Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 14 2,8%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 118 23,8%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 47 9,5%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 81 16,3%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    496
Zonet een bestelling geplaatst bij de frituur voor vanavond (voor mij + 2 anderen):
Twee grote fritten, kippenvleugels, een mexicano, een Bicky Burger en een lange hamburger.
Dan ga jij een pistolet van 2 meter krijgen die vol zit met hamburgers.

Tenzij je van de cultuurbarbaarse gebieden komt.
 
Dus als ik die met cocktail of mayonaise eet, is het plots een cocktailworst of een mayonaiseworst?
Eet gij dan ook mayonaisefrieten en curryfrieten?

Geef maar gewoon toe dat curryworst even achterhaald is als lange hamburger en dat frikandel de enige correcte benaming moet worden.
Wij danken god.
Onmogelijk want dat zou dan betekenen dat de West-Vlamingen een discussie over correct taalgebruik winnen :confused:
 
Ik heb van de week een broodje mitraillette besteld. Bleek er geen machinegeweer in te zitten maar frieten. Op termijn ook dodelijk, maar ik verwacht wel dat de naam iets zegt over de samenstelling van m'n eten.
Gisteren naar de pitabar, ze konden me geen kapsalon verkopen want die zijn gesloten.
En het tijgerbrood bij de bakker was ook niet wat ik verwachtte.
 
Ik heb van de week een broodje mitraillette besteld. Bleek er geen machinegeweer in te zitten maar frieten. Op termijn ook dodelijk, maar ik verwacht wel dat de naam iets zegt over de samenstelling van m'n eten.
Gisteren naar de pitabar, ze konden me geen kapsalon verkopen want die zijn gesloten.
En het tijgerbrood bij de bakker was ook niet wat ik verwachtte.
Nooit les gehad in school over synoniemen en eponiemen?
 
Ik heb van de week een broodje mitraillette besteld. Bleek er geen machinegeweer in te zitten maar frieten. Op termijn ook dodelijk, maar ik verwacht wel dat de naam iets zegt over de samenstelling van m'n eten.
Gisteren naar de pitabar, ze konden me geen kapsalon verkopen want die zijn gesloten.
En het tijgerbrood bij de bakker was ook niet wat ik verwachtte.
Bij een mierenneuker zoals gij verwachte ik toch ook wat meer maar ja, als ge een bromfiets al een moto noemt had ik beter moeten weten :evil:
 
Doet me denken aan die keer dat ik in Alken een lange hamburger ging krijgen. Amai, wat voor een teleurstelling was dat.
 
In de pan?? 🤨 Een curryworst frituur je, dat is toch geen discussie?
Mijn vrouw heeft dat eens in de pan gebakken. Verandert amper iets aan de smaak. Maar die is van Vlaams-Brabant, daar zeggen ze rare dingen zoals "Blad, steen, schaar" terwijl iedere beschaafde mens toch weet dat het "Schaar, steen, papier" is.
 
Mijn vrouw heeft dat eens in de pan gebakken. Verandert amper iets aan de smaak. Maar die is van Vlaams-Brabant, daar zeggen ze rare dingen zoals "Blad, steen, schaar" terwijl iedere beschaafde mens toch weet dat het "Schaar, steen, papier" is.

-Ik ben van Vlaams-Brabant
-Ben curryworst purist
-Curryworsten frituur je, it is the only way
-Schaar, steen, papier is de enige correcte terminologie, dat zou ook niet ter discussie mogen staan
 
Ja jongens... met 51 stemmen voor *walg* curryworst en 53 voor frikandel, weten we het he.
Zoals Trump zou zeggen: stop that vote!
 
Terug
Bovenaan