De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ivm remmen die niet werken heb ik ook eens voorgehad met mijn mama haar auto.
Gelukkig aan lage snelheid, maar ipv te parkeren gewoon los in een struik gereden.

ABS sensor was kapot


Ergernissen van vandaag, ritje van 8km.
- Geit in Toyota Aygo die uit een zijstraat van links vlak voor mij inschoot om dan aan 40km/h verder te tuffen (70 toegelaten)
- Oude peet die wat verder ook aan 40km/u voor mij reed, ingehaald en hij fahrde naar mij
- Volvo die aan volle snelheid voorrang van rechts negeerde en nog op mij toeterde terwijl ik voorrang had en m'n boel serieus moest dichtkloppen
 
Dat is inderdaad een gigantisch probleem! Hier bij ons in't dorp aan de school (!!) staan er lichten aan een oversteekplaats die rood worden als je sneller rijdt dan 30. (oké, systeem werkt niet altijd evengoed, maar naast de kwestie). Hoe vaak mensen daar door het rood rijden... En niet eens nipt hé! Dat ik me vaak afvraag of dat gewoon een gebrek aan oplettendheid is of echt bewust.
Vooral onoplettenheid geloof ik, of gewoon idioten die de idioot voor hen blind volge

Overt laatst voorgehad rond 22u30 aan kampenhout sas. Met die werken nu is er omleiding rond de witloofveiling als ge van brussel komt en dan moet ge links voor mechelen, rechts voor leuven. Ik volg de omleiding richting mechelen en kom voor rood werflicht aan de splitsing, T kruispunt, dus ik stop. Ik krijg groen, wil beginnen doorrijden en zie van links lichten afkomen tegen redelijke snelheid (beperking is 30kmh door de werken, maar was duidelijk sneller). Ik slaag alles dicht en claxoneer als er een camionet gewoon los door het rood rijd. Meneer slaagt ook alles dicht, opent zijn raam en roept wa het probleem is. Ik zeg "hebde die werflichten niet zien staan?"
Antwoord: "ah nee... ma ik moet toch groen hebben gehad want die achter mij is gewoon gevolgd..."

Nee paljas, ge zijt gewoon de eerste idioot in een trein van lemmings
 
Stel u dan eens voor hoe het voelt om zonder remmen te vallen, dat je gewoon de rempedaal tot op de grond kunt trappen zonder weerstand en er niets gebeurt. Ik hoop dat ik dat nooit ofte nimmer meer moet meemaken.
Heb ik ooit 'ongeveer' meegemaakt
Net voor de eerste keer vader geworden, om 00h30 met de wagen vanuit Gasthuisberg vertrokken. k rijdt de oprit van de autostrade naar beneden en merk eensklaps dat de bekrachtiging van de remmen weg is. Ik heb serieus op de motor geremd en wanneer ik wat trager was de handrem opgezet en mijn rempedaal ingedrukt gehouden (maar dat had amper effect)
Auto weg gedaan, nooit meer mee gereden, vertrouwen was weg.
 
Enfin als we hier dan toch over ergernissen spreek, ik erger me mateloos aan mensen die blijkbaar het derde rijvak niet willen gebruiken op de E40. Ik rijd op de middelste rijstrook en ben wagens aan 't inhalen die op 't rechterbaanvak rijden en toch komt er iemand in mijn gat hangen terwijl het linker rijvak gewoon vrij is. Alsof ik zou moeten vertragen en rechts invoegen tussen tragere wagens om die snellere wagens voor te laten, gewoon omdat zij te mottig zijn om van rijvak te veranderen.
En neen, ik ben geen middenvakklever, ik ben op dat ogenblik mensen aan 't inhalen. En ik rijd gewoon 120 km/h, niet dat dat er toe doet.
 
Soms willen mensen te hoffelijk zijn. Gisteren zat een heel kruispunt vast omdat er ene te hoffelijk wilde zijn.
Standaard 4 armen kruispunt met verkeerslichten, gewoon verkeer dus geen file ofzo. Vlak na het kruispunt wilt er iemand een parkeerplek uit rijden en iemand voor me stop om die door te laten. Duurt effe voor die aan zet enz en in plaats van er gewoon uit te rijden, wil die een U turn doen. Maar dat gaat niet want uit de tegengestelde richting komt verkeer.

Ondertussen sta ik in't midden van het kruispunt, komt er iemand van de tegengestelde richting die linksaf moet. Maar dat gaat niet want ik en m'n achterligger staan in de weg. Wij kunnen niet vooruit omdat die voor ons gestopt is voor die dat een U-turn aan't doen is. Maar die kan niet weg omdat het verkeer uit de tegengestelde richting vast zit achter diegene die links af wil (diegene die ik dus blokkeer).

ALs klap op de vuurpijl krijgen de zijstraten groen en je kan het al raden: die rijden gewoon als een kip zonder kop dat kruispunt op. Ik ben naar voor beginnen bollen en fahren, uiteindelijk snapte m'n voorligger dat hij ook nr voor moest en zo is er uiteindelijk een gaatje ontstaan.

Dat had allemaal vermeden kunnen worden door die kerel ni uit z'n plek te laten :p
Toegegeven: je weet niet of die chauffeur er gewoon uit rijdt of dat die wil draaien maar omdat het even duurde, denk ik wel die op z'n minst aan't gebaren was dat die wou draaien.
 
Pipo's die verwachten da ge ze der zomaar tussen laat als ze achter ne camion hangen op 't middenvak van de snelweg.
Mocht alles toesmijten omdat er ne gast tegen 90km/h en zonder knipperlicht gewoon naar links haakte. Omdat hij blijkbaar vond dat het zijn beurt was nadat er al 5-6 auto's hem voorbijgereden waren.

Ik deed als reflex mijn hand in de lucht à la "WTF gast?", wat blijkbaar nie geapprecieerd werd.
Toen ik hem passeerde, keek hij kwaad naar binnen. En maar gebaren maken, alsof ik zijne koffie gepist had 's ochtends...
 
Achterligger die in mijn gat zat te fahren op de R40 tussen 't citadel en de fly-over omdat ik links reed (hij passeerde mij langs rechts en is dan een paar keer onnozel van links naar rechts enzv. .. gegaan). Niet de eerste keer dat ik dat daar meemaak.
 
Achterligger die in mijn gat zat te fahren op de R40 tussen 't citadel en de fly-over omdat ik links reed (hij passeerde mij langs rechts en is dan een paar keer onnozel van links naar rechts enzv. .. gegaan). Niet de eerste keer dat ik dat daar meemaak.
Tja, veel mensen zijn niet op de hoogte dat ge in de bebouwde kom ook links moogt rijden als ge verderop linksaf wilt.
Ik denk ook nie dat ik dat gehoord heb bij mijn rijopleiding 16 jaar geleden...
 
Tja, veel mensen zijn niet op de hoogte dat ge in de bebouwde kom ook links moogt rijden als ge verderop linksaf wilt.
Ik denk ook nie dat ik dat gehoord heb bij mijn rijopleiding 16 jaar geleden...
vanaf dat er borden zijn die dat aanduiden als ik me niet vergis
 
16.3. Het inhalen geschiedt links.
Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.
;-)
De borden gaan over of je links mag rijden:
16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.
Maar binnen de bebouwde kom moeten die er niet per se staan.
9.4. Binnen de bebouwde kommen mogen de bestuurders de rijstrook volgen die het best aan hun bestemming beantwoordt
 
Deze morgen een clown met zijn lichten aant flashen omdat ik op het derde vak de mensen op het tweede niet snel genoeg inhaalde op R0. Ik reed nochtans 110 op de teller. Fuck off zeg. Ik ben gewoon rustig blijven inhalen, hij moet maar wachten want ik reed eigenlijk al iets te hard.
 
Paar beginnende motards die vinden dat het bij 2.5 °C (gisteren) en lichte ijsplekken op de weg het perfecte moment is om als beginner eens een keertje te starten met leren rijden, dan op elk stuk 50 bollen waar ge 70 moogt me twee naast elkaar.

Karma momentje wel, ene van die manne had ni gezien dat de auto voor hem abruusk moest stoppen voor ne voetganger dien zich op het voetpad smeet en knalde er in zijn onkunde bijna vanachter op. Toen zijn ze ff langs de weg gaan zitten om te bekomen en was ik er eindelijk van af.
 
Maandag op de e19 thv. Peutie richting Antwerpen een wagen die doodleuk met zijn 4 pinkers op het rechterrijvak tegen 30 à 40 per uur aan het rijden was. Verschillende vrachtwagens in paniek moeten uitwijken omdat meneer maar niet richting de pechstrook ging..

Wat verderop een wagen die keurig op het middenvak een vrachtwagen aan het inhalen was. Dan remt die plots uit het niets (absoluut geen aanleiding voor) en gaat die al remmend naar het rechtervak, zich tussen 2 vrachtwagens proppen (die keurig afstand van elkaar hielden), waarop die vrachtwagen zich in paniek al farend naar het middenvak moest begeven. De wagen moest volgensmij afrit mechelen zuid hebben die 2km verderop lag.. Waarom zo'n levensgevaarlijke toeren uithalen terwijl je gewoon op het middenvak wat snelheid kon maken om de vrachtwagens voorbij te steken en nog steeds ruim de tijd hebben om de afrit te halen?!

Soms zou ik eens in een anonieme politiewagen willen zitten en die mensen eens uit het verkeer halen..

Maar goed in beide gevallen reed ik op het linkervak en had ik er geen last van. Arme truckers.. Die moeten soms toch wat meemaken..
 
Maandag op de e19 thv. Peutie richting Antwerpen een wagen die doodleuk met zijn 4 pinkers op het rechterrijvak tegen 30 à 40 per uur aan het rijden was. Verschillende vrachtwagens in paniek moeten uitwijken omdat meneer maar niet richting de pechstrook ging..

Wat verderop een wagen die keurig op het middenvak een vrachtwagen aan het inhalen was. Dan remt die plots uit het niets (absoluut geen aanleiding voor) en gaat die al remmend naar het rechtervak, zich tussen 2 vrachtwagens proppen (die keurig afstand van elkaar hielden), waarop die vrachtwagen zich in paniek al farend naar het middenvak moest begeven. De wagen moest volgensmij afrit mechelen zuid hebben die 2km verderop lag.. Waarom zo'n levensgevaarlijke toeren uithalen terwijl je gewoon op het middenvak wat snelheid kon maken om de vrachtwagens voorbij te steken en nog steeds ruim de tijd hebben om de afrit te halen?!

Soms zou ik eens in een anonieme politiewagen willen zitten en die mensen eens uit het verkeer halen..

Maar goed in beide gevallen reed ik op het linkervak en had ik er geen last van. Arme truckers.. Die moeten soms toch wat meemaken..
Dat tweede voorbeeld is een zeer typische ergernis voor ons. Zeker nu met de automatische remsystemen op alle nieuwe vrachtwagens (mijne heeft dat gelukkig nog niet).
Het moet al een jaar of tien geleden zijn dat er zo ene karma kreeg: net na mij de pas af te snijden zet de auto achter hem blauwe lampen en sirene op en meneer mocht volgen. Mooi moment, maar op zich erg triest dat dit iets is wat je 10x per dag meemaakt en maar 1x op 13-14 jaar bestraft ziet worden.
 
Dat tweede voorbeeld is een zeer typische ergernis voor ons. Zeker nu met de automatische remsystemen op alle nieuwe vrachtwagens (mijne heeft dat gelukkig nog niet).
Het moet al een jaar of tien geleden zijn dat er zo ene karma kreeg: net na mij de pas af te snijden zet de auto achter hem blauwe lampen en sirene op en meneer mocht volgen. Mooi moment, maar op zich erg triest dat dit iets is wat je 10x per dag meemaakt en maar 1x op 13-14 jaar bestraft ziet worden.
Idd, ik zie het ook regelmatig gebeuren. Ik hou altijd rekening met vrachtwagens.
Vanaf hoeveel meter werkt het automatisch remsysteem?
 
Daarnet een kleine ergernis gehad, en dan zelf ook maar een ergernis van anderen geworden.

Ik reed hier op het rondpunt, en moest eraf. Rechts komt iemand aan, ik zie hem duidelijk kijken en de situatie inschatten. Hij besluit van de voorrangstekens te negeren, gas bij te geven en mij de pas af te snijden (zonder dat ik daarbij in mijn remmen moet vliegen overigens). Ik signaleer even met mijn lichten dat dat niet zo netjes was, en hij signaleert met zijn remlichten dat het hem niet veel kan schelen (maar een fractie van een seconde, zonder effectief te remmen: dus al bij al nog redelijk OK). Toen werd hij dus mijn ergernis.

Pakweg 100m verder wil hij achterwaarts parkeren: hij zet proper zijn pinker aan en rijdt tot net voorbij het vak. Ik herinner mij zijn virtuele middelvinger met de remlichten en zet mij proper op een halve meter van zijn achterbumper (als ik zelf voor instant karma kan zorgen ga ik dat niet laten). Toen werd ik zijn ergernis. Na een halve minuut stapt hij geïrriteerd uit om uit te leggen dat hij wil parkeren (niet echt kwaad overigens, en niet agressief of beledigend), en ik zeg dat hij maar voorrang had moeten geven eerder, en nu maar verder moet rijden (ook redelijk kalm en beleefd). Hij is dan maar terug ingestapt, en na een tiental seconden ook maar verder gereden. Dan zag ik dat er 30m verder nog 3 vrije plaatsen waren waar hij niet eens achterwaarts in moest rijden (maar dat had hij in zijn frustratie precies niet door).

Ik hoop dat hem er iets uit geleerd heeft: snij niemand de pas af als die u 100m verder kan kloten :p.
 
Terug
Bovenaan