Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 15 3,0%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 116 23,5%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 12,0%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 45 9,1%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 80 16,2%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    493
curryworst

frikandel is klein rond en een gehaktbal

lange hamburger is zo idioot dat het terecht niet bij de opties staat
 
Zowel qua smaak en textuur heeft een "frikandel" nochtans meer gemeen met een platte hamburger zoals die tussen een hamburgerbroodje zit. Lang is dan ook gewoon een perfecte beschrijving van de manier waarom die afwijkt. De XL versie die ge tegenwoordig in de frituur kunt kopen, waarin verschilt die? Awel, die is nog langer... dus ne lange.

Curryworst is de naam die waarschijnlijk iemand aan een frikandel gegeven heeft toen hij zo dronken was dat hij het verschil tussen die snack en een échte Duitse Currywurst niet meer besefte. De enige vraag is nog: was dat een dronken Belg of een dronken Duitser?
 
Tot negen levens wist ik zelf niet dat er mensen waren die geen “frikandel” zeiden.
Zijn er zo nog woorden die landelijk / cultureel verschillen?
 
Tot negen levens wist ik zelf niet dat er mensen waren die geen “frikandel” zeiden.
Zijn er zo nog woorden die landelijk / cultureel verschillen?
Ja, ik zeg tegen een bepaald spelletje: schaar-steen-papier ( zie een paar pagina's terug)
En een worstenbroodje met een curryworst is een curryrol
 
Wat ik niet snap is dat hier vroeger in het frituur een bicky frik te krijgen was, en dat was een langwerpig bickybroodje met 2 curryworsten tussen. Much confused.
 
Ja, ik zeg tegen een bepaald spelletje: schaar-steen-papier ( zie een paar pagina's terug)
En een worstenbroodje met een curryworst is een curryrol
Bijzonder, schaar-steen-papier is (uiteraard) wel correct, een worstenbroodje met een curryworst is dan weer gewoon een worstenbroodje.
 
Dit is een uitstekende video als je hem alleen maar tot 2:34 bekijkt. Daarna beginnen ze overduidelijk met fake news.


Also: speculaas, niet speculoos, s*ck it Frenchies.
 
Uiteraard... Niet!

De zevende dag: speculoos of speculaas
Biscoff :

 
Terug
Bovenaan