Ik ken er niet veel van maar is dat echt not done zoiets?
Ge gooit toch waar ge wilt zou ik denken?
Goh, er zijn zo wat van die ongeschreven regels in het darts.
Wat Littler doet kan wel aanzien worden als arrogant maar imo moet hij dat weten. Hij probeert ook vaak met dubbele outs te finishen en dat lukt ook niet altijd. Herinner mij onlangs dat hij in een finale wou uitgooien met twee keer D18 en dan verloor omdat het niet lukte. Tops tops zie je zelf wel vaker.

Bvb niet proberen finishen als de tegenstander op een hoge finish staat (omdat je denkt dat hij het toch niet zal uitgooien) is ook "not done".
Maar imo is dat gewoon een risico dat je neemt. MvG durft dat soms wel eens doen en hij heeft het al gehad dat de andere dan toch finished.

Ik zie persoonlijk het probleem niet.
 
Littler gooit nu a 2x een 9-darter op het hoogste podium op een paar weken tijd, ik snap wel dat die ergens anders nog uitdagingen zoekt :)
 
En de prijs voor slechtste verliezer gaat naar Adam Smith-Neale. Zondag speelde hij in een lokaal toernooi en gaf hij zijn tegenstander een mep.

De DRA heeft hem voorlopig geschorst tot zijn hoorzitting is geweest. Het is niet de eerste keer dat er iets gebeurt met hem.
Een paar jaar geleden heeft hij het BDO WK op krukken gespeeld omdat hij zijn enkel had gebroken vlak voor een ander toernooi. Hij was toen gevallen doordat hij teveel had gedronken.
En bij heel veel darts fans op sociale media is hij bekend als oplichter. Ik heb de afgelopen jaren heel wat berichten zien passeren van mensen die dartsborden, shirts en pijlen hebben gekocht van hem terwijl hij niks opstuurde. En hij heeft daarna dan maar zijn account verwijdert.

 
Wat zouden jullie aanraden voor een volledige beginner die thuis wil beginnen dartsen? Puur om wat te oefenen en gedachten te verzetten.
Vermoed dat op het allerlaagste niveau type en gewicht darts niet uitmaakt en ik eender wat gewoon zal raken?
 
Wat zouden jullie aanraden voor een volledige beginner die thuis wil beginnen dartsen? Puur om wat te oefenen en gedachten te verzetten.
Vermoed dat op het allerlaagste niveau type en gewicht darts niet uitmaakt en ik eender wat gewoon zal raken?
Beste is naar een shop gaan waar je verschillende type's en gewichten kan uittesten.
De betere shop kan je dan wel in een bepaalde richting sturen.

Belangrijkste zal dan zijn hoe de pijl vliegt, stand in het bord, niet wat je raakt.

Je kan inderdaad alles gewoon geraken, maar dan ga je forceren.
Beste is de pijl aan te passen aan je worp en niet omgekeerd.
 
Wat zouden jullie aanraden voor een volledige beginner die thuis wil beginnen dartsen? Puur om wat te oefenen en gedachten te verzetten.
Vermoed dat op het allerlaagste niveau type en gewicht darts niet uitmaakt en ik eender wat gewoon zal raken?
Je zal vermoedelijk wel iets makkelijker gooien met een zwaardere pijl, tussen de 25gr en 27gr en medium shaft.
Ben 3j geleden ook zo begonnen en nu zit ik comfy met 23gr pijlen, nog altijd medium shafts. Short en long geprobeerd maar ik kan er geen weg mee :)
Ook een te fijne barrel is voor mij niks, gaat alle kanten op.

Zelf ondervinden en genoeg testen en proberen.
Oefening baart kunst maar u natuurlijke manier van gooien en staan zou ikzelf niet teveel aanpassen op het materiaal.
 
Op zich maakt bord niet uit? Winmau lijkt me het populairst, dus kan je niets verkeerd mee doen?
Weet wel nog niet concreet waar ik bord kan hangen. Allicht zal het via staander worden.
 
Op zich maakt bord niet uit? Winmau lijkt me het populairst, dus kan je niets verkeerd mee doen?
Weet wel nog niet concreet waar ik bord kan hangen. Allicht zal het via staander worden.
Goh eigenlijk niet, is ook een beetje marketing natuurlijk. Ik had een 30 EUR bordje van bol.com, een Eclipse HD Pro ofzo en daar had ik regelmatig wel bounces op mijn worpen omdat het ijzeren frame niet top was afgewerkt en dikker was dan de duurdere varianten maar ook die heb ik eigenlijk kapot gespeeld tot mijn pijl er soms gewoon weer uitviel.
Vorige zomer dan toch maar een Blade 6 TripleCore gekocht en welgeteld 1 bounce gehad, samen met de LED is het natuurlijk wel leuk om te spelen :)

Je moet het hebben van ervaring en skills, niet van pro of duur materiaal.
 
Wat zouden jullie aanraden voor een volledige beginner die thuis wil beginnen dartsen?

Ik denk in de eerste plaats een geschikte locatie, waar je de ruimte hebt, de juiste temperatuur (een garage lijkt me bvb helemaal niet fijn), de juiste bescherming van vloer/omgeving voor het geval je bounces hebt, en die gewoon direct toegankelijk is zodat je gewoon snel een pijltje kunt gooien (bvb weer geen garage waar bvb eerst de wagen moet buitengezet worden)...

Ik zeg dit wellicht enkel omdat ik zelf ook interesse heb om er weer mee te beginnen (is wellicht 30 jaar geleden :D ), maar in ons huis nog niet echt een goede plek heb.

Qua materiaal hangt het van je budget af, maar ik vind darts alleszins een van de goedkopere hobbies. Voor een paar honderd euro heb je gewoon al professioneel materiaal in huis.
 

Voila. Pijlen zou ik met 22-23 gram beginnen.
Die mat kan je nog altijd kiezen om ene te pakken zonder die scores op maar terwijl je ze vanbuiten leert is het wel handig.
Ik zou ook altijd condors of k-flexen kopen. De jaren dat ik geprutst heb met constant kapotte flights and shafts :sop:
 
Terug
Bovenaan