WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Zurich1.png


Parkoers voor volgend jaar. Laatste top ligt toch ver van de streep vind ik kan dus best wel met een grote groep te doen zijn. Wel langste WK sinds 81' dus makkelijk wordt het zeker niet.

 
Heb jij moeite met een kleiner frame? Ik heb ondertussen een kleine 10 jaar een 2XL Ultimate en hoe langer ik er mee rijd hoe meer het mij op valt dat de reach eigenlijk te lang is voor mij. Ik vrees wel dat een maat kleiner problemen zou geven naar beenlengte toe... ergens klopt de verhouding niet helemaal denk ik :unsure:

Leasen via het werk is vooral interessant door belastingsvoordeel natuurlijk. Dan mag je lening nog renteloos zijn, daar kom je gewoon niet aan. Voor een leasefiets betaal je nog niet de helft van de TCO van het leasecontract. Das waarschijnlijk ook wel de reden dat men na 3 jaar masaal al die Stromers off-load via 2dehands om dan gewoon direct een nieuwe te leasen. Mensen verdienen er gewoon geld op.
Op het eerste: veel te lage stack. Ik zou dan 10cm spacer ofzo moeten steken

Op tweede: leasing is ook geld lenen dus hogere rente is normaal hogere lease
Heeft ook invloed op andere zaken dus nee geld op verdienen is zoals Naomi die denkt dat ze BMW van 80k moet leasen
 
Nogal een slappe post zunne Kimme. Na alles wat ik de afgelopen dagen, weken en jaren van U heb mogen lezen...
- WVA is gewoon de beste wielrenner ter wereld. Vertelde ge nadat hij een veldcrosske in Herentals won dankzij een lekke band van MvdP. Die lekke band was volgens jou MvdP zijn eigen schuld want "als ge de mindere zijt hebt ge sneller pech.
- Remco snoert keer op keer, maakt niet uit op wat voor type van parcours, de criticasters de mond. Dat was volgens u dan nog niet eens uw subjectieve mening maar gewoon een "vaststelling".
- MvdP had maar een slappe TdF gereden. Hij heeft enkel wat leadouts gedaan voor Jasper, en dat waren dan nog eens slechte ook. Stelde allemaal niet veel voor.

Hoe noemen ze it weer ? Karma is a bitch ? Zoiets is het geloof ik hé. En nu is het dat Matthieu gewonnen heeft omdat dit een parcours op zijn maat was. Zielig hoor. Tijd om het fanboybrilleke (of is het het chauvinistische brilleke) of te zetten en eens naar de koers te beginnen kijken als een volwassen man.

btw.. voor degenen die er moeite mee hebben dat "ne Hollander" gewonnen heeft. Matthieu is toch gene Hollander hé. Ik bedoel, hoort die praten. Da is toch gewoon ne Vlaming. Eentje die toevallig in een ander kleur truitje rijdt maar imo is da gewoon ne Vlaming hoor. Hij is trouwens in België geboren en getogen. Interesseert mij geen bal dat hij in een oranje truitje rijdt.
Precies een beetje op je pik getrapt. jawadde.. Even erbij vertellen dat Remco ondertussen WK TT is geworden.. Karma is a bitch zegt em dan. Laat me niet lachen. Ik ben trouwens helemaal geen fanboy , echter heb wel een voorkeur voor Belgische renners. Daar is niks mis mee denk ik.

Uw bovenstaande repliek bevestigd weeral eens dat u er weinig van begrijpt wat ik schrijf. Ik ben trouwens een die-hard supporter van de koers en respecteer ook elke renner. Ga je dan efkes hier met quotes van x-aantal jaren geleden nog afkomen.. zegt vooral iets over u. Blijkbaar mag een mens niet van mening of gedrag veranderen in de loop der tijd?

Ik weet dat ik er vroeger ben overgeweest ivm posting tav VDP dat klopt. Maar ik respecteer hem als renner en zal dat blijven doen. Iets wat jij precies nog moet leren ivm Remco als ik uw minimaliserende postings lees.
 
Maar ik vind dat helemaal geen verwijt hoor. Het is gewoon iets dat mij op valt. Remco kiest duidelijk voor een heel ander programma en ontloopt daardoor vaak degenen waarvan ik vind dat net die de echte grootheden in de wielersport zijn. Er is niks mis mee dat Remco voor een ander programma kiest, maar zo lang hij niet echt de handschoen opneemt tegen die mannen wacht ik liever af vooraleer hem de nieuwe merckx te noemen.
Zijt eerlijk.. 2 zeges in LBL, 2 zeges in de classico San Sebastion en een Vuelta gewonnen. Waar was Remco in de voorjaarsklassiekers ? Als je LBL al op je naam hebt staan probeer je toch eens een andere koers te winnen imo.
Hopla daar gaan we weer.. minimaliseren van palmares en prestaties van Remco. Jij beseft echt niet wat je schrijft. Zwart op wit heb je compleet ongelijk. Ook wat betreft het "ontlopen" van toppers. Hij heeft ze vrijwel al allemaal geklopt. Enkel nog niet in een TDF dat is waar ja..

Ik kan ook zeggen. Waar was Pogacar in de UAE Tour? enzovoorts... Wat een zever man.
 
Ze kan geen 20 meter volgen hoor.
Van iemand die zegt dat ze vrij lang de mannen gaat kunnen volgen tot iemand zoals jij die zegt dat ze bijna na de eerste meter al moet lossen.
Je hoort hier nogal wat op dit forum. :support: Dat is van het ene uiterste naar het andere. :)

Laten we het erop houden dat de mannelijke atleet altijd zal zegevieren (mits iets of wat talent, training ..) en dat het verschil gemiddeld genomen gigantisch is.
 
Precies een beetje op je pik getrapt. jawadde.. Even erbij vertellen dat Remco ondertussen WK TT is geworden.
Weet ik. Ik heb volgens mij ook nooit gezegd dat hij dat niet zou kunnen. Ik heb gezegd dat ik, vooraleer ik hem begin te verafgooden eerst nog eens wil zien wat hij kan in een grote ronde wanneer de rest van de wereldtop aan de start staat. Na de Vuelta zullen we meer weten. En ik hoop voor hem, en voor voor België, dat hij die weet te winnen. Maar voorlopig heb ik nog mijn reservaties.
Ik weet dat ik er vroeger ben overgeweest ivm posting tav VDP dat klopt. Maar ik respecteer hem als renner en zal dat blijven doen. Iets wat jij precies nog moet leren ivm Remco als ik uw minimaliserende postings lees.
Maar wat zou ik hem niet respecteren als renner. Wat is dat voor flauwe zever. Ik ben gewoon niet het type mens dat direct op de bandwagon springt. Ja, hij heeft de Vuelta gewonnen. Kleine sidenote is dat Vingegaard en Pogacar er toen niet bij waren. ja, hij is WK tijdrijden geworden dit jaar. Opnieuw een kleine sidenote, tijdrijden is wel echt zijn specialiteit hé. En ja, vorig jaar was hij WK wielrennen. Hij is dan ook geen pannenkoek hé. Dat heb ik nooit gezegd ook niet. Ik heb enkel gezegd dat ik hem het wel eens wil zien opnemen tegen de echte groten. En ik hoop dat hij wint.
 
Remco kan niet alles winnen wat op zijn pad komt, alhoewel hij daar toch dichtbij in de buurt komt. Dus als hij de Vuelta niet wint is er geen enkele reden om hem weer eens de grond gaan in te boren. Sommige hebben echt onrealistische verwachtingen van een wielrenner.
 
Remco kan niet alles winnen wat op zijn pad komt, alhoewel hij daar toch dichtbij in de buurt komt. Dus als hij de Vuelta niet wint is er geen enkele reden om hem weer eens de grond gaan in te boren. Sommige hebben echt onrealistische verwachtingen van een wielrenner.
Exact! En sommigen die altijd afkomen met.. de toppers waren er niet als hij wint. Hij heeft die toppers al meermaals verslagen in verschillende wedstrijden.. maar dan is het blijkbaar nog niet voldoende.

Ik begrijp Remco zoals hij onlangs zei in een interview: "Ik kan blijkbaar nooit iets goed doen"..
 
Weet ik. Ik heb volgens mij ook nooit gezegd dat hij dat niet zou kunnen. Ik heb gezegd dat ik, vooraleer ik hem begin te verafgooden eerst nog eens wil zien wat hij kan in een grote ronde wanneer de rest van de wereldtop aan de start staat. Na de Vuelta zullen we meer weten. En ik hoop voor hem, en voor voor België, dat hij die weet te winnen. Maar voorlopig heb ik nog mijn reservaties.
Wie zegt er hier dat je hem moet verafgoden? Overdrijf nog wat.. 🥴

Vorig jaar in de Vuelta waren ook allemaal pannekoeken zeker? Sja.. het zal nooit goed zijn voor sommige criticasters zoals u. Wat hij ook wint of nog zal winnen het zal nooit voldoende of genoeg zijn voor die paar hardnekkige non-believers. Zegt meer over u denk ik dan. Koersliefhebber onwaardig in mijn ogen.
 
Exact! En sommigen die altijd afkomen met.. de toppers waren er niet als hij wint. Hij heeft die toppers al meermaals verslagen in verschillende wedstrijden.. maar dan is het blijkbaar nog niet voldoende.

Ik begrijp Remco zoals hij onlangs zei in een interview: "Ik kan blijkbaar nooit iets goed doen"..
Je moet ook wel eerlijk zijn en durven zeggen dat in rondes en vooral grote rondes het gegeven van de toppers verslagen hebben gewoon niet opgaat.

In eendaagskoersen mag het geen geheim zijn dat hij daar absolute top is, en in een koers op zijn maat altijd topfavoriet is.
De Amstel moet een koers zijn die hij kan winnen. Vlaanderen wil ik wel eens zien hoe ver hij komt, ik sluit niet uit dat hij daar wel ver kan geraken.
Dus ik zou graag wel eens hem daar zien stunten. Is het niks dan is het niks, dat is ook geen schande.

Dat de kleine man een grote meneer is dat staat buiten kijf. Maar waar ik mij vooral vragen bij stel is of hij kan nog verbeteren, en hoe lang hij een super hoog niveau kan aanhouden. Ik hoop nog lang, maar het kan ook zomaar binnen dit en 3 jaar gedaan zijn.
In die optiek zou ik in zijn plaats altijd het ijzer smeden wanneer het heet is.
 
Ik vraag me nog steeds af wie die grote namen zijn die hij ontwijkt?

Pogacar en Vinegard dan?
Als je met die moet vergelijken zijn Wout en Mathieu ook maar pannekoeken?

Remco heeft trouwens al voor beiden meermaals gefinished. Bijvoorbeeld LBL (monument) rijdt Vinegard ook ieder jaar mee.

Remco zijn palmares is imalnu al groter als dat van Wout.

2x wk op weg disciplines
2x monument (LBL)
1x grote ronde (Spanje)

Wout
0x wk op de weg
1x monument (Milan SanRemo)
0x grote ronde
Wel veel klassiekers

En heel veel veldcross maar dat kan je niet echt meetellen als je wegrenners vergelijken?
 
Zurich1.png


Parkoers voor volgend jaar. Laatste top ligt toch ver van de streep vind ik kan dus best wel met een grote groep te doen zijn. Wel langste WK sinds 81' dus makkelijk wordt het zeker niet.

Toch maar een plat parcours vind ik. Voor die regio had ik toch iets zwaarder verwacht en gehoopt.

Trouwens waarom eigenlijk altijd die vlakke aankomsten? Hoelang is het al geleden dat er nog eens een aankomst bergop was tijdens een WK? Je zou zeggen in 2012 waar Gilbert won, maar daar was het uiteindelijk ook nog 2km vlak tot aan de finish.
 
Bwa, dat lijkt mij toch meer dan zwaar genoeg. Al zeker met al die toppers die toch niet meer wachten tot de laatste ronde. En het zal bijna nergens écht vlak zijn. Die combinatie van de Zürichbergstrasse en de Witikon lijkt me toch ook wel meer dan zwaar genoeg om alles uit te dunnen, zeker omdat ze elkaar direct opvolgen.
 
Ik vraag me nog steeds af wie die grote namen zijn die hij ontwijkt?

Pogacar en Vinegard dan?
Als je met die moet vergelijken zijn Wout en Mathieu ook maar pannekoeken?

Remco heeft trouwens al voor beiden meermaals gefinished. Bijvoorbeeld LBL (monument) rijdt Vinegard ook ieder jaar mee.

Remco zijn palmares is imalnu al groter als dat van Wout.

2x wk op weg disciplines
2x monument (LBL)
1x grote ronde (Spanje)

Wout
0x wk op de weg
1x monument (Milan SanRemo)
0x grote ronde
Wel veel klassiekers

En heel veel veldcross maar dat kan je niet echt meetellen als je wegrenners vergelijken?
Die 9 overwinningen + groene trui in die kermiskoers die elk jaar in Frankrijk wordt gehouden zijn blijkbaar niet het vermelden waard in je lijstje?
 
Toch maar een plat parcours vind ik. Voor die regio had ik toch iets zwaarder verwacht en gehoopt.

Trouwens waarom eigenlijk altijd die vlakke aankomsten? Hoelang is het al geleden dat er nog eens een aankomst bergop was tijdens een WK? Je zou zeggen in 2012 waar Gilbert won, maar daar was het uiteindelijk ook nog 2km vlak tot aan de finish.

Zo een een wk met een echte coll is waarschijnlijk nog nooit echt geweest
Zo een circuitje van 3x de stelvio (langs de schone kant) / afdalen via zwitserland 😍

Natuurlijk wel minder spannend dan circuit zoals dit jaar en volgend jaar.
 
Zo een een wk met een echte coll is waarschijnlijk nog nooit echt geweest
Zo een circuitje van 3x de stelvio (langs de schone kant) / afdalen via zwitserland 😍

Natuurlijk wel minder spannend dan circuit zoals dit jaar en volgend jaar.
Ik spreek hier toch niet over echts cols? Ik heb het over aankomsten met een steiltegraad gaan i.p.v. de vlakke aankomsten die we nu jaar en jaar zien.
 
Die 9 overwinningen + groene trui in die kermiskoers die elk jaar in Frankrijk wordt gehouden zijn blijkbaar niet het vermelden waard in je lijstje?
Die mogen ook vermeld worden ja.


Persoonlijk vind ik de groene trui maar een troostprijs.
En dat er zoveel waarde wordt gegeven aan ritoverwinningen in een tour snap ik ook niet goed. Gaat toch helemaal niet om ritoverwinningen te pakken maar om de algehele wist. Dan vind ik WK trui-en en winst in een monument een pak belankrijker.


In de 24h van Lemans zeggen ze toch ook niet: maar die heeft de snelste 245ste ronde gereden...
 
Terug
Bovenaan