zwarten
Well-known member
Khad gewoon de prijs online opgezocht van die natuur/aardbei yoghurt en wat de prijs van een bakje aardbeien was. (per stuk kan je ze natuurlijk niet kopen)De magere natuuryoghurt van Carrefour kost 1,29 euro voor een pot van 500g. Die van Milsana van Aldi, zit onder de euro voor een grote pot. Dus voor een 20 a 35 cent heb je al uw portie yoghurt. Zelfs als de aardbeien duur zijn, ga je daar geen volledige bak in gooien. Hoe je aan die 5 a 6 euro voor een yoghurtje met wat aardbeien komt, is mij toch een raadsel hoor. Als je wat varieert met fruit naargelang het seizoen en de promoties, kan je voor minder dan een euro dus een ruime portie yoghurt met een ruime portie fruit eten.
Ik vind dat je het toch wel heel negatief stelt. Wij bezondigen ons ook al wel eens op drukke momenten aan een kant-en-klare lasagne. Maar ik heb toch nog nooit problemen gehad om voldoende verse, onbewerkte ingrediënten te vinden om dagelijks gevarieerde maaltijden te kunnen maken.
Er is inderdaad een groot aanbod aan bewerkte brol, maar het is niet omdat het er is, dat je het ook moet kopen en eten natuurlijk. Die keuze ligt nog steeds bij de consument zelf.
en dan OT: Als de vernedering zo groot was, zou ze er waarschijnlijk liever niet mee in de krant komen. De roep om aandacht nadien, lijkt toch meer op misplaatste verontwaardiging dan op schaamte.
Ik stel dat niet negatief voor hoor en het is ook geen verwijt naar mensen die eens een kant en klare lasagne eten (heb ik gisteren trouwens ook gegeten). Ik merk gewoon op als uw aanbod voedsel in de supermarkt voor 50-60-70% uit bewerkt voedsel bestaat, dan nog eens met een veel te hoog suikergehalte/zoutgehalte en marketinggewijs foutief als gezond omschreven wordt moeten we niet verbaasd zijn dat er een obesitas probleem is. Een grote groep mensen kan blijkbaar niet omgaan met gezonde voeding.
In 2018 had bijna de helft (49%) van de volwassen bevolking van 18 jaar en ouder overgewicht (BMI ≥ 25) en was 16% zwaarlijvig (BMI ≥ 30) op basis van zelfgerapporteerde lengte en gewicht uit de Belgische gezondheidsenquête.
Knack had verleden jaar nog een tof artikel erover.
https://weekend.knack.be/human-inte...en-fabrieksvoeding-wat-doet-dat-met-een-mens/
ik heb er vanochtend nog ene gekocht: toch wel 1,29 euro geloof ik. (Aldi is ook duurder geworden, dat merk ik aan m'n maandelijkse kar daar met quasi dezelfde producten)