Eh ja, ik ga echt geen studies linken om jouw standpunt te bevestigen, hoor. Dat mag je zelf doen!
Wat ik je gelinkt heb, was een stukje over
repeat abortions. Maar je leest het wel met opzet fout, hè?
The tiny sliver of all sexually active women not practicing contraception (11%) accounts for the remaining half of all abortions.
Dat is helemaal niet 11% die abortus gebruikt als primair anticonceptiemiddel. En die zijn helemaal niet verantwoordelijk voor 50% van de abortussen? Waar zie je dat? Je kunt gerust seks hebben met als idee dat je toch niet zult zwanger raken, of niet weet hoe je zwanger raakt, of dingen doet waarvan je denkt dat je er niet zwanger door kunt raken. Dàt zijn die 11%, samen met de mensen die abortus gebruiken als primair anticonceptiemiddel. Dat is een aanname die nérgens op gebaseerd is.
11% van de abortussen kunnen nooit voor 50% van de abortussen verantwoordelijk zijn, hè.
50% van de vrouwen die ooit een abortus laten doen, hebben er al eentje gehad. Dat is een heel verschil. Maar daarbij staat weer:
In fact, women having a repeat abortion are slightly more likely to have been using a highly effective hormonal method (e.g., the pill or an injectable).
Ik denk dat je statistisch overschat hoe efficiënt de pil is. 99% efficiënt, dus elk jaar 1/100 mensen die correct de pil nemen, raakt zwanger. Dat betekent elk jaar wat... een 10 miljoen mensen? (3,9 miljard mensen, maar niet allemaal seksueel actief of vruchtbaar natuurlijk).
De conclusie is deze:
This finding refutes the notion that large numbers of women are relying on abortion as their primary method of birth control. Rather, it suggests that women having abortions—especially those having more than one—are trying hard to avoid unintended pregnancy, but are having trouble doing so.