed had. En zo zijn er gewoon nog tal van factoren zoals geluk.

Jij ziet dat dan als Martinez uit de wind zetten, terwijl niemand beweert dat deze geen fout heeft aan het zwakke wk.

En ik begrijp niet dat jij die onnozele 100% maar blijft poneren. Jij snapt dat dit betekent dat dan volgens jouw, de blessure van Lukaku 0% invloed had, 1 van u 3 wereldtoppers. De leeftijd en aftakeling van Vertonghen, Alderweireld, Meunier, Mertens, 0% invloed had. En zo zijn er gewoon nog tal van factoren zoals geluk.

Jij ziet dat dan als Martinez uit de wind zetten, terwijl niemand beweert dat deze geen fout heeft aan het zwakke wk.
Maar lees nu toch eens wat ik en anderen schrijven. Je komt eigenlijk zelf met de voorbeelden af: de leeftijd en aftakeling van een aantal onbetwiste basisspelers. Die Martinez kiest. Die hij gewoon niet had moeten opstellen of zelfs meenemen. Dus ja, dat is de fout van Martinez.

En Lukaku vervangen door een spits die in dat systeem totaal verloren loopt en niet meekan, maar toch denken dat uw systeem gaat blijven werken: Martinez zijn keuze en dus zijn fout. Het is niet dat Lukaku vlak voor het WK is uitgevallen hé, dat was al lang geweten. En Martinez zijn oplossing was dus Batshuayi of Mertens.

Blijkbaar gisteren zelf opgestapt. Het verbaasde me in de eerste plaats dat hij hoofdcoach werd omdat hij in MIDMID gezegd dat het hoofdtrainerschap niets voor hem is, mede omdat hij vond dat hij tactisch wat te kort schoot en veel liever werkte met (jong) talent op het veld.
Genk kan u er nu enkel van profiteren.
Combinatie hoofdcoach + jeugdcoach lijkt me ook wel iets teveel van het goeie.

Op zich wel jammer, ben een paar wedstrijden gaan kijken, deed zijn ploeg leuk voetballen en ze haalde ook wel resultaat

Voor wat het waard is, Regragui werd aangesteld op 31 Augustus dit jaar bij Marokko en heeft op amper 2 maanden en 3 oefenwedstrijden (Chili, Paraguay en Georgie) een team samengesteld dat voor de Halve Finale strijdt.
Regragui heeft 6 seizoenen in Marokko gecoached en 1 in Qatar, we hebben het hier dus niet over iemand met een indrukwekkende CV (al won hij wel de Afrikaanse Champions League) of een tovenaar.

Met andere woorden: Martinez had meer kunnen/moeten doen en blessures zijn geen uitvlucht. 't Is niet alsof Marokko met een topspits speelt. Of Kroatie met haar spitsen van Dinamo Zagreb bv.

Met andere woorden: Martinez had meer kunnen/moeten doen en blessures zijn geen uitvlucht. 't Is niet alsof Marokko met een topspits speelt. Of Kroatie met haar spitsen van Dinamo Zagreb bv.

Uiteraard, ik zeg ook nergens dat Martinez het goed gedaan heeft. Of geen factor zou zijn in het ontgoochelende wk. Maar doen alsof zaken zoals het wegvallen van Lukaku en onze kern (en oproepbare spelers) minder goed zijn dan 2/4 jaar geleden 0% invloed hebben gehad om “te oogsten” is toch ook niet waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan