Critérium du Dauphiné 2023

Groenewegen klagen maar hij deelt zelf ook een stevige kwak uit aan Wright :unsure:
 
Ja Bennett mogen ze naar achter zetten hé. Sluit echt zowat iedereen bewust in, en niet op een veilige manier. Dat is niet een beetje van je lijn afwijken.

Groenewegen klagen maar hij deelt zelf ook een stevige kwak uit aan Wright :unsure:

Govekar maar inderdaad "clean" is dat zeker ook niet, maar het is wel een gevolg van Bennett die zowat iedereen naar de boarding duwt. Laporte de enige die zijn sprint niet verpest ziet en zelfs die kan Bennett niet achter zich houden.
 
Groenewegen die nog steeds smerige kwakken uitdeelt :laugh: Niks geleerd dus die vent.
eigenlijk schandalig dat dit nog altijd kan. Die van Bahrain valt nu gelukkig niet maar volgende keer kan het weer van dat zijn..
 
Ik moet toch wel zeggen dat Bennett toch wel zwaarder in de fout gaat.
Groenewegen moet daardoor in de remmen en geeft daarbij een stevige kwak aan Wright. (en dat laatste had id properder gemogen)
 
Ik dacht dat Bennet er weer aan het doorkomen was vorig jaar nog 2 ritten in de Vuelta maar deze sprint was toch ook maar gewoon zielig zo uitwijken en dan toch nog geklopt worden door Laporte zeker geen slechte renner maar als topsprinter moet je die toch kunnen afhouden.
 
Bennett is behoorlijk onsportief met zijn maneuver. Groenewegen is gevaarlijk met zijn beuk op de Bahrein renner. Beide terecht gedeklasseerd IMO.
 
Ik dacht dat Bennet er weer aan het doorkomen was vorig jaar nog 2 ritten in de Vuelta maar deze sprint was toch ook maar gewoon zielig zo uitwijken en dan toch nog geklopt worden door Laporte zeker geen slechte renner maar als topsprinter moet je die toch kunnen afhouden.
Laporte rijdt hier wel een gestoorde laatste 5-600m vandaag.
Hij is de enige renner in dat "Quick-Step treintje" die nog tot spurten komt. Sénéchal en ik denk oa ook Zingle worden gewoon weggeblazen door die trein van Bora die langszij komt op ~550m en Laporte is eigenlijk de enige die zich daar nog kan uit slalommen en zich in die Bora trein kan gooien en dan ook nog kan meesprinten.

Ik acht Laporte in principe ook geen topsprinter maar zelfs als Groenewegen hier niet gehinderd wordt zou het toch nen hele nipte geweest zijn denk ik.
 
Heel zot ingedeeld van Bjerg,
Van T1 tot de finish
Rijdt hij 30 seconden sneller dan iedereen (of 1 km/ uur sneller)

Vingegaard waarschijnlijk iets te snel vertrokken.
 
Van de start ging het ook wel een beetje bergop, dan een afdaling dan kwam T1 dan had je het vlakste gedeelte tot T2 en dan op het einde die slotklim dus niet abnormaal dat de verschillen wat op en af gingen tussen bv een Vindegaard en Cavanga.
 
Is net onder Gaudu gestrand en voor Landa/Mas/Carapaz.
Uiteraard geen toptijd, maar nu ook niet dat hij compleet is weggereden.
In de TDF dat hij won was hij ook "maar" 22ste op 1:36 in de ITT. Zijn dichtste concurrenten van GC deden het daar ook beter.
 
Terug
Bovenaan