De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Wat bezielt zoveel mensen om tijdens een inhaalmaneuver op een autostrade te vertragen?
Ik kom dit echt wel veel tegen, als in meerdere keren per week...

Rij 125 op CC, er is een wagen op het linkse vak een vrachtwagen aan het inhalen en ik moet vertragen tot dikwijls pakweg 110 om niet achterop die inhalende wagen te rijden.
Wanneer de inhalende wagen dan voorbij de vrachtwagen is en terug naar rechts gaat, klik ik resume op men CC, alleen ik geraak die wagen niet voorbij want die versnelt ook naar 125.
Waarom daar wel 125 en niet daar waar hij de vrachtwagen voorsteekt?

Echt, meerdere keren per week, soms meerdere keren per dag.
Als het regent is het nog eens zo erg, ze komen in het opspattend water van de vrachtwagen die ze voorbij willen en ze houden helemaal in, gek, want dan blijf je nog véél langer in die "minder zicht" zone hangen!
Daar stoor ik mij ook al jaren aan.
 
Wat bezielt zoveel mensen om tijdens een inhaalmaneuver op een autostrade te vertragen?
Dat gebeurt ook op andere plaatsen. Op de ring van Lier bijvoorbeeld.

Ik rijd 75 op het rechterrijvak (je mag daar maar 70, dwz na correctie net niet te snel). Maar die snelheid is onvoldoende, ik word en masse voorbij gestoken via het linkerrijvak. Maar meestal is er dan wel ne pipo die dan links naast mij gaat rijden maar dan niet verder versnelt en langzamerhand begint te vertragen. Want ja er staat daar ne flitspaal hé. ;)

Maar de ring splitst wat verderop en ik moet dan zelf naar links. Als ik dan vertraag om naar links te kunnen, dan vertraagt dieë pipo ook ineens.

Ik kan ook sneller links rijden maar
1. Dat mag niet, links plakken is verboden
2. Dan zitten ze constant in uw gat te duwen.
 
De dag van oudejaarsavond. Ik rijd 's morgens om ons feestmaaltijd. Bij het terugkeren passeer ik door het centrum. Er steek een mevrouw de straat over terwijl er 3 meter verder een zebrapad is, maar dat vind ik zo erg nog niet. Ik vertraag en stop zelfs helemaal.

Ik vertrek terug en 10 meter verder steekt een kerel de straat over zonder zelfs maar te kijken. Maar goed, 't zijn feestdagen en ik ben welgezind. Ik vertraag en ben nog ver genoeg van hem. Als ik langzaam uitbol en ik kom op een 5 meter van hem kijkt die gast op naar mij en vertraagt. Ik vertraag uiteraard nog meer tot ik nog geen 5 km/u rij. Blijft die staan en steekt daarna heel traag verder over.

Ik kijk die persoon aan omdat ik mij echt afvroeg waaraan ik zo'n reactie te danken had. 't Is niet dat ik hem bijna overhoop gereden heb of zelfs maar bruut heb moeten remmen. Doordat ik die persoon aankeek terwijl ik hem passeerde, zie ik hem gebaren beginnen doen. Ik rijd door en kijk in mijn achteruitkijkspiegel en die staat terug in het midden van de straat allerlei gebaren te doen. Geen flauw idee wat zijn probleem was, maar ik ben doorgereden omdat ik die avond oudejaar wou vieren met mijn gezin zonder andere miserie.

Moraal van het verhaal: die marginaal mag content zijn dat het godverdomme oudejaar was want ik ben nogal sterk van het 'talk shit, get hit' principe.
 
Daarnet weer een BMW rijder (nogmaals een bevestiging) die erg gehaast was.
Achter elke wagen liggen uitwijken naar links en rechts om aan te tonen dat hij voorbij moest.
Ook bij mij, net op het moment dat ik terug naar rechts ging.

Marginaal.
 
Deze avond een combinatie van redelijk zware regenval en windstoten op mijn traject langs den A12 en E40.

Snap niet waarom sommigen persé 130-140 willen blijven knallen. Zag er ene zelfs serieus scheef trekken van de waterplassen..
 
Tussen tienen en Leuven op CC 120 aan het rijden als ik middenvaksplakker voorbij moet.
Ga dus helemaal naar links en als ik bijna voorbij die kerel ben geeft die gas om weer wat voor mij te zijn en dan weer te vertragen. Heeft dat heel de tijd gedaan (jojo) tot aan aansluiting e314. Heb toen CC afgezet om er achter te geraken want moest er af, vertraagd dien dwiep ook.

Moest dus wel even gas geven (en te snel gaan rijden) of kon niet naar rechts. Eenmaal ik er voorbij ben gaat die kerel naar links :sneaky:Ondertussen was het al donker maar zijn lichten had hem nog niet aangezet.

Ow ja er hing ook nog een 'L' op zijn ruit
 
Ik sta hier met de auto waar die witte BMW staat (zelfs iets verder achteruit nog):

De baan die haaks op mijn weg staat is een voorrangsbaan, dus ik sta daar te wachten want er komt een bus van links. Blijkbaar moet die indraaien in de straat waar ik sta maar die kan haar bocht niet pakken als ik daar sta want hij moet die breed pakken.

Nu begint die bus toch hare draai te pakken en stopt vlak voor men neus. Ik blijf gewoon stil staan en doe teken van "ja wa doe ge nu...". Stapt die buschauffeur gewoon uit terwijl er een hoop passagiers op haar bus zitten en loopt naar mijn wagen (zonder mondmasker op) en vraagt om men raam naar beneden te doen. Ik doe teken van bol af ge hebt geen mondmasker op en dan begin ze te roepen dat zij op de voorrang baan is en ik plaats moet maken voor haar terwijl ik zelfs niet op haar baan stond. Zij draait in de straat waar ik al ben dus moet zij toch voorrang geven niet?

Echt zo een ranzig wijf die even dacht stoer te doen, als ze geen corona had had ze zeker een andere ziekte aan haar kop te zien. Kmoest is goed lachen maar toch binnenin zwaar ragen en fantaseren dat ik haar een klop op haar muil gaf.
 
Ik sta hier met de auto waar die witte BMW staat (zelfs iets verder achteruit nog):

De baan die haaks op mijn weg staat is een voorrangsbaan, dus ik sta daar te wachten want er komt een bus van links. Blijkbaar moet die indraaien in de straat waar ik sta maar die kan haar bocht niet pakken als ik daar sta want hij moet die breed pakken.

Nu begint die bus toch hare draai te pakken en stopt vlak voor men neus. Ik blijf gewoon stil staan en doe teken van "ja wa doe ge nu...". Stapt die buschauffeur gewoon uit terwijl er een hoop passagiers op haar bus zitten en loopt naar mijn wagen (zonder mondmasker op) en vraagt om men raam naar beneden te doen. Ik doe teken van bol af ge hebt geen mondmasker op en dan begin ze te roepen dat zij op de voorrang baan is en ik plaats moet maken voor haar terwijl ik zelfs niet op haar baan stond. Zij draait in de straat waar ik al ben dus moet zij toch voorrang geven niet?

Echt zo een ranzig wijf die even dacht stoer te doen, als ze geen corona had had ze zeker een andere ziekte aan haar kop te zien. Kmoest is goed lachen maar toch binnenin zwaar ragen en fantaseren dat ik haar een klop op haar muil gaf.
Dus bus wil rechtsaf slaan in jouw straat, waar jij stond omdat je dacht dat die rechtdoor ging rijden en het een voorrangsbaan is? En dan blokkeert ze jou omdat ze haar boch breed moet nemen?

Ik snap het probleem niet echt, als zij haar richtingsaanwijzer opzet kan jij doorrijden (tenzij je links moet en er iemand aankomt). Als jij niet wegkan lijkt me dat zij moet wachten in plaats van jouw weg te blokkeren, ik denk alleszins niet dat zij enige vorm van voorrang heeft. Uit hoffelijkheid kon je achteruit wel, maar lijkt mij logisch dat je niet aan een manoeuvre begint als buschauffeur als je daarmee alles blokkeert.
 
Aan een schoolomgeving kan je niet verwachten dat de rest van het verkeer inzicht heeft, zeker niet aan een basis en kleuterschool. Ik ben kunnen stoppen en heb de auto geschampt, had een kind daar gereden die was er vlak opgereden.

https://www.google.be/maps/@51.0545...4!1sJkEa-wSZj_ej5a1cfEaqEQ!2e0!7i13312!8i6656

Hier zijn 2 scholen, de ene 50m voor, de andere 50m achter. De grasstrook rechts wordt nu dagelijks gebruikt door ouders die hun kinderen komen afzetten, daar rij je dus gewoon blind af elke keer. Ik verschiet er elke dag van dat daar geen ongelukken gebeuren. Er moet maar eens een kleuter achter zo een auto staan die achteruit rijd. Sorry mevrouw uw kind is verminkt, maar het had maar meer verkeersinzicht hebben.

Vandaag daar een bestuurder aangesproken die daar een halve meter op het voetpad stond. Hij vond het blijkbaar maar normaal omdat hij anders in de modder stond want ge kunt toch passeren met uwe fiets. Dat voetgangers dan op het fietspad moeten stappen omdat hij daar staat is niet zijn probleem. Goe weten dat er 200m verder plaats genoeg is, maar de mijn kind kan niet wandelen mentaliteit van veel ouders tegenwoordig zorgt ervoor dat ze voor de poort moeten parkeren.
 
Dus bus wil rechtsaf slaan in jouw straat, waar jij stond omdat je dacht dat die rechtdoor ging rijden en het een voorrangsbaan is? En dan blokkeert ze jou omdat ze haar boch breed moet nemen?

Ik snap het probleem niet echt, als zij haar richtingsaanwijzer opzet kan jij doorrijden (tenzij je links moet en er iemand aankomt). Als jij niet wegkan lijkt me dat zij moet wachten in plaats van jouw weg te blokkeren, ik denk alleszins niet dat zij enige vorm van voorrang heeft. Uit hoffelijkheid kon je achteruit wel, maar lijkt mij logisch dat je niet aan een manoeuvre begint als buschauffeur als je daarmee alles blokkeert.

Ik moet links afdraaien, maar stond te wachten om te zien of bus rechtdoor ging en natuurlijk ook naar de andere kant te kijken of er iemand aan kwam. Die bus begint daar ineens voor mijn neus in te draaien naar rechts inderdaad en stopt vlak voor mijn snuit omdat ze anders tegen mij aan zat.

Ik ben hoffelijk als er duidelijk een misverstand was, maar die buschauffeur die dacht gewoon voorrang te hebben en mij terug te dwingen. Dan laat ik mij niet doen :D
 
Ik moet links afdraaien, maar stond te wachten om te zien of bus rechtdoor ging en natuurlijk ook naar de andere kant te kijken of er iemand aan kwam. Die bus begint daar ineens voor mijn neus in te draaien naar rechts inderdaad en stopt vlak voor mijn snuit omdat ze anders tegen mij aan zat.

Ik ben hoffelijk als er duidelijk een misverstand was, maar die buschauffeur die dacht gewoon voorrang te hebben en mij terug te dwingen. Dan laat ik mij niet doen :D
Er is volgens mij ook nog zoiets als dat men het kruispunt niet mag oprijden als men het kruispunt gaat blokkeren. In deze had de buschauffeur u eerst het kruispunt moeten laten oprijden alvorens zelf het kruispunt op te rijden.
 
Ik stond niet op het kruispunt, de bus kon als hij op zijn voorrangsbaan reed gewoon rechtdoor rijden zonder problemen, maar hij moest aflslagen vanop zijn voorrangsbaan op de baan waar ik stond.
 
Ik stond niet op het kruispunt, de bus kon als hij op zijn voorrangsbaan reed gewoon rechtdoor rijden zonder problemen, maar hij moest aflslagen vanop zijn voorrangsbaan op de baan waar ik stond.
Volgens mij begint het kruispunt al van achter die BMW, dus sta je technisch gezien wel op het kruispunt. En hoewel die bus daar niet op mag rijden als die niet zeker was dat ie het kon verlaten, mag jij dat ook niet. Dus je had op die plek nooit mogen stilstaan.

Nu ja, je kunt hier nog 5 pagina's discussiëren over wie er in zijn recht is, die buschauffeur deed gewoon belachelijk.
 
Dat is nog enigszins te begrijpen, maar ik kom dagelijks mensen tegen die 120-130km/u rijden om dan te vertragen naar 100-110 op het moment dat ze een vrachtwagen inhalen. Hatelijk!
Is omdat ze bang zijn maar dan is dat nog de meest domme reactie want dan zitten ze er eigenlijk nog langer naast.

Vooral als het regent valt dat op. Ze geraken in paniek omdat ze niets meer zien naast de vrachtwagen en remmen af. Terwijl ze beter gewoon eens goed het pedaal induwen en er in een paar seconden door zijn. Maar nee, ze rijden liever een minuut zonder iets te zien 😏😏😏
 
Is omdat ze bang zijn maar dan is dat nog de meest domme reactie want dan zitten ze er eigenlijk nog langer naast.

Vooral als het regent valt dat op. Ze geraken in paniek omdat ze niets meer zien naast de vrachtwagen en remmen af. Terwijl ze beter gewoon eens goed het pedaal induwen en er in een paar seconden door zijn. Maar nee, ze rijden liever een minuut zonder iets te zien 😏😏😏
Als je afstand houdt, kan je in principe zelfs die camion blind overgaan als het echt zo hard regent, maar logica is vaak ver zoek bij automobilisten.
 
... logica is vaak ver zoek bij automobilisten.
Versnellen op een oprit is ook zoiets. Het is niet altijd praktisch mogelijk om vlot in te voegen natuurlijk, maar soms zie je mensen echt aan een slakkengang een oprit nemen om zich dan gewoon op hun gemak op het eerste vak te gooien en dan gaan ze eens versnellen.
 
Versnellen op een oprit is ook zoiets. Het is niet altijd praktisch mogelijk om vlot in te voegen natuurlijk, maar soms zie je mensen echt aan een slakkengang een oprit nemen om zich dan gewoon op hun gemak op het eerste vak te gooien en dan gaan ze eens versnellen.
Man, inderdaad nog zo'n gigantische ergernis. Hoewel het ook niet mag en ik dan waarschijnlijk als eikel aanzien word, haal ik de extreme slakken gewoon in via de pechstrook. Liever dat dan aan 70 te moeten invoegen tussen de camions omdat er zo'n idioot voor me zit. En gewoon een gat laten vallen lukt ook niet altijd, want sommigen doen het er precies om om zo traag mogelijk in te voegen. Snelheid matchen met het verkeer op de rechterstrook is toch echt geen zo'n moeilijke opgave?
 
Man, inderdaad nog zo'n gigantische ergernis. Hoewel het ook niet mag en ik dan waarschijnlijk als eikel aanzien word, haal ik de extreme slakken gewoon in via de pechstrook. Liever dat dan aan 70 te moeten invoegen tussen de camions omdat er zo'n idioot voor me zit. En gewoon een gat laten vallen lukt ook niet altijd, want sommigen doen het er precies om om zo traag mogelijk in te voegen. Snelheid matchen met het verkeer op de rechterstrook is toch echt geen zo'n moeilijke opgave?
goch, voor de een ben je een eikel maar voor de andere ben je een held, imo mag men wel eens wat meer nadenken als men als een slak de autostrade op komt. Vrachtwagens kunnen niet zomaar uitwijken en remmen is ook een serieus risico als je ziet hoeveel er soms achter elkaar zitten. Imo vergeten veel mensen dat je eigenlijk pas de autostrade mag oprijden als je dit kan zonder iemand te hinderen.
 
goch, voor de een ben je een eikel maar voor de andere ben je een held, imo mag men wel eens wat meer nadenken als men als een slak de autostrade op komt. Vrachtwagens kunnen niet zomaar uitwijken en remmen is ook een serieus risico als je ziet hoeveel er soms achter elkaar zitten. Imo vergeten veel mensen dat je eigenlijk pas de autostrade mag oprijden als je dit kan zonder iemand te hinderen.
Velen denken ook dat ritsen geldt bij het oprijden van de snelweg, wat uiteraard niet zo is.
 
Terug
Bovenaan