JorisBlack
Well-known member
Discriminatie is absoluut geen sprake van aangezien iedereen gratis vaccins krijgt.
In die heel beperkte groep die er medisch gezien geen mag krijgen (nog geen 100 man in gans België dacht ik) krijgen gratis tests
Ik moet wel toegeven dat ik niet had gedacht dat het zover zou gaan. Ik zei in het begin ook dat het zover niet zou komen. Nu, het interesseert me totaal niet. Iedereen heeft dezelfde keuzes (op die paar medische redenen na) en moet de gevolgen maar dragen van die keuzes. Ik zal mijn QR wel laten zien en genieten van een etentje of een frisse pint. Dat mensen dan niet binnen kunnen door hun keuzes laat me redelijk koud.
Hoewel ik dat begrijp, is het niet wat ik bedoel.
Ik maak me zorgen om de "wij vs zij" retoriek enerzijds, en de vlotte manier waarop de regels rond de coronapas telkens worden veranderd anderzijds.
Zo is het nu bv wachten op de 'update' waarbij je een boosterprik moet gekregen hebben om een geldige coronapas te hebben.
Ander vb is dus de Fransen, bij wie de 'update' plots zou betekenen dat een test niet meer valabel is voor een geldige coronapas.
De originele nuances van de EU m.b.t. dat certificaat, die nodig waren omdat men het anders niet zou aanvaarden, zijn langzaam aan volledig verdwenen. Bv. dat het tijdelijk ging zijn, dat een test ook voldoende zou zijn, dat men gevaccineerde reizigers niet mocht dwingen tot extra testen of quarantaines, enz. Dat noemt men een hellend vlak.
En ja, niemand wist/weet hoe de pandemie evolueert, dus je moet dingen aanpassen, maar er wordt bijlange niet voorzichtig genoeg omgesprongen met die coronapas. Ik ben nog ergens opgelucht dat er bijgevolg anderen actie ondernemen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/12/privacy-coronapas-dagvaarding-de-zevende-dag/