De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vriendin belt me net op . Hier n straat verder rijdt er iemand achter op haar wagen bij het afdraaien.
Ik ga tot daar. Straat verspert , ik bel de politie , die melden me foto's te maken en de wagens aan de kant te zetten.
Tegenpartij (jongedame met een 20jaar oude Corsa en net haar rijbewijs) zegt dat de remmen van haar voertuig niet werkten.
Ze durft de wagen niet te verplaatsten. Ik stel voor om dit te doen. Ik neem plaats en start de wagen. Niets van gebrekkige remmen te merken.
Ik zie dus wel haar smartphone liggen op de passagierszetel met een FB pagina die openstaat. Remmen gingen niet , yeah right. :rolleyes:
Ze ontkent wel niet dat het haar schuld was en is ook zo ingevuld door de ondertussen gearriveerde politiediensten.
Nu ja , wagen heeft nog omnium maar ondertussen zit je wel met al het rondgebel en verloren tijd.
Ach ja , er zijn wel ergere dingen om mee te maken zeker ? Zucht.
 
Mij zelden zo opgefokt en kwaad gevoeld in de wagen als gisteren, en evengoed machteloos...
Eerst vlak bij mij thuis iemand een jongedame in een CLA, waarschijnlijk druk in gesprek met haar vriendin naast haar, die het niet nodig vond om te stoppen aan het rondpunt voor mij. Of toch niet tijdig. Er zat geen 30cm meer tussen nadat ik alles dichtsmeet.
Ik rij dan achter haar door het dorp, waar ze de zone 30 aan de school compleet negeert.
Om dan hier uit te komen. Om naar links af te slaan is het altijd wat wachten en op het juiste moment doorrijden. Net wanneer ik aanzet om het kruispunt over te rijden schiet er ineens een auto mij rechts voorbij om mij langs de buitenbocht in te halen... 😤

Het minder drukke verkeer heeft duidelijk tot meer egoïsme geleid op de baan. En tot een nog groter gebrek aan verkeersinzicht.
 
Ik ben mijn eigen ergernis. Ik stond klaar om af te slaan naar links aan een kruispunt waar de lichten gescheiden zijn volgens de richting waar je naar rijdt.

Toen het op groen sprong, maar rood bleef om linksaf te slaan ben ik toch doorgereden. Gelukkig kwam er uit de andere richting niemand af.

Verstrooid wegens slecht geslapen :sleep: En als ik helemaal pech heb krijg ik ook nog eens een boete want er stond een flitspaal.
 
Hoe lomp kunde zijn om te denk90en dat ge onder een accident in fout onderuit kunt raken door te liegen de remmen werkten niet. Als ge dat in uw politieverklaring zet kan het nog zijn dat ze uw auto wegtakelen wegens onveilig en hebt ge nog meer problemen. Nuja pas rijbewijs zeker.
Inderdaad , vooraan in de 20 , net rijbewijs .En het kan natuurlijk altijd dat haar remmen even niet of slecht werkten maar de telefoon op de zetel doet anders vermoeden. Gisterenavond belde die vd verzekering nog dat ze nog serieus problemen ging krijgen (de tegenpartij bedoel ik dan). Haar domicilie staat op een ander adres dan de verzekeraar vd wagen. Maw , ouders wss gescheiden, ze woont met haar moeder maar de vader heeft dan wss de verzekering op zijn naam staan. En de kosten voor een nieuwe grille en bumper zullen zeker meer zijn dan de aankoopprijs van zo'n Corsa'ke van begin jaren 90. Om dan nog niet te spreken over de kosten aan onze wagen.
 
Vriendin belt me net op . Hier n straat verder rijdt er iemand achter op haar wagen bij het afdraaien.
Ik ga tot daar. Straat verspert , ik bel de politie , die melden me foto's te maken en de wagens aan de kant te zetten.
Tegenpartij (jongedame met een 20jaar oude Corsa en net haar rijbewijs) zegt dat de remmen van haar voertuig niet werkten.
Ze durft de wagen niet te verplaatsten. Ik stel voor om dit te doen. Ik neem plaats en start de wagen. Niets van gebrekkige remmen te merken.
Ik zie dus wel haar smartphone liggen op de passagierszetel met een FB pagina die openstaat. Remmen gingen niet , yeah right. :rolleyes:
Ze ontkent wel niet dat het haar schuld was en is ook zo ingevuld door de ondertussen gearriveerde politiediensten.
Nu ja , wagen heeft nog omnium maar ondertussen zit je wel met al het rondgebel en verloren tijd.
Ach ja , er zijn wel ergere dingen om mee te maken zeker ? Zucht.
Zou het niet kunnen dat die haar van pedaal vergist heeft :unsure:
 
Zou het niet kunnen dat die haar van pedaal vergist heeft :unsure:
Dat heeft mijn oma ooit aan de hand gehad. Ze reed het kerkhof op en wou remmen voor een oud dametje maar drukte op de gas.
Dat moet echt eng geweest zijn voor die vrouw, de auto horen optrekken.
 
Heb mij ook van pedaal vergist in 't begin van mijn rijcarriere. Was al effe op CC aan 't rijden, zag een (stilstaande) file voor mij, dus ik wil langzaam beginnen remmen en m'n 4 pinkers opzetten om de rest te waarschuwen. So far so good.

In plaats daarvan zachtjes gas aan 't bijgeven terwijl ik de knop voor de 4 pinkers zocht, waarna ik ook nog iets te lang naar m'n dashboard keek om te zien of de 4 pinkers opstonden. Toen ik doorhad dat ik precies niet veel aan 't vertragen was, nog effe het gaspedaal zo goed als gevloerd voor ik doorhad dat ik op het verkeerde pedaal zat.

Sjanske dat ik die file voldoende op voorhand had gezien, ben nog veilig kunnen remmen, maar het was heel confronterend om als trotse nieuwe bestuurder het gevoel te hebben dat je die idioot bent die secondenlang z'n rempedaal niet weet zitten.
 
Laatst bewerkt:
Vriendin belt me net op . Hier n straat verder rijdt er iemand achter op haar wagen bij het afdraaien.
Ik ga tot daar. Straat verspert , ik bel de politie , die melden me foto's te maken en de wagens aan de kant te zetten.
Tegenpartij (jongedame met een 20jaar oude Corsa en net haar rijbewijs) zegt dat de remmen van haar voertuig niet werkten.
Ze durft de wagen niet te verplaatsten. Ik stel voor om dit te doen. Ik neem plaats en start de wagen. Niets van gebrekkige remmen te merken.
Ik zie dus wel haar smartphone liggen op de passagierszetel met een FB pagina die openstaat. Remmen gingen niet , yeah right. :rolleyes:
Ze ontkent wel niet dat het haar schuld was en is ook zo ingevuld door de ondertussen gearriveerde politiediensten.
Nu ja , wagen heeft nog omnium maar ondertussen zit je wel met al het rondgebel en verloren tijd.
Ach ja , er zijn wel ergere dingen om mee te maken zeker ? Zucht.

Het gebruik van GSM (in eender welke vorm) blijft me toch verbazen. Facebook is sowieso al ni bijster interessant, waarom dat dan checken als ge rijdt?

Afgelopen aflevering van Alloo bij de wegpolitie ook: één of ander geit die een filmke van haar lief zit te checken terwijl ze op de autostrade rijdt.
En die excuses: "ja, het duurt maar 29 seconden", echt? Nen halve minuut is een eeuwigheid.
Zo reed dan nog eens traag: "dat was omdat ik wou gaan tanken en het tankstation naderde", check dan uw filmke terwijl ge tankt denk ik dan.

En op't 9lives forum ook al aangehaald: de hoeveelheid mensen die een rood licht negeert lijkt de laatste tijd enorm toe te nemen.
Van't weekend: dubbel baanvaksweg, ik ben ene aan het inhalen, die zit ongeveer met z'n neus ter hoogte van m'n achterwielen en het licht iets verderop springt op oranje. Ik los m'n gas nog maar en die naast me schiet me al voorbij om toch het te willen kloppen. Helaas pindakaas los door't rood.
 
Heb mij ook van pedaal vergist in 't begin van mijn rijcarriere. Was al effe op CC aan 't rijden, zag een (stilstaande) file voor mij, dus ik wil langzaam beginnen remmen en m'n 4 pinkers opzetten om de rest te waarschuwen. So far so good.

In plaats daarvan zachtjes gas aan 't bijgeven terwijl ik de knop voor de 4 pinkers zocht, waarna ik ook nog iets te lang naar m'n dashboard keek om te zien of de 4 pinkers opstonden. Toen ik doorhad dat ik precies niet veel aan 't vertragen was, nog effe het gaspedaal zo goed als gevloerd voor ik doorhad dat ik op het verkeerde pedaal zat.

Sjanske dat ik die file voldoende op voorhand had gezien, ben nog veilig kunnen remmen, maar het was heel confronterend om als trotse nieuwe bestuurder het gevoel te hebben dat je die idioot bent die secondenlang z'n rempedaal niet weet zitten.
Stel u dan eens voor hoe het voelt om zonder remmen te vallen, dat je gewoon de rempedaal tot op de grond kunt trappen zonder weerstand en er niets gebeurt. Ik hoop dat ik dat nooit ofte nimmer meer moet meemaken.
 
Stel u dan eens voor hoe het voelt om zonder remmen te vallen, dat je gewoon de rempedaal tot op de grond kunt trappen zonder weerstand en er niets gebeurt. Ik hoop dat ik dat nooit ofte nimmer meer moet meemaken.
Been there done that. :cool:
M'n Citroën XM had zalige vering maar alle vitale functies werkten ook op dat systeem. Dus ook de stuurbekrachtiging en de remmen. Dus op ne keer ben ik 's nachts aan het rijden.
Auto zakt plots volledig door de vering , ik kon niet meer sturen en niet meer remmen. Paniek in de barak en een serieus natte bilnaad.

Chance dat dit op een rechte weg was zonder verkeer en ik niet al te snel aan het rijden was. Laten uitbollen en zo goed als het ging de auto aan de kant vd weg gezet. Serieus gezweet toen. Nadien wist de garagist me te vertellen dat er ergens een lek in het hydraulisch systeem was door een gesprongen darm of zo waardoor alle druk wegviel en dus ook al de systemen die hier op aan gesloten waren.
Zalige wagen om mee te rijden maar ik heb wijselijk beslist om een ander voiture aan te schaffen.
Is me altijd bijgebleven en daar nu op terugdenkend toch serieus chance gehad . Blij dat ik er nu mee kan lachen en een tof verhaal om op café te delen.
 
Het voordeel van de huidige wagens is wel dat je dit niet kan voorhebben. Door uw abs blok zijn alle wielen gescheiden en bij een lek in 1 circuit loopt de rest niet leeg. En moest uw rempedaal op magische wijze stuk zijn is uw abs blok in staat om zelf te remmen bij een elektrisch remsignaal.
 
Het voordeel van de huidige wagens is wel dat je dit niet kan voorhebben. Door uw abs blok zijn alle wielen gescheiden en bij een lek in 1 circuit loopt de rest niet leeg. En moest uw rempedaal op magische wijze stuk zijn is uw abs blok in staat om zelf te remmen bij een elektrisch remsignaal.
Nochtans had mijn auto ook gescheiden systeem, maar als uw klauw van de schijf komt gaat al uw druk blijkbaar naar die ene klauw.
 
Nochtans had mijn auto ook gescheiden systeem, maar als uw klauw van de schijf komt gaat al uw druk blijkbaar naar die ene klauw.
Dat zou toch niet mogen bij een gescheiden systeem. Wel gaat uw totale remkracht van uw wagen serieus achteruit
 
En op't ****** forum ook al aangehaald: de hoeveelheid mensen die een rood licht negeert lijkt de laatste tijd enorm toe te nemen.
Van't weekend: dubbel baanvaksweg, ik ben ene aan het inhalen, die zit ongeveer met z'n neus ter hoogte van m'n achterwielen en het licht iets verderop springt op oranje. Ik los m'n gas nog maar en die naast me schiet me al voorbij om toch het te willen kloppen. Helaas pindakaas los door't rood.

Dat is inderdaad een gigantisch probleem! Hier bij ons in't dorp aan de school (!!) staan er lichten aan een oversteekplaats die rood worden als je sneller rijdt dan 30. (oké, systeem werkt niet altijd evengoed, maar naast de kwestie). Hoe vaak mensen daar door het rood rijden... En niet eens nipt hé! Dat ik me vaak afvraag of dat gewoon een gebrek aan oplettendheid is of echt bewust.
 
Stel u dan eens voor hoe het voelt om zonder remmen te vallen, dat je gewoon de rempedaal tot op de grond kunt trappen zonder weerstand en er niets gebeurt. Ik hoop dat ik dat nooit ofte nimmer meer moet meemaken.
Ik heb dat al ne paar keer gedroomd. Dat ge snel aan het rijden waart, ge wilt remmen maar het lukt niet en ge rukt als een gek aan die handrem zonder resultaat. Dan knalt ge op een andere wagen en schiet ge wakker.
 
Ik heb dat al ne paar keer gedroomd. Dat ge snel aan het rijden waart, ge wilt remmen maar het lukt niet en ge rukt als een gek aan die handrem zonder resultaat. Dan knalt ge op een andere wagen en schiet ge wakker.
Ik knalde op een andere wagen, maar helaas was het geen droom
 
Terug
Bovenaan