Corona: Maatregelen en Updates (sinds persconferentie 04/03/22)

Ik kom sporadisch nog mensen tegen die op de fiets een mondmasker dragen, ook in meer landelijke omgevingen. Zijn dat echt mensen waarbij de angst definitief in de kop geschoten is, want zoiets is toch compleet nutteloos?
 
Ik kom sporadisch nog mensen tegen die op de fiets een mondmasker dragen, ook in meer landelijke omgevingen. Zijn dat echt mensen waarbij de angst definitief in de kop geschoten is, want zoiets is toch compleet nutteloos?
Die hebben misschien andere voordelen aan een mondmasker op de fiets ontdekt. Ik heb bv minder last van hooikoorts met een mondmasker op.
 
Die hebben misschien andere voordelen aan een mondmasker op de fiets ontdekt. Ik heb bv minder last van hooikoorts met een mondmasker op.
Wel in stedelijke omgevingen zou ik bescherming tegen uitlaatgassen nog als reden kunnen bedenken. Op de fiets in het landelijke kan het misschien ook zijn tegen insecten die soms in je mond vliegen.
 
Wel in stedelijke omgevingen zou ik bescherming tegen uitlaatgassen nog als reden kunnen bedenken. Op de fiets in het landelijke kan het misschien ook zijn tegen insecten die soms in je mond vliegen.
Of het is gewoon dat ze een beetje ziek zijn en op bezoek gegaan zijn bij de bomma? Ik heb zo vaak gehad dat ik in de auto zat en ineens dacht 'oei, dat ding nog aan'. Of het zijn mensen met kwetsbaren in huis, die extra voorzichtig zijn op weg naar de slager. Of ze zitten er niet zo mee in om dat op te zetten en denken: baat het niet dan schaadt het niet. Kan toch zo veel redenen hebben?
 
Als ge bij Pfizer binnen moet zijn is mondmasker ook nog altijd verplicht in de gebouwen (ge krijgt er wel eentje gratis ;) )…enkel als ze allen naar huis gaan door dezelfde poort blijkbaar nietmeer . ;)
 
Wel in stedelijke omgevingen zou ik bescherming tegen uitlaatgassen nog als reden kunnen bedenken. Op de fiets in het landelijke kan het misschien ook zijn tegen insecten die soms in je mond vliegen.
Een masker dient om deeltjes tegen te houden, gasmoleculen gaan daar gewoon door hoor, anders zouden we niet/amper daarin kunnen ademen.
 
Ik kom sporadisch nog mensen tegen die op de fiets een mondmasker dragen, ook in meer landelijke omgevingen. Zijn dat echt mensen waarbij de angst definitief in de kop geschoten is, want zoiets is toch compleet nutteloos?

Een nog vreemder fenomeen vind ik de mensen die nog steeds in de supermarkt enz een mondmasker dragen, maar dat dan dan wel gewoon half over hun kin hebben hangen zodat hun neus en halve mond er uit komt. Dat zoiets gebeurde toen het gewoonweg moest, dat "snapte" ik nog. Maar waarom nog vrijwillig een mondmasker opzetten als ge het totaal nutteloos gebruikt?
 
Nieuwe boostercampagne tegen coronavirus vanaf september, vooral gericht op 50-plussers en zorgpersoneel


Als ik het goed begrijp zijn wij (18-50 jaar) niet meer "verplicht" een 2de booster te halen. Voor de rest gaan ze wel een campagne oprichten.
 
Vaccinatie en boosters waren nooit “verplicht” ….altijd al op vrijwillige basis gebeurt .

(Maar ik denk te weten wat je juist bedoelt . ;) )
Denk eerder dat je naar het moment zelf zult moeten kijken en dat ze dan beslissen om terug te boosters of niet. (Wel of gene golf …hoe erg is het dan nog …wat doet de rest van Europa enz ..)
 
Nieuwe boostercampagne tegen coronavirus vanaf september, vooral gericht op 50-plussers en zorgpersoneel


Als ik het goed begrijp zijn wij (18-50 jaar) niet meer "verplicht" een 2de booster te halen. Voor de rest gaan ze wel een campagne oprichten.

Mja, dat is nog altijd een vaccin voor het 'originele' virus?
We weten dat dat slechts zeer beperkte bescherming geeft tegen besmetting met omikron en varianten.

Enkel tegen ernstig ziekenverloop/ziekenhuisopname geeft het terug een beetje bijkomende bescherming :unsure:
 
Mja, dat is nog altijd een vaccin voor het 'originele' virus?
We weten dat dat slechts zeer beperkte bescherming geeft tegen besmetting met omikron en varianten.

Enkel tegen ernstig ziekenverloop/ziekenhuisopname geeft het terug een beetje bijkomende bescherming :unsure:

De aangepaste versie die beschermt tegen de originele omikron variant zou ergens medio september beschikbaar zijn.

De twee subvarianten van omikron die nu vooral de ronde doen, zijn daarin niet omvat (maar wel afkomstig van dezelfde stam, dus dat aangepast vaccin zou toch beter moeten beschermen dan de huidige vaccins).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mja, dat is nog altijd een vaccin voor het 'originele' virus?
We weten dat dat slechts zeer beperkte bescherming geeft tegen besmetting met omikron en varianten.

Enkel tegen ernstig ziekenverloop/ziekenhuisopname geeft het terug een beetje bijkomende bescherming :unsure:
Pfizer vs BA4 en BA5:

The study showed that protection waned to 84% three to four months after the second dose and 63% at five to six months post inoculation, Ryan Noach, the company’s chief executive officer, said in a LinkedIn post dated June 6. A third dose, or booster, improved protection to 85% three months after the dose, with that climbing to 88% by four months, Noach said, citing research led by Shirley Collie, Discovery’s chief health analytics actuary.

“Vaccine effectiveness against severe disease is maintained".

Lijkt mij uitstekend.
 
De meeste internationale studies los van het bedrijf Pfizer geven veel lagere beschermingscijfers tegen symptomatische ziekte. En het daalt redelijk snel ook na shot 2 of 3.
Vandaar dat ik bv in mijn omgeving momenteel heel veel mensen met Corona mét symptomen zie. De meesten hebben immers hun booster al minstens 5-6 maanden geleden gehad en zijn nu dus bijgevolg niet meer goed beschermd tegen symptomen. Logisch ook denk ik. Een griepvaccin werkt bv ook niet erg lang na vaccinatie.

Tegen ziekenhuisopname blijft het wel uitstekend werken. Dus dat is sowieso goed nieuws.
 
Corona gehad terwijl ik in NYC zat. 1 dag ‘keelpijn’ (niet meer als een verkoudheid), 2 dagen een irritante prikkelhoest. Op de dag met keelpijn heb ik 14 km gewandeld en 11 km gefietst.

Stevige ziekte is dat nog :rofl:

Ben 3 keer gevaccineerd en haal met plezier nummer 4 van zodra het kan.
 
Dan heb jij chance. Ik heb last van spierpijn, vermoeidheid, snotneus, keelpijn en eerste dag ook nog hoofdpijn. En het is niet alsof ik ongezond leef of overgewicht heb. Paracetamol helpt wel tegen tegen meeste klachten maar 100% voel ik me zeker niet.
 
Corona gehad terwijl ik in NYC zat. 1 dag ‘keelpijn’ (niet meer als een verkoudheid), 2 dagen een irritante prikkelhoest. Op de dag met keelpijn heb ik 14 km gewandeld en 11 km gefietst.

Stevige ziekte is dat nog :rofl:

Ben 3 keer gevaccineerd en haal met plezier nummer 4 van zodra het kan.
Maar hoe kan dat nu? Ik snap dat echt niet. We leven er nu al meer dan 2 jaar mee, hoe kun je nog zo ongeïnformeerde onzin komen verkopen en nog altijd niet meer weten over hoe ziektes -en dan vooral deze- werken?

Denk je dat de ziekenhuiscijfers verzonnen zijn? Denk je dat mensen naar het ziekenhuis moeten met een irritante prikkelhoest? Denk je dat er alleen maar oudjes in ziekenhuizen belanden? Het antwoord op dat allemaal is: nee, dat is niet zo.

"Ik heb x, dus ziekte is x", zo werkt het niet. En daarvoor hoef je geen onderliggende problemen te hebben. Ik heb het ook gehad, en bij mij was het een pakje feller dan dat, en ook ik ben niet in het ziekenhuis beland. Wat dus wil zeggen dat je voor je in die ziekenhuiscijfers belandt, het als stevig moet zijn. Want geloof mij, bij mij was het geen pretje.

Maar iedereen kon weer een beetje normaal denken, er komt een stijging van de cijfers, en de onzin komt weer naar boven...
 
En dan zeggen dat ik eigenlijk niet zo gezond leef... Redelijk wat overgewicht, amper sport, ...
Er lijkt écht geen lijn in te trekken over hoe stevig het je te pakken gaat krijgen...
 
En dan zeggen dat ik eigenlijk niet zo gezond leef... Redelijk wat overgewicht, amper sport, ...
Er lijkt écht geen lijn in te trekken over hoe stevig het je te pakken gaat krijgen...
Haha, waarom schrijf je dat dan niet in de eerste post :D Dan hoef ik me niet zo op te winden :p
 
Terug
Bovenaan