De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

En hoe heb je de auto kunnen starten zonder in te stappen?
Hebben sommige auto's niet zo'n app dat je met je gsm bepaalde zaken kan opzetten van op afstand? Verwarming en sloten bv. Maar ik vraag mij idd ook wel af hoe je de auto zo start, want dat ben ik nog niet tegengekomen in zo'n apps.
 
Moest deze namiddag op een paar plaatsen zijn om wat boodschappen te doen en er hing nog steeds een zeer dichte mist (minder dan 50m zichtbaarheid).

Toch verschoten van de hoeveelheid mensen die totaal geen rekening houden met de omstandigheden: bijna niemand met mistlampen aan, een hoop mensen met enkel daglichten (dus geen achterlicht) en zelfs mensen gewoon zonder licht... zucht

En dan voor de rest natuurlijk de normale shit: voorrang van rechts negeren, niet pinken bij het afslagen, met een matchboxke uwe bocht nog groter dan een camion pakken, etc... zucht

Dezelfde ergernis hier. Gisteren grote stukken van ZWVlaanderen met een dikke mist. En zeker als het donker was. Zichtbaarheid was echt wel heel laag.

Ik erger me aan mensen die hun mistlichten te onpas aanzetten maar nu was het echt hard nodig. Ik schat toch zeker minder dan 1/2 die ze aanhad.

Van bestuurders die duidelijk vergeten zijn waar het knopje zit tot andere die dan enkel hun voorste mistlichten opzetten...

Ook wandelaars die bij zo'n weer in het donker op de kleine binnenbaantjes met hun hond gaan wandelen zonder fluo-hesje of verlichting zijn denk ik hun leven gewoon beu.

Als toppunt dan nog eentje die in de dikke mist komt gatplakken (tot op het punt dat ik zijn lichten niet meer zie) terwijl ik vlot auto's ben aan het inhalen, teller rond de 125 (nee, niet voldoende plaats rechts). Ik schat dat de zichtbaarheid zo'n 20-30m was. En dat op de A19 die gekend staat voor de grote kettingbotsingen met doden bij dikke mist...
 
Dat heeft mijn oma ooit aan de hand gehad. Ze reed het kerkhof op en wou remmen voor een oud dametje maar drukte op de gas.
Dat moet echt eng geweest zijn voor die vrouw, de auto horen optrekken.
Lang geleden toen ik 17 jaar was, sprong het licht op rood, toen mijn vader mij rijles aan het geven was en ik drukte op de rem om te stoppen voor de lichten. Mijn vader geraakte echter in paniek en brulde héél luid: STOPPEN!!!!!

Ik schrok daar zo hard van, dat ik ineens op de gas drukte en vlam! Ik reed dan gewoon door het rood! :mad:

Dat is trouwens de enige keer dat ik ooit door het rood ben gereden. Ik ben wel al tientallen keren bewust door het oranje gereden, maar dat doet iedereen wel eens. Je moet soms de afweging nemen wat het veiligste is bij oranje om te doen.
 
Lang geleden toen ik 17 jaar was, sprong het licht op rood, toen mijn vader mij rijles aan het geven was en ik drukte op de rem om te stoppen voor de lichten. Mijn vader geraakte echter in paniek en brulde héél luid: STOPPEN!!!!!

Ik schrok daar zo hard van, dat ik ineens op de gas drukte en vlam! Ik reed dan gewoon door het rood! :mad:

Dat is trouwens de enige keer dat ik ooit door het rood ben gereden. Ik ben wel al tientallen keren bewust door het oranje gereden, maar dat doet iedereen wel eens. Je moet soms de afweging nemen wat het veiligste is bij oranje om te doen.
Ik ben ook nog maar één keer door het rood gereden. Op mijn rij-examen...
 
En die wandelaars zijn hun leven beu?
Gisteren was de zichtbaarheid misschien 5 meter, als het al zoveel was hier. Het was echt héél erg met de mist. Ineens moest ik abrupt stoppen omdat moeder en vader met de kindjes zonder naar de weg te kijken plots vlak voor mijn neus overstaken. Gewoon blind met de oogkleppen op.

Ja dan ben je echt je leven moe! (Lees: dan denk je toch echt niet na als ouders!)
Ik kan begrijpen dat je ergens naartoe moet, maar zeker met deze mist kijk je toch eerst eens of er geen wagen aankomt?
En al zeker als de kindjes erbij zijn! Maar neen, gewoon zomaar oversteken. Levensgevaarlijk was dat!

Opmerking: Die ouders hebben trouwens géén seconde naar mij gekeken. Het leek wel doodnormaal dat ik stopte voor hun. En ja dat laatste is ook wel zo maar dat maakt dit gedrag nog niet ok.

Ook wandelaars die bij zo'n weer in het donker op de kleine binnenbaantjes met hun hond gaan wandelen zonder fluo-hesje of verlichting zijn denk ik hun leven gewoon beu.
Niet iedereen heeft een fluovestje klaarliggen en mensen gaan op wandel zonder veel na te denken. En van die normale verlichting, dat is zinloos in de mist, die zie je dan niet meer als bestuurder. Dus dat begrijp ik nog wel ergens.

Maar je bent dan tenminste toch voorzichtig hé? Maar neen, wandelaars wanen zich soms wel eens god.

Ruiten open doen (gaat met sommige keyfobs) en een lange arm hebben is 1 manier.
Ik heb dat trukje vroeger regelmatig gedaan maar dat liep bij mij toch 1 keertje slecht af. Ik kreeg de deuren niet open en probeerde dan de ramen automatisch naar beneden te doen. Uiteindelijk gaf het raam mee maar ik hoor meteen een dikke vette KRAK! En toen ben ik met een raam dat half open en stuk lag te bengelen bij vriesweer naar de garage gereden voor reparatie. ;)
 
Laatst bewerkt:
Toch verschoten van de hoeveelheid mensen die totaal geen rekening houden met de omstandigheden: bijna niemand met mistlampen aan, een hoop mensen met enkel daglichten (dus geen achterlicht) en zelfs mensen gewoon zonder licht... zucht
Mistlampen zetten ze tegenwoordig maar aan als het een beetje regent.
Wanneer het dan effectief nodig is, dan vergeten ze het weer.
 
Mistlampen zetten ze tegenwoordig maar aan als het een beetje regent.
Wanneer het dan effectief nodig is, dan vergeten ze het weer.
Inderdaad. Gisteren belachelijk veel volk dat zelfs zowel zonder lichten als zonder mistlichten rond reed.
Denken die mensen nu nooit eens actief na? Of leven die gewoon op automatische piloot hun leven met zo weinig mogelijk inzet van hun hersencapaciteit?
 
Inderdaad. Gisteren belachelijk veel volk dat zelfs zowel zonder lichten als zonder mistlichten rond reed.
Denken die mensen nu nooit eens actief na? Of leven die gewoon op automatische piloot hun leven met zo weinig mogelijk inzet van hun hersencapaciteit?
Volgens mij zijn tegenwoordig zoveel auto's met automatische lichten uitgewerkt tegenwoordig dat men er niet meer bij nadenkt wanneer de lichten aan moeten. Maja 's middags als het mistig is gaan de lichten dus niet automatisch onsteken.

Ik kan me vergissen, maar het was volgens mij dit weekend de eerste keer dat ik zelf de lichten in mijn auto heb aangestoken, en ik heb die nu toch +3 jaar :thinking:
 
M'n dimlichten staan gewoon altijd aan, ik zie veel auto's waar dat standaard zo is dus ik volg gewoon :D Bij extreme mist gaan de mistlampen mee aan.
 
De laatste weken toch weer veel fietsers zonder lichten in combinatie met donkere kleding. Daar zou toch meer op gecontroleerd mogen worden. Levensgevaarlijk.
 
Eigenlijk zijn mensen soms zo enorm tam: voetgangers die liever gewoon oversteken in plaats van 5 meter verder te stappen en 't zebrapad te nemen. En zelfs met den auto: een verbodsbord negeren in plaats van even rond te rond rijden. Tijdswinst: max 10 seconden..
 
Daar just in de sneeuw met mijn michelin crossclimate plus banden toch vrij teleurgesteld, vergeleken met een echte winterband toch stuk minder grip dan verwacht, ondanks het bergje met sneeuwvlokken icoontje op de band.
 
Daar just in de sneeuw met mijn michelin crossclimate plus banden toch vrij teleurgesteld, vergeleken met een echte winterband toch stuk minder grip dan verwacht, ondanks het bergje met sneeuwvlokken icoontje op de band.
Ooit al eens met een RWD gereden met Pzero’s? Dat stelt pas teleur in de sneeuw :p
Zo allseasons zijn toch noch mossel noch vis. In geen van beide situaties uitblinkers.
 
Terug
Bovenaan