Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar waarom hebben ze zo weinig bedden op IC? Dat snap je toch totaal niet? Ik vond in BE het al absurd laag, en dan zitten we effectief bij de beste v/d wereld.
We komen al jaren toe met onze ICU - capaciteit. Die capaciteit kost geld, betaald met onze belastingen.
Het is dus logisch dat er naar een optimum gezocht wordt. Aangezien we absoluut in de kopgroep zitten qua capaciteit in de wereld , lijkt me dit perfect in orde, en niet absurd laag.

We komen al jaren toe met onze ICU - capaciteit. Die capaciteit kost geld, betaald met onze belastingen.
Het is dus logisch dat er naar een optimum gezocht wordt. Aangezien we absoluut in de kopgroep zitten qua capaciteit in de wereld , lijkt me dit perfect in orde, en niet absurd laag.
Dat zeg ik ook. Ik had er enkele weken of een maand geleden kritiek op, tot iemand me daarop wees. Maar mijn kritiek is nu op Nederland.

En tijdens de afkoelingsweek allemaal met de kinderen op reis, lekker wat buitenlandse varianten invoeren.
Wij gaan met 4 Oudejaar gaan vieren in het buitenland, apart in een huis, beetje sport doen, wat aan zee wandelen, en waarschijnlijk eten op terras buiten.

Ik kan garanderen dat er slechts een fractie van het besmettingsrisico is dan wat we hier hebben op een doordeweekse werkdag voor mijn vrouw met 5 man in een bureau, of op kerstavond met 14 man aan tafel.

In het journaal was het nochtans een item zonet. Massaal veel gezinnen met kinderen die op reis gaan.
En in de winkelstraten is het over de koppen lopen. Je hebt niet noodzakelijk meer kans om het in buitenland op te lopen (integendeel als de cijfers daar lager zijn) + daar is dezelfde variant hoor

Van Ranst zijn kar leek mij ook al gekeerd. Enige tijd geleden was hij nog hoopvol dat dit een "milde variant" was maar nu neemt hij het woord lockdown als noodrem ook al in de mond. GEMS heeft gisteren samengezeten en blijkbaar zullen die adviezen toch niet zo positief geweest zijn.

In het journaal was het nochtans een item zonet. Massaal veel gezinnen met kinderen die op reis gaan.

Even een greep uit die reportage;

- Opvallend meer gezinnen met kinderen in de vertrekhal van de luchthaven!

- Op het vliegtuig naar Malaga zitten wel 14 kinderen

- We hebben wel 500 boekingen voor deze week, dat is een verdrievoudiging tegenover vorig jaar (TUI)

België telt ruwweg 1.9 miljoen kinderen van 0 tot 14 jaar. Maar 500 gezinnen boeken een vakantie naar de zon en het is een massale uittocht. Kom zeg.

De vrt vond het dan toch belangrijk genoeg om te melden. Ma bon iedereen doet zijn goesting. En als het nu als ok bevonden wordt om op reis te gaan neem ik aan dat een nieuwe lockdown dan ook niet aan de orde is.

Even een greep uit die reportage;

- Opvallend meer gezinnen met kinderen in de vertrekhal van de luchthaven!

- Op het vliegtuig naar Malaga zitten wel 14 kinderen

- We hebben wel 500 boekingen voor deze week, dat is een verdrievoudiging tegenover vorig jaar (TUI)

België telt ruwweg 1.9 miljoen kinderen van 0 tot 14 jaar. Maar 500 gezinnen boeken een vakantie naar de zon en het is een massale uittocht. Kom zeg.
500 bij TUI

De vrt vond het dan toch belangrijk genoeg om te melden. Ma bon iedereen doet zijn goesting. En als het nu als ok bevonden wordt om op reis te gaan neem ik aan dat een nieuwe lockdown dan ook niet aan de orde is.
Dit.

Hier op slot, maar op reis mag wel? Als het dan toch overal zit. Kan je beter alles loslaten.
Oh wacht, de IC ontlasten !

Wat is het nu eigenlijk ...

En in tijden zonder Corona stond de VRT ook gewoon op Zaventem om een reportage te maken over de drukte. Maar zonder effectieve cijfers kan je daar niets nuttig over zeggen. En dan zeker niet de stelling die jij hier in één volzin komt plaatsen als daar zou een massale exodus gaande zijn van gezinnen met kinderen.

Van Ranst zijn kar leek mij ook al gekeerd. Enige tijd geleden was hij nog hoopvol dat dit een "milde variant" was maar nu neemt hij het woord lockdown als noodrem ook al in de mond. GEMS heeft gisteren samengezeten en blijkbaar zullen die adviezen toch niet zo positief geweest zijn.
Eigenlijk heeft NL, de Belgische politiekers in een lastig parket gebracht.

NIET verstrengen? Alle shit over zich van de experten, de ziekenzorg en blah blah
Wel verstrengen? Dat is het zoals hierboven gemeld gewoon oorlog met bepaalde werkgeversorganisaties (die nu al malcontent zijn, maar alles nog doorslikken) en is eerlijkheidshalve een halve zelfmoordactie.

En het is nu ook erg moeilijk, om nog voor woensdag snel snel iedereen bijeen te trommelen, zoals ik al zei: dan had dit vandaag moeten gebeurd zijn .. maar in theorie kan het nog wel. Maar de tijd is gewoon héél erg krap om nu nog extra maatregelen te treffen hier in ons landje.

Allé ja alles kan hé. Maar ik geloof er niet echt in dat ze plots 2 dagen voor de feestdagen nog een volledig lockdown gaan invoeren (worst possible timing ever). Misschien wél erna. Zo rond 1 januari.

En dan zeker niet de stelling die jij hier in één volzin komt plaatsen als daar zou een massale exodus gaande zijn van gezinnen met kinderen.
Nee dat was een overdreven uitspraak, dit geef ik toe. Maar ik gruwel gewoon van de gedachte dat de boel hier op slot gaat om een mogelijke besmettingsgolf te voorkomen terwijl men ondertussen jolig het vliegtuig kan opstappen naar een vakantiebestemming.

NIET verstrengen? Alle shit over zich van de experten, de ziekenzorg en blah blah
Wel verstrengen? Dat is het zoals hierboven gemeld gewoon oorlog met bepaalde werkgeversorganisaties (die nu al malcontent zijn, maar alles nog doorslikken) en is eerlijkheidshalve een halve zelfmoordactie.

En het is nu ook erg moeilijk, om nog voor woensdag snel snel iedereen bijeen te trommelen, zoals ik al zei: dan had dit vandaag moeten gebeurd zijn .. maar in theorie kan het nog wel. Maar de tijd is gewoon héél erg krap om nu nog extra maatregelen te treffen hier in ons landje.

Allé ja alles kan hé. Maar ik geloof er niet echt in dat ze plots 2 dagen voor de feestdagen nog een volledig lockdown gaan invoeren (worst possible timing ever). Misschien wél erna. Zo rond 1 januari.
Of gewoon enkel mensen toelaten op grondgebied die booster hebben gehad of recente PCR-test. Dan komen die kezen al niet meer af :p

Maar is dat dan nodig een full lockdown hier ? Ik snap de kettingreactie wel dat veel Nederlanders nu naar hier zullen afzakken , maar dan nog . Je kan ook de grens sluiten met NL ? De cijfers zijn hier nu toch echt niet dermate dramatisch ? Veel positieve tests op Omicron wil niet perse zeggen veel hospitalisaties .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan