Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terecht gewonnen. De sterkste gaat door.
Wel lullig om met 4-0 naar huis gespeeld te worden.
Kim had meermaals de kans om op 1-1 in sets te komen. Als je die kansen niet afmaakt, en het staat dan 2-0 tegen iemand als den Dimi dan ben je gezien. Als je dan nog onnozel begint te doen in set 4 en daar blindelings nog die laatste pijl in tripple 20 probeert te krijgen (en natuurlijk mis), dan wordt het dus een droge 4-0.

Kim stond precies te darten met de mentaliteit van: 'Het lukt niet vandaag en den Dimi is een vriend, dus ik gun het hem'
Terwijl den Dimi eerder dacht: 'Fuck gast, als ik dart ben je mijn vriend NIET, ik speel niet al te best, MAAR ik wil gewoon winnen. Amen.'
(Ik kan mis zijn, maar zo voelde deze partij aan bij mij)

Kim stond precies te darten met de mentaliteit van: 'Het lukt niet vandaag en den Dimi is een vriend, dus ik gun het hem'
Hij zag er nochtans sterk ontgoocheld uit achteraf… als je het een vriend gunt, ga je ook een praatje maken nadien ipv een handje en weg.
Als het prijzengeld ook +-15K scheelt doe je ook iets meer jou best denk ik dan.

Belgische "clash"
Had er ook meer van verwacht (zeker en vast meer weerstand van Kim),kantelpunt was de tweede set waar Kim een 2-0 weggaf.
Dimi wel solide game.Weinig op aan te merken,wel vaak dat nodige trippletje en degelijk op checkouts.
Clayton ligt hem wel,dus waarom niet,geef hem toch kans al zal hij nog tikkeltje beter moeten zijn.

Price gat Clemens toch ook niet moeten onderschatten denk ik,sterk bezig al blijft Price natuurlijk wel grote favoriet.
75-25 .

Smith toch outstanding nu.
Cullen ook niet slecht maar toch met vrij zware cijfers eruit.
Had anders kunnen lopen moest hij dubbels checken op cruciale momenten.
Hoop straks op Humphries want zie een fast en furious battle tussen Smith en Humphries wel zitten.

Lol Cross die met een gemiddeld van bijna 119 (!) de 2de set verliest. (Dobey zelf ook bijna 110 gemiddeld natuurlijk)
Ondertussen 2-2 nadat Dobey dan weer een gemiddelde haalde van 120 in set 4.

Er zitten nu toch een paar matchkes tussen waarvan delen van de match, van een erg hoog niveau zijn. :tongue:

Kent er iemand het prijzengeld voor 1/4 1/2 en finalist?
Winnaar (1) 500.000 pond

Verliezer van de finale (1) £200,000

Halve finalist (2) £100,000

Kwartfinalist (4) 50.000 pond

Ronde van 16 (8) £35,000

Derde ronde (16) £25,000

Tweede ronde (32) £15,000

Eerste ronde (32) £7500

Het niveau is echt enorm omhoog geschoten in de loop van het toernooi.
Vanaf het moment dat de derde ronde wedstrijden gespeeld werden eigenlijk.

Aspinall vs Rock
Chisnall vs Bunting (vond ik wel de mooiste tot nu toe)
R.Smith vs DVD
M.Smith vs Schindler
MvG vs Suljevic
M.Smith vs Cullen
Clayton vs Rock
Ross vs Dobey

Allemaal van hoog niveau.

De kwartfinales zijn bekend

Winstkansen volgens de bookmakers
Price 78% - Clemens 22%
Smith 73% - Bunting 27%
VDB 43% - Clayton 57%
VGW 81%
- Dobey 19%

- VDB had ik wel ergens verwacht, omdat Wright niet goed in vorm was en de rest van zijn tabelhelft helemaal open lag. Hij is misschien (nog) niet in zijn allerbeste vorm, maar hij heeft er toch maximaal van geprofiteerd.
- Clemens? Hij had erg veel geluk tegen Williams, maar hij heeft nog geen echte wereldtopper tegen gekomen.
- Bunting vind ik wel een verrassing, hij stond niet eens op mijn lijstje, maar goed, goed voor hem :)
- Dobey was hier een wildcard. Hij speelt de laatste tijd toch erg goed, dus een echte verrassing is het niet. Ik had wel eerder Cross verwacht.
- Voor het overige zijn het wel gewoon de verwachte namen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan