Critérium du Dauphiné 2023

Nochtans is Vingegaard alles behalve een onatractief renner:
Ik dacht dat ik hier al alles gehoord had, maar kijk ze weten mij toch altijd te verrassen!

Vingegaard is toch echt een slof.
Koerst heel defensief en heeft niet de flits die een Roglic wel heeft en gebruikt. Dat hij af en toe eens iets probeert verandert daar zeer weinig aan.
In heel veel koersen is hij ook gewoon onzichtbaar. Ik kan ook niet zeggen dat hij een specifiek sterk punt heeft zoals de punch van Roglic of de klasse van Pogacar. Het is gewoon een renner die goed bergop kan, goed kan tijdrijden en niet gelost wordt op het vlakke als de ploeg hem beschermt. Daarmee kan je de tour winnen. Maar ga je geen harten stelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik hier al alles gehoord had, maar kijk ze weten wij toch altijd te verrassen!

Vingegaard is toch echt een slof.
Koerst heel defensief en heeft niet de flits die een Roglic wel heeft en gebruikt. Dat hij af en toe eens iets probeert verandert daar zeer weinig aan.
In heel heel koersen is hij ook gewoon onzichtbaar. Ik kan ook niet zeggen dat hij een specifiek sterk punt heeft zoals de punch van Roglic of de klasse van Pogacar. Het is gewoon een renner die goed bergop kan, goed kan tijdrijden en niet gelost wordt op het vlakke als de ploeg hem beschermt. Daarmee kan je de tour winnen. Maar ga je geen harten stelen.
"Vingegaard is gewoon een renner die goed bergop kan" :laugh:

Ik dacht dat ik hier al alles gehoord had, maar kijk ze weten mij toch altijd te verrassen!
 
"Vingegaard is gewoon een renner die goed bergop kan" :laugh:

Ik dacht dat ik hier al alles gehoord had, maar kijk ze weten mij toch altijd te verrassen!
Die gewoon impliceert niet dat wat hij doet en kan gewoon is, als in dat kan iedereen, natuurlijk :p
Laat ons wel wezen dat hij meer dan gewoon met de fiets kan rijden. Hij heeft alles wat een ronderenner nodig heeft, en is bij de beste van het peloton op alle elementen die nodig zijn daarvoor.
Logisch ook want anders win je geen tour.
Semantisch wil je dan waarschijnlijk aanhalen dat ik niet top zei maar wel goed.

Maar je kan nu toch niet zeggen dat het een zeer attractieve renner is? Ik vind het straf welke prestaties hij neerzet, maar als ik er naar kijk word ik er toch niet bijster warm van.

Een attractieve renner dan denk ik aan Remco, MVDP of Pogacar.
 
Laatst bewerkt:
Die gewoon impliceert niet dat wat hij doet en kan gewoon is, als in dat kan iedereen, natuurlijk :p
Laat ons wel wezen dat hij meer dan gewoon met de fiets kan rijden. Hij heeft alles wat een ronderenner nodig heeft, en is bij de beste van het peloton op alle elementen die nodig zijn daarvoor.
Logisch ook want anders win je geen tour.
Semantisch wil je dan waarschijnlijk aanhalen dat ik niet top zei maar wel goed.

Maar je kan nu toch niet zeggen dat het een zeer attractieve renner is? Ik vind het straf welke prestaties hij neerzet, maar als ik er naar kijk word ik er toch niet bijster warm van.

Een attractieve renner dan denk ik aan Remco, MVDP of Pogacar.
Dat is gewoon geen eerlijke vergelijking.

Ik reduceerde u post trouwens tot één zin omdat jij net hetzelfde deed. Over de rest van u post kan ik even kort zijn: je betrekt Roglic in een pleidooi om te weerleggen dat Vingegaard een attractieve renner is terwijl Roglic hier 2 weken geleden, niet geheel onterecht, striemende commentaar kreeg over zijn optreden in de Giro. :confused:

Als je de koersen gezien hebt die Vingegaard dit seizoen gereden heeft is wat je beweert gewoonweg niet correct. Vingegaard heeft elke koers die hij dit jaar al gereden heeft voor aanvalswerk gezorgd. En niet het type even proberen in de laatste 2 kilometer, soms ook in ritten waarvan je denkt: hier gaat het nog niet gebeuren. Hij moest gisteren echt geen solo van 15km opzetten, hij moest in het Baskenland echt geen 15km op kop rijden terwijl Landa zat te slepen... wat verwachten we eigenlijk? En hoezo heeft Vingegaard geen specifiek sterk punt? Hij is op basis van de referentie bij uitstek (de Tour) gewoon de beste klimmer ter wereld op het langere werk (30min+) momenteel. Om trouwens te zeggen dat Vingegaard geen punch heeft: Pogacar moest zijn tenen ferm uitkuisen op Planche des Belles Filles vorig jaar.

Ik vind het trouwens ook weer een beetje gemakkelijk van net dat drietal te noemen als het prototype van een attractieve renner. Ja... als ge nooit u benen voelt is het net iets gemakkelijker om gewoon te doen waar ge goesting hebt. Er zitten in het peloton wel 50 renners die heel anders zouden koersen moesten ze de benen van Pogacar hebben maar wat heeft het voor zin van attractief te rijden als je de benen niet hebt? Kijk naar Campenaerts bv.: die doet vaak dingen waarvan iedereen dan denkt "gij domme coureur" terwijl Remco regelmatig exact hetzelfde doet. Het verschil is dat als Remco het doet dat hij dan heel het peloton bijeen veegt...
 
lol Vingegaard 2x trappen en ook Yates eraf.

Ik heb het al gezegd hopen dat Pogacar in orde is in de Tour of dat gaat daar een one man show worden dat het niet meer leuk gaat zijn.
 
Over Max Poole wordt bitter weinig gesproken in vergelijking met een Lenny Martinez of Uijtdebroecks bijvoorbeeld, maar wat die laat zien op 20 jarige leeftijd de laatste maanden is echt indrukwekkend.

Zijn met veel te veel al die jonge gasten van 19-20 om het nog bij te houden. Ayuso rijd ook nog rond en die werd al 3e in de Vuelta. Gaan moeten een extra trui bij maken een jongeren trui voor hele jonge want Pogacar en Evenepoel zijn ook nog altijd "jong" en pakken dus vaak die jongeren trui mee. Zo zouden die extra jonge jongeren wat meer opvallen.
 
Yates, Hindley, O´Connor waren op niveau. Die mannen in dat groepje daarachter was ook naar verwachting maar hoe slecht waren Gaudu, Landa en Mas wel niet vandaag? Als je ziet wie er allemaal nog bij zat op het moment dat die overboord gingen...

Landa en Mas toch onhutsend slecht voor mannen die, daar ga ik toch van uit, de Tour gaan rijden met GC ambities... Landa is altijd een vreemde vogel maar vooral Mas gaat de komende 3 weken nog een méga stap moeten zetten om in de buurt van zijn Vuelta ´22 niveau te komen.
En Gaudu 3minuten in zo´n rit. Das in Parijs weer een rekening van 15´...

Tenzij er valpartijen geweest zijn? :unsure: Ik heb nog niet teveel van de Dauphiné gezien eigenlijk.
 
Yates, Hindley, O´Connor waren op niveau. Die mannen in dat groepje daarachter was ook naar verwachting maar hoe slecht waren Gaudu, Landa en Mas wel niet vandaag? Als je ziet wie er allemaal nog bij zat op het moment dat die overboord gingen...

Landa en Mas toch onhutsend slecht voor mannen die, daar ga ik toch van uit, de Tour gaan rijden met GC ambities... Landa is altijd een vreemde vogel maar vooral Mas gaat de komende 3 weken nog een méga stap moeten zetten om in de buurt van zijn Vuelta ´22 niveau te komen.
En Gaudu 3minuten in zo´n rit. Das in Parijs weer een rekening van 15´...

Tenzij er valpartijen geweest zijn? :unsure: Ik heb nog niet teveel van de Dauphiné gezien eigenlijk.

Geen valpartijen gezien. Carapaz mag trouwens ook in dat rijtje van slecht. Dat zijn toch alle 4 renners die zo in dat groepje na Pogacar/Vingegaard zitten om eventueel dat derde plekje op het podium te veroveren maar die hebben nog heel veel werk voor de boeg.
 
Ik sluit me enigszins aan bij MrKend54l, ik vind Vingegaard ook geen aantrekkelijke renner.
Froome was dat ook niet tot hij in de afdaling wegreed en later in de Giro een solo opzette om U tegen te zeggen.
Jonas zal nog wel harten veroveren. Zeker als hij in zijn middendertiger-jaren zit en zal opboksen tegen jongere renners.
 
"Vingegaard is gewoon een renner die goed bergop kan" :laugh:

Ik dacht dat ik hier al alles gehoord had, maar kijk ze weten mij toch altijd te verrassen!
Lees die post en zelfs die zin eens opnieuw. Hij zegt dat Vingegaard heel hard kan trappen, maar verder niet meteen tot de verbeelding spreekt.

Hij zegt niet dat Vingegaard 'gewoon goed bergop fietst' als in 'bwa ja, die kan dat wel goed zeg, maar nu niet om te zeggen dat het de beste ter wereld is' zoals jij het lijkt te interpreteren.
 
Lees die post en zelfs die zin eens opnieuw. Hij zegt dat Vingegaard heel hard kan trappen, maar verder niet meteen tot de verbeelding spreekt.

Hij zegt niet dat Vingegaard 'gewoon goed bergop fietst' als in 'bwa ja, die kan dat wel goed zeg, maar nu niet om te zeggen dat het de beste ter wereld is' zoals jij het lijkt te interpreteren.
Vingegaard is niet 'gewoon een renner', hij is absolute wereldtop wat in deze hoogconjuctuur op zich al nooit gewoon is. En 'goed bergop fietsen' is ook zonder het woord gewoon een understatement dat kan tellen.

Hindley en O´Conner reden "goed bergop" vandaag...
 
Geen classified meer op Campenaerts zijn fiets. Benieuwd of we het later op het seizoen nog terug zien.

Toen ik berichten van classified zag over Campenaerts bedacht ik me pas dat hij toch echt wel met 2 bladen reed. Het is een beetje triestig dat je als merk met die prestatie wil uitpakken terwijl je renner het niet gebruikt 😬.
 
Geen classified meer op Campenaerts zijn fiets. Benieuwd of we het later op het seizoen nog terug zien.

Toen ik berichten van classified zag over Campenaerts bedacht ik me pas dat hij toch echt wel met 2 bladen reed. Het is een beetje triestig dat je als merk met die prestatie wil uitpakken terwijl je renner het niet gebruikt 😬.
Dacht dat dat slechts een eenmalige test was?
 
Terug
Bovenaan