Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 14 2,8%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 118 23,8%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 47 9,5%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 81 16,3%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    496
Er is maar 1 goed antwoord en 1 correct antwoord. En dat zijn twee verschillende antwoorden ;) Het correcte antwoord is frikandel. Het goede is lange hamburger.
 
Hoe noemen jullie eigenlijk de viandel?
Je weet wel, de variant op de snack, zowel in naam als in smaak.

Jullie kunnen die toch maar moeilijk vlurryworst ofzo noemen? Da werkt toch niet?
Denk dan eens logisch na e mannen en vrouwen, dat het wellicht ook frikandel moet heten.
In de Limburg is dat wss ne krokante lange hamburger... 🤣
 
Hoe noemen jullie eigenlijk de viandel?
Je weet wel, de variant op de snack, zowel in naam als in smaak.

Jullie kunnen die toch maar moeilijk vlurryworst ofzo noemen? Da werkt toch niet?
Denk dan eens logisch na e mannen en vrouwen, dat het wellicht ook frikandel moet heten.
Met de V van Krokant?
Als een viandel bij jou hetzelfde vlees is als een frikandel, moet je toch maar eens naar de Limburg gaan. Dan denk ik dat er daar minder bespaard wordt 😬
 
3 is wat veel samen met de frit. Allé, niet dat het niet zou lukken ofzo.
unsure.gif
 
Voor de mensen die foutief ‘currywost’ zeggen, hoe noemt een viandel bij jullie? En nemen jullie dan ook een “curryworst speciaal”?
 
Voor de mensen die foutief ‘currywost’ zeggen, hoe noemt een viandel bij jullie? En nemen jullie dan ook een “curryworst speciaal”?
Viandel is viandel want dat is ne merknaam...
Curryworst speciaal noemen wij gewoon een specialleke. (wat zelfs de naam is van een frituur hier)
 
Hoe dan ook, ik eet dat niet meer. Op een voetbaltoernooi toen ik 12 jaar was, stond mijn ma aan de frieten/curryworsten. Ik heb op 1 dag 21 curryworsten gegeten en sindsdien mag ik er niet te veel meer aan denken. Moraal van het verhaal (nee, echt), HET IS CURRYWORST.
 
Terug
Bovenaan