WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Helaas niet, heb net de site van Sporza en X doorzocht en niets gevonden van fragmenten.
https://sporza.be/nl/2023/08/06/nic...is-goed-voor-olympische-spelen~1691350390616/
Dit is het enigste dat ik kan vinden van haar en Berteele, maar deze lijkt me mee te vallen langs Carl' kant. Zijn de meest normale vragen, die je stelt als interviewer.
Misschien de "waarom ben je dan niet onderdoor gegaan" en "toch niet schrik van een straf," maar dat lijken me zo'n typische vragen, die iemand stelt, die nooit heeft gekoerst, om toch het interview wat te vullen.
 
Het verschil tussen mannelijke profrenners en vrouwelijke is gewoon zo gigantisch groot.
Hallo
Het verschil tussen vrouwen en mannen is gigantisch groot
In bijna alle sporten
Bvb
Marathon 2:01:09 vs 2:17:39​
1/2 thriathlon 3:26:06 vs 3:53:03​
Hoogspringen 2m45 vs 2m09​
Zwemmen 1500m : 22:48 vs 25:06​

Ik ben het dus grotendeels eens met de boodschap die @Str8_6 aangeeft: die mededeling van Renaat was ongepast.
Indien ik hoofdredacteur sport van de VRT was, zou Renaat maandag een uitbrander van me krijgen, en aangeven dat dit de laatste keer is dat hij er mee wegkomt.
Of zouden we het OK gevonden hebben indien iemand zou aangegeven hebben dat de 2m05 waarmee Tia goud won op het WK nog niet voldoende was om zich te kwalificeren bij de mannen (en dan wil ik zeggen : deelnamelimiet voor het WK)?
 
Hallo
Het verschil tussen vrouwen en mannen is gigantisch groot
In bijna alle sporten
Bvb
Marathon 2:01:09 vs 2:17:39​
1/2 thriathlon 3:26:06 vs 3:53:03​
Hoogspringen 2m45 vs 2m09​
Zwemmen 1500m : 22:48 vs 25:06​

Ik ben het dus grotendeels eens met de boodschap die @Str8_6 aangeeft: die mededeling van Renaat was ongepast.
Indien ik hoofdredacteur sport van de VRT was, zou Renaat maandag een uitbrander van me krijgen, en aangeven dat dit de laatste keer is dat hij er mee wegkomt.
Of zouden we het OK gevonden hebben indien iemand zou aangegeven hebben dat de 2m05 waarmee Tia goud won op het WK nog niet voldoende was om zich te kwalificeren bij de mannen (en dan wil ik zeggen : deelnamelimiet voor het WK)?
Ik snap niet goed waar je op reageert?

Er zijn hier enkelen die beweren dat Kopecky het zou kunnen halen van de mindere goden bij de mannen.
Zij dwalen... en geen klein beetje. Kopecky wordt aan flarden gereden door elke profrenner, en ook door een hele resem amateurrenners.

Ik weet dat het verschil bij mannen en vrouwen in elke sport gigantisch is.
Vergelijken tussen de twee is gewoon dom.

Ik denk dat de enige uitzondering schansspringen is, waar de waardeverhouding vrij gelijk zouden zijn omdat mannen meer kracht hebben, maar vrouwen minder wegen. But don't quote me on that.
 
Ze kan geen 20 meter volgen hoor.

Het verschil tussen mannelijke profrenners en vrouwelijke is gewoon zo gigantisch groot.
Op de piste? Als je er nog nooit hebt opgereden en 'koud' aan begint?
Ik zou graag eens een groene prof erop willen zien rijden tegen een mannelijke pistier, de sprint over enkele rondes bv.
Afhankelijk van hoe die erop rijdt (nerveus, beetje schrik), weet ik het niet tegen een vrouw van wereldtop op de piste, hoor.
Evengoed speelt Lotte met die angst van een coureur, door bovenaan te gaan rijden.
Je hebt natuurlijk die snelheid en kracht, die er fel bovenuit steekt bij een man. Dat zou het nog compenseren.
 
Op de piste? Als je er nog nooit hebt opgereden en 'koud' aan begint?
Ik zou graag eens een groene prof erop willen zien rijden tegen een mannelijke pistier, de sprint over enkele rondes bv.
Afhankelijk van hoe die erop rijdt (nerveus, beetje schrik), weet ik het niet tegen een vrouw van wereldtop op de piste, hoor.
Evengoed speelt Lotte met die angst van een coureur, door bovenaan te gaan rijden.
Je hebt natuurlijk die snelheid en kracht, die er fel bovenuit steekt bij een man. Dat zou het nog compenseren.
als die man niet valt... ja
Die moet maar op 70% rijden en rijdt even snel als Lotte Kopecky.
 
Ik snap niet goed waar je op reageert?

Er zijn hier enkelen die beweren dat Kopecky het zou kunnen halen van de mindere goden bij de mannen.
Zij dwalen... en geen klein beetje. Kopecky wordt aan flarden gereden door elke profrenner, en ook door een hele resem amateurrenners.

Ik weet dat het verschil bij mannen en vrouwen in elke sport gigantisch is.
Vergelijken tussen de twee is gewoon dom.

Ik denk dat de enige uitzondering schansspringen is, waar de waardeverhouding vrij gelijk zouden zijn omdat mannen meer kracht hebben, maar vrouwen minder wegen. But don't quote me on that.
Misschien eens kijken wat de basis was voor de claim van @Str8_6
Heb wel meerdere rare dingen gehoord. Was plots bezig over hoe rap de mannen over een bepaald deel gereden met de woorden: Zij rijden hier xx km/h gemiddeld en de profs reden er aan 40 km/h gemiddeld over.
Hier gaat mijn reactie dus over. Gewoon totaal onacceptabel en een zoveelste bewijs dat Renaat gewoon incompetent is
 
Misschien eens kijken wat de basis was voor de claim van @Str8_6

Hier gaat mijn reactie dus over. Gewoon totaal onacceptabel en een zoveelste bewijs dat Renaat gewoon incompetent is

Dat was een opmerking van Ruben van Gucht tijdens het commentaar geven.

Dat interview van Renaat met Lotte was inderdaad los erover.
 
Amai, Kopecky. Straffe kost :clap:
Je moet het toch maar afmaken als topfavoriet. Maar hét moment was daar.

Veel respect, want privé-gewijs toch ook gewoon een dramatisch jaar. Chapeau dat je dat om kan zetten in zoveel kracht in de sport.

E3 is toch gewoon een volwaardige klassieker.

Die vergelijkingen in de trant van "dan rijden er maar een paar renners een goed seizoen" vind ik echt bij de haren getrokken. Elke renner heeft zijn eigen status/loon/...
Als je als kopman van één van de beste teams in de top10 van best betaalde renners staat dan is 1x E3 winnen gewoon wat magertjes.

Declercq of Van Gils rijden een prima seizoen zonder grote overwinningen, dat kan dus perfect. maar voor Van Aert gaat dat niet meer op vind ik.

Ah, ok. Ik dacht dat je dat van E3 al in de andere richting bedoelde ;-)

En natuurlijk is dat wat bij de haren getrokken (want ik ging eigenlijk eerst 'kopmannen' neerschrijven), maar was het gewoon niet eens met het 'slechte' seizoen van Van Aert.

Alaphilippe, die heeft voor zijn status een slecht seizoen gereden. Van Aert heeft gewoon een degelijk/goed seizoen gereden. MVDP heeft dan weer een absoluut topseizoen gereden (een seizoen waarvan we waarschijnlijk na zijn carrière gaan zeggen dat het zijn beste seizoen was).
 
Eerlijk gezegd vind ik Ruben & Ine nog wel een degelijk duo om naar te luisteren wat betreft het commentaar bij de vrouwen. Dan vind ik Karl bij de mannen een stuk vervelender.

En die ene vraag van Renaat is gewoonweg beneden alle peil. Degoutant gewoon. Als Lotte haar zege wil opdragen aan haar overleden broer zal ze dat uit haar eigen wel zeggen. Ik mag absoluut hopen dat hij zich achteraf heeft geëxcuseerd.
 
ligt het nu aan mij of lijkt Lotte op deze foto onderweg naar Madame Tussaud’s? :biglaugh:

 
Eerlijk gezegd vind ik Ruben & Ine nog wel een degelijk duo om naar te luisteren wat betreft het commentaar bij de vrouwen. Dan vind ik Karl bij de mannen een stuk vervelender.
Ze zijn wel niet zo goed voorbereid vind ik.

schweinberger werd door wel wat mensen als kanshebber op tot 3-5 plaats gezet: mede door haar vrij goed voorjaar + goede tijdrit.

Ze kwam lijk helemaal verbaasd uit de lucht vallen
Vandaag dat ze er nog bijzat

Niet alleen dit maar er zijn zo nog kleine dingetjes.
Ook in andere koersen.

Maar het is minder dramatisch als die fouten van Karl.

Maar misschien ben ik wat streng ,en zijn betere wielerkenners dat niet zo goed in live becommentariëren
 
Het WK voor de dames gisteren trok tot net geen 870.000 kijkers
dat is nog wel wat minder dan het WK bij de mannen 1.260.000 kijkers, maar het marktaandeel is wel vergelijkbaar (66.5% vs 70.2%). Het was dan ook mooier weer gisteren dan vorige week
Eigenlijk geeft dit aan dat de vrouwenkoers commercieel gezien wel interessant is (ik had begrepen dat er nog een verschil was in premies en wedden)
 
Ik denk nu wel niet dat Vlaanderen echt representatief is voor de rest vd wereld. En we hadden de topfavoriete, dat speelt ook mee he.

Maar er zit sowieso veel potentieel in. Met die Tour voor vrouwen is de exposure voor de sponsor ook weer een stuk toegenomen.
Ik denk wel dat binnen dit en 5 jaar de sport in breedte al een heel stuk verder zal staan. Want nu is het toch wel 20 goeie rensters en dan gaat het heel snel bergaf. En van die 20 rijden er dan nog 7 bij sd worx.

In die Thüringen Ladies Tour wint sd worx de TTT en vervolgens wint elke renster van de ploeg een rit 🙄. Zoiets moet er toch uit om als sport serieus genomen te worden.
 
Ik denk nu wel niet dat Vlaanderen echt representatief is voor de rest vd wereld. En we hadden de topfavoriete, dat speelt ook mee he.

Maar er zit sowieso veel potentieel in. Met die Tour voor vrouwen is de exposure voor de sponsor ook weer een stuk toegenomen.
Ik denk wel dat binnen dit en 5 jaar de sport in breedte al een heel stuk verder zal staan. Want nu is het toch wel 20 goeie rensters en dan gaat het heel snel bergaf. En van die 20 rijden er dan nog 7 bij sd worx.

In die Thüringen Ladies Tour wint sd worx de TTT en vervolgens wint elke renster van de ploeg een rit 🙄. Zoiets moet er toch uit om als sport serieus genomen te worden.
Budget team SD Worx: 4 miljoen EUR
Budget team Soudal - Quickstep : 20 miljoen EUR

Ik denk dat SD Worx toch echt wel waar voor zijn geld krijgt voor dat bedrag. Wel gek dat er niet een meer "vrouwelijk merk" is dat een world team sponsort (cosmetica bvb).
 
Terug
Bovenaan