Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zover had ik nog niet nagedacht10kg op een jaar is trouwens het gemiddeld![]()
Ik had het artikel lang geleden gelezen (9 jaar geleden blijkbaar na het terug op te zoeken) en het was alvast een stevige baby van 8 maanden. 
Dat is het ook helemaal niet.Waarom is dit zelfs nieuws?
Fair point, misschien HLN ook gewoon aanpassen naar DLZ (De laatste zever) of iets dergelijk?Dat is het ook helemaal niet.
Het is niet omdat HLN het publiceert dat het enige nieuwswaarde heeft.
Maar de bredere discussie heeft natuurlijk wel een plek in P&A: "hoe ver moeten we gaan in het accommoderen van extremen".
Misschien dat de titel aangepast kan worden om deze thread enige vorm van relevantie te laten houden?
En @rubenvb Alles was al ontopic tot nu toe, dus de titel hoeft niet aangepast te worden voorlopig. "Accomodatie van extremen" valt onder discriminatie en in dit specifieke geval over body positivity.Om even terug on topic te gaan: Waarom is dit zelfs nieuws?
Het ging over de correctheid van BMI's en Guinnes world record type baby's. Maar hey.Alles was al ontopic tot nu toe,
"Accomodatie van extremen" valt onder discriminatie
Mooike in dit topicDat is het ook helemaal niet.
Het is niet omdat HLN het publiceert dat het enige nieuwswaarde heeft.
Maar de bredere discussie heeft natuurlijk wel een plek in P&A: "hoe ver moeten we gaan in het accommoderen van extremen".
Misschien dat de titel aangepast kan worden om deze thread enige vorm van relevantie te laten houden?

Buiten intelligentie is er ook gewoon opvoeding en inzicht rond voeding, iets dat volgens mij afneemt. Nog niet zo dramatisch als in de VS natuurlijk, waar take out op veel plaatsen de standaard is, en er mensen opgroeien wiens ouders nooit hebben gekookt thuis en appartementen worden verhuurd zonder keuken.Ook nog zo ene gehoord van een vrouw die naar dezelfde diëtiste ging als ik en echt wel goede begeleiding kreeg. (Als in: vertrekken van je eigen eetschema en daarin aanpassingen doen ipv standaard schema afprinten en "gewoon dit volgen".
Toen ik wat doorvroeg, bleek ze effectief haar schema te volgen. Maar bvb haar vlees te bakken in kilo's boter, tussendoor koffie te drinken met koffieroom,...
Een puur gebrek aan inzicht/educatie is OOK een probleem dat velen kennen. De doorsnee BG'er heeft geen doorsnee IQ, maar iemand met een iq van 90 kan oprecht zeggen dat die het schema volgt en geloven dat die niet afvalt ondanks "perfect" een dieetplan van 1200ckal te volgen...
Helemaal mee eens dat (nattevingerwerk) 95% een normaal metabolisme heeft en geen afwijkingen genre schildklier etc.
Dat "accommodatie van extremen" (tot in het extreme) valt onder discriminatie is nogal een stretch.En @rubenvb Alles was al ontopic tot nu toe, dus de titel hoeft niet aangepast te worden voorlopig. "Accomodatie van extremen" valt onder discriminatie en in dit specifieke geval over body positivity.
En dan is het mijn persoonlijke mening dat sommige overdreven scherpe commentaren met foute aannames over overgewicht laten zien dat daar toch nog wel nood aan is.
Die gedachtegang komt stilletjes aan overgewaaid uit de VSHm. Ik zie niemand zeggen dat de schuld bij de maatschappij ligt.
Kinderen zijn nodig in een gezonde maatschappij, dus (ook al mag het kindergeld afgeschaft worden) kinderen stimuleren kan nooit kwaad.Maar waar ligt die lijn, voor voorzieningen? Bij kinderen? Want er wordt van alles aangeboden voor kinderen, terwijl ik er geen heb. Speelparkje om de kinderen achter te laten in zo'n pretpark?
Mag zeker, rokersruimte binnengaan = 1 euro betalen en uw investering betaald zichzelf terugOf ligt de lijn bij rokers? Want rokersruimtes heb je op allerlei vlieghavens, en die zijn er niet gratis.
Zijn zowat de enige die er (meestal) niet zelf kunnen aan doen, en de Spartaanse methode toepassen is niet echt menselijk meer.Of bij gehandicapten? Ik ben niet gehandicapt, beetje mijn toegangsticketjes duurder maken om hellingen voor rolstoelen te plaatsen...
Allemaal heel fijn, maar niet zoals het in de echte wereld gaat, natuurlijk.Die gedachtegang komt stilletjes aan overgewaaid uit de VS
Kinderen zijn nodig in een gezonde maatschappij, dus (ook al mag het kindergeld afgeschaft worden) kinderen stimuleren kan nooit kwaad.
Parken, speeltuinen laat de kinderen maar lopen => veel gezonder als stilzitten en ...
Opvang voor kinderen in een pretpark => betalend per dag, automatisch terugbetaald als de ouders e willen wegzetten.
Mag zeker, rokersruimte binnengaan = 1 euro betalen en uw investering betaald zichzelf terug
Gebruiken ze het minder => positief want er wordt minder gerookt
Zijn zowat de enige die er (meestal) niet zelf kunnen aan doen, en de Spartaanse methode toepassen is niet echt menselijk meer.
Voor veel van die extra 'hulpmiddelen' zijn perfecte businessmodellen te verzinnen.
En waarom zouden deze zaken niet kostendekkend kunnen?Allemaal heel fijn, maar niet zoals het in de echte wereld gaat, natuurlijk.
Het ballenbad voor kinderen in een pretpark zal zelden kostendekkend zijn. De meerkost, installatie en het onderhoud van een gratis rokersruimte wordt niet gedekt door de (meestal gratis) toegang en zowat elk gebouw heeft zo accommodaties die jij niet gebruikt en voor jou voor ofwel een extra kost ofwel extra ongemak zorgen.
Jammer genoeg voorlopig wel.Perfect businessmodel of niet mogelijk, het komt er toch op neer dat jij ervoor betaalt.
Ga je me afrekenen op dit ene voorbeeld?Maar als iemand nog maar zou overwegen om de gangpaden aan te passen zodat iedereen er beter door kan, is dàt de grens?
Ik volg nu niet onmiddellijk alle sociale media kanalen van de VRT, dus ik kan nu niet oordelen of ze effectief naar voren geschoven worden als ideaalbeeld (of in het kader van body positivity).Als ik bij de vrt die nieuwe weervrouw zie of iemand als Fien Germijns. Die zijn niet gewoon een beetje mollig he.
Corona is nog maar net gepasseerd, waar dat zo'n mensen als eerste aan de ademhaling moesten omdat hun morbide obesitas ervoor zorgt dat ze sowieso al niet fatsoenlijk kunnen ademen. En dan gaan we dat als ideaalbeeld naar voor schuiven. Vreemd.