Kleine reisvraagjes

Ik meen me te herinneren ooit gehoord te hebben over de mogelijkheid om (extreem) goedkope vliegtickets op de kop te tikken voor vluchten die niet vol geraakt zijn. De bestemming maakt niet uit, de maakt het net spannend.

Bestaat zoiets (nog), of zijn er andere tips om ultra goedkope last minute deals te strikken?
 
Ik denk dat je dan ergens op de luchthaven zelf moest zijn bij connections als ik het me goed herinner ? Maar ik weet niet met die covid of dat nog bestaat
 
Benieuwd hoe dat verloopt!
24h vastgezeten op de tussenstop door vertraging in Brussel al (dus 24h te laat aangekomen) maar Qatar reageert al 2,5 maanden niet. 😫
Vandaag bevestiging ontvangen dat TUI 2x400€ zal betalen omwille van die vertraging
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Gegroet ,

ik heb al gegoogled, maar krijg verschillende antwoorden.

dus ik weet het nu nog steeds niet heel goed.

als ik nu op restaurant of dergelijke eet, in hongarije bijvoorbeeld (EU land), maakt het dan uit of ik met visa of gewone maestro betaal?

Ik dacht op beiden geen kosten.

het enige verschil zat er hem in dacht ik, als je geld zou afhalen, dat je bij visa kaart steeds een 6 tal euro betaalde per verrichting, en bij maestro niets (behalve de bank kost zelf dan).

Alvast bedankt!
 
Klopt idd. Soms betaal je wel iets bij afhalen met maestro ook met de wisselkoersen.
In een winkel of horecazaak ga je niets bijbetalen.
 
Binnen eurozone betaal je niks extra.
Buiten eurozone is CC het interessantst. Ook opletten bij betalen: Als je de keuze hebt tussen EUR en lokale munt, altijd de lokale munt kiezen. De wisselkoers is beter op die manier.
Buiten eurozone is cash afhalen duur, zowel met CC als Maestro. CC heeft dan nog altijd de voorkeur. Je betaalt meestal een vast bedrag (5 à 6 € dacht ik) plus percentage commissie, dus het afhalen van kleine bedragen is duur. Je bent eigenlijk beter van op voorhand cash in de vreemde munt te halen bij de bank (zeker 2 weken op voorhand bestellen). Je moet dat cashgeld dan wel volledig uitgeven, terug binnenbrengen bij de bank kan wel (enkel de briefjes) maar de wisselkoers is dan slecht.
 
Ok zal dus alles met maestro betalen in boedapest. Bedankt allen.
 
Ben gewoon van voor +/- 550 euro met Etihad, Qatar od naar Thailand te vliegen. Ben nu es aan het zien en die prijzen liggen al bijna 2 keer zo hoog.
Allee, tis nog ff ik wil pas in december opgaan maar ik hoop dat ze toch nog serieus zakken tegen dan, in mei is het nog steeds 550 euro zie ik nu.
 
Wat zijn de zwarte weekends dit jaar om te rijden dit jaar ?
Is dit op de vrijdag en Maandag ook nog even erg of een pak minder ?
 
Hangt er ook van af waar je heen wil.
Voor naar Frankrijk: ik denk dat de 9de juli al goed donkeroranje zal zijn, maar nog niet op het maximum. Dan vanaf 16/07 tot en met 13/08 4 zaterdagen die 'zwart' zijn. Die laatste vooral op de terugweg, op 13/08 vertrekken naar het zuiden valt waarschijnlijk alweer beter mee.
Op vrijdag en maandag is dat weldegelijk een pàk minder.
Wij reden al vaak op zondag naar Frankrijk, zelfs in de 'zwarte weekends' hadden wij op zondag nergens last van, er rijden dan ook geen vrachtwagens dus dat scheelt ook al in de filegevoeligheid he.
Maar ja dan moet je dus logies zoeken waar je van zondag tot zondag mag blijven of gewoon losse dagen mag kiezen - die bestaan maar zijn zeldzamer dan die van zaterdag tot zaterdag.
 
snap nie da mensen nog met reisbureau's willen boeken.

ik boek alles lekker afzonderlijk, nog nooit gedoe gehad.


Mjin nonkel dit weekend "potverdikke ik moet xxx euro bij betalen bij TUI omdat de brandstof is opgeslegen".

Ik zei hem dat ik mijn tickets soms een jaar op voorhand al boekt, om veel verder te vliegen dan hij
(ik thailand, en hij ocharme griekenland).

Die viel bijna van zijn stoel als ik hem dat zei. Kon het amper geloven.

Bovendien, als ik alles samen tel, mijn hotels en vliegtuig tickets, zit ik veel goedkoper dan die "pakketreizen".
 
Ben gewoon van voor +/- 550 euro met Etihad, Qatar od naar Thailand te vliegen. Ben nu es aan het zien en die prijzen liggen al bijna 2 keer zo hoog.
Allee, tis nog ff ik wil pas in december opgaan maar ik hoop dat ze toch nog serieus zakken tegen dan, in mei is het nog steeds 550 euro zie ik nu.
Nee je zal je geld moeten boven halen. zakken zie ik ze ONMOGELIJK doen.
De Thai pass zal worden afgeschaft en iedereen wil terug naar Thailand na covid.

ik heb 735 euro betaald voor met egypt air wel naar thailand, in kerstvakantie ! ongelofelijk koopje.
alles draait nu rond de 1000 a 1200 euro (kerstvakantie)
 
Volgende zaterdag naar Mallorca, met Brussels airlines tot Frankfurt en dan overstappen op een Lufthansa vlucht naar Palma. (normaal was het gewoon een rechtstreekse maar vlucht werd plots gecanceld)

Is het in deze tijd gewoon voldoende dat we onze covid safe app hebben met bewijs van 3x vaccinatie?
 
Een van dees ga ik een last minute boeken, maar nu vroeg ik mij toch iets af.

Is er eigenlijk veel verschil of je dat boekt via het internet (in dit geval Tui) of via een reisbureau? De vorige keren heb ik dit altijd via een reisbureau gedaan, maar ik zag nu dat je via de Tui site 200 euro korting krijgt als je deze maand nog boekt.
 
Een van dees ga ik een last minute boeken, maar nu vroeg ik mij toch iets af.

Is er eigenlijk veel verschil of je dat boekt via het internet (in dit geval Tui) of via een reisbureau? De vorige keren heb ik dit altijd via een reisbureau gedaan, maar ik zag nu dat je via de Tui site 200 euro korting krijgt als je deze maand nog boekt.
Nee maakt geen verschil uit. Ook in het reisbureau wordt die kortingscode van 200 € verrekend. Daarnaast was ik dit weekend ook in het reisbureau omdat ik dacht dat prijzen licht gingen afwijken tov online prijzen. Echter zei de consulente van: boek gerust online. Er is geen enkel verschil in prijs.
 
We vertrekken eind deze week naar Turkije.
Zijn er naast de corona vaccin of herstel certificaat nog dingen doe we in orde moeten brengen?

Ik hoorde dat we voor Turkije de passenger locator formulier moeten invullen (zou niet meer moeten als we terugkeren voor België)? Is dit juist?
 
Terug
Bovenaan