Body positivity, gezondheid, discriminatie: een balans

Mensen die er niet mee bezig zijn onderschatten soms wat er mogelijk is zonder verboden middelen (voor iemand het opmerkt, ja aanleg speelt uiteraard een grote rol). Ik vind die spiermassa ook niet zo uitzonderlijk, omdat ik in de wereld van de krachtsport wel andere dingen heb gezien.
Ik ben er zelf een jaar of vier met bezig en denk dat het eerder omgekeerd is. Wie niet met fitness bezig is beseft niet hoeveel mensen er effectief allerlei middeltjes nemen om een eigenlijk "niet zo indrukwekkend resultaat" te behalen. Bij steroïden denken velen aan de gekende massa monsters maar zelfs met steroïden moet je genetische aanleg hebben om mooie resultaten te boeken. Check eender welke Instagram fitness influencer met een paar honderdduizend volgers en de kans is groot dat die aan de anabolen zit, ze ooit genomen heeft, of voor de rest van zijn leven aan de TRT zit omdat zijn hormoonbalans naar de kloten is.

Nuja, ik vermoed dat je ook gelijk hebt dat de foto bewerkt is. Er lijken mij wel meerdere dingen vreemd aan de foto. De borstspieren lijken zwaar ontwikkeld en de abs hebben vrij veel definitie, terwijl dat in de rest van het lichaam niet het geval is. Torso is inderdaad zo strak mogelijk opgespannen en precies ook bruiner gemaakt om de abs beter te doen uitkomen (kleurverschil tegenover benen). Armen en benen lijken in verhouding niet zo groot.

Maar kernpunt blijft dat dit voor de gemiddelde man niet realistisch is.
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231011_95572439
Een mooi artikel die aansluit bij wat hier in het begin van de topic vermeld werd.
Bedankt om te linken. Super interessant artikel. Ik moet wel toegeven dat ik het best moeilijk vind om zo weinig mogelijk (ultra) bewerkte voeding te eten. Het brood is bijvoorbeeld een goed voorbeeld. Ik neem vaak brood uit de supermarkt mee omdat ik eigenlijk geen tijd heb om naar de bakker te gaan in de week (er is er geen vlakbij). Voor andere dingen gaat dit ook op... Zelf vanalles maken kost meer tijd en energie dan (gedeeltelijk) klaargemaakt kopen.

Misschien dat ik toch eens moeten kijken of ik niet ergens wat tijd kan vinden 🤔.
 
Ik neem vaak brood uit de supermarkt mee omdat ik eigenlijk geen tijd heb om naar de bakker te gaan in de week (er is er geen vlakbij).

Ik vind de info rond brood in het artikel wel wat kort door de bocht. Ze vergelijken zuurdesembrood van de bakker met een 'supermarktbrood'. In mijn supermarkt is er bijvoorbeeld enorm veel keuze aan brood en dat volkoren boerenbrood zal vast veel gezonder zijn dan dat witte tijgerbrood.

Uiteraard wel een interessant artikel. Ik denk dat iedereen wel herkent dat de zwaar bewerkte producten nu eenmaal makkelijker, goedkoper en vaak lekker zijn.
 
Bedankt om te linken. Super interessant artikel. Ik moet wel toegeven dat ik het best moeilijk vind om zo weinig mogelijk (ultra) bewerkte voeding te eten. Het brood is bijvoorbeeld een goed voorbeeld. Ik neem vaak brood uit de supermarkt mee omdat ik eigenlijk geen tijd heb om naar de bakker te gaan in de week (er is er geen vlakbij). Voor andere dingen gaat dit ook op... Zelf vanalles maken kost meer tijd en energie dan (gedeeltelijk) klaargemaakt kopen.

Misschien dat ik toch eens moeten kijken of ik niet ergens wat tijd kan vinden 🤔.
Ik probeer in het weekend, op zaterdag of zondag, 4 of 5 porties te koken voor de resterende week. Ik doe die porties dan in plastieken potjes, dan in de vriezer en 's ochtends haal ik een potje uit om te ontdooien. Dan is het 's avonds gewoon 5 minuten microgolf en heb ik toch lekker warm & gezond eten zonder dat ik 's avonds na mijn werk nog moet koken, daar heb ik dan vaak echt geen zin in. Als je elektrisch kookt spaart het zo ook wat energie uit want uw fornuis moet maar 1x opwarmen ipv elke dag :p
 
Ik probeer in het weekend, op zaterdag of zondag, 4 of 5 porties te koken voor de resterende week. Ik doe die porties dan in plastieken potjes, dan in de vriezer en 's ochtends haal ik een potje uit om te ontdooien. Dan is het 's avonds gewoon 5 minuten microgolf en heb ik toch lekker warm & gezond eten zonder dat ik 's avonds na mijn werk nog moet koken, daar heb ik dan vaak echt geen zin in. Als je elektrisch kookt spaart het zo ook wat energie uit want uw fornuis moet maar 1x opwarmen ipv elke dag :p

Maar ik weet in het weekend echt nog niet wat ik heel de week ga eten 🙈. Ik heb het al eens geprobeerd hoor, maar dan heb enkele dagen later geen zin meer in wat er klaar was gemaakt 😅
Ik ben zo iemand die meerdere keren per week langst de supermarkt ga omdat ik het tegen kom op mijn woon-werk route en zo knap ik dus ook nog eens profiteren van producten die in afgeprijsd staan om die dag weg te gooien.
 
Terug
Bovenaan