De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Het is heel sympathiek dat je zo diep wil ingaan op mijn verhaal, maar als ik eerlijk ben; Ik ben degene die de situatie inschatte; Ik ken de wegcode; ik weet dat ik niet in de fout was. Eenderwie die zich aan de verkeersregels houdt kan zich ook niet ergeren aan mijn situatie, want zodra je mij probeert in te helen breek je al de wet. Denk eens na of jij hier effectief bezig bent met reglementair rijden te verdedigen of gewoon een excuus aan het zoeken bent om iemand die aan de maximumsnelheid rijdt op de linkerrijstrook te haten omdat je zelf graag aan hogere snelheid langs het verkeer wilt scheuren.
Dan zijn we snel uitgepraat natuurlijk.
Laat ons het erop houden dat dit een grijze zone in de wegcode betreft.
Wat jij als een drukkere baan ervaart kan door een andere bestuurder als niet druk ervaren worden en vice versa.

Hoewel je mogelijks niet in fout bent, ben ik er zeker van dat je een ergernis bent van vele chauffeurs (en neen, niet enkel de associale chauffeurs die veel te hard links willen rijden).
 
Dan zijn we snel uitgepraat natuurlijk.
Laat ons het erop houden dat dit een grijze zone in de wegcode betreft.
Wat jij als een drukkere baan ervaart kan door een andere bestuurder als niet druk ervaren worden en vice versa.

Hoewel je mogelijks niet in fout bent, ben ik er zeker van dat je een ergernis bent van vele chauffeurs (en neen, niet enkel de associale chauffeurs die veel te hard links willen rijden).
Inderdaad. Het is niet omdat je je aan de wegcode houdt dat je geen ergernis kan zijn van vele anderen.
 
Mensen die komen aangevlogen bij een rond punt, waarschijnlijk in de hoop van te kunnen doorrijden. Als motard slaagt m'n hart dan toch telkens een slagske over.
 
Mensen die komen aangevlogen bij een rond punt, waarschijnlijk in de hoop van te kunnen doorrijden. Als motard slaagt m'n hart dan toch telkens een slagske over.
Deze periode van het jaar slaat mijn hart bij elke rotonde een slagske over op de moto. Natte plekken, meestal donker en kans op ijsplekken is nu niet het ideale moto-weer.

Ik ben er niet rouwig om dat ik sinds vorig jaar geen dagelijks woon-werk verkeer meer doen met de moto in de winter.
 
@Tr1ploid Het enige dat ik kan opmerken is dat aan 120km/u 3 seconden toch echt wel HEEL veel is he. Algemeen wordt 2 seconden aangeraden (zie ook die hele "last night a DJ saved my life"-campagne) en dat is al ruim.

Je bent misschien niet in fout volgens de wegcode, maar ik kan de ergernis begrijpen. Dat praat natuurlijk geen agressief gedrag goed, verre van.
 
@Tr1ploid Het enige dat ik kan opmerken is dat aan 120km/u 3 seconden toch echt wel HEEL veel is he. Algemeen wordt 2 seconden aangeraden (zie ook die hele "last night a DJ saved my life"-campagne) en dat is al ruim.
2 seconden bij ideale omstandigheden, bij een nat wegdek wordt dat 3 seconden.

Heb er mij ook al zitten ergeren, mja, niets aan te doen. Zal wrs een ergernis blijven tot ik eens op een file inrijd.
 
Laatst bewerkt:
@Tr1ploid Het enige dat ik kan opmerken is dat aan 120km/u 3 seconden toch echt wel HEEL veel is he. Algemeen wordt 2 seconden aangeraden (zie ook die hele "last night a DJ saved my life"-campagne) en dat is al ruim.

Je bent misschien niet in fout volgens de wegcode, maar ik kan de ergernis begrijpen. Dat praat natuurlijk geen agressief gedrag goed, verre van.
Wow, een nuance op een forum ipv een zwart-wit redenering :p
 
Er wordt precies wel weer in volle 9lives-stijl gekapt op in dit geval Tr1ploid omdat hij een ergernis deelt, terwijl hij zelf niets mis doet, maar volgens een paar die er niet bij waren alles zijn schuld is.
Classic.
 
Ik wou eerst kappen op Hit Hard omdat hij zijne pasafsnijder ook had geblokkeerd maar heb het zo gelaten wegens nieuw fora voornemens :unsure:
Dat leek me nochtans inderdaad ook veel beter materiaal om op te gaan kappen, maar ook hier bewust zo gelaten. Zulke kinderachtige acties kunt ge toch nooit uit de dader praten.
 
2 seconden bij ideale omstandigheden, bij een nat wegdek wordt dat 3 seconden.
Moeilijk op te maken of het wegdek nat was - hij zegt "vochtig weer van de laatste weken"... Maar goed, ik wil daar niet over beginnen muggeziften.

Er wordt precies wel weer in volle 9lives-stijl gekapt op in dit geval Tr1ploid omdat hij een ergernis deelt, terwijl hij zelf niets mis doet, maar volgens een paar die er niet bij waren alles zijn schuld is.
Classic.
Hela, het is beyondgaming-stijl!
 
Moeilijk op te maken of het wegdek nat was - hij zegt "vochtig weer van de laatste weken"... Maar goed, ik wil daar niet over beginnen muggeziften.
Ik weet nog dat het een regendag was toen de discussie begon, maar ik begrijp volledig dat het een ergernis hoor.

Of zo van die mensen die een half uur achter een camion rijden en dan voor uw neus beslissen dat ze die toch gaan inhalen aan 91 km/u.
 
Ah, kap maar hoor, ik kan daar tegen :) . Is dat trouwens zo erg wat ik gedaan heb? Ik heb diene mens ocharme 30 meter verder doen lopen.

Ik doe zoiets normaal ook nooit, daar komt toch niks goeds van (behalve dan het gevoel dat ik mij niet heb laten doen). Alleen mogelijk veel slecht, maar gelukkig in dit geval niks slecht.

Wat Tr1ploid betreft, volgens mij staat daar in de wegcode niks van 2 of 3 seconden volgafstand. Maar dat zijn wel de aanbevolen afstanden. Veel houden zich daar niet aan, en ik vind dat daarom geen zotten. Ik heb wel respect voor diegenen die zich daar wel aan houden, en ik besef ook dat mensen inschattingsfouten maken. En dus soms te lang links rijden bijvoorbeeld. Je mag je daar aan ergeren en dit op een forum zetten, maar ik vind het niet nodig om 3 pagina's te gaan kappen op iemand die een ander idee heeft van een veilige volgafstand (en dan nog een afstand die door verkeersspecialisten wordt aangeraden).
 
Ah, kap maar hoor, ik kan daar tegen :) . Is dat trouwens zo erg wat ik gedaan heb? Ik heb diene mens ocharme 30 meter verder doen lopen.

Ik doe zoiets normaal ook nooit, daar komt toch niks goeds van (behalve dan het gevoel dat ik mij niet heb laten doen). Alleen mogelijk veel slecht, maar gelukkig in dit geval niks slecht.

Wat Tr1ploid betreft, volgens mij staat daar in de wegcode niks van 2 of 3 seconden volgafstand. Maar dat zijn wel de aanbevolen afstanden. Veel houden zich daar niet aan, en ik vind dat daarom geen zotten. Ik heb wel respect voor diegenen die zich daar wel aan houden, en ik besef ook dat mensen inschattingsfouten maken. En dus soms te lang links rijden bijvoorbeeld. Je mag je daar aan ergeren en dit op een forum zetten, maar ik vind het niet nodig om 3 pagina's te gaan kappen op iemand die een ander idee heeft van een veilige volgafstand (en dan nog een afstand die door verkeersspecialisten wordt aangeraden).
Neen, da's niet zo erg, hoewel hij mooi op voorhand zijn pinker aanzette. Ik vind het dan een beetje petty om dat te doen. Zeker omdat je dan nog zoiets had van "kleine kans dat hij op mijn bakkes ging slaan, bij 4 jonge gasten zou ik dat niet doen". Doe het dan gewoon volledig niet. Ik ga er altijd van uit dat iedereen op mijn bakkes gaat slaan :unsure: En een paar getuigen gaan het niet doen ze, ik zou ook niet tussenkomen. Voor iemand anders. Er rijden echt veel zotten rond.

Onlags heeft er ook iemand mij achteruit laten rijden aan zo'n doorgang onder de treinsporen. Ik moest effectief voorrang geven, maar ik zat al helemaal aan het einde van de strook toen de tegenligger de hoek omkwam en mij klemreed. Die deed redelijk agressief, ook al deed ik vriendelijk teken of hij niet een halve meter achteruit kon blijven staan om mij door te laten. Ik ben dan maar de hele strook achteruit gereden en hem doorgelaten. Hij rijdt dan door en opt einde doet hij alsof hij op mijne kant gaat komen rijden. Had ik daar beu gedaan in het begin, ik ben niet zeker of ik volledig in fout ging geweest zijn maar het was woord tegen woord en ik had geen zin om papieren in te vullen. Leven en laten leven.

net hetzelfde met die redenering van triploid: "je mag toch niet sneller dan 120". Klopt, maar als ik bericht krijg dat bvb mijn zoontje een ongeluk gehad heeft en ik moet er dringend bij zijn dan hou ik mij daar niet aan. Wie is iemand anders dan om politieagent te gaan spelen en mij te blokkeren? Toegegeven, ik ga ook wel niet gaan gatplakken want dat lokt toch nooit de goeie reactie uit.
 
Neen, da's niet zo erg, hoewel hij mooi op voorhand zijn pinker aanzette. Ik vind het dan een beetje petty om dat te doen. Zeker omdat je dan nog zoiets had van "kleine kans dat hij op mijn bakkes ging slaan, bij 4 jonge gasten zou ik dat niet doen". Doe het dan gewoon volledig niet. Ik ga er altijd van uit dat iedereen op mijn bakkes gaat slaan :unsure: En een paar getuigen gaan het niet doen ze, ik zou ook niet tussenkomen. Voor iemand anders. Er rijden echt veel zotten rond.
Ik deed dat ook niet meteen omdat hij mij de pas afgesneden had (dat zal hopelijk nog wel een inschattingsfout geweest zijn), maar vooral omdat hij na mijn lichtsignaal (ik zat daar geen gebaren te maken of mijn middelvinger op te steken voor alle duidelijkheid) nog eens zijn remmen aantikte. Als je dan nog niet je fout kan toegeven en even excuseren met de hand op te steken, of zelfs gewoon niks doen, dan win je bij mij geen prijs voor sympathie.

Hoe had hij trouwens op mijn bakkes moeten slaan? Ik zat nog gewoon in mijne auto met de deuren op slot. Als hij afkwam had ik wel gewoon mijn raamke toegedaan. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat ie mijne auto beschadigd.

Normaal kom ik ook nooit in zo'n situatie, 99% van de keren flikker ik niet eens met mijn lichten als ik de pas afgesneden wordt. Ik zou al doodgevallen zijn van frustratie als ik mij daar altijd aan zou ergeren. Waarom ik dat vorige week wel deed weet ik niet, waarschijnlijk omdat het heel kalm was op de baan, en dat het pas afsnijden totaal ongepast was. In Brussel begrijp ik dat je dat doet, maar als er effectief maar 1 wagen voor je rijdt vind ik het onverdedigbaar om daar voorin te vliegen.

Maar kort gezegd heb je gewoon gelijk dat ik dat eigenlijk beter niet gedaan had, nut heeft het toch niet.
Onlags heeft er ook iemand mij achteruit laten rijden aan zo'n doorgang onder de treinsporen. Ik moest effectief voorrang geven, maar ik zat al helemaal aan het einde van de strook toen de tegenligger de hoek omkwam en mij klemreed. Die deed redelijk agressief, ook al deed ik vriendelijk teken of hij niet een halve meter achteruit kon blijven staan om mij door te laten. Ik ben dan maar de hele strook achteruit gereden en hem doorgelaten. Hij rijdt dan door en opt einde doet hij alsof hij op mijne kant gaat komen rijden. Had ik daar beu gedaan in het begin, ik ben niet zeker of ik volledig in fout ging geweest zijn maar het was woord tegen woord en ik had geen zin om papieren in te vullen. Leven en laten leven.
Ik ga ervan uit dat je die tegenligger nog niet kon zien toen je voorrang moest geven, en dan is dat inderdaad belachelijk van nog je recht te willen halen. In het andere geval begrijp ik het al wat meer, maar is het eigenlijk nog altijd belachelijk om de doorgang te blokkeren :) . Tenzij je echt heel ostentatief de voorrang negeerde, maar daar ga ik niet van uit.
 
Ik deed dat ook niet meteen omdat hij mij de pas afgesneden had (dat zal hopelijk nog wel een inschattingsfout geweest zijn), maar vooral omdat hij na mijn lichtsignaal (ik zat daar geen gebaren te maken of mijn middelvinger op te steken voor alle duidelijkheid) nog eens zijn remmen aantikte. Als je dan nog niet je fout kan toegeven en even excuseren met de hand op te steken, of zelfs gewoon niks doen, dan win je bij mij geen prijs voor sympathie.

Hoe had hij trouwens op mijn bakkes moeten slaan? Ik zat nog gewoon in mijne auto met de deuren op slot. Als hij afkwam had ik wel gewoon mijn raamke toegedaan. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat ie mijne auto beschadigd.

Normaal kom ik ook nooit in zo'n situatie, 99% van de keren flikker ik niet eens met mijn lichten als ik de pas afgesneden wordt. Ik zou al doodgevallen zijn van frustratie als ik mij daar altijd aan zou ergeren. Waarom ik dat vorige week wel deed weet ik niet, waarschijnlijk omdat het heel kalm was op de baan, en dat het pas afsnijden totaal ongepast was. In Brussel begrijp ik dat je dat doet, maar als er effectief maar 1 wagen voor je rijdt vind ik het onverdedigbaar om daar voorin te vliegen.

Maar kort gezegd heb je gewoon gelijk dat ik dat eigenlijk beter niet gedaan had, nut heeft het toch niet.

Ik ga ervan uit dat je die tegenligger nog niet kon zien toen je voorrang moest geven, en dan is dat inderdaad belachelijk van nog je recht te willen halen. In het andere geval begrijp ik het al wat meer, maar is het eigenlijk nog altijd belachelijk om de doorgang te blokkeren :) . Tenzij je echt heel ostentatief de voorrang negeerde, maar daar ga ik niet van uit.
Ah, oeps, had het mij al niet goed herinnerd! Brakechecken is in mijn ogen ook nooit goed te praten, maar het is zoals je zegt, met daarop te reageren bereik je ook niet veel.

denk dat ik het hele vorige jaar één keer een hand heb opgestoken gekregen van iemand toen ik aan het twijfelen was om te flashen voor zijn manoevre.

Tgohja, qua verkeer ben ik daar heel kalm in geworden. Er moet maar ene margi een hamerke liggen hebben onder zijne zetel en ge hebt het vlaggen.

Ik had hem inderdaad niet op tijd zien aankomen dus het was echt te belachelijk voor woorden. Hoeveel keer ik mijn gas hier niet los /in de remmen ga in de gebuurten omdat er iemand in een smalle straat zich nog probeert voor te schieten langs een geparkeerde rij auto's ... En dan staat er dan zo'n pipo u te blokkeren om wat fars te doen. In mijn hoofd ben je niet in fout als je al op het einde van de versmalling bent, maar ik ben dat nu ineens niet meer zo zeker :unsure:
 
Moest deze namiddag op een paar plaatsen zijn om wat boodschappen te doen en er hing nog steeds een zeer dichte mist (minder dan 50m zichtbaarheid).

Toch verschoten van de hoeveelheid mensen die totaal geen rekening houden met de omstandigheden: bijna niemand met mistlampen aan, een hoop mensen met enkel daglichten (dus geen achterlicht) en zelfs mensen gewoon zonder licht... zucht

En dan voor de rest natuurlijk de normale shit: voorrang van rechts negeren, niet pinken bij het afslagen, met een matchboxke uwe bocht nog groter dan een camion pakken, etc... zucht
 
Kon vanmorgen niet in mijn auto. Alle deuren dichtgevroren door combinatie dichte mist met -3°. Ooit al eens gehad dat ik naast de vijver stond en de chauffeurskant daardoor dichtgevroren was, maar kon nu zelfs niet via de passagiersdeur er in. Er stond daar precies gewoon een groot ijsblokske.
Gelukkig online gevonden hoe ik de auto kan starten met de sleutel zonder in te stappen, 10 min later kon ik er in. :D
 
Kon vanmorgen niet in mijn auto. Alle deuren dichtgevroren door combinatie dichte mist met -3°. Ooit al eens gehad dat ik naast de vijver stond en de chauffeurskant daardoor dichtgevroren was, maar kon nu zelfs niet via de passagiersdeur er in. Er stond daar precies gewoon een groot ijsblokske.
Gelukkig online gevonden hoe ik de auto kan starten met de sleutel zonder in te stappen, 10 min later kon ik er in. :D
En hoe heb je de auto kunnen starten zonder in te stappen?
 
Terug
Bovenaan