Misschien heb je gelijk maar men moet dit dan wel invoeren en consequent zijn.Misschien moeten we gewoon eens een aantal jaar aanvaarden dat we niet naar een ‘normale toestand’ kunnen terugkeren. Moeten we ons Westers gedachtengoed proberen uit te schakelen en solidair met elkaar er het beste van proberen te maken, ons actief aanpassen naar een leven met een covidpandemie. Ik heb het gevoel dat als we hier in het Westen blijven streven naar groei en individuele verrijking, het net het einde van onze welvaart betekent.
+ blah blah blah![]()
Om een voorbeeld te geven:
Je kon dan al beter op 1 januari 2021 al meteen zeggen: Kerstmis en nieuwjaar dit jaar? Forget it! Daar gaan we NIET voor. En daarin consequent zijn (dit is gewoon een voorbeeld hé)
Nu staan te roepen dan ze kerst op woensdag alsnog afschaffen en alle traiteurs hun eten in de vuilnisbak moeten kieperen omdat de beslissing dan eigenlijk TE laat komt? Dat is vragen om moord en brand.
Dat nu sommige experten staan te roepen en schreeuwen om bovenstaande echt te doen is té gek voor woorden
Geen enkel scenario waarmee we nog veilig de feestdagen kunnen vieren
Van Ranst zegt dit voor de duidelijkheid dus NIET (de titel is misleidend, in het artikel zelf nuanceert Van Ranst wel), maar van zo'n TITEL krijg ik dus het schijt van. (En blijkbaar heeft viroloog Van Ham bovenstaande wel gezegd, volgens datzelfde artikel .. ik heb het hem zelf, wel niet horen zeggen ..)