Buitenlands voetbal 2021-2022 | Serie A/Bundesliga/Eredivisie/Ligue 1/etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Ik weet niet juist wat topic het beste is, maar de shortlist voor de Ballon d'Or is vrijgemaakt. 2 Belgen (Kevve en Romme) geselecteerd.

Nominated for the best young players: Trophée Kopa award:​

Jude Bellingham (ENG/Borussia Dortmund), Jérémy Doku (BEL/Stade Rennais), Ryan Gravenberch (NED/Ajax Amsterdam), Mason Greenwood (ENG/Manchester United), Nuno Mendes (POR/PSG), Jamal Musiala (GER/FC Bayern), Pedri (ESP/FC Barcelona), Giovanni Reyna (USA/Borussia Dortmund), Bukayo Saka (ENG/Arsenal), Florian Wirtz (GER/Bayer Leverkusen).

Nominated for the best goalkeepers Trophée Yachine award:​

Thibaut Courtois (BEL/Real Madrid), Gianluigi Donnarumma (ITA/PSG/Milan), Ederson (BRA/Man City), Samir Handanovic (SLN/Inter), Emiliano Martinez (ARG/Aston Villa), Edouard Mendy (SEN/Chelsea), Keylor Navas (CRI/PSG), Manuel Neuer (GER/FC Bayern), Jan Oblak (SLN/Atlético Madrid), Kasper Schmeichel (DAN/Leicester).

The 30 players nominated for the Ballon d'Or award:​

Riyad Mahrez (ALG/Manchester City), N'Golo Kanté (FRA/Chelsea), Erling Haaland (NOR/Bor. Dortmund), Leonardo Bonucci (ITA/ Juventus), Mason Mount (ENG/Chelsea), Harry Kane (ENG/Tottenham), Gianluigi Donnarumma (ITA/PSG/Milan), Karim Benzema (FRA/Real Madrid), Raheem Sterling (ENG/Man City), Nicolò Barella (ITA/Inter), Lionel Messi (ARG/PSG/Barcelona), Bruno Fernandes (POR/Man United), Pedri (ESP/Barcelona), Luka Modrić (CRO/Real Madrid), Giorgio Chiellini (ITA/Juventus), Kevin De Bruyne (BEL/Man City), Neymar (BRA/PSG), Rúben Dias (POR/Man City), Lautaro Martínez (ARG/Inter), Simon Kjaer (DAN/Milan), Robert Lewandowski (POL/FC Bayern), Jorginho (ITA/Chelsea), Mohamed Salah (EGY/Liverpool), César Azpilicueta (ESP/Chelsea), Romelu Lukaku (BEL/Chelsea/Inter), Cristiano Ronaldo (POR/Man United/Juventus), Gerard Moreno (ESP/Villarreal), Phil Foden (ENG/Man City), Kylian Mbappé (FRA/PSG), Luis Suárez (URU/Atlético/Barcelona).

Pedri - Donnarumma - Jorginho zeker?
Niet dat Jorginho zo'n uitzonderlijke speler is, maar hij won wel alles wat er te winnen valt.

Hoho Ajax is als een pletswals door de Eredivisie aan het denderen, ff de 2de in de stand compleet vernederen.

Na de rust was het wel heel goed. Maar die eerste helft waren we idd niet in normale doen. ;)
Pasveer deze week bewezen toch geen flopaankoop te zijn!
Pasveer kreeg veel te snel kritiek imo. Oké, het is geen Onana, maar echt wel een prima keeper om het seizoen mee af te maken. Ik hoop ook dat de kritiek op Ten Hag ook wat is gaan liggen. Al was dat een kleine groep. Hij doet vaak dezelfde wissels en soms ook vreemde dingen, maar hij maakt er toch elk jaar weer een machine van. Vrienden zeiden me dat Ajax Ziyech, Donny, De Ligt en De Jong nooit konden vervangen aan dezelfde kwaliteit, maar als je ziet wat er nu staat.

Pasveer kreeg veel te snel kritiek imo. Oké, het is geen Onana, maar echt wel een prima keeper om het seizoen mee af te maken. Ik hoop ook dat de kritiek op Ten Hag ook wat is gaan liggen. Al was dat een kleine groep. Hij doet vaak dezelfde wissels en soms ook vreemde dingen, maar hij maakt er toch elk jaar weer een machine van. Vrienden zeiden me dat Ajax Ziyech, Donny, De Ligt en De Jong nooit konden vervangen aan dezelfde kwaliteit, maar als je ziet wat er nu staat.

Ook knap dat hij er de jonkies, zoals Timber, Gravenberch en Rensch, op het perfecte moment in de ploeg dropt. Die eerste 2 zijn nu gewoon 2 onbetwistbare titularissen. Hoop echt dat we Ten Hag nog een paar seizoenen gaan kunnen houden. Want is echt wel een heel mooi cv aan het opbouwen de laatste jaren.

gisteren heeft Bensebaini (blijkbaar nu bij mönchengladbach) 2x gescoord in de 5-0 tegen Bayern München, Bensebaini begot, de nagel aan de doodskist van K Lierse SK.

Zowaar een clean sheet voor Dortmund in de competitie, speeldag 10 :biglaugh:! Al vond ik het vorige speeldag wel geen strafschop want Hummels had bal denk ik.

Zowaar een clean sheet voor Dortmund in de competitie, speeldag 10 :biglaugh:! Al vond ik het vorige speeldag wel geen strafschop want Hummels had bal denk ik.
Zouden ze het bayern echt moeilijk kunnen maken ? meestal verliezen zo eens dom punten tegen kleine ploegen. En op bayern is meestal een classic 5-0 om de oren.

Denk dat er aan Bayern weer weinig te doen zal zijn. Ik trek er mij een beetje aan op dat die toch ook punten verloren dit seizoen tegen Frankfurt en Gladbach, nr's 15 en 12. Natuurlijk wel 2 ploegen die toch wel niet draaien en onder hun niveau geklasseerd staan. Wel wat anders dan de nr 15 als Augsburg of Bochum waar Dortmund hun punten tegen verliest 😉

Over die zwakke verdediging en onregelmatig spel ben ik akkoord. De sterkere verdedigers zijn lange tijd out, bestuur wou niet direct versterking halen daar en er gaat geen week voorbij of er vallen er 2-3 nieuwe geblesseerden. Zo'n blessuregolf kan toch ook niet zonder gevolgen blijven, vraag mij af hoeveel er nog gaan vallen voor ze in de medische staf gaan ingrijpen.

Terug
Bovenaan