WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)


Bron is de CEO van Unilin. Het is zelfs meer dan 20 miljoen EUR volgens hem.
In ieder geval, SD Worx krijgt heel veel exposure voor veel minder geld.
 
Laatst bewerkt:

Bron is de CEO van Unilin. Het is zelfs meer dan 20 miljoen EUR volgens hem.
In ieder geval, SD Worx krijgt heel veel exposure voor veel minder geld.

Het is nog wel een pak meer, dat is mijn punt.
Was niet als reactie op jouw vergelijking. Want op dat vlak klopt je punt volledig. 4 miljoen (al ben ik benieuwd of dat nu nog klopt) is echt niets voor de exposure dat dat team krijgt.
 
Budget team SD Worx: 4 miljoen EUR
Budget team Soudal - Quickstep : 20 miljoen EUR

Ik denk dat SD Worx toch echt wel waar voor zijn geld krijgt voor dat bedrag. Wel gek dat er niet een meer "vrouwelijk merk" is dat een world team sponsort (cosmetica bvb).
Het is veel goedkoper om Wannabe wielrensters op Instagram wat geld te geven :unsure:
 
In ieder geval, SD Worx krijgt heel veel exposure voor veel minder geld.
Het aantal tv-uren bij de vrouwen ligt nog altijd vele malen lager dan bij de mannen. Welke vrouwenkoersen gaan we dit jaar nog live op tv zien? Het EK, en dat zal het zowat zijn zeker. En daar rijden ze dan nog niet eens met hun SD Worx truitje aan.
In het veldrijden is het prijzengeld gelijk getrokken, en verdienen vrouwen als Alvaro en Brandt héél goed geld. Simpelweg elke cross bij de vrouwen komt op TV.

Als je op instagram gaat kijken naar Kopecky, 127k volgers. Mannen als Pogacar of VDP gaan over het miljoen hé.
Er is een reden waarom VDP het uithangbord is van Lamborghini en Kopecky dat van Skoda.
 
Het is veel goedkoper om Wannabe wielrensters op Instagram wat geld te geven :unsure:
Is Puck Moonen nog altijd een ding? -> ja dus

Het aantal tv-uren bij de vrouwen ligt nog altijd vele malen lager dan bij de mannen. Welke vrouwenkoersen gaan we dit jaar nog live op tv zien? Het EK, en dat zal het zowat zijn zeker. En daar rijden ze dan nog niet eens met hun SD Worx truitje aan.
In het veldrijden is het prijzengeld gelijk getrokken, en verdienen vrouwen als Alvaro en Brandt héél goed geld. Simpelweg elke cross bij de vrouwen komt op TV.

Als je op instagram gaat kijken naar Kopecky, 127k volgers. Mannen als Pogacar of VDP gaan over het miljoen hé.
Er is een reden waarom VDP het uithangbord is van Lamborghini en Kopecky dat van Skoda.
Puck Moonen heeft 730k volgers zonder ooit een koers uit te rijden. Een knappe wielrenster die wat prijzen wint veegt de vloer aan met al die venten qua populariteit
Denk maar aan Kournikova in het tennis indertijd
 
Budget team SD Worx: 4 miljoen EUR
Budget team Soudal - Quickstep : 20 miljoen EUR

Ik denk dat SD Worx toch echt wel waar voor zijn geld krijgt voor dat bedrag. Wel gek dat er niet een meer "vrouwelijk merk" is dat een world team sponsort (cosmetica bvb).
Omdat het leeuwendeel van die kijkers evengoed gewoon mannen zijn? Cosmetica heeft dus geen nut want het zijn niet de brouwen die kijken (enfin, die zijn er wel maar is zeker geen 50% van het publiek).

Ik meen mij ook te herinneren ooit gelezen te hebben dat wielrennen maar ook voetbal eigenlijk commercieel niet interessant zijn om uit te zenden. De uitleg was iets genre: TV reclame is eigenlijk vooral gericht op vrouwen oid.
 
Het is nog wel een pak meer, dat is mijn punt.
Was niet als reactie op jouw vergelijking. Want op dat vlak klopt je punt volledig. 4 miljoen (al ben ik benieuwd of dat nu nog klopt) is echt niets voor de exposure dat dat team krijgt.
Ja de vrouwen hun loon is dan ook tweemaal niks tegenover die van de mannen natuurlijk.
Het loon waarvoor Kopecky rondrijdt daar zou een semi-topper eens mee lachen.

Vollering verdiende 61k met de tour. Waarvan nog de ploeg moet betaald worden ook. Dat is op zijn zachts uitgedrukt weinig.

In 2021 zei de UCI dat elke rensters minstens 32k moest verdienen. Er kwam toen veel tegenkanting want dit was niet betaalbaar voor sommige teams.

Qua exposure moet je ook eerlijk zijn dat Remco of Sagan op een Tarmac SL8 verkoopt. Mannen zien dat en willen een SL8. Vrouwen die kijken naar vollering gaan dat echt wel een stuk minder hebben, om maar niet te zeggen gewoon niet hebben. Specialized had vroeger een specifiek vrouwenmodel, de Ruby. Het hoeft geen geheim te zijn dat deze niet meer bestaat omdat de vraag ernaar beperkt was.



Is Puck Moonen nog altijd een ding? -> ja dus


Puck Moonen heeft 730k volgers zonder ooit een koers uit te rijden. Een knappe wielrenster die wat prijzen wint veegt de vloer aan met al die venten qua populariteit
Denk maar aan Kournikova in het tennis indertijd

Sex sells.
Veel van die volgers zijn mannen. Mannen die haar volgen voor haar mooi snoetje.
Veel vrouwen hebben weinig affectie met haar omdat ze een beetje gemaakt is. Ook zijn de producten die ze promoot gericht op mensen die iets magerder zijn.
Een man met buikje in maap kledij kan nog. Maar een vrouw heeft dat net iets minder graag.
 
Puck Moonen heeft 730k volgers zonder ooit een koers uit te rijden. Een knappe wielrenster die wat prijzen wint veegt de vloer aan met al die venten qua populariteit
Denk maar aan Kournikova in het tennis indertijd
Als Kournikova een match speelde kwam ze in beeld in kort rokje. Niemand gaat naar het wielrennen kijken puur omdat er knappe madam meerijd hé. Ze rijden in peloton en dragen nu niet bepaald onthullende kledij.

Bij VDP gaat het om "echte" volgers. Bij vrouwen hangt het er gewoon van af hoe hard ze zich willen prostitueren op instagram.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ja de vrouwen hun loon is dan ook tweemaal niks tegenover die van de mannen natuurlijk.
Het loon waarvoor Kopecky rondrijdt daar zou een semi-topper eens mee lachen.

Vollering verdiende 61k met de tour. Waarvan nog de ploeg moet betaald worden ook. Dat is op zijn zachts uitgedrukt weinig.

In 2021 zei de UCI dat elke rensters minstens 32k moest verdienen. Er kwam toen veel tegenkanting want dit was niet betaalbaar voor sommige teams.

Qua exposure moet je ook eerlijk zijn dat Remco of Sagan op een Tarmac SL8 verkoopt. Mannen zien dat en willen een SL8. Vrouwen die kijken naar vollering gaan dat echt wel een stuk minder hebben, om maar niet te zeggen gewoon niet hebben. Specialized had vroeger een specifiek vrouwenmodel, de Ruby. Het hoeft geen geheim te zijn dat deze niet meer bestaat omdat de vraag ernaar beperkt was.





Sex sells.
Veel van die volgers zijn mannen. Mannen die haar volgen voor haar mooi snoetje.
Veel vrouwen hebben weinig affectie met haar omdat ze een beetje gemaakt is. Ook zijn de producten die ze promoot gericht op mensen die iets magerder zijn.
Een man met buikje in maap kledij kan nog. Maar een vrouw heeft dat net iets minder graag.
Nochtans is de geometrie van een tarmac eigenlijk veel te aggressief voor een toerist

Anderzijds was er daarnet op journaal/het nieuws (weet al niet meer wat opstond) 7 jongere meisjes die in club fietsten en die op kop reed met een specialized (ofte als de papa/mama betaalt....)
 
Nochtans is de geometrie van een tarmac eigenlijk veel te aggressief voor een toerist
Je moet de geometrie van een ultimate of een aeroad eens opzoeken voor de lol :p

Een tarmac blijft natuurlijk een racefiets. En een hele goeie for that matter.
Als je in die klasse shopt is het hoe dan ook een iets agressievere geometrie die krijgt.
Mensen kopen dat in veel gevallen omdat ze weten dat het een goeie fiets is, voor de naam, omdat de profs erop rijden, omdat ze hem mooi vinden, omdat 10k een peulschil is, omdat de leningen goedkoop staan, omdat ze hun gezin graag op droge boterhammen zetten, …
En niet zozeer omdat ze zo goed met de fiets kunnen rijden.

Trouwens dat van die lening is geen joke. Ik hoorde onlangs iemand die zijn fiets gefinancierd had. En niet de gespreid betalen zoals bij canyon, maar effectief een persoonlijke lening bij de bank.
Mijn klomp brak werkelijk.
 
Trouwens dat van die lening is geen joke. Ik hoorde onlangs iemand die zijn fiets gefinancierd had. En niet de gespreid betalen zoals bij canyon, maar effectief een persoonlijke lening bij de bank.
Mijn klomp brak werkelijk.
Een kameraad heeft zo zijn mountainbike van 6k gefinancierd. Hij stuurde me net vandaag dat hij afbetaald was, hij heeft 21 euro rente moeten betalen op een lening van 24 maanden 🤣. De tijd van het gratis geld is ondertussen wel gepasseerd, tegenwoordig zitten ze aan 4%.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Je moet de geometrie van een ultimate of een aeroad eens opzoeken voor de lol :p

Een tarmac blijft natuurlijk een racefiets. En een hele goeie for that matter.
Als je in die klasse shopt is het hoe dan ook een iets agressievere geometrie die krijgt.
Mensen kopen dat in veel gevallen omdat ze weten dat het een goeie fiets is, voor de naam, omdat de profs erop rijden, omdat ze hem mooi vinden, omdat 10k een peulschil is, omdat de leningen goedkoop staan, omdat ze hun gezin graag op droge boterhammen zetten, …
En niet zozeer omdat ze zo goed met de fiets kunnen rijden.

Trouwens dat van die lening is geen joke. Ik hoorde onlangs iemand die zijn fiets gefinancierd had. En niet de gespreid betalen zoals bij canyon, maar effectief een persoonlijke lening bij de bank.
Mijn klomp brak werkelijk.
Tarmac wordt letterlijk gewoon niet in mijn maat gemaakt, aeroad en ultimate wel (als ik wat moeite doe)
Een kameraad heeft zo zijn mountainbike van 6k gefinancierd. Hij stuurde me net vandaag dat hij afbetaald was, hij heeft 21 euro rente moeten betalen op een lening van 24 maanden 🤣. De tijd van het gratis geld is ondertussen wel gepasseerd, tegenwoordig zitten ze aan 4%.
Klopt idd wel, vandaar ook dat leasen via het werk minder interessant wordt
 
Trouwens dat van die lening is geen joke. Ik hoorde onlangs iemand die zijn fiets gefinancierd had. En niet de gespreid betalen zoals bij canyon, maar effectief een persoonlijke lening bij de bank.
Mijn klomp brak werkelijk.

Waarom zou je het niet doen voor een dure fiets? Je betaald iets van een 20€ rente op een bedrag van 4k. Dat is ook geen persoonlijke lening (want dan ben je zot met die interesten) maar een fietslening.

Volgens mij zou je nog raar kijken hoeveel leningen er lopen voor speedpedelecs. Je betaalt er bijna geen interesten op en je kan je lening betalen met je fietsvergoeding. Je zou bijna zot moeten zijn om het niet te doen.
 
Waarom zou je het niet doen voor een dure fiets? Je betaald iets van een 20€ rente op een bedrag van 4k. Dat is ook geen persoonlijke lening (want dan ben je zot met die interesten) maar een fietslening.

Volgens mij zou je nog raar kijken hoeveel leningen er lopen voor speedpedelecs. Je betaalt er bijna geen interesten op en je kan je lening betalen met je fietsvergoeding. Je zou bijna zot moeten zijn om het niet te doen.
De rentes staan momenteel rond de 4% voor een fietslening :p
Voor 4k betaal je dus 175€ rente op 24 maanden.

Voor een speedpedelec snap ik dat nog, dat betaalt zichzelf dan nog terug met de fietsvergoeding. Dat is een vervoersmiddel voor naar uw werk te gaan bv. Maar het ging bij mij over mannen die een koersfiets van 10k op afbetaling nemen.
Gedurende 48 maanden elke maand 224€ aftikken voor uw fiets dat voel je wel. Zeker als de insteek is dat je die 10k uberhaupt niet hebt. En die fiets met moeite 3k/jaar het asfalt ziet.
 
Laatst bewerkt:
Tarmac wordt letterlijk gewoon niet in mijn maat gemaakt, aeroad en ultimate wel (als ik wat moeite doe)
Heb jij moeite met een kleiner frame? Ik heb ondertussen een kleine 10 jaar een 2XL Ultimate en hoe langer ik er mee rijd hoe meer het mij op valt dat de reach eigenlijk te lang is voor mij. Ik vrees wel dat een maat kleiner problemen zou geven naar beenlengte toe... ergens klopt de verhouding niet helemaal denk ik :unsure:
Klopt idd wel, vandaar ook dat leasen via het werk minder interessant wordt
Leasen via het werk is vooral interessant door belastingsvoordeel natuurlijk. Dan mag je lening nog renteloos zijn, daar kom je gewoon niet aan. Voor een leasefiets betaal je nog niet de helft van de TCO van het leasecontract. Das waarschijnlijk ook wel de reden dat men na 3 jaar masaal al die Stromers off-load via 2dehands om dan gewoon direct een nieuwe te leasen. Mensen verdienen er gewoon geld op.
 
De rentes staan momenteel rond de 4% voor een fietslening :p
Voor 4k betaal je dus 175€ rente op 24 maanden.

Voor een speedpedelec snap ik dat nog, dat betaalt zichzelf dan nog terug met de fietsvergoeding. Dat is een vervoersmiddel voor naar uw werk te gaan bv. Maar het ging bij mij over mannen die een koersfiets van 10k op afbetaling nemen.
Gedurende 24 maanden elke maand 224€ aftikken voor uw fiets dat voel je wel. Zeker als de insteek is dat je die 10k uberhaupt niet hebt. En die fiets met moeite 3k/jaar het asfalt ziet.
Nu die 10 k direct betalen voel je natuurlijk ook. Maar 10k€ lenen voor een fiets voor vrijetijdsbesteding is natuurlijk wel nuts
Maar indien ik een fiets kan kopen van 10k€ met 24 afbetalingen van 224€, laat me dat dan weten. :woohoo: Je gaat dan toch minstens de helft op voorhand cash mogen betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nu die 10 k direct betalen voel je natuurlijk ook. Maar 10k€ lenen voor een fiets voor vrijetijdsbesteding is natuurlijk wel nuts
Maar indien ik een fiets kan kopen van 10k€ met 24 afbetalingen van 224€, laat me dat dan weten. :woohoo: Je gaat dan toch minstens de helft op voorhand cash mogen betalen.
Moet inderdaad 48 maanden zijn :p
Op 24 maanden kan ook, maar dan zit je aan 433€, voor een fiets voor in het weekend te gaan rijden :p

Allez je kan niemand zijn rekening maken. Maar de prijzen voor fietsen zijn gewoon vrij nuts.
Leasing helpt daarbij, maar het houdt ook een pervers systeem in stand natuurlijk.
Langs de andere kant betaal je ook al snel 150€ voor een paar loopschoenen.
 
Allez je kan niemand zijn rekening maken. Maar de prijzen voor fietsen zijn gewoon vrij nuts.
Ik kocht exact 14 jaar en één dag geleden een trek 1.9 (aluminium) met full ultegra afmontage voor 999 EUR
Ik heb even gecheckt, vandaag zit je aan 1999 EUR voor een alu fiets met 105 afmontage.
 
De rentes staan momenteel rond de 4% voor een fietslening :p
Voor 4k betaal je dus 175€ rente op 24 maanden.

Voor een speedpedelec snap ik dat nog, dat betaalt zichzelf dan nog terug met de fietsvergoeding. Dat is een vervoersmiddel voor naar uw werk te gaan bv. Maar het ging bij mij over mannen die een koersfiets van 10k op afbetaling nemen.
Gedurende 48 maanden elke maand 224€ aftikken voor uw fiets dat voel je wel. Zeker als de insteek is dat je die 10k uberhaupt niet hebt. En die fiets met moeite 3k/jaar het asfalt ziet.
Die redenering kan je doortrekken voor alles wat je op afbetaling koopt.
Leven en laten leven.
 
Terug
Bovenaan