Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 15 3,0%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 116 23,5%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 12,0%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 45 9,1%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 80 16,2%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    493
Aangezien de eerste post op't nieuwe forum een mooi moment is, eer ik dit met een belangrijk statement. Het isCurryworst uiteraard.
 
Het voordeel van m'n verhuis: hier verstaan ze frikendal ten minste (in Leuven moest ik toch altijd curryworst zeggen) ;)
 
Limburg en hamburger (special) 🤔
Op de menukaarten staat wel frikandel denk ik

Nooit curryworst of frikandel genoemd en toch altijd het juiste gekregen! (y)
 
Gelukkig, wie verzint ook zoiets. o_O
Als ik ne lange hamburger wil, verwacht ik onderstaande en gene curryworst...

https%3A%2F%2Fstatic.hbvl.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2020%2F06%2F25%2Ff0d9e49c-b6fc-11ea-ad26-a026a71c7111_web_scale_0.0993295_0.0993295__.jpg
En waar kunnen we die culinaire geneugte verkrijgen?
 
Voor de zoveelste keer: de Limburg is niet relevant in deze discussie!
Voor ene keer laat ik het toe!
En waar kunnen we die culinaire geneugte verkrijgen?
Zonde seg
 
Nu goed, er is ruimte voor nuance, bij mijn lievelingsfrituur staat er op het menu frikandel. Maar goed, ik zit dan ook dichter bij de grens met Nederland en daar lijkt het overal frikandel te zijn. Zolang het maar goede Belgische fritten zijn ben ik gelukkig.

Curryworst is daarentegen vreemd, dat smaakt niet naar curry, en lijkt niet op het Duitse currywurst. Al kan er in curryworst natuurlijk gerust curry in zitten, samen met een hoop andere smaakversterkers, want veel vlees proef je niet... Als het lukt neem ik als snack meestal "écht" vlees: kippenvleugels, stoofvlees, goulash, Ardeense saté... & een goede "platte" hamburger voor tussen een broodje, heb ik liefst van rundsgehakt op de gril. Thuis zelf maken of in een goed burgerrestaurant.

Enige uitzondering is de Bicky Burger. Daarvoor eet ik nog met plezier eens "frituurvlees".
 
Terug
Bovenaan