D
Deleted member 95
Guest
Hmmm, er is wel degelijk een objectieve component. Maar die component heeft niets te zien met het gevoel dat iemand heeft door naar een nummer te luisteren natuurlijk, dat gevoel is 100% subjectief en daar valt niet over te discussiëren. Ge kunt dat wel proberen fixen door te werken aan uw muzikale achtergrond of uw gehoor wat te trainen natuurlijk, maar dan moet ge al van goede wil zijn.Hoezo objectief? Smaken verschillen he dude er is niks objectief in muziek. Jij kan dat beter vinden maar het is geen vaststaand feit dat dat beter is ( en ik vind coldplay ook schijterig gezaag net als dat linkin park na de derde lp ook niet veel goed meer kan doen bij mij)
Ik heb dat de gustibus et coloribus spreekwoord altijd een hoop zever gevonden. Uw smaak kan objectief gesproken kak zijn, maar dat verandert niets aan het feit dat dat uw smaak is natuurlijk. Het is vooral een gemakkelijk argument als ge nog nooit een objectief goed nummer gehoord hebt maar het niet wilt toegeven.

Een lelijke zonsondergang bestaat bijvoorbeeld ook niet. Ge moet soms goed zoeken, maar objectieve schoonheid bestaat wel degelijk.
Laatst bewerkt door een moderator: