Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Ranst zijn kar leek mij ook al gekeerd. Enige tijd geleden was hij nog hoopvol dat dit een "milde variant" was maar nu neemt hij het woord lockdown als noodrem ook al in de mond. GEMS heeft gisteren samengezeten en blijkbaar zullen die adviezen toch niet zo positief geweest zijn.

Ik versta die kritiek niet zo goed.
Mocht hij nu vanaf dag 1, zonder enige concreta aanleiding, geroepen hebben dat het allemaal terug erger zou worden dan gedacht. Was het dan beter?
Want als het dan allemaal meevalt dan is hij weer degene die te snel wil verstrengen.

Maar als hij van het begin voorzichtig is en niet te snel "paniek voetbal" speelt dan wordt hem verweten dat hij in het begin niet (onnodig) paniek zit te zaaien.

Zo kan die man niets goed doen natuurlijk.

Wie heeft het buitenland nodig als je Brussel hebt :unsure:

35d9db68141479ece6e53e79df901e29.gif

Waarom zou me dit niet persoonlijk raken?
Dit raakt me wel persoonlijk. Vaccinatie is de enige weg uit dit verhaal. De vaccins zijn er, ze zijn veilig.

Ik merk twijfel bij jou over het vaccin en dat is jammer.
Waarom verzet je je anders tegen verplichte inenting? Dit is niet oké.

1 team, we moeten er samen uit.
Ik ga even de ambetanterik uithangen: met de huidige Omikron overheersing in't verschiet is het inenten van kinderen met een vaccin dat voor de Wuhan-stam ontworpen is, compleet nutteloos. Vaccinatie mogelijk vanaf Nieuwjaar. Minstens 3 weken tot uwe kleine z'n 2e spuit gehad heeft. En dat beschermt dan wss nog geen 10% tegen Omikron. Ge zou nogal zot zijn om uw kind met zoiets te laten inenten zeker 🤯

Ik versta die kritiek niet zo goed.
Mocht hij nu vanaf dag 1, zonder enige concreta aanleiding, geroepen hebben dat het allemaal terug erger zou worden dan gedacht. Was het dan beter?
Want als het dan allemaal meevalt dan is hij weer degene die te snel wil verstrengen.

Maar als hij van het begin voorzichtig is en niet te snel "paniek voetbal" speelt dan wordt hem verweten dat hij in het begin niet (onnodig) paniek zit te zaaien.

Zo kan die man niets goed doen natuurlijk.
Was op zich geen kritiek, eerder een observatie dat de ernst lijkt door te dringen.

Hoe noem jij zo'n beleid dan?
Het is een beleid waar je het al dan niet mee eens bent, maar steeds komen dwepen met pesten slaat nergens op. Dat wilt dus zeggen dat onze politiekers bewust maatregelen invoeren om ons wat te kloten. Sorry, maar het is behoorlijk kinderachtig om zo uw ongenoegen weg te laten blijken. Dat komt een beetje over alsof ge niet met de situatie om kunt gaan en dan maar zoiets verzint. .

Ik ga even de ambetanterik uithangen: met de huidige Omikron overheersing in't verschiet is het inenten van kinderen met een vaccin dat voor de Wuhan-stam ontworpen is, compleet nutteloos. Vaccinatie mogelijk vanaf Nieuwjaar. Minstens 3 weken tot uwe kleine z'n 2e spuit gehad heeft. En dat beschermt dan wss nog geen 10% tegen Omikron. Ge zou nogal zot zijn om uw kind met zoiets te laten inenten zeker 🤯
Of 95%, laten we gewoon wat random gokken!

Tja, zonder diploma ben je op de arbeidsmarkt ook een tweederangsburger. Zonder rijbewijs ben je in heel veel gevallen ook een tweederangsburger. En dat zijn dan dingen die een stuk moeilijker te behalen zijn (voor verschillende mensen).

Zonder rijbewijs en autoverzekering mag je ook de baan niet op met een auto, dat is ook geen gedwongen keuze. Sterker nog dat zijn vrij verregaande keuzes: rijopleiding (extra duur gemaakt door Ben Weyts zelfs nog) en een dure verzekering.

Ik ga zoals gezegd er niet verder over discussiëren, we zijn het duidelijk niet eens met elkaar.

Maar ik wou toch even zeggen: ongelofelijk dat er nu nog steeds mensen zijn op dit forum die dit soort vergelijkingen proberen te maken.
Het valt niet te vergelijken met iets, en zeker niet met het verkeer :shutup:, dus laat het aub zijn.

Ik ga zoals gezegd er niet verder over discussiëren, we zijn het duidelijk niet eens met elkaar.

Maar ik wou toch even zeggen: ongelofelijk dat er nu nog steeds mensen zijn op dit forum die dit soort vergelijkingen proberen te maken.
Het valt niet te vergelijken met iets, en zeker niet met het verkeer :shutup:, dus laat het aub zijn.
Ongelofelijk dat perfect mogelijke vergelijkingen niet mogen van de "vergelijkingspolitie", in een dergelijke dictatoriale staat wil ik niet leven.

Er zijn verschillende zaken in het leven waarvoor je een "pasje" nodig hebt. Nu is de scope gewoon groter, de gevolgen groter, maar het is ook veel gemakkelijker om te behalen. Dat de scope anders is, daar ga ik mee akkoord. Als je aangeeft dat het niet te vergelijken valt, ben je gewoon narrowminded. Laat het aub zijn.

Er zijn duidelijk heel veel personen die het er mee vergelijken. Het is dus duidelijk absurd om te zeggen dat het niet te vergelijken valt.

Nu het toch over vergelijkingen gaat (lol, trouwens, echt lol):

Er zijn veel mensen (meestal wappies) die de vergelijking proberen te maken met bv. een jodenster.
Dat is uiteraard voor het grootste stuk onzin (en vrij schandelijk), maar er zit naar mijn mening toch 1 stukje waarheid in: het 'wij vs zij' verhaal.
Toen werden de joden gezien als de oorzaak voor al wat slecht was in de maatschappij.
Gelijkaardige redenering bij veel extreemrechtse partijen trouwens: immigranten zijn de oorzaak van al onze problemen.

En nu zijn er ook mensen die geloven dat we in de shit zitten o.w.v. niet-gevaccineerden. Die topman van Ryanair is een goed voorbeeld van zo iemand, die helemaal van het padje af is (hoe durft hij trouwens, door zijn lagekosten vluchten gaat de hele planeet sneller naar de kloten).

Maar laat het duidelijk zijn: als 100% van de bevolking gevaccineerd was, zaten we nu nog altijd in de shit. Die shit was een klein beetje minder diep geweest, maar het was nog altijd shit. En dan kan je met pasjes zwaaien zoveel als je wil.

Nu het toch over vergelijkingen gaat (lol, trouwens, echt lol):

Er zijn veel mensen (meestal wappies) die de vergelijking proberen te maken met bv. een jodenster.
Dat is uiteraard voor het grootste stuk onzin (en vrij schandelijk), maar er zit naar mijn mening toch 1 stukje waarheid in: het 'wij vs zij' verhaal.
Toen werden de joden gezien als de oorzaak voor al wat slecht was in de maatschappij.
Gelijkaardige redenering bij veel extreemrechtse partijen trouwens: immigranten zijn de oorzaak van al onze problemen.

En nu zijn er ook mensen die geloven dat we in de shit zitten o.w.v. niet-gevaccineerden. Die topman van Ryanair is een goed voorbeeld van zo iemand, die helemaal van het padje af is (hoe durft hij trouwens, door zijn lagekosten vluchten gaat de hele planeet sneller naar de kloten).

Maar laat het duidelijk zijn: als 100% van de bevolking gevaccineerd was, zaten we nu nog altijd in de shit. Die shit was een klein beetje minder diep geweest, maar het was nog altijd shit. En dan kan je met pasjes zwaaien zoveel als je wil.
Nee dan zaten we nu niet in de shit

De post hieronder is een voorloper voor de volgende persconferentie van 22 december -->

Hier gaan er toch ook stemmen op om Nederland te volgen (HLN ... swoit ...)
"Ook wij zullen wellicht moeten verstrengen”

MAAR als ze in België dezelfde beslissingen nemen als in Nederland dan is het hier eigenlijk nog véél erger. Want wanneer is het eerstvolgende overlegcomité in België? Juist ja. Pas op woensdag, twee fucking dagen voor het kerstfeest hier (op vrijdag 24 december).

Maar voor mij (en vele andere mensen) is dat dan gewoon te laat en tegen dan nog onmogelijk om snel om te schakelen. De verse kalkoen die ik ga klaarmaken, is tegen dan hier al aan het ontdooien en de taart/cake die ik besteld heb bij de bakker kan tegen dan niet meer geannuleerd worden (en deze was niet echt goedkoop). Dan ga ik véél dessert mogen fretten en de kalkoen terug invriezen. En de dure wijn mag dan een paar jaar in de koelkast want ik drink solo géén wijn.

Dus hopelijk zegeviert het boerenverstand hier bij de politiekers. En die kans acht ik wél erg groot. Omdat ... er ironisch genoeg te véél partijen in de regering zitten en men is zich al stilaan aan het voorbereiden op de verkiezingen. Dus er zal altijd wel iemand njet zeggen tegen een strenge lockdown voor Kerst / Nieuwjaar ..

Steven Van Gucht vind ik dan ook véél realistischer. Die zei daarstraks dat het onrealistisch is / niet logisch is, om voor elke variant elke keer opnieuw ne zware lockdown in te voeren ..
Ik verwacht dat als men verstrengt, men verstrengt ofwel na kerstmis ofwel een nieuwe vergadering belegt tussen kerstmis en nieuwjaar, om eventueel dan de noodrem aan te trekken voor 2 weken indien de gegevens uit Denemarken en Engeland bevestigen dat de impact op de ICU even groot is als die van delta.

Verstrengen op kerstmis of de dag ervoor lijkt mij persoonlijk niet iets dat men gaat durven.

Denk dat men de realiteit meer onder ogen mag zien dat deze situaties zich nog lang zullen blijven herhalen, zoals modellen ook voorspellen.
Er zullen nog golven komen waarbij vergaande maatregelen nodig zijn.
En de kerstperiode zal wellicht nog paar jaar zwaar verstoord worden. Zelfs met boosters elke 4-6 maand.

Maar men zal er alles aan doen om maar niet extra in gezondheidszorg te moeten investeren.
De personeelstekorten zullen enkel groter worden door uitval (zal de overheid leuk vinden als "besparings"maatregel) waardoor toekomstige golven ook sneller en sneller een probleem zullen worden.

Fucking idioten, eerst kinderen vanaf 5 jaar gaan beginnen vaccineren (terwijl de lange termijn effecten totaal niet geweten zijn, en al zeker op jong volk). Ronduit roekeloos, en dat om een deel van de bevolking te gaan "redden" die toch al bijna afgeschreven is. Want let's face it, de meeste die op de ICU belanden met corona hebben andere problemen of zijn stokoud. Er is maar een heel klein % dat gezond op de ICU belandt hoor. Maar goed daar ga ik niet verder op ingaan voor men Unia kaarten gaat beginnen trekken of mij beginnen beschuldigen van discriminatie.

En nu gaan ze weer het lockdown spelletje spelen enkel en alleen omdat iedereen opgehitst wordt door de media. Cijfers gaan naar beneden maar Oh My GoD oMiKroN is here... SOMEBODY PLEASE THINK OF THE CHILDREN. OH MAAA GAAAAD OMIKRON OMIKRON OMIKRON IS GONNA KILL US ALL!!!

:unsure:

Vandaag naar Düsseldorf in Duitsland geweest. Degenen die bij ons al klagen over "te strenge pasjesmaatschappij" mogen blij zijn dat ze daar niet wonen, want daar was het overal in de winkels (en dat werd quasi overal ook echt wel toegepast) geen toegang zonder CST, vaak ook effectief met controle van ID-kaart er bij. Was me er totaal niet bewust van dat het daar zo streng zou zijn want als gevaccineerde informeert ge u op dat vlak daar eigenlijk niet echt nog over. Zelfs openbaar vervoer was ik theorie enkel toegankelijk via het 2G-principe, al zag ik daar in praktijk geen controle op.

Wat ook opviel was de gemakkelijhheid waarmee ge u kon laten testen. Heel wat pop-up "shops" om sneltesten af te nemen, en zelfs PCR-testen met resultaat binnen het uur. En zoals ik begreep overigens ook altijd gratis. Toch wel een verschil met hier dus...

Ik denk dat Düsseldorf overigens ook al de voorbode was voor wat we komende weken in Antwerpen en hier in Limburg mogen verwachten in de winkels en horeca qua cliënteel: De voertaal leek er eerder Hollands dan Duits dus de grensoverstekende Nederlanders gaan vanaf nu alleen nog in aantal toenemen vermoed ik ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan