Mijn vrouw is op dit moment zwanger. Ze is meteen buiten adem, is continue moe want slaapt slecht, heeft honger waardoor ze wakker wordt, moet continue naar het toilet, heeft reflux, moet elke maand ongeveer naar de gynecoloog, suikerwaarden moet in het oog worden gehouden, ze kan niet meer gaan werken, moet allerhande ingrediënten laten staan, heeft al een miskraam achter de rug met de nodige emoties en pijn, en zal uiteindelijk ook effectief de pijn en het risico van een geboorte moeten doorstaan.Ik vind het jammer dat je de opofferingen van de man en emotionele band tussen man en ongeboren kind gewoon ontkent. Moest ik ergens een kindje hebben dat ik zelfs nooit heb gezien of vastgehouden, ik zou er wel extreem sterke en fundamentele vadergevoelens voor hebben.
Er zijn heel veel mannen die heel veel opgeven voor hun kinderen.
In vergelijking heb je mij dan, heel mijn leven is op dit moment nog hetzelfde als ervoor. Ik werk, doe hobbies, geen fysieke ongemakken, enz. Ja, ik kook wat meer en help wat meer in het huishouden, en ik voel eens mijn dochter schoppen in de buik.
Ja, helemaal vergelijkbaar natuurlijk, een man moet duidelijk evenveel inspraak hebben. Dat je enige reactie wat emotionele argumenten zijn en de foute conclusie dat ik de "opofferingen en emotionele band" ontken, toont ook aan hoe ongefundeerd je argument is. Jij zou dit en zou dat, en ondertussen hebben we realiteit.