FtfyIn een ideale wereld is abortus er alleen voor vrouwen die het om de één of andere reden niet aankunnen om moeder te worden, niet als alternatief voor het condoom/MAP bij domme, roekeloze vrouwen en mannen .
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
FtfyIn een ideale wereld is abortus er alleen voor vrouwen die het om de één of andere reden niet aankunnen om moeder te worden, niet als alternatief voor het condoom/MAP bij domme, roekeloze vrouwen en mannen .
Simpel: een totaal gebrek aan empathie en het volledig negeren van de menselijke conditie en de onvolmaaktheid van de mens. Ik lach mij een kriek als ik zulke mensen hoor zeggen "dat we eens een denkoefening moeten maken" (wat zij duidelijk niet doen, vraag je hen zich te verplaatsen in de situatie van iemand die om welke reden ook ongewenst zwanger is dan volgt er al snel harde taal over individuele verantwoordelijkheid of praatjes over een illusoire warme maatschappij waarin elk kind welkom is en zal opgevangen worden door liefhebbende adoptieouders - je kind afstaan is immers toch makkelijk, right?). Nog grappiger wordt het als je dergelijke types hoort beweren dat ze stiekem uitkijken naar de komst van artificiële baarmoerders (what the actual fuck - alsof dat geen ethisch mijnenveld is? of is dat ok, zolang we het toelaten voor hetero incels maar niet voor holebi's?).Zoveel leed veroorzaken enkel om te kunnen vasthouden aan een achterhaald religieus gemotiveerd idee. Hoe kunnen jullie dat rechtvaardigen?
Neen dat zeg ik niet. ik zeg dat men wetenschappelijk zich steeds meer de vraag stelt of er wel een effect op de innesteling is.Uiteraard kunnen er nog zwangerschappen zijn na map. Net zoals er zwangerschappen zijn bij anticonceptie: de kans op innesteling neemt af.
Ik leid hieruit af dat ingrijpen in de innesteling ok is (= actie om niet zwanger te worden ). Dus leven begint niet bij conceptie maar bij (succesvolle) innesteling. (Voor u, niet voor mij)
Nee nog altijd fout, er is niets doms of roekeloos aan ongewenst zwanger worden. Akkoord dat het belang van anticonceptie niet genoeg kan benadrukt worden, maar je bent nog altijd niet "schuldig" of "dom" omdat je ongewenst zwanger bent geworden, ongeacht welke methodes je al dan niet hebt gebruikt. Fuck beschuldigende vingers en mensen die denken dat ze zelf nooit in een bepaalde situatie zullen belanden.
En u kan zich niet inbeelden dat wij empathische gevoelens voor een ongeboren kind kunnen hebben en tegelijkertijd ons de moeilijke situatie van die vrouwen/mannen kunnen voorstellen? U zei zojuist dat 15% van België (en veel meer in andere landen) geen empathisch gevoelens heeft.Simpel: een totaal gebrek aan empathie en het volledig negeren van de menselijke conditie en de onvolmaaktheid van de mens. Ik lach mij een kriek als ik zulke mensen hoor zeggen "dat we eens een denkoefening moeten maken" (wat zij duidelijk niet doen, vraag je hen zich te verplaatsen in de situatie van iemand die om welke reden ook ongewenst zwanger is dan volgt er al snel harde taal over individuele verantwoordelijkheid of praatjes over een illusoire warme maatschappij waarin elk kind welkom is en zal opgevangen worden door liefhebbende adoptieouders - je kind afstaan is immers toch makkelijk, right?). Nog grappiger wordt het als je dergelijke types hoort beweren dat ze stiekem uitkijken naar de komst van artificiële baarmoerders (what the actual fuck - alsof dat geen ethisch mijnenveld is? of is dat ok, zolang we het toelaten voor hetero incels maar niet voor holebi's?).
Je zegt dat die vraag er is en daarna dat de vraag van map ook anders is dan die van abortus tout court.Neen dat zeg ik niet. ik zeg dat men wetenschappelijk zich steeds meer de vraag stelt of er wel een effect op de innesteling is.
Ik heb hier ondertussen voldoende geproefd van uw "empathie" om te weten dat jij je inderdaad niets kan voorstellen bij een vrouw (of zelfs een koppel, als dat het pilletje voor u wat verguldt) die/dat om welke reden dan ook niet bereid is om een kind op de wereld te zetten.En u kan zich niet inbeelden dat wij empathische gevoelens voor een ongeboren kind kunnen hebben en tegelijkertijd ons de moeilijke situatie van die vrouwen/mannen kunnen voorstellen?
Voor de duidelijkheid: dat is niet mijn mening, maar seks hebt ge altijd met twee (of meer). En tenzij een paar lesbische vrouwen met een rietje sperma aan de slag gaan (zal dan wel geen ongewenst kind zijn) zit daar een man tussen die volgens zijn mening dan ook dom en roekeloos moet zijn.Nee nog altijd fout, er is niets doms of roekeloos aan ongewenst zwanger worden. Akkoord dat het belang van anticonceptie niet genoeg kan benadrukt worden, maar je bent nog altijd niet "schuldig" of "dom" omdat je ongewenst zwanger bent geworden, ongeacht welke methodes je al dan niet hebt gebruikt. Fuck beschuldigende vingers en mensen die denken dat ze zelf nooit in een bepaalde situatie zullen belanden.
Hoe, die willen toch altijd vader worden???Voor de duidelijkheid: dat is niet mijn mening, maar seks hebt ge altijd met twee (of meer). En tenzij een paar lesbische vrouwen met een rietje sperma aan de slag gaan (zal dan wel geen ongewenst kind zijn) zit daar een man tussen die volgens zijn mening dan ook dol en roekeloos moet zijn.
Nee nog altijd fout, er is niets doms of roekeloos aan ongewenst zwanger worden. Akkoord dat het belang van anticonceptie niet genoeg kan benadrukt worden, maar je bent nog altijd niet "schuldig" of "dom" omdat je ongewenst zwanger bent geworden, ongeacht welke methodes je al dan niet hebt gebruikt. Fuck beschuldigende vingers en mensen die denken dat ze zelf nooit in een bepaalde situatie zullen belanden.
Ah ja inderdaad. Als vrouw is de kans ook groter dat je verkracht wordt. Best geen "provocerende" kledij aandoen.Als vrouw besef je dat alle last van een ongewenste zwangerschap op jouw schouders terecht komt, dus zou je normaal ook wat 'voorzichtiger' moeten zijn. De gemiddelde man zijn verstand steekt in zijne balzak als het op dat vlak aankomt.

Ah ja inderdaad. Als vrouw is de kans ook groter dat je verkracht wordt. Best geen "provocerende" kledij aandoen.
![]()

Voor zover ik weet heeft het gros van de anticonceptie geen invloed op innesteling en aborteert het zeker niet (bijvoorbeeld pil aborteert niet). MAP dus ook niet. Van een koper/hormonenspiraal dacht ik ook niet, die doden de zaadcellen op weg naar het eitje.Als jij van mening bent dat leven= mens begint bij conceptie dan moet je alles verbieden wat mogelijks invloed heeft na bevruchting van het euvel (meerderheid van anticonceptie) en moeten mensen die IVF doen verplicht worden alle bevruchte embryo's terug te plaatsen.
Nog iets verder dan dat kunnen vrouwen die bv. Geen prenatale supplementen innemen waarna een miskraam volgt dan ook vervolgd worden vanuit het idee dat ze bewust een spontaan miskraam/slechte innesteling hebben uitgelokt.
Uw uitspraak hoort gewoon in hetzelfde rijtje thuis hoor. Eentje waarin er altijd een hogere standaard wordt opgelegd aan de vrouw. "Die moet toch beter weten". Mannelijke verantwoordelijkheid? Achja, ze kunnen er niets aan doen meneer, ze denken met hun piet!????? Wie heeft het hier over verkrachting of kleding?![]()
Enfin, met dit soort reductio-ad-hitlerum onzin ga ik niet discussiëren. Goeieavond en de kost.![]()
Mja, als je met argumenten wil afkomen is dat oké, maar als je op de man gaat spelen stopt het voor mij ook een beetje. Dat ik een ander wereldbeeld dan u heb, ontneemt mij niet het vermogen tot empathie met mijn medemens.Ik heb hier ondertussen voldoende geproefd van uw "empathie" om te weten dat jij je inderdaad niets kan voorstellen bij een vrouw (of zelfs een koppel, als dat het pilletje voor u wat verguldt) die/dat om welke reden dan ook niet bereid is om een kind op de wereld te zetten.
Uw uitspraak hoort gewoon in hetzelfde rijtje thuis hoor. Eentje waarin er altijd een hogere standaard wordt opgelegd aan de vrouw. "Die moet toch beter weten". Mannelijke verantwoordelijkheid? Achja, ze kunnen er niets aan doen meneer, ze denken met hun piet!
Beledigend voor vrouwen én mannen. Bevestigt een wereldbeeld waarin vrouwen niet gelijkwaardig zijn.
Of: niet iedereen is zo naïef om te geloven in een illusoire warme maatschappij waar egoïstische mannen of verkrachting niet bestaat.Uw uitspraak hoort gewoon in hetzelfde rijtje thuis hoor. Eentje waarin er altijd een hogere standaard wordt opgelegd aan de vrouw. "Die moet toch beter weten". Mannelijke verantwoordelijkheid? Achja, ze kunnen er niets aan doen meneer, ze denken met hun piet!
Beledigend voor vrouwen én mannen. Bevestigt een wereldbeeld waarin vrouwen niet gelijkwaardig zijn.
Als vrouw besef je dat alle last van een ongewenste zwangerschap op jouw schouders terecht komt, dus zou je normaal ook wat 'voorzichtiger' moeten zijn. De gemiddelde man zijn verstand steekt in zijne balzak als het op dat vlak aankomt.
Voor zover ik weet heeft het gros van de anticonceptie geen invloed op innesteling en aborteert het zeker niet (bijvoorbeeld pil aborteert niet). MAP dus ook niet. Van een koper/hormonenspiraal dacht ik ook niet, die doden de zaadcellen op weg naar het eitje.
www.gynandco.be
Simpel, men neemt eicellen en zaadcellen bij resp. de vrouw en man weg. De bevruchting van de rijpe eicellen gebeurt in het lab. Bevruchte eicellen die na 5 dagen nog leven (celdeling, juiste ontwikkeling) worden goedgekeurd voor terugplaatsing. Typisch wordt er eentje teruggeplaatst per keer (tenzij bij hogere of leeftijd vrouw of reeds poging x). De overige (indien bestaand) worden ingevroren voor toekomstige pogingen.Over IVF (hoe dat praktisch in zijn werk gaat) ken ik fundamenteel te weinig om de discussie te kunnen voeren.