Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou zelfs beter zijn, want een cafè is geen plaats voor een kind eigenlijk. Dat is omdat de "papa" vaak geen blijf weet met zijn kind en dan maar meepakt zodat hij kan zuipen. Dan vervelen die kinderen zich. Moet je ze tevreden stellen met een zak chips of halen ze wat kattenkwaad uit. Al is dat eigenlijk meer iets van "het verleden", kinderen meenemen op café achter de toog. Echt marginaal. Vroeger zaten ze dan nog te roken in die cafès, dan zie je van die getatoeeerde bikers... alsof het allemaal freddy de vadders, johnny's en alcoholisten zijn.

Mss toch eens buiten komen hoor, de tijd dat "een horecazaak" ofwel een bruin café was waar de marginalen van het dorp verzamelden aan een toog waar weetikveel wat voor stuff verhandeld werden, ofwel een restaurant was waar enkel de elite der elite zich een bezoek kon veroorloven, ligt al lang achter ons hoor. Mijn kleine van vier heeft al heel wat horecazaken bezocht in z'n leven en dat gaat absoluut geen slechte invloed op hem gehad hebben 😉

Het zou zelfs beter zijn, want een cafè is geen plaats voor een kind eigenlijk. Dat is omdat de "papa" vaak geen blijf weet met zijn kind en dan maar meepakt zodat hij kan zuipen. Dan vervelen die kinderen zich. Moet je ze tevreden stellen met een zak chips of halen ze wat kattenkwaad uit. Al is dat eigenlijk meer iets van "het verleden", kinderen meenemen op café achter de toog. Echt marginaal. Vroeger zaten ze dan nog te roken in die cafès, dan zie je van die getatoeeerde bikers... alsof het allemaal freddy de vadders, johnny's en alcoholisten zijn.
Hah, dat heb ik dus nog meegemaakt. Lange leve mijn ouders. Ik kan mij nog goed de zakken chips en sigaretten/drankgeur herinneren.

Heb tot nu toe nog maar drie keer mijn covid pass moeten tonen ik kan er mee leven, die dat zich niet laten vaccineren plooien vroeg of lat denk ik.

Antwerpen zit al 4-5 weken vol Hollanders, kunt s'avonds nergens parkeren in de buurt van het eilandje of brouwersvliet zonder om de haverklap een gele plaat te zien.
Ook als ge door de straten loopt hoort ge opvallend veel Hollanders, ale meer dan pakweg 6 maand terug.

Zal nu nog wel erger worden, hoewel het stond al volgeparkeerd dus valt te zien of die Hollanders ne Q-park nemen van 2 Euro per 30 min :unsure:

Antwerpen zit al 4-5 weken vol Hollanders, kunt s'avonds nergens parkeren in de buurt van het eilandje of brouwersvliet zonder om de haverklap een gele plaat te zien.
Ook als ge door de straten loopt hoort ge opvallend veel Hollanders, ale meer dan pakweg 6 maand terug.

Zal nu nog wel erger worden, hoewel het stond al volgeparkeerd dus valt te zien of die Hollanders ne Q-park nemen van 2 Euro per 30 min :unsure:
Jaarlijks fenomeen rond de kerstperiode hoor, ook pre-covid.

Denk dat men de realiteit meer onder ogen mag zien dat deze situaties zich nog lang zullen blijven herhalen, zoals modellen ook voorspellen.
Er zullen nog golven komen waarbij vergaande maatregelen nodig zijn.
En de kerstperiode zal wellicht nog paar jaar zwaar verstoord worden. Zelfs met boosters elke 4-6 maand.

Maar men zal er alles aan doen om maar niet extra in gezondheidszorg te moeten investeren.
De personeelstekorten zullen enkel groter worden door uitval (zal de overheid leuk vinden als "besparings"maatregel) waardoor toekomstige golven ook sneller en sneller een probleem zullen worden.
Men zal er alles aan doen om niet te investeren, zoals investeren? :sarcastic:

Het zorgpersoneelsfonds zou vorig jaar reeds voor 4500 extra zorgkundigen gezorgd hebben. Daarbuiten zijn er nog investeringen geweest.

Ik snap niet hoe je bij dergelijke uitspraken komt die zo overduidelijk incorrect zijn.

Daarnet Van Ranst gehoord in het radionieuws, de GEMS lijkt het geschut met verstrengingen te hebben klaar gezet.
Communicatie gewijs kunt ge het ni maken om strenger te worden: de cijfers zakken.
Tuurlijk, de nieuwe variant wordt dominant...maar die zou minder schadelijk zijn.

Ps- over vaccinaties gesproken. Rondom mij meer en meer stemmen van mensen die vroeger volledig pro-vaccinatie waren en nu iets hebben van "als we ons jaarlijks 1-2x moeten prikken, hoeft het voor ons ni. We zijn geen koeien die ge zomaar platspuit"

Communicatie gewijs kunt ge het ni maken om strenger te worden: de cijfers zakken.
Tuurlijk, de nieuwe variant wordt dominant...maar die zou minder schadelijk zijn.
Die zou de immuniteit omzeilen met en een R waarde van 3-5, volgens sommige bronnen. Nee, men kan echt geen redenen bedenken waarom men dit en de mogelijke maatregelen in de gaten wilt houden.
Ps- over vaccinaties gesproken. Rondom mij meer en meer stemmen van mensen die vroeger volledig pro-vaccinatie waren en nu iets hebben van "als we ons jaarlijks 1-2x moeten prikken, hoeft het voor ons ni. We zijn geen koeien die ge zomaar platspuit"
Daarmee heel belangrijk de bevolking correct te blijven inlichten.

Volgens Van Ranst zou hij even schadelijk zijn als de deltavariant.

Allez, ik hoop dat ze ons ook niet gaan kloten met hun lockdowns nog voor kerst, Nederland heeft de paniek-bal aan het rollen gebracht.
Binnenkort de zettavariant en de yottavariant en we kunnen nog een paar keren in lockdown gaan.
De cijfers beginnen een beetje te verbeteren en elke keer wordt elk beetje hoop dat er is op verbetering weer de kop in gedrukt.

Ik ga nog rap eens naar de nieuwe Spider Man zien voor dat niet meer kan

Er wordt gelachen met @whirlpool123 z'n rant van een pagina terug. Maar ik durf gerust toegeven dat ik (als dubbel gevaccineerde) ook niet dat te springen om over een jaar mijn kleuters te laten vaccineren. Ze zijn vandaag nog jonger dan vijf.

Er is voor mij nog een verschil tussen een volgroeide volwassene en een jong kind in volle ontwikkeling. Ik vind het enorm beangstigend om daarover een beslissing te nemen, want ik weet dat ik er zelf niet voldoende van ken. Mijn instinct zegt me dan om geen risico te nemen met mijn kinderen.

Moeilijk hoor om die ouderlijke reflex een plaats te geven.

Enkele cijfers zakken. Aanwezigheid van Omikron stijgt en gezien de andere landen waar er veel Omikron is, kan je een stijging van de besmettingen door die Omikron variant verwachten.

Genoeg om extra maatregelen te nemen? Ben er nu niet van overtuigd. Maar je kan het wél maken. Zie Nederland ;).
gumball4000 zei:
of even schadelijk. Studies zijn daar onduidelijk over en de studies die het meest in de positieve (= minder schadelijk) richting wijzen, gaan over een streek in een land met vooral jongeren en in een zuiderse omgeving. Winter en meer ouderen kan een gans ander verhaal betekenene;
gumball4000 zei:
Als ze zich als koeien beschouwen, zegt dat mss meer over hen en over jouw omgeving.

Er is voor mij nog een verschil tussen een volgroeide volwassene en een jong kind in volle ontwikkeling. Ik vind het enorm beangstigend om daarover een beslissing te nemen, want ik weet dat ik er zelf niet voldoende van ken. Mijn instinct zegt me dan om geen risico te nemen met mijn kinderen.
Maar dat is toch wat je doet als ouder? Dag in dag uit beslissingen/afwegingen maken voor je kinderen. Ik snap niet goed waarom deze afweging zo enorm wordt uitvergroot?

Maar dat is toch wat je doet als ouder? Dag in dag uit beslissingen/afwegingen maken voor je kinderen. Ik snap niet goed waarom deze afweging zo enorm wordt uitvergroot?

Je maakt toch niet dag in dag uit beslissingen over inentingen met nieuwe vaccins, kom zeg.

Dezelfde afweging kan je maken over het virus zelf. Wat zijn de langetermijn effecten van herhaaldelijk besmettingen met een nieuw virus bij kinderen in volle ontwikkeling... Maar dan vindt iedereen het maar normaal dat kinderen massaal besmettingen oplopen omdat ze er op korte termijn geen last van lijken te hebben.

Je maakt toch niet dag in dag uit beslissingen over inentingen met nieuwe vaccins, kom zeg.
Misschien semantisch, maar ik vind niet dat je het nog als iets 'nieuws' (in het genre van, onbekend, onbetrouwbaar,...) kan beschouwen.

Dat is iets wat je een jaar geleden misschien nog kon zeggen, aangezien ze inderdaad aan een ongezien tempo zijn klaargestoomd. Maar op dit moment vind ik dat persoonlijk niet meer accuraat. Er zijn wereldwijd meer dan 8 Miljard dosissen gezet. Dat kan je niet meer 'afdoen' als iets nieuws, naar mijn mening.

Daarnet Van Ranst gehoord in het radionieuws, de GEMS lijkt het geschut met verstrengingen te hebben klaar gezet.
Die weten wat er op ons afkomt met de omicron. Was vrijdagavond iets gaan drinken met een vriendin die in een labo werkt (onderdeel van Europese groep, zoals ik al eerder hier zei was bij hun dikke 2 weken geleden al gecommuniceerd dat er tot april zeker werd opgeschaald en er geen ruimte was voor vakantie). Zij was ervan overtuigd dat we in januari opnieuw op slot gaan, dat er een lelijk beestje op ons afkomt. Ik kon het eerst moeilijk vatten maar als ik nu zie in Nederland wat er daar gebeurt moet ik haar misschien toch gelijk geven. Feit dat ze de vaccinatiecampagne dermate versnellen , toch tussen kerst en nieuw centra openhouden, moet toch zijn dat ze hier in België stilaan ook beseffen waar we voorstaan. Er komt meer en meer duidelijkheid over omicron.
Je ziet ondanks 3e prik nog steeds mensen ziek worden, zelf met de booster zullen de ziekenhuizen weer overrompeld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan