Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben zelf ook ongeveer een jaar bezig. Ik heb het proberen serieus aan te pakken. En ben het ook een beetje aan het “documenteren”.

Ik ga van de week eens een update video maken.

Als kind speelde ik dat graag en vaak met mijn pa.

Nu met verleden jaar de hype heb ik mij ook terug een bord-staander en pijlen aangeschaft.

Scoring is v d 1 op de andere dag.
Geregeld wel 1 trippel bij of soms 2
Sinds ik nu 7 maand terug speel heb ik 2x 180 gesmeten.
Dubbels lopen wel heel goed

Deze zomer was er voor plezier door mannen v het werk een tornooi georganiseerd.

Loting was op voorhand gekend en moest tegen ene beginnen die naar het schijnt gedurig 180 smeet op het werk🙈
Dat werd 3-0 🥳 heeft geen enkele 180 gesmeten😅 had last van podiumstress😁

Groep met 5 was ik 4 keer gewonnen en groepswinnaar.
Het was warm in de zaal na een paar uren en kwartfinale ging de scoring van geen kanten meer .dikwijls 1 en 5 bij🤬 en lag er uit

Deze maand werktornooi nr 2 🥳

Dat werd 3-0 🥳 heeft geen enkele 180 gesmeten😅 had last van podiumstress😁
Ik ben dit jaar met veel spelers (ondertussen vrienden) in contact gekomen, en je ziet Idd dat er veel wel deftig kunnen gooien tot het “voor het echt is”.

Sommige mensen worden beter van zenuwen, de andere gaan er onderdoor. Met wat geluk gaat het steeds beter met vaker te doen.

180’s zijn leuk, maar de match winnen is belangrijker 😂.

Heb ook één hangen, maar speel/train eigenlijk te weinig. Onlangs tornooi gespeeld met maten en ging wel cva, zelfs de dubbels ging al met al redelijk.

Zou eigenlijk vooral eens om aangepaste/juiste/goeie darts moeten gaan, maar komt er niet van... speel nu gewoon met deze die mee kwamen met het bord.

Heb ook één hangen, maar speel/train eigenlijk te weinig. Onlangs tornooi gespeeld met maten en ging wel cva, zelfs de dubbels ging al met al redelijk.

Zou eigenlijk vooral eens om aangepaste/juiste/goeie darts moeten gaan, maar komt er niet van... speel nu gewoon met deze die mee kwamen met het bord.
Best ga je langs je plaatselijke darts winkel. Kan je normaal verschillende darts testen. Ikzelf heb het geluk om de juiste mensen tegengekomen te zijn die mij helpen met darts en training.

Ik speel af en toe eens online op lidarts of nakka maar niet zoveel. De meeste van mijn wedstrijden verlies ik wel. En dat komt vooral door mijn vreemde worp. Bij het loslaten van de pijl zijn mijn elleboog en hand op gelijke hoogte. Mijn motoriek is wel niet zo goed. Dat heb ik al dikwijls ondervonden in simpele niet dartsgerelateerde dingen.

Morgen begint Q-School. Er zijn 384 spelers in UK en 434 in EU in fase 1. De komende 3 dagen worden er nog geen tourcards uitgedeeld maar wordt er bepaald wie er naar fase 2 gaat. Die wordt met 128 gespeeld en momenteel zijn er 24/128 bezet in UK en 15/128 in EU. Dat zijn vooral mensen die hun tourcard verloren hebben dit jaar

Wel niet iedereen die hem verloren heeft doet mee want o.a. Glen Durrant en Geert De Vos doen niet mee. Er zit al 1 Belg in fase 2 en in fase 1 doen er 52 Belgen mee

Morgen begint Q-School. Er zijn 384 spelers in UK en 434 in EU in fase 1. De komende 3 dagen worden er nog geen tourcards uitgedeeld maar wordt er bepaald wie er naar fase 2 gaat. Die wordt met 128 gespeeld en momenteel zijn er 24/128 bezet in UK en 15/128 in EU. Dat zijn vooral mensen die hun tourcard verloren hebben dit jaar

Wel niet iedereen die hem verloren heeft doet mee want o.a. Glen Durrant en Geert De Vos doen niet mee. Er zit al 1 Belg in fase 2 en in fase 1 doen er 52 Belgen mee
Ik ga het zeker volgen. Ik ken een paar spelers persoonlijk die deelnemen. Al is het voor hen vooral voor de ervaring op te doen en niet perce om een kaart te krijgen.

Gaat om 10u van start.

Hoeveel zou je als starter moeten rekenen voor een deftig bord en set pijlen om thuis wat te gooien?

De nieuwe winkel van Kim Huybrechts is niet ver.

Hoeveel zou je als starter moeten rekenen voor een deftig bord en set pijlen om thuis wat te gooien?

De nieuwe winkel van Kim Huybrechts is niet ver.
150 tot 200 euro ofzo?

Ik heb nu zelf een Blade 6 Triple Core (100 euro), Winmau Surround Pro (45 euro), Winmau Plasma lights (95 euro) en ik gooi met Van Gerwen Trilogy pijlen (75 euro). Maar je kan zeker een gewone Blade 6 ofzo nemen voor 50 euro en eventueel iets goedkopere pijlen om te starten.

Ik zou sowieso wel een surround en een licht bijkopen. Had ik niet toen ik begon en de muur achter mijn surround zit vol gaatjes :unsure:

Euh, jongens, als beginnende darter is dat toch echt allemaal niet nodig hé.

Uiteraard maken de pijlen en het bord bij goede darters het verschil, maar je gaat niet plots van in het begin beter gaan gooien door deze of gene pijlen hé. Dat verschil gaat zich pas beginnen manifesteren wanneer je echt wat geoefend bent.

Dat is een beetje zoals die wielertoeristen die toch maar die superdure Specialized topfiets willen die 200g lichter is om dan met hun bierpens met moeite de Kwaremont op te geraken.

Uiteraard maken de pijlen en het bord bij goede darters het verschil, maar je gaat niet plots van in het begin beter gaan gooien door deze of gene pijlen hé. Dat verschil gaat zich pas beginnen manifesteren wanneer je echt wat geoefend bent.

Dat is een beetje zoals die wielertoeristen die toch maar die superdure Specialized topfiets willen die 200g lichter is om dan met hun bierpens met moeite de Kwaremont op te geraken.
dit....

Ga gewoon naar de Decathlon en koop een blok. Maakt toch bijna niks uit als de afmetingen juist zijn.
Wel vooral een degelijke set pijlen.

Nee, maar je kunt voor 200-250 euro echt goed materiaal hebben waar je zeer lang mee kan doen. Tuurlijk kan dat voor 70 euro (40 bord, 30 pijlen) ook maar als je iets af wat er mee bezig bent wil je toch snel wat betere pijlen, deftige lamp en suround. Dat is wel een verschil met een fiets van 2000 euro of 1 van 8000 hé.

Btw, die mannen gooien zonder druk quasi gewoon wat ze willen eh. MVG met bull,17,bull finish.

Suround ja
Licht, wrm zou je dat als beginner kopen? Tenzij je in donker kot staat is dat toch totaal niet nodig, want zo goedkoop is da niet.

Ik had 24 gram standaard pijlen van een jonge nederlander. Ook al van een 60 euro met 90% tungsten

In de zomer per ongeluk een nieuw setje gekocht van johny clayton op de rommelmarkt van iemand die ze dubbel besteld had.
Omdat ik toen wat fan was van johny clayton,die zijn 21 gram en die liggen me beter en ben met deze blijven spelen

Soms denk je na een paar slechte worpen ik pak de andere weer en dan smijt je ineens weer ff een paar pijlen beter maar dat is maar voor even🤣 its all in the mind.

Dat heb ik nu afgeleerd en blijf bij dezelfde set

Een goede pijl maakt een wereld van verschil. Ga gerust eens langs in een winkel en test maar eens. Je voelt meteen het verschil.

Het is meer als een goed paar schoenen, als je een maat 44 hebt en je draagt een 39. Je zal er mee kunnen stappen, of het aangenaam is dat is een andere zaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan