Critérium du Dauphiné 2023

Etappe 1:
Zeer spijtig voor Rune , zo een sterke beer !
Zonder vingegaard geraken ze er niet denk ik.
En sterke moto ook weer! Twas echt weer schandalig... het is jammer van op die manier net niet te winnen maar zonder de moto was de vlucht niet veel meer dan een voetnoot geweest. Zo close had het nooit mogen zijn.

Eerst zitten er 2 belgen van SQS te rijden en daarna 2 van Jumbo

Die laatste winnen tenminste nog met de ploeg, waarom die van SQS reden geen idee
Ik denk voor Vernon maar die wordt dan volledig dood gemaakt op die laatste klim... benen ineens vol gelopen? Of misschien een beetje onderschat hoe hard er nog moest gereden worden om de vluchters te pakken op die klim?
Voor Bagioli en Sénéchal zal het op zo'n aankomst niet geweest zijn vermoed ik dan. Bagioli plaatst nog wel in die sprint maar dat kan toch nooit het initiële plan geweest zijn... daarvoor ga je in principe niet rijden tegen dit veld.
 
En sterke moto ook weer! Twas echt weer schandalig... het is jammer van op die manier net niet te winnen maar zonder de moto was de vlucht niet veel meer dan een voetnoot geweest. Zo close had het nooit mogen zijn.

Heb niet de hele etappe gezien (enkel de laatste 20 km) , zelf dus niet gezien maar ook geen ophef over gelezen.
 
Heb niet de hele etappe gezien (enkel de laatste 20 km) , zelf dus niet gezien maar ook geen ophef over gelezen.
Moto reed veel te dicht in die laatste afdaling.
Benoot is niet de beste daler en Jumbo gaat daar met Vingegaard geen risico's nemen in die afdaling maar Herregodts rijdt nooit zo ver weg in zo'n afdaling anders, zeker niet solo tegen een bulderend peloton.
 
Moto reed veel te dicht in die laatste afdaling.
Benoot is niet de beste daler en Jumbo gaat daar met Vingegaard geen risico's nemen in die afdaling maar Herregodts rijdt nooit zo ver weg in zo'n afdaling anders, zeker niet solo tegen een bulderend peloton.
Ik volg toch eerder Renaat en José gisteren. Natte afdaling. Klassementsmannen gaan niet op de limiet dalen en Herregodts alles of niets.
 
Ik volg toch eerder Renaat en José gisteren. Natte afdaling. Klassementsmannen gaan niet op de limiet dalen en Herregodts alles of niets.

Herregodts reed al terug weg nog voor de echte afdaling begon. Vanaf dat het gat een 5tal seconden werd en de moto die voor het peloton zat weg ging. Op dat moment kreeg Herregodts dus een immens voordeel (die reed echt gewoon bijna in het wiel van de motard) en dat zag je dus ook aan de timing. Nog voor de echte afdaling begon had hij alweer 11 seconden. Kortom, zonder die moto voor hem, was het zelfs nooit echt spannend geweest. Als hij had gewonnen was er (buiten België) toch heel wat polemiek geweest.
 
Sterke sprint! Het is toch al eventjes geleden dat we dit nog gezien hebben van hem 👍
 
De vraag nu is natuurlijk, betaalt Patje Alain Philippe om ritten in de Dauphiné te winnen? I don't think so!!!
 
Zonder Kruijswijk en met Kuss (met al een Giro in de benen) wordt de spoeling bergop plots flinterdun.
Hopen dat Kelderman in Zwitserland al meteen een hoog niveau haalt?
 
Sterk van Alaphillippe.
Verzorgt zich niet, drinkt te veel.
Maar als hij een paar weken traint is hij goed.
Supertalent!
geleerd van zijn baas
DSC_0464.jpg
 
Terug
Bovenaan