Ja hoor, pas vanaf zondag toe.Zijn de cinémas morgen nu nog open? Ik ging morgen met de kinderen naar Spiderman gaan kijken..
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja hoor, pas vanaf zondag toe.Zijn de cinémas morgen nu nog open? Ik ging morgen met de kinderen naar Spiderman gaan kijken..
En dat gevoel begin ik ook te krijgen. Ik ga nog mijn derde prik gaan halen maar ik geloof niet meer dat we hierdoor "vrij" gaan zijn. En als da niet zo blijkt en we moeten voor nen vierde, dan ga ik toch nog twijfelenHet probleem is dat de mensen gaan afhaken met vaccins als men maatregelen zoals dit blijven nemen. Ikzelf zie het nut van de vaccins maar genoeg mensen die redeneren van “ik heb mijn vaccins laten zetten maar ze sluiten de boel nog steeds, ze kunnen de boom in met hun 3/4/5e vaccin”
Daar hebben ze precies ook nog niet over nagedacht bij de regering.
Straks te koop bij de apotheek voor 8 euro 't stukEn nog 1: pas NU raadt het overlegcomité FFP2 maskers aan, terwijl we ons hier al 3 overlegcomités geleden afvroegen waarom goedkope en nuttige zaken zoals dit niet al lang verplicht werden in de plaats van enkel maaaaatregelen.
Het probleem is dat de mensen gaan afhaken met vaccins als men maatregelen zoals dit blijven nemen. Ikzelf zie het nut van de vaccins maar genoeg mensen die redeneren van “ik heb mijn vaccins laten zetten maar ze sluiten de boel nog steeds, ze kunnen de boom in met hun 3/4/5e vaccin”
Het probleem is dat de mensen gaan afhaken met vaccins als men maatregelen zoals dit blijven nemen. Ikzelf zie het nut van de vaccins maar genoeg mensen die redeneren van “ik heb mijn vaccins laten zetten maar ze sluiten de boel nog steeds, ze kunnen de boom in met hun 3/4/5e vaccin”
En dat gevoel begin ik ook te krijgen. Ik ga nog mijn derde prik gaan halen maar ik geloof niet meer dat we hierdoor "vrij" gaan zijn. En als da niet zo blijkt en we moeten voor nen vierde, dan ga ik toch nog twijfelen

Het geeft vooral stof tot nadenken dat alle redenen om kinderen niet te vaccineren ook gelden voor gezonde mensen zeg maar tot 35/40 jaar.Idem, ik heb mijn 3e prik gekregen.
Maar als ze nu over een half jaar of een jaar opnieuw willen vaccineren met 4e prik ga ik ook beginnen twijfelen.
Laat de oudere generatie dat maar doen, samen met hun jaarlijkse inenting tegen de griep.
Ik ben relatief jong, gezond en fit. Dat betekent niet dat ik niet zwaar ziek kan worden van corona, maar de kans is toch wel bijzonder klein.
Transmissie verhinderen als motivatie (om anderen te beschermen) is ook niet bepaald sterk. Dat virus muteert toch, zodanig dat zelfs met 80% van de bevolking gevaccineerd we gigantische besmettingsgolven kunnen krijgen.
Als men daaraan trouwens gevolgen zou beginnen vasthangen wat betreft het CST, gaat mijn reactie ook net het tegenovergestelde zijn.
Dat gaat nu al beginnen... 9 maanden geldig na 2 prikken, daarna moet je de booster gekregen hebben, anders rood schermpje
Ge vraagt u idd af: wat is het volgende.
Ik denk dat het vrij zeker is dat er een 4de prik komt (wss vanaf april in de USA , tegen de zomer hier)En dat gevoel begin ik ook te krijgen. Ik ga nog mijn derde prik gaan halen maar ik geloof niet meer dat we hierdoor "vrij" gaan zijn. En als da niet zo blijkt en we moeten voor nen vierde, dan ga ik toch nog twijfelen
Geen cst voor kinderen vind ik net een goed ding. Onder de 16 kan je geen vaccin krijgen zonder de goedkeuring van je ouders. Ga je hen straffen voor een keuze die iemand anders voor hen gemaakt heeft?Het geeft vooral stof tot nadenken dat alle redenen om kinderen niet te vaccineren ook gelden voor gezonde mensen zeg maar tot 35/40 jaar.
Men heeft jonge mensen tussen 18 en 25 zoveel afgepakt en waarom?
Nu blijkt dat de kleintjes de motor zijn, durft men plots vaccineren niet semi-verplichten (geen cst voor kinderen), want wat met de lange termijneffecten van vaccin?
Tja.
Ik snap het nut van die versnelde boosterrush nu ook niet als er nog een hoop maatregelen deze winter gaan gelden. Een vaccin heeft zijn nut als er juist versoepelingen zijn en mensen meer contact met elkaar hebben, zeker als dat vaccin na enkele maanden al uitgewerkt is qua efficientie. Ik haal mijn booster wel op als die kippen-zonder-kop rush voor die booster gaan liggen is en de versoepelingen in aantocht zijn.Het probleem is dat de mensen gaan afhaken met vaccins als men maatregelen zoals dit blijven nemen. Ikzelf zie het nut van de vaccins maar genoeg mensen die redeneren van “ik heb mijn vaccins laten zetten maar ze sluiten de boel nog steeds, ze kunnen de boom in met hun 3/4/5e vaccin”
Als de regering uw CST niet op rood zet tegen dan heIk snap het nut van die versnelde booster nu ook niet als er nog een hoop maatregelen deze winter gaan gelden. Een vaccin heeft zijn nut als er juist versoepelingen zijn en mensen meer contact met elkaar hebben, zeker als dat vaccin na enkele maanden al uitgewerkt is qua efficientie. Ik haal mijn booster wel op als die kippen-zonder-kop rush voor die booster gaan liggen is en de versoepelingen tegen de lente in aantocht zijn.
We zijn nu afhankelijk van die willekeur.Dat is al afgesproken in de EU.Als de regering uw CST niet op rood zet tegen dan heWe zijn nu afhankelijk van die willekeur.
Goh bij mij tweede vaccinatie was het nog juli 2022 dat ik kon lezen op de officiële websites van de Vlaamse overheid. Qua "rechtszekerheid" om het zo maar te noemen geeft dit ook niet echt een goede indruk. Ik weet dat nieuwe varianten en dergelijke de geldigheid zouden kunnen aanpassen / verkorten maar geef dit dan ook duidelijk aan vanaf het begin van de initiële vaccinatiecampagne . Er gaat veel volk afhaken na vandaag bij zowel het opvolgen van de maatregelen als hun booster halen. (ik niet om dit even duidelijk te maken)Dat is al afgesproken in de EU.
9 maand na laatste vaccin zal CST vervallen.
de US inderdaad nauwelijks maatregelen volgens kameraad die daar woont. Daar wordt veel minder hysterisch gedaan over corona, en alles draait daar ook gewoon verder hoor..
Hangt er vanaf waar hij woont natuurlijk.In de US inderdaad nauwelijks maatregelen volgens kameraad die daar woont. Daar wordt veel minder hysterisch gedaan over corona, en alles draait daar ook gewoon verder hoor..
cvprovider.nmhealth.org
Dus max met 5 samenkomen, ook thuis. Cafés & clubs gesloten. Je mag niet binnen eten in restaurants en buiten max 1/4e capaciteit; indien er alcohol geserveerd wordt 21u sluitingsuur. Theater/bioscoop/andere entertainment gesloten.Essential businesses (non-retail): No capacity restrictions but must limit operations to only those absolutely necessary to carry out essential functions
Essential retail spaces: 25% of maximum capacity (indoor and outdoor)
Food and drink establishments: No indoor dining permitted; 25% of maximum capacity for outdoor dining; any establishment serving alcohol must close by 9 p.m. each night
Close-contact businesses: 25% of maximum capacity or 10 customers at one time, whichever is smaller; 25% of any outdoor space on the premises
Large entertainment venues: May not operate
Recreational facilities: 25% of maximum capacity of any outdoor space on the premises; indoor not permitted
Bars and clubs: May not operate
**All other businesses: 25% of maximum capacity (indoor and outdoor)
Houses of worship: May hold religious services, indoors or outdoors, or provide services through audiovisual means, but may not exceed 25% of the maximum capacity of any enclosed space on the premises; may operate at 100% capacity outdoors
Places of lodging: 40% of maximum occupancy for those that have completed NM Safe Certified training; 25% of maximum occupancy for all others; 5 guests maximum for vacation rentals
Mass gatherings limit: 5 persons
New Mexico is een van de minstbevolkte staten van de VS . Pech met de statistieken dan ? Het is niet de eerste keer dat minderbevolkte delen net zwaarder gestraft worden .Hangt er vanaf waar hij woont natuurlijk.
De VS is 320x groter dan België en heeft 28.5x zoveel inwoners.
Of in vergelijking met europa: 2.3x zo groot en 0.4x zoveel inwoners.
Er wordt dan ook meer ingezet op lokale maatregelen, wat ook normaal is.
Neem bijvoorbeeld New Mexico. Momenteel is elke county rood:
NMDOH - Coronavirus Updates | Coronavirus Updates in New Mexico
cvprovider.nmhealth.org
En rood betekent:
Dus max met 5 samenkomen, ook thuis. Cafés & clubs gesloten. Je mag niet binnen eten in restaurants en buiten max 1/4e capaciteit; indien er alcohol geserveerd wordt 21u sluitingsuur. Theater/bioscoop/andere entertainment gesloten.