Conner Rousseau maakt comeback als lijstduwer

Aan de andere kant, een groot deel van de schade is ook al gebeurd. Ze hebben Rousseau heel aarzelend en pas toen ze met hun rug tegen de muur stonden tijdelijk (heel erg tijdelijk blijkt nu) een stap achteruit laten zetten terwijl ze, als dit incident was voorgevallen in een andere partij, ze waarschijnlijk bij de luidste stemmen gingen geweest zijn om zoiets te veroordelen. Ook nu al kan dat voor hun voeten geworpen worden, of Rousseau nu op een lijst staat of niet. Je ziet ze nu al keihard ageren tegen Vlaams Belang om hun blazoen van anti racistische partij weer op te poetsen maar denk niet dat dat veel zal helpen.

De schade is al gemaakt inderdaad, maar het huidige discours van overdreven focussen op Vlaams Belang om zichzelf als anti-racisme partij te profileren, gecombineerd met het terughalen van Rousseau, is een recipe for disaster lijkt mij. Hoe meer je Vlaams Belang in de spotlight zet, hoe groter die partij gaat worden. En al helemaal als je ze van munitie voorziet op het thema waar je net probeert het verschil te maken (raciscme).
 
Fwiw, vooruit zet in op de strijd tegen extremisme. Dat vooruit strijdt tegen racisme klopt hopelijk maar de campagne draait rond het extremisme.
 
De schade is al gemaakt inderdaad, maar het huidige discours van overdreven focussen op Vlaams Belang om zichzelf als anti-racisme partij te profileren, gecombineerd met het terughalen van Rousseau, is een recipe for disaster lijkt mij. Hoe meer je Vlaams Belang in de spotlight zet, hoe groter die partij gaat worden. En al helemaal als je ze van munitie voorziet op het thema waar je net probeert het verschil te maken (raciscme).
Vlaams Belang is dan ook niet de politieke concurrent van Vooruit. Ik denk dat hun campagne op zich wel steek houdt en meer gericht is op zoveel mogelijk hun eigen publiek, zowel kiespubliek als leden, hun innerlijke tweestrijd te milderen, ze duidelijk maken dat ze wel degelijk zowel voor Rousseau kunnen zijn en toch bij de goeien horen die tegen tegen racisme zijn en ze overtuigen dat ze daardoor zichzelf niet hypocriet moeten vinden. Ze zullen ook wel beseffen hoe onverdedigbaar dit overkomt bij anderen maar het zal nu meer een kwestie zijn van zoveel mogelijk mensen die meegegaan waren in hun recente revival aan boord te houden en de partij te beschermen.
 
Ze zullen schrik gehad hebben van de kiesdrempel en het vaste kies een van Rousseau niet kunnen missen waarschijnlijk.
Maar welke partij er mee in een regering wil stappen na zo'n soep...
 
Ik vind het vooral jammer voor Vooruit dat ze zo vast hangen aan de persoonscultus rond Rousseau. Al sinds het voorval zijn ze hier vooral mee bezig en lijkt niemand binnen de partij op te staan om de fakkel echt over te nemen. Iedereen kijkt vol verwachtingen naar de terugkeer van hun redder.

Dat is vooral jammer om te zien.
Vooruit heeft immers meer te bieden dan enkel Rousseau, maar het lijkt er momenteel niet uit te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het vooral jammer voor Voorruit dat ze zo vast hangen aan de persoonscultus rond Rousseau. Al sinds het voorval zijn ze hier vooral mee bezig en lijkt niemand binnen de partij op te staan om de fakkel echt over te nemen. Iedereen kijkt vol verwachtingen naar de terugkeer van hun redder.

Dat is vooral jammer om te zien.
Voorruit heeft immers meer te bieden dan enkel Rousseau, maar het lijkt er momenteel niet uit te komen.
Hoe is dat anders als een nva met bdw of vb met tvg en vroeger den Philip.

Als partij ben je nu eenmaal de som van de populariteit van uw leden. En de standpunten die den condor naar buiten bracht, inclusief het aangebrand stuk, is voor veel kiezers nu eenmaal spek voor hunne bek.

Daarnaast heb je als partij zitten opbouwen in populariteit. En er was of er leek ook geen dissidentie binnen de partij te zijn over dat connor zijn standpunten die door sommigen als realistisch geacht worden desondanks ze aanschurken bij de mening van het vb de mening van de partij was

Enter zattemansklapgate waar diezelfde mensen vinden dat dit zou moeten kunnen, zien dat het mogelijks een front was en ze nog altijd hun oerlinkse , om het kind een naam te geven, standpunt behouden. En je krijgt een vlucht der stemmen. Anderzijds vluchten ook de stemmers die vonden dat men niet doortastend genoeg gereageerd had. Waarna het schisma in de reactie ook niet helpt. Al begrijp ik die reactie volledig... uw gouden gans slachten is niet direct iets waar men voor staat te springen....

Je hebt nu ook niet meer de tijd om het geweer van schouder te veranderen.
En dus iemand anders naar voren te schuiven om het nog te redden voor hen. Had dit 2 jaar geleden gebeurd dan had ik het nog wel zien gebeuren zonder hem.

Sowieso gaan ze nu terug stijgen door het aantal stemmen van hun stemmenkanon. Nog te zien of de die-hard voorruit stemmers naar groen of PvdA versjassen wegens onaanvaardbaarheid van die zattemansklap.

En of de geloofwaardigheid in die standpunten nu gaat terugkeren. In ieder geval heeft tvg nu perfecte ammunitie om zijn hand uit te steken naar voorruit en nva voor de volgende regering... en als vooruit categorie weigert... dan blijf je hameren p den connor zijn aangebrandheud die toch het voordeel van de twijfel krijgt hetgeen zij niet lijken te krijgen.

En boom.... sympathie en belangrijker als het weer een regeringsvorming is van x tijd... de schuld van iedereen behalve het vb want die krijgen geen kans. En boem volgende verkiezing zal ook een succes zijn voor vb rekening houdende met de besparingsuitdaging die ons te wachten staat. En waarmee je VB dus niet mee onder de bus kan flikkeren als zijnde ook niet de partij met de oplossing of de "change" die ze claien te zijn.

Ach we zien wel.
 
Hoe is dat anders als een nva met bdw of vb met tvg en vroeger den Philip.
Er is imho een verschil tussen een leiderfiguur hebben en een partij die enkel door een figuur gedragen word.
Even off the top of my hat (want dat toont het best "bekendheid" aan van mensen van de partijen)
Bij Vooruit heb je ook een Gennez, Beels, Vandenbroucke en laten we Depraetere nog meenemen... Toch allemaal geen grote trekkers in mijn ogen. Samen met een partijprogramma dat voor mij eerder zoekend lijkt.
Bij NVA heb je De Wever, Demir, Jambon en Francken die wel dezelfde kaart trekken, maar toch niet "volgers van de leider" lijken, maar nog een eigen gezicht hebben. Weyts is dan voor mij eerder een volger die de partij weinig gezicht geeft. Indertijd was het echt bijna de "De Wever"-show, en dan was daar ook terecht commentaar op.
Bij CD&V heb je wel een Mahdi en Crevits, maar geen echte "leider" die boven de rest uitsteekt imho. Geen probleem, want het is wel duidelijk waar de partij voor staat. Hetzelfde voor OVLD, waar er ook wel bekendere personenen zijn (De Croo, Rutten, Gatz), maar geen echt uitgesproken personen die het op hun populariteit winnen.
Van Groen ben ik zeker dat als ik de namen zie, dat ik ze ga kennen, maar waarschijnlijk niet echt aan hen link... Maar van Groen weet je ook waar ze voor staan.
Vlaams belang heeft dan weer inderdaad meer 1 spreekbuis in Van Grieken, maar hun programma is ook duidelijk. Hetzelfde voor PVDA met Hedebouw. Hun programma staat ook los van die figuur op zich. De figuur verandert daar wel eens, maar de boodschap is zeer duidelijk.

Nu ik het hier neerschrijf... Is het probleem niet gewoon dat het programma van Vooruit te zwak gebracht wordt en dat ze dan een persoonlijkheid willen doen opdraven om de populariteit te winnen. Op zich niets mis mee, maar als die persoon dan nog eens een schijn heeft van te botsen met de waarden van de partij... Gevaarlijk spel en we zullen zien hoe het uitdraait de komende maanden/het komende jaar.
 
Als je naar de laatste peilingen kijkt is vooruit terug gezakt. Dus ik denk dat ze hem meer nodig gaan hebben dan zonder Connen Rousseau.
 
Rechtstreeks niet, maar onrechtstreeks wel natuurlijk. Eender wie van Vooruit kan geen vragen over racisme stellen aan Vlaams Belang he. Want die kunnen gewoon antwoorden "jullie zijn degenen met een racist op de lijst".

Misschien ook goed want een argument als 'jij bent een racist' geeft nu niet direct een nuttig debat.
 
Is het voor een lijstduwer niet praktisch onmogelijk om verkozen te geraken?
 
Oh Conner in mijn ogen ben je een narcistje, een lege ruimte met zeer twijfelachtige waarden en normen. Het feit dat je 'terug' bent bevestigt mijn punt dat het leven met weinig narcissistic supply blijkbaar tegenvalt.
Best bizar dat men bij progressief Vlaanderen en bij Vooruit deze persoon lijkt te vergeven ondanks het feit dat zijn uitspraken ipv bepaalde minderheden helemaal incompatibel zijn met de traditionele linkse dogma's.
 
Oh Conner in mijn ogen ben je een narcistje, een lege ruimte met zeer twijfelachtige waarden en normen. Het feit dat je 'terug' bent bevestigt mijn punt dat het leven met weinig narcissistic supply blijkbaar tegenvalt.
Best bizar dat men bij progressief Vlaanderen en bij Vooruit deze persoon lijkt te vergeven ondanks het feit dat zijn uitspraken ipv bepaalde minderheden helemaal incompatibel zijn met de traditionele linkse dogma's.
Of progressief Vlaanderen (buiten Vooruit) hem vergeeft zal nog moeten blijken ...
 
Oh Conner in mijn ogen ben je een narcistje, een lege ruimte met zeer twijfelachtige waarden en normen. Het feit dat je 'terug' bent bevestigt mijn punt dat het leven met weinig narcissistic supply blijkbaar tegenvalt.
Toogpraat over zijn persoonlijkheid zijn niet super interessant in pol en actua.
Best bizar dat men bij progressief Vlaanderen en bij Vooruit deze persoon lijkt te vergeven ondanks het feit dat zijn uitspraken ipv bepaalde minderheden helemaal incompatibel zijn met de traditionele linkse dogma's.
Welke linkse dogmas zijn dat volgens jou?
Wat kan hij volgens jou nog meer doen dan hij al gedaan heeft, of is het simpelweg nooit genoeg voor jou en kan hij geen tweede kans krijgen?
Ik merk voor veel gevoelsmatige afkeer van zijn persoon in je post, weinig rationeel.
 
Absurd dat ze hem op de lijst zetten als "lijstduwer" maar het eerste interview is het al "ik moet verkozen worden"!
Als partijtop zou je hem direct moeten terugfluiten en op zijn plek zetten, als daar nu weer geen reactie op komt hebben ze hem helemaal niet als lijstduwer gezet.
 
Absurd dat ze hem op de lijst zetten als "lijstduwer" maar het eerste interview is het al "ik moet verkozen worden"!
Als partijtop zou je hem direct moeten terugfluiten en op zijn plek zetten, als daar nu weer geen reactie op komt hebben ze hem helemaal niet als lijstduwer gezet.

Ik denk dat hij bedoeld dat dat gaat bewijzen of mensen hem vergeven hebben en indien niet is er voor hem momenteel geen rol weggelegd.
Makes sense denk ik ? Hij heeft zich verontschuldigd, veel meer kan hij niet doen. Het is niet dat hij slachtoffers heeft gemaakt die vergoed moeten worden ofzoiets. Gewoon wat domme uitspraken gedaan, en als dat niet vergeven kan worden moet hij inderdaad voorlopig iets anders gaan doen.

Zoiezo een beetje stom om een sterke politieker en stemmenkannon weg te doen omwille van een zatte gebeurtenis (in mijn opinie). De meeste die het hier schandalig vinden stemmen toch niet op vooruit dus hun opinie doet er ook niet veel toe. Zelf stem ik er ook niet op trouwens, maar ik vind de cancel cultuur, ook al gebeurd ze in 'mijn voordeel' maar niks. Zoals een zat gesprek dat een hele carrière kapot maakt.
 
Fwiw, vooruit zet in op de strijd tegen extremisme. Dat vooruit strijdt tegen racisme klopt hopelijk maar de campagne draait rond het extremisme.
Ik zit er al even naar te kijken, maar ik kom er niet uit... Wat betekent dit precies?
De campagne draait rond het extremisme. Zou je racisme niet onder het extremisme scharen? En pragmatischer, zou je niet eerder zeggen dat één van de grote problemen van extreemrechts hun discriminerende standpunten is? Ik snap niet op welke manier dat onderscheid ook maar iets uitmaakt.
 
Ik zit er al even naar te kijken, maar ik kom er niet uit... Wat betekent dit precies?
De campagne draait rond het extremisme. Zou je racisme niet onder het extremisme scharen? En pragmatischer, zou je niet eerder zeggen dat één van de grote problemen van extreemrechts hun discriminerende standpunten is? Ik snap niet op welke manier dat onderscheid ook maar iets uitmaakt.
Extremisme gaat over totaal andere dingen. Daar schaar ik racisme inderdaad niet per definitie onder.
De grote problemen bij extreemrechts zitten niet enkel bij hun discriminerende standpunten maar bij hun neiging tot absolutisme. Zie onder meer de antiwokepolitie maar ook bijvoorbeeld het event in Hongarije waar pers niet welkom is omwille van "te woke".

Ik snap zelfs niet goed hoe je rascime en extremisme wel zo vlot kan linken, is toch iets helemaal anders?
 
Terug
Bovenaan