Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee of het hier al gepasseerd is, maar eventjes de trein gaan promoten ? Begrijpe wie kan.
Geen CST nodig, geen test nodig, afstand ook niet!!

Met twee de trein nemen kan tijdens de eindejaarsperiode voor de prijs van één


Maar wel alleen naar de winkel gaan.
 
Wel akkoord hier met Frank. (niet met zijn nieuwe andere maatregelen)

Duimschroeven korter en korter aandraaien voor de niet-gevaccineerden die verantwoordelijk zijn voor een buitenproportioneel deel van hospitalisaties en doden, waardoor we altijd maar weer moeten overleggen over meer maatregelen voor de hele bevolking.

Verplichten zou ideaal zijn, maar praktisch niet haalbaar.
Vastbinden en prik geven gaat niet, wat voor een dystopische beelden zouden dat niet geven?
Maar toegang ontzeggen tot locaties/vliegtuigen gaat praktisch heel wat gemakkelijker.

En aankondigen dat binnen 3 -4 weken, als iedereen kans op booster gehad heeft, het CST zonder booster zal vervallen.
Zodat we de komende 2 weken zeker niet met een vraag-probleem zitten bij de boostercampagne. Nog steeds dé methode bij uitstek om deze (en volgende) omicron golf kapot te slaan.
Ik zit sinds gisteren in mijn hoofd met de scene uit X-men waar het leger anti-mutant spuiten inzet tegen de mutanten, hier tegen de wappie-betoging.
En het leger dat ingezet wordt om te vaccineren in Nederland, ik zit dan met een beeld in mijn hoofd van een scherpschutter die verdoken opgesteld staat en iedereen die over straat wandelt een pijltje met vaccin in de nek schiet
 
In theorie allemaal mooi en wel, maar de realiteit is toch echt anders. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar in mijn leeftijdscategorie (vroege 20ers) is er na anderhalf jaar extreme solidariteit toch niet echt veel animo meer om je te liggen te testen als je met mensen van dezelfde leeftijdscategorieën samenzit als je geen whatsoever geen symptomen hebt. Heb in ieder geval nog niet gehoord dat er in mijn kennissenkring mensen zich wel testen.

Misschien dat het kerstdiner met de tantes, nonkels, bomma's en bompa's wat anders is, maar feestjes en samenkomsten zijn zelfs in deze tijden echt veel vaker onder dezelfde leeftijdsgenoten, en bij ons gaat corona min of meer voorbij zonder veel last.
Sorry to spoil your idealism

Welja of de zelftest dan 8 euro of 5 euro of 1 euro kost gaat hier toch niets aan veranderen ?
Ik ben ook iemand die geen zelftesten doet, maar ga dat nu ook niet op die 8 euro steken.
Vind het wel een goed initiatief om het zo te promoten. Alles wat zonder dwang potentieel kan 'helpen' is oke voor mij.

Dit daar tegenover toont alweer hoe zwak de basis van hetgene ze wel 'veplichten' is. Eigenlijk zelfs als je weet dat iets niet wettelijk is kan je er toch niet veel aan doen (aangezien de school & politie het toch enforcen, en met het voor de rechter sleuren riskeer je veel erger want die kiest later vaak toch niet je kant).

Niet echt proper dat de rechterlijke macht zo zwak toeziet op de wetgevende & uitvoerende. Al de zoveelste keer dat iets uitkomt na veel te lang zonder gevolgen. Ondertussen hebben die kindjes wel 2 weken dat masker gedragen.
 

:rofl:
Hier Joris:


Still funny 😁
 
Kerstavond hier is afgelast, kloteboel. Weer een jaar zonder de uitgebreide familie, ik keek er nochtans echt naar uit :headshake:
 
Hier Joris:


Still funny 😁
Ah ja was al vergeten dat er een apart topic voor was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan